акафист пресвятой богородице пред иконой феодоровская

О чтении акафиста Феодоровской иконе Божией Матери

Спасибо что зашли на наш сайт, перед тем как начать чтение вы можете подписаться на интересную православную mail рассылку, для этого вам необходимо кликнуть по этой ссылке «Подписаться»

акафист пресвятой богородице пред иконой феодоровская

Феодоровская икона Божией Матери

Акафист

Кондак 1

Взбранной Воеводе, Пренепорочней Деве Богородице, Заступнице нашей и предстательству христиан непостыдному, явлением чудныя иконы Своея радование подавшей земле Российстей и вся верныя чада Церкве просветившей, благодарение усердно приносим Ти, Богородице, и припадающе пречудному образу Твоему умильно глаголем: спаси, Госпоже, и помилуй рабы Твоя зовущия: радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Икос 1

Ангел Гавриил от Бога послан бысть во град Назарет ко Пречистей Деве Марии, и вшед к Ней рече: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, благословенна Ты в женах. Ангельскому гласу подражающе, и мы, грешнии, радости благодарения в сердцы своем исполнени, пред явленным образом Твоим благохваления наша возносити к Тебе дерзаем, Пресвятая Богородице. Радуйся, отрасле от корене Давидова благословенная; радуйся, обетом родителей в жертву Богу принесенная. Радуйся, святых праведных Иоакима и Анны Дщи Богоданная; радуйся, триех лет во храм Божий введенная и тамо воспитанная. Радуйся, тамо смирением и чистотою всех удивившая; радуйся, тамо Ангельския беседы сподобльшаяся. Радуйся, Дево, о зачатии Бога Слова благовестие во смирении приемщая; радуйся, избранная Отроковице, к зачатию Бога Слова силою свыше осененная. Радуйся, тайну воплощения Сына Божия, от веков в Бозе сокровенную, открывшая; радуйся, Агнице, рождшая Агнца Христа, вземшаго грехи мира. Радуйся, Тобою бо избавляемся мук адовых; радуйся, Тобою бо сподобляемся Вечныя Жизни. Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 2

Видя икону Твою, Пресвятая Дево, на древе стоящу, князь благочестивый костромский ужасом многим содрогашеся недоумея, что бысть видение сие. Хотящу же ему прияти ю и от сего свыше удержану ему бывшу, не можаше: уведев, яко чудно есть иконы тоя явление, воззва к Богу Аллилуиа.

Икос 2

Разумом желая разумети князь благочестивый пришествие пречудного Твоего образа во град Кострому, Богородице, душею радования преисполненною себе предаде водительству Божию, и преклонь колена, со страхом вопияше Тебе: Радуйся, Дево, явльшая образ Свой чудно; радуйся, Благословенная, в явлении образа Своего милосердие нам являющая. Радуйся, о всех чтущих Сына Твоего промышляющая; радуйся, всем просящим у Тебе дары, в меру веры, ко спасению подающая. Радуйся, путь истины заблуждшим показующая; радуйся, к Горнему миру чудесы твоими ум наш возводящая. Радуйся, смущения помышлений сумнительных удаляющая; радуйся, славящих Тя всегда прославляющая. Радуйся, чистотою Твоею чистоте нас научающая; Радуйся, чистотою Твоею нечистоту нашу обличающая. Радуйся, моления наша приемлющая; радуйся, рыданий и слез неотметающая. Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 3

Силу Божию благочестивый князь познав в восхождении образа чуднаго Твоего, Богомати, в явлении же видев милосердие Твое ко всем, спасение хотящим получити, рече: Аллилуиа.

Икос 3

Имев помысл стяжати даруемое Небесное сокровище, Лик Твой светлый, Богомати, второе простре державный руку к образу низшедшему: узрев же паки его восхождение, скоро пойде во град и поведа о бывших ему Освященному Собору, да пришедше и видяще иконы Твоея явление возопиют с ним вернии: Радуйся, Царице Небесе и земли; радуйся, Престоле Царя царствующих. Радуйся, Пренепорочная Дево; радуйся. Мати Непреступнаго Света. Радуйся, Честнейшая Херувим; радуйся, Славнейшая без сравнения Серафим. Радуйся, Небесными Силами величаемая; радуйся, от всех земнородных ублажаемая. Радуйся, неизреченное веселие Ангелов; радуйся венче царственный всех пророков и апостолов. Радуйся, православия Христовы Церкве ограждение; радуйся, всех суемудрых учений и ересей низложение. Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 4

Бурю внутрь имея помышлений недоуменных, Освященный Собор со псалмы и песньми духовными абие притече видети образ Твой Неискусобрачная. Узрев же его на древе дивно стояща и благолепно красотою сияюща, рече: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша людие честныя иконы Твоея, Богоотроковице, пришествие, и ко оной текше покланяхуся, аки Самей Тебе сущей, и со умилением и слезами вопияху к Тебе: радуйся, Дево, благословенная. в женах, во чреве Твоем Носителя всяческих носившая; радуйся, рождением Сына Твоего спасение миру всему явльшая. Радуйся, человеки с Богом соединившая; радуйся, Превышшая Небес, избавльшая нас от клятвы. Радуйся, нас к Вечней Жизни руководящая; радуйся, Владычице мира. Радуйся, Божие к смертным благоволение; радуйся, смертных к Богу дерзновение. Радуйся, благих во благости соблюдающая; радуйся, лукавых на путь благий обращающая. Радуйся, под сень крова Твоего прибегающих милующая; радуйся, уповающим на Тя вся потребная к животу и благочестию дарующая. Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 5

Яко Боготечную звезду узреша людие икону Твою, Безневестная Дево, и яко многосветлый светильник поставиша ю во святем соборнем храме, радующеся и вопиюще Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше жителие града Городца образ Твой, Владычице, во храме града Костромы стоящий, и на руку Твоею держима Богомладенца Иисуса, скорбию одержими беша: зане отшествие его бысть из града их. Мы же, обрадовани благоволением Твоим ко граду нашему, приносим Ти дары, и с любовию лобызающе Твой святый образ, вопием Ти: Радуйся, Звездо, Солнце Правды нам явльшая; радуйся, возлюбившая сию страну. Радуйся, обретение Тебе ищущих; радуйся, радостию неизреченною верных сердца исполняющая. Радуйся, сокровище благодати неистощимое; радуйся, милости приснотекущий источниче. Радуйся, от тяжких бед спасающая; радуйся, от смертоносныя язвы избавляющая. Радуйся, всего мира Ходатаице; радуйся, всех недугующих Целительнице. Радуйся, красото несравненная; радуйся, доброто несказанная. Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 6

Проповедницы богоноснии быша видевшии образ Твой, Богородице. Возвращся бо кийждо во страну свою, возвещаше о пришествии его и чудесех от него бываемых, воспевая Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиявша благодать от чуднаго образа Твоего, Чистая, веру немощствующих утверди, верных же возвесели сердца любовию. Сего ради радующеся вопием Ти: Радуйся, Пресвятая Дево, светом Небесныя истины нас озаряющая; радуйся, мглу греховную от нас отгоняющая. Радуйся, чудесы Твоими к Боговедению нас приводящая; радуйся, всех кающихся грешник ко благочестию подвизающая. Радуйся, всех притекающих к Тебе крепкое заступление; радуйся, немощствующих умом утверждение. Радуйся, изнемогающих в вере возставляющая; радуйся, тихое пристанище в море житейстем обуреваемым. Радуйся, злыя советы сынов погибельных открывающая; радуйся, вознесенную гордыню врагов отечества нашего смиряющая. Радуйся, православных царей Державо; радуйся, всех христиан Похвало. Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 7

Хотя прославити Сын Твой, Богородице, святую икону Твою во граде Костроме, повеле ю в день Успения Твоего святому великомученику Феодору Стратилату носити по граду сему, да вси видяще чудо сие благодарным сердцем возопиют Ему: Аллилуиа.

Икос 7

Чудо новое яви нам Господь мольбами Твоими, Богородице, егда сгоревшу храму, в немже бе поставлен святый образ Твой, сохрани его в пепле невредима от огня, и тако мневших сгоревша его печаль в радость преложи. Мы же, чудо сие ведяще, воспеваем Ти таковая: Радуйся, Купино Неопалимая; радуйся, огненный Столпе, сущия во тьме наставляяй. Радуйся, Животе, Духом позлащенный, невместимаго Бога вместивший; радуйся, кадильнице златая, яко фимиам благоуханный, молитвы Твоя за ны к Богу Сыну присно возносящая. Радуйся, Жезле Ааронов к явлению в мир Сына Твоего прозябший; радуйся, Руно Гедеоново, благодатию Божиею во спасение наше орошенное. Радуйся, Горо несекомая, от Неяже отсечеся краеугольный Камень Христос; радуйся, Храме одушевленный, в немже вселися Божество телесне. Радуйся, девства охранение; радуйся, супружества благословение. Радуйся, паче всех Господа возлюбившая; радуйся, паче всех от Него превознесенная. Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 8

Странное чудо видевше, на воздусе икону Богоматери стоящу, аки руками Ангельскими держиму, егда второе сгоре храм, в немже стоявше явленная сия икона, отвержемся, людие, мира сего, ум на Небеса преложше: сего бо ради и дадеся нам чудная икона Богородицы, да взирающе на ню горняя мудрствуем, а не земная, вопиюще к Богу: Аллилуиа.

Икос 8

В Вышних пребывающи Селениих, и нижних не разлучилася еси, Богородице, чудесы Твоими всех просвещающи приходящих к Тебе верою: сего ради и слышиши от нас сия: Радуйся, Мати Христа Бога нашего, на Небеси пребывающая; радуйся, на земли нас не оставляющая. Радуйся, ради величества Твоего на Небеси Ангелы окруженная; радуйся, ради славы Твоея на земли от человек прославляемая. Радуйся, Тебе бо служат вся Небесныя Силы; радуйся, Тебе бо, по Бозе, хваление возносят Херувими и Серафими. Радуйся, лице Божие выну на Небеси созерцающая; радуйся, пред престолом Сына Твоего Матерния руце Твои за ны молящися простирающая. Радуйся, нас сущих на земли от всякаго зла омофором Твоим покрывающая; радуйся, верных от всяких душепагубных дел удаляющая. Радуйся, рождением Сына Божия двери Царства Христова нам отверзшая; радуйся, надеждою прияти небесных благ верных души услаждающая. Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 9

Всякое естество Ангельское превозносит Тя, Дево, великия ради любве Твоея к роду христианскому: незрима бо и неприступна, яко Мати Бога от земли к Небеси возшедшая, Пречистым Твоим образом зриму и приступну Себе являеши всем воспевающим Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 9

Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласны зрим о Тебе, Богородице: недоумевают бо глаголати о славных чудесех, от явления Твоея иконы бываемых. Мы же онем дивящеся благодарно вопием Ти: Радуйся, слепых прозрение; радуйся, хромых хождение. Радуйся, от темных и лукавых духов исцеляющая; радуйся, лучами от Твоего Пречистого образа изшедшими врагов земли нашея отгнавшая. Радуйся, больным видение Твое даровавшая; радуйся, молящимся явленней иконе Твоей исцеление подающая. Радуйся, расслабленных от одра болезни воздвигающая; радуйся, немым разрешающая уста. Радуйся, от плена вражия возвращающая; радуйся, лютыя плоти страсти утоляющая. Радуйся, души верных неизреченным милосердием Твоим умиляющая; радуйся, неизглаголанным Твоим человеколюбием унывающих ободряющая. Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 10

Соблюсти хотящи в чистоте домостроительство Церкве Православныя, Чистая, и утвердити скипетр державы Российские чудною иконою твоею вложила еси в сердце благовернаго государя Михаила Феодоровича прияти венец царский земли Российския, да вси видящии видят, яко Вышний владеет царством, и емуже хощет дает е, и возопиют Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси необоримая, Богородице Дево, всем к Тебе прибегающим: никтоже бо притекайя к Тебе тощь отходит. Сего ради ущедряеми милостию Твоею, во умилении души возглашаем Тебе: Радуйся, твердая стено, от враг видимых и невидимых охраняющая; радуйся, крепкая защите упование на тя возложившим. Радуйся, познания истины чистое зерцало; радуйся, сохранения веры крепкое забрало. Радуйся, грады и страны христианския предстательством Твоим от врагов спасающая; радуйся, царем благоверным поборающая. Радуйся, мир в градех селящая; радуйся, благонравным благопоспешающая. Радуйся, силою молитв Твоих злыя помыслы в ничтоже обращающая; радуйся, силы врагов ближняго сокрушающая. Радуйся, юности наставление; радуйся, старости поддержание. Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 11

Пение всякое побеждается спростретися тщащееся множеству многих щедрот Твоих: равночисленныя бо песку морскому песни аще приносим Ти, Богородице Дево, ничтоже совершаем достойно, яже даровала еси нам вопиющим к Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприемную свещу, древле явльшуюся, зрим во святей иконе Твоей, Богородице Дево, егда град наш защитила еси от разорения врагов земли нашея лучами, от святая твоея иконы исходящими. Сего ради с верою припадающе к ней и с любовию лобызающе ю, вопием Ти: Радуйся, Мати, Превечнаго Света Христа, учением Его души просвещающая; радуйся, благодатию Божиею неверующих к вере в Бога приводящая. Радуйся, путешествующим спутешествующая; радуйся, нуждно плавающих Кормчая. Радуйся, от всякия скорби, гнева и нужды спасающая; радуйся, от глада, губительства, труса и огня сохраняющая. Радуйся, избавляющая от иноплеменных; радуйся, охраняющая от междоусобныя брани. Радуйся, в святей иконе Твоей яко солнце в костромских пределах возсиявшая; радуйся, зде отрасль царственную возвеличившая. Радуйся, Тобою бо утверждаются царства; радуйся, Тобою бо венчаются царие. Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 12

Благодать приявшая от Бога Сына Твоего, Дево Богородице, и ту древле излиявшая на всех прибегающих к образу Твоему, не лиши ныне и нас богатыя Твоея милости, даруй нам покаяние о гресех, да чистым сердцем и устны взываем к возлюбленному Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя милости и чудеса, хвалим Тя вси, Богородице, и яко древлий Израиль к Кивоту Завета притекаем ко образу лица Твоего, и из глубины души вопием: воздвигни руце Твоя к Сыну Твоему, да подаст нам вся благая и спасительная с верою и любовию вопиющим Ти: Радуйся, утешение наше в скорбех; радуйся, утоление печалей наших. Радуйся, радосте наша бесконечная; радуйся, светлосте и отрадо сердечная. Радуйся, надеждо наша крепкая; радуйся, сирым приятелище. Радуйся, странным прибежище; радуйся, обидимым покровительнице. Радуйся, оклеветаемых оправдание; радуйся, благих защищение. Радуйся, тела моего врачевание; радуйся, души моея спасение. Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 13

О Премилосердая Заступнице наша, великия ради милости Твоея даровавшая отечеству и граду нашему чудотворную икону Твою во освящение, утешение и ограждение наше, нынешнее приемши славословие, от всякаго злаго обстояния избави нас, рабы Твоя, даруя нам здравие и спасение, на враги победу и одоление, и всех нас вечных мук свободи, устнами, душею же и сердцем вопиющих: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Феодоровская икона считается чудотворной, исцеляет людей, помогает наладить мир в семье, зачать и родить здорового ребенка. С этим старинным изображением Богоматери связаны имена знаменитых князей и царей, а также конец Смуты на Руси.

Кратко об образе

Впервые в легендах Феодоровская святыня упоминается с 12 века. Ее создателем считают евангелиста Луку.
На иконе изображена Богородица. На руках у нее — Младенец Иисус. Он обнимает Мать и прижимается к ней щекой.

Полезные материалы

Некоторые ученые считают, что святыня – копия с Владимирской иконы (они отличаются только тем, что в Феодоровском варианте у маленького Иисуса до колена оголена нога). И сделана она была по заказу князя Ярослава Мудрого в подарок на венчание сына Александра Невского. Этим они объясняют изображение покровительницы молодоженов святой мученицы Параскевы Пятницы на обороте иконы.
Об этом упоминается и в тексте акафиста.

До наших дней дошло древнее описание иконы:

«…написана масляными красками “на сухе древе”. Доска в длину 1 аршин 2 вершка, в ширину 12 вершков. Богородица изображена несколько склонившею главу на правое плече. Правой рукой поддерживается Богомладенец, обнимающий Богоматерь. Правая нога Богомладенца покрыта ризою, левая же по колено неприкрыта. На оборотной стороне написана святая великомученица Параскева, называемая Пятница… Нижняя часть иконы заканчивается рукоятью в 1 1/2 аршина длины.» (Сырцов В. А., священник. Сказание о Федоровской Чудотворной иконе Божией матери, что в г. Костроме. — Кострома, 1908. — С. 6).

История

В летописи первые упоминания о святыне связаны с городом в Нижегородской области под названием Городец (в начале 12 века там был построен Феодоровский мужской монастырь). После нападения на эти места монголо-татар икона пропала.

В 13 веке ее нашли в лесу около Костромы. По легенде, в то же время местные жители видели в городе воина, похожего на святого Феодора Стратилата. В руках он держал найденную святыню:

Дни празднования

Эта дата связана с важным историческим событием, когда в 1613 году на Руси закончилась Смута. Тогда в Костромском Ипатьевском монастыре этим образом Богородицы мать благословила на царствование Михаила Федоровича Романова. С тех пор святыня особо почиталась в царской династии.

Земский собор избрал на царство Михаила Романова, положив начало новой царской династии. Михаил согласился принять престол и в мае прибыл в Москву. С его воцарением окончилось Смутное время на Руси.

В эти дни в храмах можно услышать, как поют торжественные гимны Феодоровской Божьей Матери.

О чем молятся Пресвятой Богородице пред образом

Как читать

Хвалу Деве Марии можно возносить не только в Церкви, но и дома. Делать это нужно стоя («акафист» буквально значит «неседальная песнь»). Желательно зажечь свечу. Пребывать при этом нужно в спокойствии и обращаться к Богородице с открытым сердцем.
Предварительно акафист лучше прослушать в записи или в храме.

О традиции чтения беременными

Чаще всего этот торжественный гимн советуют читать беременным. В это особое время женщине как никогда важно регулярно молиться, посещать храм, очистить мысли. Издревле на Руси считалось, что умонастроение будущей мамы влияет на ребенка в утробе.

Тем, кто мечтает о ребенке, но забеременеть не получается, лучше читать весь текст акафиста, а после молитву. Желательно заранее получить благословение у батюшки. А еще лучше посетить место, где находится чудотворный образ.

Несмотря на то, что святыня считается больше «женской» и «семейной», священники уверены, что хвалу Феодоровской иконе можно возносить при любых жизненных невзгодах. Главное делать это искренне, с открытой душой и верой в сердце.

Автор: Дормидонтова Наталья

Видео

Молебен с акафистом пред иконой Божией Матери Феодоровской

Источник

Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Феодоровская»

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 27 марта (14 марта ст. ст.); 29 августа (16 августа ст. ст.)

Глас 4.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Отве́рзый у́м разуме́ти Писа́ния ученико́м Твои́м, Го́споди, отве́рзи ны́не и на́ша сердца́ к разуме́нию вели́чия Твоего́ и Ма́тере Твоея́, да с Не́ю боголе́пно просла́вим Тя́.

Отве́рсти толку́щим две́ри милосе́рдия Твоего́ обетова́вый, Влады́ко на́ш, отве́рзи на́м утро́бы человеколю́бия Твоего́, име́я на сие́ моля́щую Тя́ Хода́таицу.

Отве́рсто иногда́ бы́сть моли́твою Илиино́ю не́бо, ра́ди беззако́нновавшаго Изра́иля заключе́нное, отве́рст да бу́дет и на́м, гре́шным, вхо́д в небе́сная предста́тельством Твои́м, Богороди́тельнице.

Отве́рзшая рождество́м Твои́м врата́ ве́чная, Богороди́тельница Пречи́стая, отве́рзи предста́тельством Твои́м заключе́нныя серде́ц на́ших две́ри, да Сы́н Тво́й и Бо́г на́ш вни́дет и освяти́т я́.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Твоего́ плотска́го е́же на земли́ смотре́ния да незабве́нно устро́иши воспомина́ние, да́л еси́ на́м, Влады́ко, ико́ну Твою́ и Ро́ждшия Тя́, те́мже, взира́юще на о́ную, мо́лим Тя́: руководи́ на́с к позна́нию и любле́нию Тебе́, воплоще́ннаго Бо́га и Спа́са ду́ш на́ших.

Твоея́ Пренепоро́чныя Ма́тере всечестны́й о́браз любо́вию объе́млюще, из глубины́ души́ взыва́ем к Тебе́, живу́щему на небесе́х: начерта́й на сердца́х на́ших кра́сный о́браз доброде́телей Ея́, да велича́ем Тя́, Го́спода и Спа́са на́шего.

Тво́й всечестны́й о́браз, Влады́чице, любе́зно на земли́ прие́млюще, зове́м к Тебе́, су́щей во сла́ве небе́сной, да при́сно хода́тайствуеши на́м благода́ть мы́слити и твори́ти досто́йная Твоего́ вели́чия, е́же сотвори́ Тебе́ Си́льный.

Твои́х благодея́ний воспомина́ние, твори́мое дне́сь, дви́жет сердца́ на́ша со устна́ми к благохвале́нию Твоему́, Влады́чице, но сотвори́, да и кра́сный ли́к Твои́х доброде́телей привлече́т сердца́ на́ша к любле́нию и подража́нию о́ных.

Си́и лю́дие устна́ми чту́т Мя́, се́рдце же и́х дале́че отстои́т от Мене́, — рече́ иногда́ Госпо́дь Вседержи́тель ко иуде́ем, еди́н вне́шний ви́д благоче́стия явля́ющим. Но да и мы́ не ту́южде с ни́ми ча́сть и осужде́ние восприи́мем, бра́тие, вся́чески блюде́мся де́л, подо́бных лицеме́рию. Сего́ ра́ди пра́зднующе и всечестны́й се́й пра́здник, да не яви́мся извне́ то́чию благогове́йны, вну́трь же у́ду зли́ и нечести́вии пред Испыту́ющим сердца́ и утро́бы, в простоте́ се́рдца поклони́мся Ему́, я́коже Са́м рече́, Ду́хом и и́стиною, да та́ко бу́дем подража́тели Пресвяте́й Де́ве, в Не́йже не гла́с то́чию, но па́че душа́ велича́ше Го́спода и ду́х ра́довашеся о Бо́зе, Спа́се Свое́м.

Сла́ва, и ны́не: Покро́ва Твоего́ Боже́ственнаго, Пречи́стая Богоро́дице Влады́чице, да не оты́меши от рабо́в Твои́х, мо́лят Тя́ уго́дники Сы́на Твоего́: великому́ченик Фео́дор Стратила́т и преподо́бнии чудотво́рцы, страны́ сея́ Костромски́я и Га́лицкия засту́пницы, и́хже моле́ние приими́ и поми́луй на́с.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Седя́й одесну́ю престо́ла вели́чествия на высо́ких, снизше́л еси́ к до́льнейшим страна́м земли́ и, всели́вся во чре́во смиренному́дрыя Ма́тере Де́вы, яви́л еси́ ми́рови, я́ко Ты́ призира́еши на смире́ние рабо́в Твои́х и дае́ши и́м благода́ть Твою́, ея́же да и мы́ сподо́бимся, да́руй на́м бы́ти ревни́тели смиренному́дрыя Твоея́ Ма́тере.

Седя́й на ра́мех херуви́м и серафи́м, благоволи́л еси́ пло́тию седе́ти на объя́тиях Чисте́йшия Отрокови́цы, да си́м пока́жеши на́м, я́ко Ты́, Свя́те святы́х, обита́еши в сердца́х еди́ных люби́телей чистоты́ и целому́дрия, его́же рачи́тели и на́с покажи́ моли́твами ро́ждшия Тя́.

Седя́щему во сла́ве на престо́ле Божества́ сподо́билася еси́ Ма́терь бы́ти, ра́ди изя́щнейшия чистоты́ и смиренному́дрия, и́хже люби́тели и на́с покажи́ моли́твами Твои́ми, да и мы́ сподо́бимся ча́сти, угото́ванной рачи́телем чистоты́ и смиренному́дрия Твоего́.

Седе́ти во сла́ве Сы́на Твоего́ сподо́бившаяся, Пренепоро́чная Де́во, не преста́й моля́щи бла́гость Его́, да и мы́, взира́юще на о́браз святы́я жи́зни Твоея́ и о́ному на́шим жи́тельством сообразу́ющеся, тоя́жде сла́вы на небесе́х бу́дем прича́стницы.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Ужаса́хуся и смуща́хуся костромсти́и жи́телие, мне́вше зна́мение Твоего́ о ни́х про́мысла, ико́ну Ма́тере Твоея́, во пла́мени сгоре́вшу, но сие́ смуще́ние премени́л еси́ в ра́дость, Го́споди, показа́в и́м а́бие о́браз се́й, от огня́ и пе́пела невреди́мь. Си́це да и мы́, по обурева́ющих на́с искуше́ниях и напа́стех, при́сно ра́дуемся о Твое́м, е́же о на́с благоволе́нии, мо́лим Тя́, Человеколю́бче.

