Авто ferrari monza sp2

Ferrari Monza: современная икона в стиле пятидесятых

Авто ferrari monza sp2

В соответствии с оглашенным сегодня планом развития компании Ferrari, венчать модельный ряд отныне будут самые дорогие и эксклюзивные автомобили, входящие в условное семейство Icona. А чтобы наглядно показать публике, о чем идет речь, итальянцы продемонстрировали первый пример таких «икон» — спайдеры Ferrari Monza SP1 и SP2.

Авто ferrari monza sp2

Разработчики вдохновлялись гоночными автомобилями пятидесятых годов прошлого века, поэтому Monza имеет характерные для той эпохи обводы с «буграми» колесных арок. Кузов полностью сделан из углепластика, включая огромную панель капота. Крохотные дверцы открываются вбок и вверх, а крыши и лобового стекла не предусмотрено вовсе. От встречного потока воздуха водителя оберегают только шлем и маленький воздушный дефлектор перед козырьком приборов. Высота машин всего 1155 мм.

Цифра в приставке к названию модели обозначает количество посадочных мест. Одноместный Ferrari Monza SP1 имеет углепластиковый кожух над местом пассажира, а у двухместной версии SP2, помимо второго кресла, добавлен и еще один обтекатель позади него.

В основе спайдеров лежит шасси серийного купе Ferrari 812 Superfast. Его атмосферный двигатель V12 6.5 форсирован с 800 до 810 л.с., хотя пиковый крутящий момент не изменился (719 Нм). Приборы с дисплеями и основные органы управления Monza также унаследовала у Суперфаста, однако передняя панель у нее оригинальная, а на консоли появилась россыпь кнопок и рукояток.

Интересно, что «углепластиковая» Monza на деле немногим легче исходного серийного купе. Сухая масса версии SP1 — 1500 кг, вариант SP2 на 20 кг тяжелее, а показатель модели Superfast — 1525 кг. До 100 км/ч Ferrari Monza вне зависимости от количества мест разгоняется за те же 2,9 с, а отметку 200 км/ч покоряет за 7,9 с. Эти показатели такие же, как у купе, но максимальная скорость Монцы ниже: около 300 км/ч против 340.

Ferrari выпустит по 100 экземпляров моделей Monza SP1 и Monza SP2 — и все они (ну кто бы сомневался?!) уже заказаны. А вдобавок для покупателей этих машин совместно с итальянскими домами моды Loro Piana и Berluti разработана специальная линия аксессуаров: обувь, перчатки, шарфы, шлемы и так далее.

Источник

Ferrari Monza SP2

Nasce un nuovo concetto di serie speciale limitata

Un nuovo concept, denominato ‘Icona’, riapre il filo conduttore delle vetture più evocative della propria storia, creando un nuovo segmento di serie speciali limitate ispirate alle vetture “barchette” degli anni ’50. Ferrari reinterpreta secondo i canoni moderni uno stile senza tempo, accompagnandolo a contenuti altamente tecnologici ed alle più elevate prestazioni.

I valori dei consumi di carburante e delle emissioni di CO2 indicati sono stati calcolati in conformità al regolamento europeo (CE) 715/2007 nella versione in vigore al momento dell’omologazione. I valori dei consumi di carburante e delle emissioni di CO2 si riferiscono al ciclo WLTP.

Eleganza e raffinatezza, in un tratto di matita

Un modello che sembra scolpito dal vento che ne disegna le forme

Colpiscono la purezza dei tratti stilistici e la sua estetica proiettata verso il futuro ma con occhio attento al passato, senza nostalgia ma sempre con grande rispetto.

Animo da competizione, comfort assoluto

Il progetto degli interni vettura si è sviluppato focalizzandosi sul cockpit del pilota e l’ergonomia di bordo.

Il V12 più potente mai uscito dai cancelli di Maranello

Il motore deriva direttamente dalla 812 Superfast, su cui, tramite l’ottimizzazione fluidodinamica dei condotti di aspirazione, è stato possibile raggiungere un livello di prestazioni ancora superiore.

Emozioni da Formula 1 per un’esperienza di guida impareggiabile

Massimo comfort con il Wind Shield Virtuale

Il “Wind Shield Virtuale” brevettato per questa vettura per rispondere all’esigenza di permettere al pilota di poter guidare alle alte velocità è un elemento che, pur rimanendo al di sotto del cono di visibilità del pilota, è in grado di offrire il massimo del comfort di guida per le vetture barchetta.

Equilibrata. Bilanciata. Coinvolgente.

Una dinamica di veicolo unica

Una vettura equilibrata, perfettamente bilanciata, senza alcun tipo di rollio e con una dinamica di curva incomparabile con qualsiasi altra. La visibilità senza montanti permette di avere un’aggressività nell’ingresso e nell’uscita che può essere paragonata solo alla guida di una F1. Il pilota così gode di un coinvolgimento nel misto da pura vettura sport: una sensazione gratificante senza essere impegnativa.

Le indimenticabili: scopri la storia delle barchette da competizione

La Ferrari 166 MM “barchetta” è una pietra miliare nella lunga serie di vetture sportive da competizione decappottabili prodotte a Maranello dalla fine degli anni Quaranta fino ai primi anni Sessanta. Fu presentata per la prima volta nel settembre del 1948 al Salone di Torino come “spider da corsa”.

“Questa non è una macchina, è una barchetta!”

Secondo il racconto del celebre giornalista sportivo italiano Giovanni Canestrini, Gianni Agnelli, destinato a diventare il presidente della FIAT, quando vide la nuova Ferrari, commentò “Questa non è una macchina, è una barchetta!” e da allora quello è rimasto il suo nome. Agnelli doveva proprio esserne rimasto affascinato, tanto che ne acquistò una, di colore blu metallizzato e verde acqua nella parte inferiore della carrozzeria, quasi a richiamare l’idea della piccola imbarcazione veloce.

Un filo diretto con la storia

Ferrari ha realizzato in collaborazione con due eccellenze del lusso, Loro Piana e Berluti, una serie di accessori disegnata appositamente per i clienti della vettura.

Источник

Ferrari показала эксклюзивные спидстеры Monza SP1 и SP2

Итальянцы представили две первые модели новой линейки Icona, которые выпустят ограниченным тиражом для избранных клиентов марки.

Модели назвали Monza SP1 и SP2. Сначала эксклюзивные спидстеры показали избранным клиентам на закрытом мероприятии, а сейчас раскрыли для всех. Машины станут первыми из новой линейки Icona, куда войдут лимитированные версии спорткаров.

Читать еще:

Автомобили выполнены в стилистике спидстеров 1950-х и отличаются от других моделей Ferrari лучшим соотношением мощности и массы. Новинки оснащены 6-литровым 809-сильным V12, который в сочетании с легким карбоновым кузовом обеспечивает разгон с места до 100 км/ч всего за 2,9 секунды, максимальная скорость составляет 300 км/ч. И при этом ни у Monza SP1, ни у Monza SP2 нет не то что крыши, а даже ветрового стекла!

Авто ferrari monza sp2 Авто ferrari monza sp2 Авто ferrari monza sp2 Авто ferrari monza sp2

Из других особенностей отметим компоновку. Несмотря на то, что обе модели построены на базе суперкара 812 Superfast, у Monza SP1 есть только одно место: кресло водителя расположено слева. Если хотите ездить с пассажиром, то надо выбирать Monza SP2, где предусмотрено второе сиденье с небольшим ветровиком перед ним.

Авто ferrari monza sp2 Авто ferrari monza sp2

Доступ в салон открывают небольшие дверцы, откидывающиеся вперед и вверх, а интерьер практически полностью копирует салон исходной модели. Обе машины сертифицированы для дорог общего пользования, но вряд ли вы когда-нибудь увидите какую-то из Monza в пробке.

Тираж каждого спидстера составит всего 100 экземпляров, и все они уже нашли своих владельцев. У клиентов помимо покупки эксклюзивной Ferrari будет возможность приобрести аксессуары для модели из разработанной специально для новинки линейки одежды и гоночной экипировки.

Источник: Ferrari

Галерея: Ferrari Monza SP1 и SP2

Авто ferrari monza sp2

Авто ferrari monza sp2

Авто ferrari monza sp2

Авто ferrari monza sp2

Авто ferrari monza sp2

Авто ferrari monza sp2

Авто ferrari monza sp2

Авто ferrari monza sp2

Авто ferrari monza sp2

The Ferrari Monza SP1 and SP2 unveiled – the first models in a new concept of limited-edition special series called ‘Icona’

Iconic cars whose sophisticated design and engineering is inspired by legendary Ferrari Sports cars of the past

Maranello, 18 September 2018 – The new Ferrari Monza SP1 and SP2 have been unveiled on occasion of the company’s Capital Market’s Day at the factory in Maranello. These limited-edition special-series cars are the first in a new segment called ‘Icona’ and draw inspiration from the most evocative Ferraris of the 1950s and feature the most advanced sports car technology available today.

Aimed at dedicated clients and collectors, the Monza SP1 and SP2 reference the iconic Ferrari racing barchettas of the past, not least the 1948 166 MM, which originally inspired the name ‘barchetta’, and the 750 Monza and 860 Monza. Designed with the sole aim of winning, these uncompromising models helped build the Ferrari legend in the 1950s by delivering numerous victories in the World Sports Car Championship.

The Ferrari Monza SP1 was designed as an uncompromising single-seat road car that offers a truly unique experience behind the wheel. The second configuration, the Monza SP2, thanks to the elimination of the tonneau cover and the addition of a second protective screen and a second roll-bar, is instead a two-seater enabling the passenger to share the same driving sensations.

The Monza SP1 and SP2 feature a unique design, the best weight-to-power ratio of any barchetta, thanks to the extensive use of carbon-fibre in construction, and distinctive details, such as head-and tail-lights, wheels and interior, which further enhance the cars’ exclusivity. Equipped with the most powerful engine Maranello has ever built, a 810 cv V12, they can sprint from 0-100 km/h in 2.9 seconds and 0-200 km/h in 7.9 seconds.

The architecture of the two cars is based on a monolithic form with an aerodynamic wing profile where the complete absence of a roof and windscreen gave the designers the freedom to create unique proportions that would not have been possible on a traditional spider.

The result is the feeling of blistering speed normally only experienced by Formula 1 drivers, which derives from the concept of a cockpit carved from the car’s very volume that wraps around the driver.

The Ferrari Design Centre has sought to create a very pure design, as though born of a single pencil stroke, to convey an ideal of timeless elegance, minimalist form and refined detail. Visually complex solutions, such as those seen on recent racing cars, have been avoided, giving way to a more understated formal design language. Never has a model expressed such a narrative power, highlighting its appeal as a driver’s car where the link between man and automobile becomes symbiotic.

A radical choice was made for the design of the cars’ compact doors which open upwards. Equally important is the all-carbon-fibre one-piece bonnet-wing assembly which is hinged at the front to showcase the imposing V12 engine once open.

As with racing models, the bodyshell of both cars is made entirely from lightweight carbon-fibre. The entire interior is trimmed in the same material with a natural finish to enhance the sporty impact of the design. Weight reduction and the ‘barchetta’ configuration guarantee unique vehicle dynamics: perfectly balanced with no roll whatsoever for pure, uncompromising sports-car handling.

Because these are authentic “en plein air” sports cars, one of the greatest challenges in their design was managing the aerodynamic flows inside the cockpit in the absence of a windscreen. The solution was the innovative patented “Virtual Wind Shield” which has been incorporated into the fairing ahead of the instrument panel and the steering wheel. The “Virtual Wind Shield” deviates a part of the air flow to maintain driving comfort.

Especially for Monza SP1 and SP2 owners Ferrari, in collaboration with two leading luxury brands, Loro Piana and Berluti, has created elegant gentlemen-driver-inspired apparel and accessories. The driver’s selection includes racing overalls, jersey, helmet, gloves, scarf and driving shoes. These feature a number of technical solutions to guarantee a comfortable fit and ensure freedom of movement while driving.

Short Technical Specification

ENGINE

Overall displacement 6496 cm 3

Max. power output * 603 kW (810 cv) at 8500 rpm

Источник

The Ferrari Monza SP1 and SP2 unveiled

Maranello 17 settembre 2018

Iconic cars whose sophisticated design and engineering is inspired by legendary Ferrari Sports cars of the past

The new Ferrari Monza SP1 and SP2 have been unveiled on occasion of the company’s Capital Market’s Day at the factory in Maranello. These limited-edition special-series cars are the first in a new segment called ‘Icona’ and draw inspiration from the most evocative Ferraris of the 1950s and feature the most advanced sports car technology available today.

Aimed at dedicated clients and collectors, the Monza SP1 and SP2 reference the iconic Ferrari racing barchettas of the past, not least the 1948 166 MM, which originally inspired the name ‘barchetta’, and the 750 Monza and 860 Monza. Designed with the sole aim of winning, these uncompromising models helped build the Ferrari legend in the 1950s by delivering numerous victories in the World Sports Car Championship.

The Ferrari Monza SP1 was designed as an uncompromising single-seat road car that offers a truly unique experience behind the wheel. The second configuration, the Monza SP2, thanks to the elimination of the tonneau cover and the addition of a second protective screen and a second roll-bar, is instead a two-seater enabling the passenger to share the same driving sensations.

The Monza SP1 and SP2 feature a unique design, the best weight-to-power ratio of any barchetta, thanks to the extensive use of carbon-fibre in construction, and distinctive details, such as head-and tail-lights, wheels and interior, which further enhance the cars’ exclusivity. Equipped with the most powerful engine Maranello has ever built, a 810 cv V12, they can sprint from 0-100 km/h in 2.9 seconds and 0-200 km/h in 7.9 seconds.

The architecture of the two cars is based on a monolithic form with an aerodynamic wing profile where the complete absence of a roof and windscreen gave the designers the freedom to create unique proportions that would not have been possible on a traditional spider.

The result is the feeling of blistering speed normally only experienced by Formula 1 drivers, which derives from the concept of a cockpit carved from the car’s very volume that wraps around the driver.

The Ferrari Design Centre has sought to create a very pure design, as though born of a single pencil stroke, to convey an ideal of timeless elegance, minimalist form and refined detail. Visually complex solutions, such as those seen on recent racing cars, have been avoided, giving way to a more understated formal design language. Never has a model expressed such a narrative power, highlighting its appeal as a driver’s car where the link between man and automobile becomes symbiotic.

A radical choice was made for the design of the cars’ compact doors which open upwards. Equally important is the all-carbon-fibre one-piece bonnet-wing assembly which is hinged at the front to showcase the imposing V12 engine once open.

As with racing models, the bodyshell of both cars is made entirely from lightweight carbon-fibre. The entire interior is trimmed in the same material with a natural finish to enhance the sporty impact of the design. Weight reduction and the ‘barchetta’ configuration guarantee unique vehicle dynamics: perfectly balanced with no roll whatsoever for pure, uncompromising sports-car handling.

Because these are authentic “en plein air” sports cars, one of the greatest challenges in their design was managing the aerodynamic flows inside the cockpit in the absence of a windscreen. The solution was the innovative patented “Virtual Wind Shield” which has been incorporated into the fairing ahead of the instrument panel and the steering wheel. The “Virtual Wind Shield” deviates a part of the air flow to maintain driving comfort.

Especially for Monza SP1 and SP2 owners Ferrari, in collaboration with two leading luxury brands, Loro Piana and Berluti, has created elegant gentlemen-driver-inspired apparel and accessories. The driver’s selection includes racing overalls, jersey, helmet, gloves, scarf and driving shoes. These feature a number of technical solutions to guarantee a comfortable fit and ensure freedom of movement while driving.

Источник

Бюро Novitec нашло новые силы в Ferrari Monza

Отправить на техническую модернизацию можно как SP1, так и SP2. Работы над интерьером — по индивидуальному проекту. Однако на подобные эксперименты решатся далеко не все владельцы, ведь тираж коллекционной «итальянки» составляет всего две сотни экземпляров.

Сёстры Ferrari Monza SP1 и SP2 были представлены в 2018 году, ознаменовав открытие новой линейки лимитированных автомобилей бренда под названием Icona. Баркетты, основанные на модели 812 Superfast, переняли её атмосферный V12 6.5, правда, со скорректированными характеристиками — 810 (+10) л.с. и 719 (+1) Н•м. Подобные цифры делают «Иконы» мощнейшими дорожными Ferrari, однако если владельцу и этого оказалось мало, то у ателье Novitec есть решение. Несмотря на то что с Суперфастом тюнеры уже работали, к серии Monza всё же применён индивидуальный подход. Итог — 844 силы и 780 ньютон-метров.

Прибавки в 35 л.с. и 61 Н•м инженеры добились благодаря установке фирменной выпускной системы со спортивными катализаторами. На выбор доступно несколько вариантов магистралей, некоторые оборудованы клапанами, позволяющими менять тембр. Этого достаточно, чтобы сократить время спринта с места до 100 км/ч на одну десятую секунды — до 2,8. За сколько доработанным баркеттам покоряется вторая сотня, не раскрывается, но заводские машины делали это за 7,9 с. Максимальная скорость определена немецкими специалистами так: «Намного быстрее 300 км/ч». О цене доработки подобного автомобиля тоже остаётся лишь догадываться.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *