апостол ко евреем зачало 305
Апостол ко евреем зачало 305
ГлавнаяПраздники
Собор архангела Михаила
Малая и Великая вечерняТолкования паремий
Утреня
Литургия
Месяца ноемвриа в 8 день
Собор святаго архистратига Михаила, и прочих безплотных сил
блаженна 1-го канона, песнь 3-я: и 2-го, песнь 6-я.
Прокимен, глас 4: Т воряй ангелы Своя духи, и слуги Своя пламень огненный. Стих: Б лагослови душе моя Господа: Господи Боже мой, возвеличился еси зело.
Апостол ко Евреем, зачало 305. [Евр. 2; 2 – 10.]
Б ратие, аще глаголанное Ангелы слово бысть известно, и всяко преступление и ослушание праведное прият мздовоздаяние:
Б ратья, если через Ангелов возвещенное слово было твердо, и всякое преступление и непослушание получало праведное воздаяние,
Како мы убежим, о толицем нерадивше спасении, еже зачало прием глаголатися от Господа, слышавшими в нас известися,
То как мы избежим, вознерадев о толиком спасении, которое, быв сначала проповедано Господом, в нас утвердилось слышавшими от Него,
Сосвидетелствующу Богу знаменьми же и чудесы, и различными силами, и Духа Святаго разделеньми, по Своей Ему воли?
При засвидетельствовании от Бога знамениями и чудесами, и различными силами, и раздаянием Духа Святаго по Его воле?
Не ангелом бо покори Бог вселенную грядущую, о нейже глаголем:
Ибо не Ангелам Бог покорил будущую вселенную, о которой говорим;
Засвидетелствова же негде некто, глаголя: что есть человек, яко помниши его? или сын человеческий, яко посещаеши и?
Напротив некто негде засвидетельствовал, говоря: что значит человек, что Ты помнишь его? или сын человеческий, что Ты посещаешь его?
Умалил еси его малым нечим от ангел: славою и честию венчал еси его и поставил еси его над делы руку Твоею,
Не много Ты унизил его пред Ангелами; славою и честью увенчал его, и поставил его над делами рук Твоих,
Вся покорил еси под нозе его. Внегда же покорити ему всяческая, ничтоже остави ему непокорено. Ныне же не у видим ему всяческая покорена:
Все покорил под ноги его. Когда же покорил ему все, то не оставил ничего непокоренным ему. Ныне же еще не видим, чтобы все было ему покорено;
А умаленаго малымъ чим от ангел видим Иисуса, за приятие смерти славою и честию венчанна, яко да благодатию Божиею за всех вкусит смерти.
Подобаше бо Ему, Егоже ради всяческая и Имже всяческая, приведшу многи сыны в славу, началника спасения их страданьми совершити.
Ибо надлежало, чтобы Тот, для Которого все и от Которого все, приводящего многих сынов в славу, вождя спасения их совершил через страдания.
Аллилуиа, глас 2: Х валите Господа вси ангели Его.
Евангелие Луки, зачало 51. [Лк. 10; 16 – 21.]
Р ече Господь Своим учеником: Слушаяй вас, Мене слушает: и отметаяйся вас, Мене отметается: отметаяйся же Мене, отметается Пославшаго Мя.
С казал Господь Своим ученикам: Слушающий вас Меня слушает, и отвергающийся вас Меня отвергается; а отвергающийся Меня отвергается Пославшего Меня.
Возвратишася же седмьдесят с радостию, глаголюще: Господи, и беси повинуются нам о имени Твоем.
Семьдесят учеников возвратились с радостью и говорили: Господи! и бесы повинуются нам о имени Твоем.
Рече же им: видех сатану яко молнию с небесе спадша.
Он же сказал им: Я видел сатану, спадшего с неба, как молнию;
Се даю вам власть наступати на змию и на скорпию и на всю силу вражию: и ничесоже вас вредит.
Се, даю вам власть наступать на змей и скорпионов и на всю силу вражью, и ничто не повредит вам;
Oбаче о сем не радуйтеся, яко дуси вам повинуются: радуйтеся же, яко имена ваша написана суть на небесех.
Однако ж тому не радуйтесь, что духи вам повинуются, но радуйтесь тому, что имена ваши написаны на небесах.
В той час возрадовася духом Иисус и рече: исповедаю Ти ся, Oтче, Господи небесе и земли, яко утаил еси сия от премудрых и разумных, и открыл еси та младенцем: ей, Oтче, яко тако бысть благоволение пред Тобою.
В тот час возрадовался духом Иисус и сказал: славлю Тебя, Отче, Господи неба и земли, что Ты утаил сие от мудрых и разумных и открыл младенцам. Ей, Отче! Ибо таково было Твое благоволение.
Причастен: Т воряй ангелы Своя духи:
Малая и Великая вечерняТолкования паремий
Утреня
Литургия
Апостол на церковнославянском гражданским шрифтом
Главная > Документ
Информация о документе | |
Дата добавления: | |
Размер: | |
Доступные форматы для скачивания: |
Послание ко евреем, зачало 305.
Братие, аще глаголанное Ангелы слово бысть известно, и всяко преступление и ослушание праведное прият мздовоздаяние, како мы убежим, о толицем нерадивше спасении, еже зачало приемь глаголатися от Господа, слышавшими в нас известися, сосвидетельствующу Богу знаменьми же и чудесы, и различными силами, и Духа Святаго разделеньми, по Своей Ему воли? Не Ангелом бо покори Бог вселенную грядущую, о нейже глаголем. Засвидетельствова же негде некто, глаголя: что есть человек, яко помниши его? Или сын человеческий, яко посещаеши и? Умалил еси его малым нечим от Ангел, славою и честию венчал еси его и поставил еси его над делы руку Твоею, вся покорил еси под нозе его. Внегда же покорити ему всяческая, ничтоже остави ему непокорено. Ныне же не у видим ему всяческая покорена. А умаленаго малым чим от Ангел видим Иисуса, за приятие смерти славою и честию венчанна, яко да благодатию Божиею за всех вкусит смерти. Подобаше бо ему, Егоже ради всяческая и Имже всяческая, приведшу многи сыны в славу, начальника спасения их страданьми совершити.
Послание ко евреем, зачало 306.
Братие, святяй и освящаемии, от Единаго вси, еяже ради вины не стыдится братию нарицати их, глаголя: возвещу Имя Твое братии Моей, посреде Церкве воспою Тя. И паки: Аз буду надеяся Нань. И паки: се Аз и дети, яже Ми дал есть Бог. Понеже убо дети приобщишася плоти и крови, и Той приискренне приобщися техже, да смертию упразднит имущаго державу смерти, сиречь диавола, и избавит сих, елицы страхом смерти чрез все житие повинни беша работе. Не от Ангел убо когда приемлет, но от семене Авраамова приемлет; отнюдуже должен бе по всему подобитися братии, да милостив будет и верен первосвященник в тех, яже к Богу, во еже очистити грехи людския. В немже бо пострада, Сам искушен быв, может и искушаемым помощи.
Послание ко евреем, зачало 307.
Братие святая, звания небеснаго причастницы, разумейте Посланника и Святителя исповедания нашего Иисуса Христа, верна суща Сотворшему Его, якоже и Моисей во всем дому Его. Множайшей бо славе Сей паче Моисеа сподобися, елико множайшую честь имать паче дому сотворивый его. Всяк бо дом созидается от некоего, а сотворивый всяческая Бог.
Послание ко евреем, зачало 308.
Братие, Моисей верен бе во всем дому Его, якоже слуга, во свидетельство глаголатися имевшым, Христос же якоже Сын в дому Своем, Егоже дом мы есмы, аще дерзновение и похвалу упования даже до конца известно удержим. Темже, якоже глаголет Дух Святый, днесь, аще глас Его услышите, не ожесточите сердец ваших, якоже в прогневании, во дни искушения в пустыни, идеже искусиша Мя отцы ваши, искусиша Мя и видеша дела Моя четыредесять лет. Сего ради негодовах рода того и рех: присно заблуждают сердцем, тии же не познаша путий Моих. Яко кляхся во гневе Моем, аще внидут в покой Мой. Коих же негодова четыредесять лет? Не согрешивших ли, ихже кости падоша в пустыни? Которым же клялся не внити в покоище Его? Яве, яко противльшымся. И видим, яко не возмогоша внити за неверствие.
Послание ко евреем, зачало 309.
Братие, блюдите, да не когда будет в некоем от вас сердце лукаво, исполнено неверия, во еже отступити от Бога жива. Но утешайте себе на всяк день дондеже днесь нарицается, да не ожесточится некто от вас лестию греховною. Причастницы бо быхом Христу, аще точию начаток состава даже до конца известен удержим. Внегда глаголет: днесь, аще глас Его услышите, не ожесточите сердец ваших, якоже в прогневании. Нецыи бо слышавше прогневаша, но не вси изшедшии из Египта с Моисеом.
Послание ко евреем, зачало 310.
Братие, убоимся убо, да не когда оставлену обетованию Божию внити в покой Его, явится кто от вас лишився. Ибо нам благовествовано есть, якоже и онем, но не пользова онех слово слуха, не растворенное верою слышавших. Входим бо в покой веровавшии, якоже рече: яко кляхся во гневе Моем, аще внидут в покой Мой, аще и делом от сложения мира бывшым. Рече бо негде о седмем сице: и почи Бог в день седмый от всех дел Своих. И в сем паки: аще внидут в покой Мой. Понеже убо лишени нецыи внити в него, и имже прежде благовествовано бе, не внидоша за непослушание, паки некий уставляет день, днесь, в Давиде глаголя, по толицех летех, якоже прежде глаголася: днесь, аще глас Его услышите, не ожесточите сердец ваших. Аще бо бы онех Иисус упокоил, не бы о инем дни глаголал по сих. Убо оставлено есть и еще субботство людем Божиим. Вшедый бо в покой Его, и той почи от дел своих, якоже от Своих Бог. Потщимся убо внити во оный покой, да не кто в ту же притчу противления впадет. Живо бо слово Божие и действенно, и острейше паче всякаго меча обоюду остра, и проходящее даже до разделения души же и духа, членов же и мозгов, и судително помышлением и мыслем сердечным. И несть тварь неявлена пред Ним, вся же нага и объявлена пред очима Его, к Немуже нам слово.
Послание ко евреем, зачало 311А.
Братие, имуще убо Архиереа велика, прошедшаго небеса, Иисуса Сына Божия, да держимся исповедания. Не имамы бо архиереа не могуща спострадати немощем нашим, но искушена по всячeским по подобию, разве греха. Да приступаем убо с дерзновением к престолу благодати, яко да приимем милость и благодать обрящем во благовременну помощь. Всяк бо первосвященник, от человек приемлемь, за человеки поставляется на службы яже к Богу, да приносит дары же и жeртвы о гресех. Спострадати могий невежствующим и заблуждающим, понеже и той немощию обложен eсть. И сего ради должен eсть якоже о людех, такоже и о себе приносити за грехи. И никтоже сам о себе приемлет честь, но званный от Бога, якоже и Аарон. Тако и Христос, не Себе прослави быти первосвященника, но Глаголавый к Нему: Сын Мой eси Ты, Аз днесь родих Тя. Якоже и инде глаголет: Ты eси священник во век по чину Мелхиседекову.
Послание ко евреем, зачало 311Б.
Братие, никтоже сам о себе приемлет честь, но званный от Бога, якоже и Аарон. Тако и Христос не Себе прослави быти первосвященника, но Глаголавый к Нему: Сын Мой еси Ты, Аз днесь родих Тя. Якоже и инде глаголет: Ты еси священник во век по чину Мелхиседекову. Иже во днех плоти Своея моления же и молитвы к Могущему спасти Его от смерти с воплем крепким и со слезами принес, и услышан быв от благоговеинства, аще и Сын бяше, обаче навыче от сих, яже пострада, послушанию, и совершився бысть всем послушающым Его виновен спасения вечнаго, наречен от Бога Первосвященник по чину Мелхиседекову.
Послание ко евреем, зачало 312.
Братие, о Мелхиседеце многое нам слово и неудобь сказаемое глаголати, понеже немощни бысте слухи. Ибо, должни суще быти учителие лет ради, паки требуете учитися, кая писмена начала словес Божиих, и бысте требующе млека, а не крепкия пищи. Всяк бо причащаяйся млека неискусен слова правды, младенец бо есть. Совершенных же есть твердая пища, имущих чувствия обучена долгим учением в разсуждение добра же и зла. Темже оставльше начала Христова слово, на совершение да ведемся, не паки основание покаяния полагающе от мертвых дел, и веры в Бога, крещений учения, возложения же рук, воскресения же мертвых и суда вечнаго. И сие сотворим, аще Бог повелит. Невозможно бо просвещенных единою и вкусивших дара небеснаго, и причастников бывших Духа Святаго, и добраго вкусивших Божия глагола и силы грядущаго века, и отпадших, паки обновляти в покаяние, второе распинающих Сына Божия себе и обличающих. Земля бо пившая сходящий на ню множицею дождь и раждающая былия добрая оным, имиже и делаема бывает, приемлет благословение от Бога, а износящая терния и волчец непотребна есть и клятвы близ, еяже кончина в пожжение.
Послание ко евреем, зачало 313.
Братие, надеемся о вас, возлюбленнии, лучших и придержащихся спасения, аще и тако глаголем. Не обидлив бо Бог, забыти дела вашего и труда любве, юже показасте во имя Его, послуживше святым и служаще. Желаем же, да кийждо вас являет тожде тщание ко извещению упования даже до конца, да не лениви будете, но подражателе наследствующих обетования верою и долготерпением.
Послание ко евреем, зачало 314.
Братие, Аврааму обетовая Бог, понеже ни eдинем имяше большим клятися, клятся Собою, глаголя: воистинну благословствуя благословлю тя, и множя умножу тя. И тако долготерпев, получи обетование. Человецы убо большим кленутся, и всякому их прекословию кончина во извещение, клятва eсть. В немже лишше хотя Бог показати наследником обетования непреложное совета Своего, ходатайствова клятвою. Яко да двема вещма непреложныма, в неюже не возможно солгати Богу, крепкое утешение имамы прибегшии, ятися за предлежащее упование. Eже аки котву имамы души, тверду же и известну, и входящую во внутреннее завесы. Идеже предтеча о нас вниде Иисус, по чину Мелхиседекову, Первосвященник быв во веки.
Послание ко евреем, зачало 315.
Братие, Мелхиседек, царь Салимский, священник Бога Вышняго, иже срете Авраама возвращшася от сеча царей и благослови его, емуже и десятину от всех отдели Авраам, первее убо сказуется царь правды, потом же царь Салимский, еже есть, царь мира, без отца, без матере, без причта рода, ни начала днем, ни животу конца имея, уподоблен же Сыну Божию, пребывает священник выну. Видите же, елик сей, емуже и десятину дал есть Авраам патриарх от избранных. И приемлющии убо священство от сынов Левиин заповедь имут одесятствовати люди по закону, сиречь, братию свою, аще и от чресл Авраамовых изшедшую. Не причитаемый же родом от них, одесятствова Авраама и имущаго обетования благослови.
Послание ко евреем, зачало 316.
Братие, без всякаго прекословия меньшее от большаго благословляется. И зде убо десятины человецы умирающии приемлют, тамо же свидетельствуемый, яко жив eсть. И да сице реку, Авраамом и Левий приемляй десятины, десятины дал eсть. Eще бо в чреслех oтчиих бяше, eгда срете eго Мелхиседек. Аще убо совершенство левитским священством было, людие бо на нем взаконени быша: кая eще потреба по чину Мелхиседекову иному востати священнику, а не по чину Ааронову глаголатися? Прелагаему убо священству, по нужди и закону пременение бывает. О немже бо глаголются сия: колену иному причастися, от негоже никтоже приступи ко oлтарю. Яве бо, яко от колена Иудова возсия Господь наш, о немже колене Моисей о священстве ничесоже глагола. И лишше eще яве eсть, яко по подобию Мелхиседекову востанет Священник ин, Иже не по закону заповеди плотския бысть, но по силе живота неразрушаемаго. Свидетельствует бо, яко Ты eси священник во век по чину Мелхиседекову.
Послание ко евреем, зачало 317.
Братие, отлагание бывает прежде бывшия заповеди за немощное ея и неполезное. Ничтоже бо совершил закон, привведение же есть лучшему упованию, имже приближаемся к Богу. И по елику не без клятвы, они бо без клятвы священницы быша, Сей же с клятвою чрез глаголющаго к Нему: клятся Господь и не раскается, Ты еси священник во век по чину Мелхиседекову. По толику лучшаго завета бысть испоручник Иисус. И они множайши священницы быша, зане смертию возбранени суть пребывати, Сей же, занеже пребывает во веки, непреступное имать священство, темже и спасти до конца может приходящих чрез Него к Богу, всегда жив сый, во еже ходатайствовати о них.
Послание ко евреем, зачало 318А.
Братие, таков нам подобаше Архиерей, преподобен, незлобив, безсквернен, отлучен от грешник и вышше Небес быв. Иже не имать по вся дни нужды, якоже первосвященницы, прежде о своих гресех жертвы приносити, потом же о людских: сие бо сотвори единою, Себе принес. Закон бо человеки поставляет первосвященники, имущыя немощь, слово же клятвенное, еже по законе, Сына во веки совершенна. Глава же о глаголемых: такова имамы Первосвященника, иже седе одесную Престола Величествия на Небесех, святым служитель и скинии истинней, юже водрузи Господь, а не человек.
Послание ко евреем, зачало 318Б.
Братие, всяк первосвященник, во еже приносити дары же и жертвы, поставляемь бывает, темже потреба имети что и Сему, еже принесет. Аще бы бо был на земли, не бы был священник, сущым священником приносящым по закону дары, иже образу и стени служат небесных, якоже глаголано бысть Моисею, хотящу сотворити скинию: виждь бо, рече, сотвориши вся по образу показанному ти на горе. Ныне же лучшее улучи служение, по елику и лучшаго завета есть ходатай, иже на лучшая обетования взаконися.
Послание ко евреем, зачало 319.
Братие, аще бы первый закон непорочен был, не бы второму искалося место. Укоряя бо их глаголет: се, дние грядут, глаголет Господь, и совершу на дом Израилев и на дом Иудов завет нов, не по завету, егоже сотворих отцем их в день, в оньже емшу ми их за руку, извести их от земли Египетския, зане тии не пребыша в завете Моем, и Аз нерадих о них, глаголет Господь. Яко сей завет, егоже завещаю дому Израилеву по онех днех, глаголет Господь, дая законы Моя в мысли их, и на сердцах их напишу их, и буду им Бог, и тии будут Мне людие. И не имать научити кийждо искренняго своего и кийждо брата своего, глаголя: познай Господа, яко вси уведят Мя от мала даже и до велика их, зане милостив буду неправдам их и грехов их и беззаконий их не имам помянути ктому. Внегда же глаголет нов, обветши перваго, а обветшавающее и состаревающееся близ есть истления.
Послание ко евреем, зачало 320.
Братие, имеяше первая скиния оправдания службы, святое же людское. Скиния бо сооружена бысть первая, в нейже светильник, и трапеза, и предложение хлебов, яже глаголется Святая. По вторей же завесе скиния глаголемая, Святая святых. Злату имущи кадильницу, и ковчег завета окован всюду златом, в немже стамна злата имущая манну, и жезл Ааронов прозябший, и скрижали завета. Превышше же eго херувими славы, осеняющии oлтарь, о нихже несть ныне глаголати подробну. Сим же тако устроeным, в первую убо скинию выну вхождаху священницы, службы совершающе. Во вторую же eдиною в лето eдин архиерей, не без крове, юже приносит за себе, и о людских невежествиих.
Послание ко евреем, зачало 321А.
Братие, се являющу Духу Святому, яко не у явися святых путь, еще первей скинии имущей стояние. Яже притча во время настоящее утвердися, в неже дарове и жертвы приносятся, не могущыя по совести совершити служащаго, точию в брашнах и питиях, и различных омовениих, и оправданиих плоти, даже до времене исправления належащая. И сего ради новому завету ходатай есть, да смерти бывшей, во искупление преступлений бывших в первем завете, обетование вечнаго наследия приимут званнии. Идеже бо завет, смерти нужно есть вноситися завещающаго, завет бо в мертвых известен есть: понеже ничесоже может, егда жив есть завещаваяй. Темже ни первый без крове обновлен бысть. Реченней бо бывшей всяцей заповеди по закону от Моисеа всем людем, приемь кровь козлюю и телчую, с водою и волною червленою и иссопом, самыя же тыя книги и вся люди покропи, глаголя: сия кровь завета, егоже завеща к вам Бог. И скинию же и вся сосуды служебныя кровию такожде покропи. И отнюд кровию вся очищаются по закону, и без кровопролития не бывает оставление. Нужда убо бяше образом небесных сими очищатися, самем же небесным лучшими жертвами, паче сих.
Послание ко евреем, зачало 321Б.
Братие, Христос, пришед Архиерей грядущих благ, большею и совершеннейшею скиниею, нерукотворенною, сиречь, не сея твари, ни кровию козлею, ни тельчею, но Своею Кровию, вниде eдиною во святая, вечное искупление обретый. Аще бо кровь козлия и тельчая, и пепел юнчий кропящий осквернeныя, освящает к плотней чистоте, кольми паче Кровь Христова, Иже Духом Святым Себе принесе непорочна Богу, очистит совесть нашу от мертвых дел, во eже служити нам Богу живу и истинну.
Послание ко евреем, зачало 322.
Братие, не в рукотворенная святая вниде Христос, противообразная истинных, но в самое Небо, ныне да явится лицу Божию о нас. Ни да многажды приносит Себе, якоже первосвященник входит во святая святых по вся лета с кровию чуждею. Понеже подобаше бы Ему множицею страдати от сложения мира, ныне же единою в кончину веков, во отметание греха, жертвою Своею явися. И якоже лежит человеком единою умрети, потом же суд. Тако и Христос единою принесеся, во еже вознести многих грехи, второе без греха явится, ждущим Его во спасение.
Послание ко евреем, зачало 323.
Братие, сень имый закон грядущих благ, а не самый образ вещей, на всякое лето темиже жертвами, ихже приносят выну, никогдаже может приступающих совершити. Понеже престали бы быти приносимы, ни едину ктому имущым совесть о гресех служащым, единою очищенным. Но в них воспоминание грехов на коеждо лето бывает, невозможно бо крови юнчей и козлей отпущати грехи. Темже входя в мир, глаголет: жертвы и приношения не восхотел еси, тело же совершил Ми еси, всесожжений и о гресе не благоволил еси. Тогда рех: се, иду, в главизне книжней написася о Мне, еже сотворити волю Твою, Боже. Выше глаголя: яко жертвы и приношения и всесожжений и о гресех не восхотел еси, ниже благоволил еси, яже по закону приносятся. Тогда рече: се, иду сотворити волю Твою, Боже. Отемлет первое, да второе поставит. О нейже воли освящени есмы принесением тела Иисус Христова единою. И всяк убо священник стоит на всяк день служя и тыяжде множицею принося жертвы, яже никогдаже могут отяти грехов. Он же едину о гресех принес жертву, всегда седит о десную Бога, прочее ожидая, дондеже положатся врази Его подножие ногама Его. Единем бо приношением совершил есть во веки освящаемых. Свидетельствует же нам и Дух Святый, по реченному бо прежде: сей завет, егоже завещаю к ним по днех онех, глаголет Господь, дая законы Моя на сердца их, и в помышлениих их напишу их. Таже глаголет Господь: и грехов их и беззаконий их не имам помянути ктому. А идеже отпущение сих, ктому несть приношения о гресех.
Послание ко евреем, зачало 324.
Братие, имуще дерзновение входити во святая Кровию Иисус Христовою, путем новым и живым, егоже обновил есть нам завесою, сиречь плотию Своею, и Иереа велика над домом Божиим. Да приступаем со истинным сердцем во извещении веры, окроплени сердца от совести лукавыя, и измовени телеса водою чистою. Да держим исповедание упования неуклонное, верен бо есть Обещавый. И да разумеваем друг друга в поощрении любве и добрых дел. Не оставляюще собрания своего, якоже есть неким обычай, но друг друга подвизающе: и толика паче, елико видите приближающся день судный. Волею бо согрешающим нам по приятии разума истины, ктому о гресех не обретается жертва. Страшно же некое чаяние суда, и огня ревность, поясти хотящаго сопротивныя. Отверглся кто закона Моисеова, без милосердия при двою или триех свидетелех умирает. Колико, мните, горшия сподобится муки, иже Сына Божия поправый, и Кровь заветную скверну возмнив, в нейже освятися, и Духа благодати укоривый. Вемы бо Рекшаго: Мне отмщение, Аз воздам, глаголет Господь. И паки: яко судит Господь людем Своим. Страшно есть еже впасти в руце Бога Живаго.
Послание ко евреем, зачало 325.
Братие, воспоминайте первыя дни вашя, в нихже просветившеся, многия страсти претерпесте страданий, ово убо, поношеньми и скорбьми позор бывше, ово же, общницы бывше живущым тако. Ибо узам моим спострадасте и разграбление имений ваших с радостию приясте, ведяще имети себе имение на небесех пребывающее и лучшее. Не отлагайте убо дерзновения вашего, еже имать мздовоздаяние велико. Терпения бо имате потребу, да волю Божию сотворше, приимете обетование. И еще бо мало елико елико, Грядый приидет и не укоснит. А праведный от веры жив будет.
Послание ко евреем, зачало 326.
Братие, не отлагайте дерзновения вашего, еже имать мздовоздаяние велико. Терпения бо имате потребу, да волю Божию сотворше, приимете обетование. И еще бо мало елико елико, Грядый приидет и не укоснит. А праведный от веры жив будет, и аще обинется, не благоволит душа Моя о нем. Мы же братие несмы обиновения в погибель, но веры в снабдение души. Есть же вера уповаемых извещение, вещей обличение невидимых. В сей бо свидетельствовани быша древнии. Верою разумеваем совершитися веком глаголом Божиим, во еже от неявляемых видимым быти. Верою множайшую жертву Авель паче Каина принесе Богу, еюже свидетельствован бысть быти праведник, свидетельствующу о дарех его Богу, и тою умерый еще глаголет. Верою Енох преложен бысть не видети смерти, и не обреташеся, зане преложи его Бог, прежде бо преложения его свидетельствован бысть, яко угоди Богу. Без веры же невозможно угодити Богу, веровати же подобает приходящему к Богу, яко есть, и взыскающым Его мздовоздатель бывает. Верою ответ приим Ное о сих, яже не у виде, убоявся сотвори ковчег во спасение дому своего, еюже осуди весь мир, и правды, яже по вере, бысть наследник.
Послание ко евреем, зачало 327.
Братие, верою зовом Авраам послуша изыти на место, еже хотяше прияти в наследие, и изыде не ведый, камо грядет. Верою и сама Сарра неплоды силу во удержание семене прият и паче времене возраста роди, понеже верна непщева Обетовавшаго. Темже и от единаго родишася, да еще умерщвленнаго, якоже звезды небесныя множеством и яко песок вскрай моря безчисленный. По вере умроша сии вси, не приемше обетований, но издалеча видевше я, и целовавше, и исповедавше, яко страннии и пришельцы суть на земли. Ибо таковая глаголющии являются, яко отечествия взыскуют. И аще бы убо оно помнили, из негоже изыдоша, имели бы время возвратитися, ныне же лучшаго желают, сиречь небеснаго, темже не стыдится сими Бог, Бог нарицатися их, уготова бо им град.
Послание ко евреем, зачало 328.
Братие, верою прииде Авраам на землю обетования, якоже на чужду, в кровы вселися со Исааком и Иаковом, снаследникома обетования тогожде. Ждаше бо основания имущаго града, емуже художник и содетель Бог. Верою приведе Авраам Исаака искушаемь, и единороднаго приношаше, обетования приемый. К немуже глаголано бысть: яко о Исааце наречет ти ся семя. Помыслив, яко и из мертвых воскресити силен есть Бог, темже того и в притчи прият. Верою о грядущих благослови Исаак Иакова и Исава. Верою, Иаков умирая, коегождо сына Иосифова благослови, и поклонися на верх жезла его. Верою, Иосиф умирая, о исхождении сынов Израилевых памятствова, и о костех своих заповеда. Верою Моисей родився сокровен бысть три месяцы от отец своих, зане видеша красно отроча, и не убояшася повеления царева. И что еще глаголю? Не достанет бо ми повествующу лета о Гедеоне, Вараце же и Сампсоне, и Иеффаи, о Давиде же и Самуиле, и о других пророцех, иже верою победиша царствия, содеяша правду, получиша обетования, заградиша уста львов, угасиша силу огненную, избегоша острея меча, возмогоша от немощи, быша крепцы во бранех, обратиша в бегство полки чужих. Прияша жены от воскресения мертвыя своя, инии же избиени быша, не приемше избавления, да лучшее воскресение улучат. Друзии же руганием и ранами искушение прияша, еще же и уз и темниц. Камением побиени быша, претрени быша, искушени быша, убийством меча умроша, проидоша в милотех и в козиях кожах, лишени, скорбяще, озлоблени. Ихже не бе достоин весь мир, в пустынях скитающеся, и в горах, и в вертепах, и в пропастех земных. И сии вси послушествани бывше верою, не прияша обетования, Богу лучшее что о нас предзревшу, да не без нас совершенство приимут.
Евр 11:9–10; 17–23; 32–40
Послание ко евреем, зачало 329А.
Братие, верою приведе Авраам Исаака искушаемь, и единороднаго приношаше, обетования приемый, к немуже глаголано бысть: яко о Исааце наречется тебе семя. Помыслив, яко и из мертвых воскресити силен есть Бог, темже того и в притче прият. Верою о грядущих благослови Исаак Иакова и Исава. Верою Иаков умирая коегождо сына Иосифова благослови и поклонися на верх жезла его. Верою Иосиф умирая о исхождении сынов Израилевых памятствова и о костех своих заповеда. Верою Моисей родився сокровен бысть три месяцы от отец своих, зане видеша красно отроча и не убояшася повеления царева. Верою остави Египет, не убоявся ярости царевы, Невидимаго бо яко видя, терпяше. Верою сотвори Пасху и пролитие крове, да не погубляяй перворожденная коснется их. Верою преидоша Чермное море аки по сусе земли, егоже искушение приемше Египтяне истопишася. Верою стены Иерихонския падоша обхождением седмих дний. Верою Раав блудница не погибе с сопротивльшимися, приимши сходники с миром и иным путем изведши.
Послание ко евреем, зачало 329Б.
Братие, верою Моисей, велик быв, отвержеся нарицатися сын дщере фараоновы. Паче же изволи страдати с людьми Божиими, нежели имети временную греха сладость. Большее богатство вменив Eгипетских сокровищ поношение Христово, взираше бо на мздовоздаяние. И что eще глаголю? Не достанет бо ми повествующу лета, о Гедеоне, Вараце же и Сампсоне и Иеффаи, о Давиде же и Самуиле, и о других пророцех, иже верою победиша царствия, содеяша правду, получиша обетования, заградиша уста львов, угасиша силу oгненную, избегоша oстрея меча, возмогоша от немощи, быша крепцы во бранех, обратиша в бегство полки чужих. Прияша жeны от воскресения мертвыя своя; инии же избиени быша, не приемше избавления, да лучшее воскресение улучат. Друзии же руганием и ранами искушение прияша, eще же и уз и темниц. Камением побиени быша, претрени быша, искушени быша, убийством меча умроша, проидоша в милотех, и в козиях кожах, лишени, скорбяще, озлоблени. Ихже не бе достоин весь мир, в пустынях скитающеся, и в горах, и в вертепах, и в пропастех земных. И сии вси послушествовани бывше верою, не прияша обетования, Богу лучшее что о нас предзревшу, да не без нас совершенство приимут. Темже убо и мы, толик имуще облежащь нас облак свидетелей, гордость всяку отложше, и удобь обстоятельный грех, терпением да течем на предлежащий нам подвиг, взирающе на начальника веры и совершителя Иисуса.