Ужасо́шася иногда́ полки́ наше́дших на гра́д Кострому́ супоста́тов, егда́ от воображе́ния зра́ка лица́ Твоего́, Го́споди, и Пресвяты́я Твоея́ Ма́тере пусти́л еси́ на си́х стре́лы мо́лниины, но се́й у́жас да вложи́ши в сердца́ и все́х, стремя́щихся ратобо́рствовати достоя́ние Твое́, мо́лим Тя́ с Хода́таицею на́шего избавле́ния.

Ужа́сни и ско́рбни бы́вше жи́телие Городца́, узре́вше ико́ну Твою́, Богома́ти, пренесе́ну во гра́д Кострому́: мня́ху бо себе́ си́м пренесе́нием лише́нных бы́ти Твоего́ о ни́х Ма́терняго благоволе́ния, но да не и мы́, таково́ю же иногда́ ско́рбию объя́ти, бу́дем лише́ни зна́мений Твоего́ покрови́тельства, не преста́й, Влады́чице, пребыва́ющи с на́ми Твое́ю ми́лостию.

Я́ко о́чи рабы́ни в руку́ госпожи́ своея́, та́ко о́чи на́ши всегда́ к Тебе́ возво́дим, о Многоблаго́утробная Госпоже́ на́ша и Спаси́тельнице Всесвята́я Богоро́дице! При́зри у́бо на ны́ ми́лостивно, ца́рствующая на небеси́ с Сы́ном Твои́м и Бо́гом, и уще́дрити ны́, гре́шныя, потщи́ся, я́ко вся́ Тебе́ возмо́жна су́ть.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Боже́ственное Твое́ разуме́ем истоща́ние, Иису́се, Бо́же на́ш, егда́, взира́юще на о́браз Ма́тере Твоея́, зри́м Тя́ с Не́ю я́ко Младе́нца, рука́ми Ея́ держи́ма, те́мже благодаря́ще сему́ Твоему́ е́же к на́м снизхожде́нию, мо́лим Тя́, на́с ра́ди младе́нствовавшаго, бы́ти на́м ми́лостива о гресе́х на́ших.

Боже́ственного Твоего́ воплоще́ния е́же от Де́вы, да при́сно сла́вится та́инство, дарова́л еси́ на́м, Христе́ Царю́, всечестну́ю Ма́тере Твоея́ ико́ну с воображе́нным на не́й ви́дом Пречи́стаго лица́ Твоего́, те́мже и мо́лим Тя́, Вседарови́тый Го́споди, да да́си на́м при́сно сла́вити воплоще́ние Твое́, и́мже челове́цы Божеству́ соедини́хомся.

Боже́ственнаго Ду́ха наше́ствие бы́сть на де́вственную утро́бу Твою́, Богома́ти, егда́ Сы́на Преве́чнаго пло́тию зачала́ еси́, Его́же да и мы́ в сердца́х на́ших при́сно и́мамы, хода́тайствуй на́м благода́ть Того́жде Всесвята́го Ду́ха, е́юже быва́ют челове́цы та́инственною оби́телию Отца́ и Сы́на.

Боже́ственных писа́ний любому́дрое раче́ние с при́сным во хра́ме Госпо́дни пребыва́нием сотвори́ Тя́ избра́нный Ипоста́сныя Бо́жия Прему́дрости Хра́м, но да и мы́ устро́имся хра́мы Того́жде Бо́га Жи́ва, исхода́тайствуй на́м благода́ть усе́рдно внима́ти и после́довати Сы́на Твоего́ гла́су, И́же при́сно во хра́мех Его́ пропове́дуется.

Благода́рственная принося́ще Ти́, раби́ Твои́, Богороди́тельнице, о все́х, и́миже благоде́яла еси́ гра́ду на́шему, из глубины́ души́ взыва́ем к Тебе́ и ми́ли ся́ де́ем: не преста́ни, Влады́чице, Ма́терними к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему моли́твами подава́ти вся́ блага́я и спаси́тельная все́м, ве́рою и любо́вию вопию́щим Ти́: ра́дуйся, Де́во, христиа́н похвало́.

Стена́ еси́ де́вам, Богоро́дице Де́во, и все́м, к Тебе́ прибега́ющим, и́бо небесе́ и земли́ Творе́ц устро́и Тя́, Пречи́стая, все́лься во утро́бе Твое́й и вся́ приглаша́ти Тебе́ научи́в: ра́дуйся, сто́лпе де́вства; ра́дуйся, две́рь спасе́ния; ра́дуйся, Нача́льнице мы́сленнаго назда́ния; ра́дуйся, Пода́тельнице Боже́ственныя бла́гости; ра́дуйся, Ты́ бо обнови́ла еси́ зача́тыя сту́дно; ра́дуйся, Ты́ бо наказа́ла еси́ окра́денныя умо́м; ра́дуйся, тли́теля смы́слов упраждня́ющая; ра́дуйся, Се́ятеля чистоты́ ро́ждшая; ра́дуйся, черто́же безсе́меннаго уневе́щения; ра́дуйся, ве́рных Го́сподеви сочета́вшая; ра́дуйся, до́брая Младопита́тельнице де́вам; ра́дуйся, Невестокраси́тельнице ду́ш святы́х. Ра́дуйся, Неве́сто неневе́стная.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Не служи́ти тва́ри па́че Творца́ законоположи́вый челове́ком, Спа́се на́ш, сотвори́, усе́рдно мо́лим Тя́ с Богоро́дицею, да, Ду́хом Твои́м просвеща́еми, не к рукотворе́нным изображе́ниям отно́сим боголе́пное служе́ние, но чрез о́браз Тво́й возно́симся умы́ и се́рдцы, к Еди́ному Тебе́, отце́в Бо́гу благослове́нному.

Не послужи́ша бы́вшии в пещи́ Вавило́нстей му́дрии ю́ноши безду́шному истука́ну, но Еди́ному Тебе́, во о́бразе А́нгела посреде́ пла́мене я́вльшемуся Сы́ну Бо́жию, поклони́шася, и́хже ли́ку и ча́сти сопричти́ и все́х, изображе́нием сладча́йшаго зра́ка Твоего́ дви́жимых к прославле́нию Тебе́, отце́в Бо́га благослове́ннаго.

Не послужи́ла еси́ Бо́гу нра́вом плотски́х иуде́ев, Пренепоро́чная Де́во, но Ду́хом и и́стиною, я́ко и́стинная Раба́ Его́, покланя́лася еси́ Ему́. Те́мже да и мы́ с Тобо́ю и́стиннии бу́дем покло́нницы Его́, хода́тайствуй на́м благода́ть, е́же не в суеве́рном богопочита́нии, но во и́стинном благоче́стии и ве́ре служи́ти отце́в Бо́гу благослове́нному.

Не послужи́ла еси́ ми́ру и суете́ его́, Богороди́тельнице, но, всему́ предпоче́тши еди́наго Бо́га и зако́н Его́, была́ еси́ усе́рднейшая все́х Раба́ Госпо́дня, те́мже и сподо́билася еси́ послужи́ти ве́лией та́йне Бо́жия воплоще́ния, я́ко Богома́терь; но сотвори́, да и мы́, отве́ргшеся ми́ра и я́же су́ть в ми́ре, вседу́шно прилепи́мся и послу́жим Еди́ному отце́в Бо́гу благослове́нному.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Отроча́ мла́до на́шего ра́ди спасе́ния бы́л еси́, Безле́тный Бо́же на́ш Иису́се, Его́же воображе́ние зря́ще на свяще́нной ико́не, усе́рдною в Тя́ ве́рою вопие́м Ти́: бу́ди Воспита́тель, Наста́вник и Покрови́тель младе́нцем и отроко́м на́шим, да и си́и во и́стинней ве́ре навы́кнут глаго́лати Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

О́трок дванадесятоле́тен бы́вый, Иису́се, посреде́ ста́рец и учи́телей во святи́лищи пребыва́я, послу́шал еси́ и́х и, совопроша́яся с ни́ми, явля́л еси́ святу́ю ре́вность к Боже́ственному зако́ну, да си́м и на́ша о́троки наста́виши тща́тися во вре́мя ю́ности стяжава́ти духо́вную, я́же от зако́на Твоего́ прему́дрость, да и они́ науча́тся сердцы́ и усты́, словесы́ же и де́лы превозно́сит Тя́ во вся́ ве́ки.

О́троки от пе́щи вавило́нския изба́вльшему Го́споду моли́ся приле́жно, Богоневе́стная Отрокови́це, да да́рует все́м, под кро́в Тво́й прибега́ющим, неврежде́нным бы́ти от огня́ искуше́ний и пла́мене по́хотей, да, та́ко Тобо́ю изба́вльшеся, чи́стыми душа́ми и нескве́рными устна́ми благослови́м с Тобо́ю Еди́наго Изба́вителя Го́спода и превозно́сим Его́ во вся́ ве́ки.

Отрокови́цам Твое́ целому́дрие и чистота́ да бу́дет красота́ и сла́ва; чревонося́щим Твое́ безболе́зненное и свято́е рождество́ да бу́дет сла́дкое утеше́ние и отра́да; все́м же, вся́каго по́ла и во́зраста чту́щим Тя́, Богоневе́сто, доброде́тели Твоя́ да бу́дут еди́ным упражне́нием и́х, я́ко си́ми то́кмо досто́йне от челове́ка прославля́ется Госпо́дь, живы́й во ве́ки.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Вся́кое коле́но небе́сных, и земны́х, и преиспо́дних да покланя́ется Тебе́, я́ко нося́щему в Себе́ неизме́нный Преблаже́ннаго Отца́ Твоего́ о́браз, Иису́се. С ни́миже и мы́, ве́рою просвеща́еми, Тя́, И́стиннаго Бо́га, о́браз челове́чь от Де́вы прии́мшаго, боголе́пно велича́ем.

Вся́ка уста́ да заградя́тся суесло́вящих, я́ко не́сть досто́йно чествова́ти Твою́ и Пречи́стыя Ма́тере Твоея́ ико́ну, Влады́ко: се́ бо, просла́вив сию́ чудеса́ми, научи́л еси́ достоя́ние Твое́ Тебе́ и во о́бразе пло́ти Твоея́ с Пренепоро́чною Твое́ю Ма́терию прославля́ти и велича́ти.

Вси́ ро́ди ве́рных, по прорече́нию Твоему́, блажа́т Тя́, Благослове́нная, Христа́ Бо́га на́шего Ма́ти. С ни́ми же и мы́, ве́рою совоку́плени, благогове́йно чту́ще свяще́нное лица́ Твоего́ изображе́ние, прославля́ем Твоя́ вели́чия, я́же сотвори́ Тебе́ Госпо́дь си́л, с Ни́м же Тя́ велича́ем.

Вся́к язы́к сме́ртных, по достоя́нию, изнемога́ет велича́ти Тя́, над все́ми превознесе́нную, о Богоневе́сто! Те́мже и мы́, прославля́юще Тя́ дне́сь, испове́дуем на́ше кра́йнее неможе́ние, но, сие́ испове́дующе, мо́лим Тя́, да по мно́жеству щедро́т Твои́х, прии́меши ма́лое сие́ приноше́ние, во зна́мение мно́гия любве́ и усе́рдия на́с, велича́ющих Тя́.

Све́т лица́ Твоего́ и Пресвяты́я Твоея́ Ма́тере яви́вый на́м, Влады́ко, во всечестне́й ико́не се́й, сотвори́ на́с, я́ко ча́да све́та ходи́ти во све́те за́поведей Твои́х, да, егда́ яви́шися во сла́ве с Ро́ждшею Тя́, сообра́зны бу́дем светле́йшему со́лнца о́бразу Твоея́ сла́вы.

Сла́ва, и ны́не: Бо́жия тезоимени́тый да́ра страда́лец Христо́в Фео́дор боже́ственный вои́стинну да́р, пречестну́ю Пречи́стыя Богома́тере ико́ну, гра́ду на́шему Костроме́ прине́с, вруча́ет, ю́же мы́ с неизрече́нною ра́достию, я́ко небе́сное сокро́вище, прие́млюще, игра́им духо́вне и ликовству́ем, просвеща́еми све́том боже́ственнаго лица́ Мари́и Присноде́вы, от Нея́же возсия́ Пра́ведное Со́лнце — Христо́с, просвеща́яй вся́каго челове́ка, гряду́щаго в ми́р.

Фе­о­до­ров­ская — Ко­стром­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри на­пи­са­на еван­ге­ли­стом Лу­кой и близ­ка по ико­но­гра­фии к Вла­ди­мир­ской иконе Бо­жи­ей Ма­те­ри.

На­зва­ние свое ико­на по­лу­чи­ла от ве­ли­ко­го кня­зя Яро­сла­ва Все­во­ло­до­ви­ча († 1246), от­ца свя­то­го Алек­сандра Нев­ско­го, но­сив­ше­го в свя­том кре­ще­нии имя Фе­о­дор — в честь свя­то­го Фе­о­до­ра Стра­ти­ла­та. Об­ре­те­на она бы­ла, по пре­да­нию, его стар­шим бра­том, свя­тым Юри­ем Все­во­ло­до­ви­чем († 1238, па­мять 4 фев­ра­ля), в вет­хой де­ре­вян­ной ча­совне близ ста­рин­но­го го­ро­да Го­род­ца — поз­же на том ме­сте был устро­ен Го­ро­дец­кий Фе­о­до­ров­ский мо­на­стырь. Князь Яро­слав-Фе­о­дор, став­ший по­сле ги­бе­ли в бит­ве с та­та­ра­ми на Си­ти свя­то­го Юрия ве­ли­ким кня­зем Вла­ди­мир­ским, в сле­ду­ю­щем, 1239 го­ду тор­же­ствен­но пе­ре­нес его мо­щи из Ро­сто­ва в Успен­ский со­бор Вла­ди­ми­ра, а остав­шей­ся от бра­та ико­ной бла­го­сло­вил сво­е­го сы­на, свя­то­го Алек­сандра Нев­ско­го, всту­пив­ше­го в том же го­ду в брак с по­лоц­кой княж­ной Бря­чи­сла­вой.

Яро­слав-Фе­о­дор оста­вил зна­чи­тель­ную о се­бе па­мять в рус­ской ис­то­рии. С ним, про­дол­жа­те­лем слав­ных тра­ди­ций дя­ди — свя­то­го Ан­дрея Бо­го­люб­ско­го (па­мять 4 июля) и от­ца — Все­во­ло­да Боль­шое Гнез­до, свя­за­ны по­чти все наи­бо­лее зна­чи­тель­ные со­бы­тия в ис­то­рии Ру­си пер­вой по­ло­ви­ны XIII ве­ка. Ему до­ста­лась в на­след­ство Русь, со­жжен­ная и раз­граб­лен­ная в 1237–1238 гг. та­та­ра­ми. Он под­нял ее из пеп­ла, от­стро­ил и укра­сил го­ро­да­ми, свя­ты­ми оби­те­ля­ми и хра­ма­ми. Им бы­ли вос­ста­нов­ле­ны опу­сто­шен­ные вра­гом го­ро­да По­вол­жья: Ка­шин, Уг­лич, Яро­славль, Ко­стро­ма, Го­ро­дец. Цер­ковь Фе­о­до­ра Стра­ти­ла­та в Ко­стро­ме и Фе­о­до­ров­ский мо­на­стырь близ Го­род­ца ос­но­ва­ны им в честь сво­е­го Ан­ге­ла. Все­го во­семь лет сто­ял он у кор­ми­ла ве­ли­ко­го кня­же­ния, но за это вре­мя он су­мел на­пра­вить стра­ну по един­ствен­но вер­но­му в то вре­мя пу­ти — во­ен­но-по­ли­ти­че­ско­го рав­но­ве­сия с Зо­ло­той Ор­дой на во­сто­ке и ак­тив­но­го про­ти­во­сто­я­ния ка­то­ли­че­ской Ев­ро­пе на за­па­де. Бли­жай­шим спо­движ­ни­ком и про­дол­жа­те­лем его го­судар­ствен­но­го де­ла был сын, свя­той Алек­сандр Нев­ский.

Чу­до­твор­ная Фе­о­до­ров­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри — бла­го­сло­ве­ние от­ца — по­сто­ян­но на­хо­ди­лась при свя­том Алек­сан­дре, бы­ла его мо­лен­ным об­ра­зом. По­сле его смер­ти (свя­той князь умер 14 но­яб­ря 1263 го­да в Го­род­це, в ос­но­ван­ном от­цом мо­на­сты­ре) ико­на, в па­мять о нем, бы­ла взя­та его млад­шим бра­том Ва­си­ли­ем.

Ва­си­лий Яро­сла­вич был «ми­зин­ным», то есть млад­шим (вось­мым), сы­ном Яро­сла­ва Все­во­ло­до­ви­ча. В 1246 го­ду по­сле смер­ти от­ца (князь был отрав­лен в сто­ли­це Мон­го­лии — Ка­ра­ко­ру­ме), пя­ти лет от ро­ду, он стал кня­зем ко­стром­ско­го уде­ла — наи­ме­нее зна­чи­тель­но­го во вла­де­ни­ях его от­ца. Но в 1272 го­ду Бог су­дил ему стать ве­ли­ким кня­зем Вла­ди­мир­ским. Че­ты­ре го­да его ве­ли­ко­го кня­же­ния (1272–1276) за­пол­не­ны обыч­ны­ми для то­го вре­ме­ни кня­же­ски­ми меж­до­усоб­ны­ми бра­ня­ми. Несколь­ко лет вел он вой­ну за Нов­го­род с непо­кор­ным пле­мян­ни­ком Ди­мит­ри­ем Алек­сан­дро­ви­чем. По­это­му, став ве­ли­ким кня­зем, Ва­си­лий не по­ехал во Вла­ди­мир, а остал­ся под за­щи­той чу­до­твор­ной ико­ны в Ко­стро­ме, счи­тая это ме­сто бо­лее на­деж­ным на слу­чай но­вых усо­биц.

При­шлось ему за­щи­щать Русь и от внеш­них вра­гов. В 1272 го­ду при оче­ред­ном та­тар­ском на­бе­ге рус­ское вой­ско вы­сту­пи­ло из Ко­стро­мы им на­встре­чу. По при­ме­ру де­да, свя­то­го Ан­дрея Бо­го­люб­ско­го, ко­то­рый брал с со­бой в по­хо­ды чу­до­твор­ную Вла­ди­мир­скую ико­ну Бо­жи­ей Ма­те­ри, князь Ва­си­лий дви­нул­ся в бой с чу­до­твор­ной ико­ной Фе­о­до­ров­ской. Яр­кие лу­чи ис­хо­ди­ли от свя­то­го об­ра­за, по­па­ляя вра­гов; та­та­ры бы­ли раз­гром­ле­ны и из­гна­ны из Рус­ской зем­ли.

Ле­то­пи­си рас­ска­зы­ва­ют, что ве­ли­кий князь Ва­си­лий пи­тал осо­бую лю­бовь к Церк­ви и ду­хо­вен­ству. По­сле му­че­ни­че­ской ги­бе­ли при штур­ме та­та­ра­ми Вла­ди­ми­ра 4 фев­ра­ля 1238 го­да епи­ско­па Вла­ди­мир­ско­го Мит­ро­фа­на дол­гие го­ды Вла­ди­мир­ская епар­хия оста­ва­лась вдов­ству­ю­щей. Это пе­ча­ли­ло ве­ли­ко­го кня­зя Ва­си­лия. В 1274 го­ду при его уча­стии со­сто­ял­ся во Вла­ди­ми­ре боль­шой цер­ков­ный Со­бор. Непо­сред­ствен­ным по­во­дом его яви­лась хи­ро­то­ния во епи­ско­па Вла­ди­мир­ско­го свя­ти­те­ля Се­ра­пи­о­на († 1275, па­мять 12 июля), из Пе­чер­ских игу­ме­нов, мит­ро­по­ли­том Ки­рил­лом III († 1282) и со­бо­ром рус­ских свя­ти­те­лей. Со­дер­жа­ние со­бор­ных де­я­ний бы­ло очень ши­ро­ко — это был пер­вый Со­бор в Рус­ской Церк­ви со вре­ме­ни мон­голь­ско­го на­ше­ствия. Мно­го на­ко­пи­лось про­блем и неуря­диц в цер­ков­ной жиз­ни, Рус­ская Цер­ковь толь­ко-толь­ко оправ­ля­лась от по­стиг­ше­го ее бед­ствия. Но глав­ной за­да­чей бы­ло воз­рож­де­ние рус­ской цер­ков­ной пись­мен­но­сти — вос­ста­нов­ле­ние тра­ди­ций древ­не­рус­ско­го «кня­же­ско­го стро­е­ния». Без книг невоз­мож­но бы­ло бы спа­си­тель­ное де­ла­ние Церк­ви, они нуж­ны бы­ли и для Бо­го­слу­же­ния, и для про­по­вед­ни­че­ства, и для ке­лей­но­го вра­зум­ле­ния ино­ков, и для до­маш­не­го чте­ния ве­ру­ю­щих. Тру­да­ми мит­ро­по­ли­та Ки­рил­ла, рус­ских епи­ско­пов и мо­на­стыр­ских ино­ков-книж­ни­ков эта за­да­ча, важ­ней­шая для по­сле­ду­ю­ще­го хри­сти­ан­ско­го про­све­ще­ния Ру­си, бы­ла успеш­но вы­пол­не­на. Со­бор при­нял но­вую ре­дак­цию Корм­чей кни­ги — ос­нов­но­го ка­но­ни­че­ско­го ко­дек­са пра­во­слав­ной цер­ков­ной жиз­ни.

В 1276 го­ду князь Ва­си­лий за­вер­шил свой жиз­нен­ный путь, важ­ней­шие ве­хи ко­то­ро­го бы­ли осе­не­ны бла­го­сло­ве­ни­ем Фе­о­до­ров­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри. Он умер в Ко­стро­ме и там же об­рел ме­сто по­след­не­го упо­ко­е­ния. Свя­тая ико­на пре­бы­ва­ла с тех пор в Ко­стром­ском со­бо­ре свя­то­го Фе­о­до­ра Стра­ти­ла­та.

Вос­ста­нов­ле­ние па­мя­ти Фе­о­до­ров­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри и ши­ро­кое рас­про­стра­не­ние ее по­чи­та­ния по всей Рос­сии свя­за­но с со­бы­ти­я­ми на­ча­ла XVII ве­ка — пре­кра­ще­ни­ем Смут­но­го вре­ме­ни. В 1613 го­ду чу­до­твор­ной Фе­о­до­ров­ской ико­ной из Ко­стром­ско­го со­бо­ра был бла­го­слов­лен при из­бра­нии на цар­ство Ми­ха­ил Ро­ма­нов. В па­мять об этом ис­то­ри­че­ском со­бы­тии бы­ло уста­нов­ле­но по­все­мест­ное празд­но­ва­ние иконе Фе­о­до­ров­ской Бо­го­ма­те­ри 14 мар­та. По­яви­лись мно­го­чис­лен­ные спис­ки с Ко­стром­ской Фе­о­до­ров­ской ико­ны, один из пер­вых был за­ка­зан и при­не­сен в Моск­ву ма­те­рью ца­ря Ми­ха­и­ла — ино­ки­ней Мар­фой. Со вто­рой по­ло­ви­ны XVII ве­ка по­лу­ча­ют рас­про­стра­не­ние ико­ны Фе­о­до­ров­ской Бо­жи­ей Ма­те­ри с клей­ма­ми, изо­бра­жа­ю­щи­ми со­бы­тия из ис­то­рии чу­до­твор­но­го об­ра­за.

В 1670 го­ду иеро­ди­а­кон Ко­стром­ско­го Ипа­тьев­ско­го мо­на­сты­ря Лон­гин на­пи­сал «Ска­за­ние о яв­ле­нии и чу­де­сах Фе­о­до­ров­ской ико­ны Бо­го­ма­те­ри в Ко­стро­ме». Не все со­дер­жа­щи­е­ся в ней све­де­ния сов­па­да­ют с из­ло­жен­ны­ми вы­ше, у на­род­ной па­мя­ти, своя хро­но­ло­гия, свои за­ко­ны.

Фе­о­до­ров­ская ико­на — двух­сто­рон­няя. На об­рат­ной сто­роне — об­раз свя­той ве­ли­ко­му­че­ни­цы Па­рас­ке­вы, изо­бра­жен­ной в бо­га­том кня­же­ском оде­я­нии. Пред­по­ла­га­ют, что по­яв­ле­ние об­ра­за Па­рас­ке­вы на обо­ро­те ико­ны свя­за­но с су­пру­гой свя­то­го Алек­сандра Нев­ско­го.

Храмы, освящённые в честь иконы:

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *