богослужение мирским чином обедница

Домашнее богослужение воскресного дня

Материнские заметки

богослужение мирским чином обедница

Так мы освящаемся – пытаемся освятить нашу жизнь.

Освятить день – начать и завершить день молитвой.

Освятить неделю – обратить день седьмой к Богу, к храму.

Освятить год – жить в ритме церковных праздников и постов.

Эта цикличность, ритмичность задает лад жизни всей семьи. И дети рождаются и вырастают в этом ритме. Этот ритм сам по себе не учит нас, сам по себе не приводит к Богу – но очень даже помогает и нам, и нашим детям идти по этому пути. Не дает забыть в суете будних дней и бытовых забот – о том, ради чего мы живем, ради Кого детей растим, Кому мы решились посвятить себя самих и всю жизнь свою.

И такая жизнь никак не осложняет, а, наоборот, значительно упрощает нашу задачу – заботиться о воспитании собственных детей.

Но как же нам быть, если мы не можем пойти в храм, если храмы закрыты? Что делать нам сейчас, когда у нас карантин по случаю эпидемии? И в этой смутной ситуации можно, и я уверена – нужно выделить день воскресный как день особенный, как Божий день. Почтить этот день, объявив его выходным (когда дети на дистанционном обучении, выходной становится еще актуальнее, чем обычно!). Приготовить в этот день особенный, праздничный завтрак. И обязательно – начать день с богослужения. Несмотря на запертые двери наших домов и наших храмов – с богослужения.

Обедница

Не обязательно просыпаться пораньше – воспользуемся возможностью отоспаться. Как встали – умылись, привели себя в порядок, оделись прилично. Зажгли лампадку перед иконами, воскурили ладан… И вот уже – настроились на богослужение.

Если в семье взрослые люди, то можно просто вместе прочитать, пропеть три Часа – Первый, Третий и Шестой, потом Чин изобразительных, Обедницу. А если в семье маленькие дети или не так чтобы уж очень «активно желающие» подростки, то вполне можно ограничиться одним Чином изобразительных. Не сказать, что это совсем короткая служба, но, по-моему, вполне можно прочитать ее даже с маленькими детьми. Когда дети не старше 4–5 лет – молиться будут родители, дети будут возиться где-то вокруг. Когда дети 5–7 лет, они уже могут постоять на такой молитве. Старше 7–8 – уже могут активно включаться, петь, читать сами что-то. Впрочем, все дети разные, и как все сложится – зависит от конкретной семьи.

Начинаются Изобразительные часы с поклонов:

«Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему».

Затем можно прочитать, но гораздо лучше – спеть, ведь ангелы на небе именно поют, прославляя Бога, и со времен апостольских христиане поют во время богослужения.

Если дети не знают наизусть эти псалмы, можно заранее распечатать их или же раздать детям тексты обычной Литургии – все эти псалмы там есть, в самом начале Литургии оглашенных:

Благослови́, душе́ моя́, Го́спода, и вся вну́тренняя моя́ и́мя свя́тое Его́. Благослови́, душе́ моя́, Го́спода, и не забыва́й всех воздая́ний Его́, очища́ющаго вся беззако́ния твоя́, исцеля́ющаго вся неду́ги твоя́, избавля́ющаго от истле́ния живо́т твой, венча́ющаго тя ми́лостию и щедро́тами, исполня́ющаго во благи́х жела́ние твое́: обнови́тся я́ко о́рля ю́ность твоя́. Творя́й ми́лостыни Госпо́дь, и судьбу́ всем оби́димым. Сказа́ пути́ Своя́ Моисе́ови, сыново́м Изра́илевым хоте́ния Своя́: Щедр и Ми́лостив Госпо́дь, Долготерпели́в и Многоми́лостив. Не до конца́ прогне́вается, ниже́ во век вражду́ет, не по беззако́нием на́шим сотвори́л есть нам, ниже́ по грехо́м на́шым возда́л есть нам. Я́ко по высоте́ небе́сней от земли́, утверди́л есть Госпо́дь ми́лость Свою́ на боя́щихся Его́. Ели́ко отстоя́т восто́цы от за́пад, уда́лил есть от нас беззако́ния на́ша. Я́коже ще́дрит оте́ц сы́ны, уще́дри Госпо́дь боя́щихся Его́. Я́ко Той позна́ созда́ние на́ше, помяну́, я́ко персть есмы́. Челове́к, я́ко трава́ дни́е eго́, я́ко цвет се́льный, та́ко оцвете́т, я́ко дух про́йде в нем, и не бу́дет, и не позна́ет ктому́ ме́ста своего́. Ми́лость же Госпо́дня от ве́ка и до ве́ка на боя́щихся Его́, и пра́вда Его́ на сыне́х сыно́в, храня́щих заве́т Его́, и по́мнящих за́поведи Его́ твори́ти я́. Госпо́дь на Небеси́ угото́ва Престо́л Свой, и Ца́рство Его́ все́ми облада́ет. Благослови́те Го́спода вси А́нгели Его́, си́льнии кре́постию, творя́щии сло́во Его́, услы́шати глас слове́с Его́. Благослови́те Го́спода вся Си́лы Его́, слуги́ Его́, творя́щии во́лю Его́. Благослови́те Го́спода вся дела́ Его́, на вся́ком ме́сте влады́чества Его́.

Благослови́, душе́ моя́, Го́спода, и вся вну́тренняя моя́ и́мя свя́тое Его́. Благослове́н еси́, Го́споди.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Хвали́, душе́ моя́, Го́спода. Восхвалю́ Го́спода в животе́ мое́м, пою́ Бо́гу моему́, до́ндеже есмь. Не наде́йтеся на кня́зи, на сы́ны челове́ческия, в ни́хже несть спасе́ния. Изы́дет дух eго́ и возврати́тся в зе́млю свою́. В той день поги́бнут вся помышле́ния eго́. Блаже́н, eму́же Бог Иа́ковль Помо́щник его́, упова́ние eго́ на Го́спода Бо́га своего́, сотво́ршаго не́бо и зе́млю, мо́ре и вся, я́же в них, храня́щаго и́стину в век, творя́щаго суд оби́димым, даю́щаго пи́щу а́лчущим. Госпо́дь реши́т окова́нныя. Госпо́дь умудря́ет слепцы́. Госпо́дь возво́дит низве́рженныя. Госпо́дь лю́бит пра́ведники. Госпо́дь храни́т прише́льцы, си́ра и вдову́ прии́мет и путь гре́шных погуби́т. Воцари́тся Госпо́дь во век, Бог твой, Сио́не, в род и род.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Затем поем наверняка знакомый детям гимн «Единородный Сыне». Если дети его не знают и если его не знаем мы сами – наверное, самый что ни на есть повод познакомиться. Этот гимн составил византийский император Юстиниан Великий. В 534 году император заповедал «Единородный Сыне» петь в церкви – и вот мы поем.

Гимн «Единородный Сыне» важнейший: он подчеркивает положения православного Символа веры об Иисусе Христе

Гимн «Единородный Сыне» повторяет и подчеркивает положения православного Символа веры о втором Лице Святой Троицы – об Иисусе Христе. Можно заранее рассказать об этом обо всем детям. И хорошо – как раз перед этой Обедницей, чтобы сначала было изложение материала, а здесь, во время домашнего богослужения – закрепление, освоение, оживление этого «пройденного». Просто посмотрим текст: он простой, и переводить тут нечего, только – вникнуть, разобрать. В этом гимне говорится, что Иисус Христос

И вот теперь мы поем, и дети теперь – есть шанс – услышат не бессвязную мелодию, а эти важнейшие для нашей веры слова:

И затем снова поем. Это слова евангельские. Сначала – слова разбойника благоразумного, сказанные им на кресте. А затем – слова Самого Христа, буквально поем Нагорную проповедь:

Во Ца́рствии Твое́м помяни́ нас, Го́споди, егда́ прии́деши, во Ца́рствии Твое́м.
Блаже́ни ни́щии ду́хом, я́ко тех есть Ца́рство Небе́сное.
Блаже́ни пла́чущии, я́ко ти́и уте́шатся.
Блаже́ни кро́тции, я́ко ти́и насле́дят зе́млю.
Блаже́ни а́лчущии и жа́ждущии пра́вды, я́ко ти́и насы́тятся.
Блаже́ни ми́лостивии, я́ко ти́и поми́ловани бу́дут.
Блаже́ни чи́стии се́рдцем, я́ко ти́и Бо́га у́зрят.
Блаже́ни миротво́рцы, я́ко ти́и сы́нове Бо́жии нареку́тся.
Блаже́ни изгна́ни пра́вды ра́ди, я́ко тех есть Ца́рство Небе́сное.
Блаже́ни есте́, егда́ поно́сят вам, и изжену́т, и реку́т всяк зол глаго́л на вы, лжу́ще Мене́ ра́ди.
Ра́дуйтеся и весели́теся, я́ко мзда ва́ша мно́га на Небесе́х.

Будем надеяться, что наши дети знакомы с заповедями блаженств. Но если нет – как раз снова повод поговорить с ними. Наверное, все-таки не сейчас, а заранее. И можно объяснить непонятные выражения, которых снова не так уж и много:

После этого можно присесть (это будет смена деятельности и еще – подчеркнет затем благоговение перед предстоящим Евангелием). И один из старших детей или мама читает Апостольское чтение дня (какое – можно посмотреть здесь).

Прочитали Апостол – встаем. И папа, как главный, как священник нашей малой Церкви, читает Евангелие дня (смотрим там же). Мне кажется, Апостол вместе с детьми лучше читать на русском языке, а вот Евангелие – на церковнославянском. После чтения Евангелия в храме бывает проповедь, во время которой священник объясняет прочитанное. Здесь мы также можем снова сесть, и можно обсудить это чтение (папа и мама обсуждают, дети слушают или по желанию включаются в обсуждение). Или прочитать толкование этого места святителя Феофана Затворника. А можно не задерживаться и продолжать молитву.

Снова спеть – на этот раз точно знакомое – исповедание нашей веры, краткое и точное изложение основ христианского вероучения.

Отмечаем каждый член Символа веры, звоня в колокольчик, – подобно тому, как на Литургии ударяют в колокол

Символ веры состоит из двенадцати частей (членов), в каждом из которых содержится особая истина (догмат) православной веры. На Литургии каждый член Символа веры отмечается ударом в колокол – и здесь, чтобы дети в будущем обращали в храме внимание на такие колокольные звоны и чтобы сейчас немного разнообразить наше домашнее богослужение, можно попросить одного из детей звонить в колокольчик, отмечая эти члены. Отмечая – как раз для того, чтобы нарушить привычную, с детства слишком знакомую и потому неразборчивую слитность этих великих слов.

Затем папа, или мама, или один из детей (если есть подросток, который немного неприкаянно в этот момент стоит где-то в стороне, – можно попросить прочитать его; но если не захочет – лучше, я уверена, никак не корить, не заставлять, а прочитать самим):

Осла́би, оста́ви, прости́, Бо́же, прегреше́ния на́ша, во́льная и нево́льная, я́же в сло́ве и в де́ле, я́же в ве́дении и не в ве́дении, я́же во дни и в нощи́, я́же во уме́ и в помышле́нии, вся нам прости́, я́ко Благ и Человеколю́бец.

И затем снова поем все вместе молитву, данную нам Самим Господом:

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

После этого можно спеть или прочитать тропари и кондаки дня. Например, в ближайшее воскресенье – память преподобной Марии Египетской, и хорошо бы прочитать посвященный ей тропарь. К тому же мы ведь были на Мариином стоянии и скорее всего читали детям житие этой святой – и вот повод прославить эту уже знакомую нам святую.

Молитву «Господи, помилуй» пусть прочтут маленькие дети: так и они будут вовлечены в наше богослужение

Затем читаем молитву «Го́споди, поми́луй» – 12 раз. Эту молитву можно попросить прочитать любого, даже маленького ребенка – и в 5, и даже в 4 года ребенок на это способен. Если детей несколько, то можно распределить: ты читаешь три раза, потом ты три раза… Так мы привлекаем к активному участию всех наших детей.

Затем папа, или мама, или тот из детей, кто еще ничего не читал, читает молитву:

Всесвята́я Тро́ице, Единосу́щная Держа́во, Неразде́льное Ца́рство, всех благи́х Вина́: благоволи́ же и о мне, гре́шнем, утверди́, вразуми́ се́рдце мое́ и всю мою́ отыми́ скве́рну. Просвети́ мою́ мысль, да вы́ну сла́влю, пою́, и покланя́юся, и глаго́лю: Еди́н Свят, Еди́н Госпо́дь, Иису́с Христо́с во сла́ву Бо́га Отца́, ами́нь.

Потом поем слова ветхозаветного праведника Иова:

Бу́ди и́мя Госпо́дне благослове́но от ны́не и до ве́ка. Трижды.

И снова псалом, снова поем:

Заканчиваем богослужение знакомой молитвой – похвалой Матери Божией:

Досто́йно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богоро́дицу, / Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м / и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, / без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, / су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Сла́ва, и ны́не, Го́споди поми́луй, – трижды.

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитвами Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших (святых дня) и всех святых помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь.

После этого можно раздать детям по кусочку просфоры, если есть – наверняка остался! – по крупице Артоса.

А потом обязательно трапеза, небольшой пир горой в честь малой Пасхи, в честь воскресного дня. Чтобы и на съедобном уровне показать, насколько особенный и важный сегодня день. Чтобы связать представление о домашней службе, о молитве – с Праздником, который не только великий, но и попросту вкусный.

Впрочем, если и эта короткая Обедница покажется неподъемно долгой, то уж лучше сократить ее, чем вообще не молиться воскресным утром. В качестве сокращения можно предложить, наверное, спеть только один из псалмов, прочитать Евангелие дня, спеть Символ веры и «Отче наш», а закончить пением «Достойно есть». Если и это кажется непосильным – можно только Евангелие прочитать, Символ веры и «Отче наш», и это короткое – все же лучше, чем совсем ничего. Лучше, чем проснуться в воскресный день и сесть перед компьютером с бутербродом в руке… Лучше, чем начинать этот день Господень с мультиков или даже с уроков. Ведь обращая особенно один из дней недели к Богу – мы всю жизнь нашу поворачиваем в нужную сторону. Просим у Бога благословения на каждый наш день, на весь наш дом. Благословения, без которого – не до порога. Особенно сейчас, в годину испытаний…

Купить книгу Анны Сапрыкиной «Материнские заметки» можно здесь:

[1] «Если кто, епископ, или пресвитер, или диакон, или кто-либо из сопричисленных к клиру, или мирянин, не имея никакой настоятельной нужды или препятствия, которым бы надолго устранен был от своея церкви, но пребывая во граде, в три воскресные дни в продолжение трех седмиц не придет в церковное собрание: то клирик да будет извержен из клира, а мирянин да будет отлучен от общения» (80-е правило VI Вселенского Собора).

Источник

Неделя 2 по Пасхе, апостола Фомы. АНТИПАСХА. ОБЕДНИЦА (Изобразительные). Служба мирским чином.

9 мая 2021 года. Неделя 2 по Пасхе, апостола Фомы. Антипасха. Вся служба праздника (по Триоди) для домашнего (келейного) совершения. Служба мирским чином. В субботу вечером перед 9-м часом затворяются царские врата.

Глагóли сице: Благослови, душе моя, Гóспода,/ благословен еси Гóсподи.

Псалом 102

Благослови, душе моя, Гóспода,/ и вся внутренняя моя имя святое Егó./ Благослови, душе моя, Гóспода,/ и не забывай всех воздаяний Егó,/ очищающаго вся беззакóния твоя,/ исцеляющаго вся недуги твоя,/ избавляющаго от истления живóт твой,/ венчающаго тя милостию и щедрóтами,/ исполняющаго во благих желание твое:/ обновится яко óрля юность твоя./ Творяй милостыни Господь,/ и судьбу всем обидимым./ Сказа пути Своя Моисеови,/ сыновóм Израилевым хотения Своя:/ Щедр и Милостив Госпóдь,/ Долготерпелив и Многомилостив./ Не до конца прогневается,/ ниже во век враждует,/ не по беззаконием нашим сотворил есть нам,/ ниже по грехом нашым воздал есть нам./ Яко по высоте небесней от земли,/ утвердил есть Госпóдь милость Свою на боящихся Егó./ Елико отстоят востóцы от запад,/ удалил есть от нас беззакóния наша./ Якоже щедрит отец сыны,/ ущедри Госпóдь боящихся Егó./ Яко Той позна создание наше,/ помяну, яко персть есмы./ Человек, яко трава дние eгó,/ яко цвет сельный, тако оцветет,/ яко дух прóйде в нем,/ и не будет, и не познает ктому места своегó./ Милость же Госпóдня от века и до века на боящихся Егó,/ и правда Его на сынéх сынóв, хранящих завéт Егó, и пóмнящих заповеди Егó творити я./ Госпóдь на Небеси уготóва Престóл Свой,/ и Царство Егó всеми обладает./ Благословите Гóспода вси Ангели Егó,/ сильнии крепостию, творящии слóво Егó, услышати глас словес Егó./ Благословите Гóспода вся Силы Егó,/ слуги Егó, творящии вóлю Егó./ Благословите Гóспода вся дела Егó,/ на всяком месте владычества Егó.

Слáва Отцу и Сыну и Святóму Духу, и ныне и присно и во вéки векóв. Аминь.

Благослови, душе моя, Гóспода,/ и вся внутренняя моя имя святóе Егó./ Благословен еси, Гóсподи.

Слáва Отцу и Сыну и Святóму Духу.

Псалом 145

Хвали, душе моя, Гóспода./ Восхвалю Гóспода в животé моéм,/ пою Бóгу моему, дóндеже есмь./ Не надéйтеся на князи, на сыны человéческия,/ в нихже несть спасéния./ Изыдет дух eгó/ и возвратится в землю свою./ В той день погибнут вся помышлéния eгó./ Блажен, eмуже Бог Иáковль Помóщник егó,/ упование eгó на Гóспода Бóга своегó,/ сотвóршаго нéбо и зéмлю,/ мóре и вся, яже в них,/ хранящаго истину в век,/ творящаго суд обидимым,/ дающаго пищу áлчущим./ Госпóдь решит оковáнныя./ Госпóдь умудряет слепцы./ Госпóдь возвóдит низвéрженныя./ Госпóдь любит прáведники./ Госпóдь хранит пришéльцы,/ сира и вдову приимет/ и путь грéшных погубит./ Воцарится Госпóдь во век,/ Бог твой, Сиóне, в род и род.

И ныне и присно и во вéки векóв. Аминь.

И поем Блаженны с тропарями из Октоиха

Хор: Во Царствии Твоем помяни нас, Господи,/ егда приидеши, во Царствии Твоем.

Блажени нищии духом,/ яко тех есть Царство Небесное.

Блажени плачущии,/ яко тии утешатся.

Блажени кротции,/ яко тии наследят землю.

Хор: Блажени алчущии и жаждущии правды,/ яко тии насытятся.

Хор: Блажени милостивии,/ яко тии помиловани будут.

Чтец (на 8, стихиры Триоди, глас 1): Утверди менé Христé, на недвижимом кáмени зáповедей Твоих, и просвети мя свéтом лицá Твоегó: несть бо свят пáче Тебé, Человеколюбче.

Хор: Блажени чистии сердцем,/ яко тии Бога узрят.

Чтец: Нóвыя вмéсто вéтхих, вмéсто же тлéнных нетлéнныя, Крестóм Твоим, Христé, совершив нас, во обновлéнии жизни жительствовати достóйно повелéл еси.

Хор: Блажени миротворцы,/ яко тии сынове Божии нарекутся.

На 6. Чтец: Во грóбе заключéн описанною плóтию Твоéю, неописанный, Христé, воскрéсл еси: двéрем же заключéнным, предстáл еси Твоим ученикóм Всесильне.

Хор: Блажени изгнани правды ради,/ яко тех есть Царство Небесное.

Чтец: Язвы Твоя, Христé, яже вóлею претерпéл еси за нас, ученикóм Твоим сохранив, свидéтельство показáл еси Твоегó слáвнаго Воскресéния.

Хор: Блажени есте, егда поносят вам,/ и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.

На 4.Чтец: Фомы не остáвил еси, Владыко, погружáема глубинóю невéрия, длáни простéр на испытáние.

Хор: Радуйтеся и веселитеся,/ яко мзда ваша многа на небесех.

Чтец: Фомы не остáвил еси, Владыко, погружáема глубинóю невéрия, длáни простéр на испытáние.

Хор: Слáва Отцу и Сыну и Святóму Духу.

Чтец: Спас наш глагóлаше: осязáвше Мя видите кóсти плоть носяща, Аз не пременихся.

Хор: И ныне и присно и во вéки векóв. Аминь.

Чтец: Рéбра осязá, и вéровав познá Фомá, не сый в пéрвом вхóде Твоéм, Спáсе наш.

Тропари и кондаки

Тропáрь Антипáсхи, глас 7: Запечáтану грóбу,/ Живóт от грóба возсиял еси, Христé Бóже,/ и двéрем заключéнным,/ ученикóм предстáл еси,/ всех Воскресéние,/ дух прáвый тéми обновляя нам,// по велицей Твоéй милости.

Слáва Отцу и Сыну и Святóму Духу, и ныне и присно и во вéки векóв. Аминь.

Кондáк Антипáсхи, глас 8:Любопытною десницею/ жизноподáтельная Твоя рéбра Фомá испытá, Христé Бóже,/ созаключéнным бо двéрем яко вшел еси,/ с прóчими апóстолы вопияше Тебé:// Госпóдь еси и Бог мой.

Трисвятое

Хор: Святый Бóже,/ Святый Крéпкий,/ Святый Безсмéртный, помилуй нас. (3 раза)

Хор: Слáва Отцу и Сыну и Святóму Духу, и ныне и присно и во вéки векóв, аминь.

Хор: Святый Безсмéртный, помилуй нас.

Хор: Святый Бóже,/ Святый Крéпкий,/ Святый Безсмéртный, помилуй нас.

Прокимен Антипасхи, глас 3

Чтец: Прокимен, глас трéтий. Вéлий Госпóдь наш, и вéлия крéпость Егó, и рáзума Егó несть числá.

Хор: Вéлий Госпóдь наш, и вéлия крéпость Егó,/ и рáзума Егó несть числá.

Чтец: Хвалите Гóспода яко благ псалóм: Бóгови нáшему да усладится хвалéние.

Хор: Вéлий Госпóдь наш, и вéлия крéпость Егó,/ и рáзума Егó несть числá.

Чтец: Вéлий Госпóдь наш, и вéлия крéпость Егó.

Хор: И рáзума Егó несть числá.

АПОСТОЛ

Чтец: Деяний святых апóстол чтéние.

(Деян.зач.14): Во дни óны, рукáми апóстольскими быша знáмения и чудесá в людех мнóга: и бяху единодушно вси в притвóре Соломóни. От прóчих же никтóже смéяше прилеплятися им, но величáху их людие. Пáче же прилагáхуся вéрующии Гóсподеви, мнóжество мужéй же и жен. Яко и на стóгны износити недужныя и полагáти на постéлех и на одрéх, да грядущу Петру, понé сень егó осенит нéкоего от них. Схождáше же ся и мнóжество от окрéстных градóв во Иерусалим, приносяще недужныя и стрáждущия от дух нечистых, иже исцелевáхуся вси. Востáв же архиерéй, и вси иже с ним, сущая éресь саддукéйская, испóлнишася зáвисти. И возложиша руки своя на апóстолы, и послáша их в соблюдéние óбщее. Ангел же Госпóдень нóщию отвéрзе двéри темницы, извéд же их, речé: Идите и стáвше глагóлите в цéркви людем вся глагóлы жизни сея.

[ Русский перевод (синодальный) ] (Руками же Апостолов совершались в народе многие знамения и чудеса; и все единодушно пребывали в притворе Соломоновом. Из посторонних же никто не смел пристать к ним, а народ прославлял их. Верующих же более и более присоединялось к Господу, множество мужчин и женщин, так что выносили больных на улицы и полагали на постелях и кроватях, дабы хотя тень проходящего Петра осенила кого из них. Сходились также в Иерусалим многие из окрестных городов, неся больных и нечистыми духами одержимых, которые и исцелялись все. Первосвященник же и с ним все, принадлежавшие к ереси саддукейской, исполнились зависти, и наложили руки свои на Апостолов, и заключили их в народную темницу. Но Ангел Господень ночью отворил двери темницы и, выведя их, сказал: идите и, став в храме, говорите народу все сии слова жизни.(Деян.5:12-20)

Аллилуиарий Антипасхи, глас 8

Чтец: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, глас осьмый.

Хор: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

Чтец: Приидите возрáдуемся Гóсподеви, воскликнем Бóгу Спасителю нáшему.

Хор: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

Чтец: Яко Бог вéлий Госпóдь, и Царь вéлий по всей земли.

Хор: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

ЕВАНГЕЛИЕ

От Иоáнна Святáго Евáнгелия чтéние.

Хор: Слáва Тебé, Гóсподи, слáва Тебé.

(Ин.зач.65) Сущу пóзде в день той, во едину от суббóт, и двéрем затворéнным, идéже бяху ученицы Егó сóбрани, стрáха рáди иудéйска, прииде Иисус и ста посредé, и глагóла им: мир вам. И сиé рек, показá им руце и нóзе и рéбра Своя. Возрáдовашася же ученицы, видевше Гóспода. Речé же им Иисус пáки: мир вам. Якоже послá Мя Отéц, и Аз посылáю вы. И сиé рек, дуну и глагóла им: приимите Дух Свят. Имже отпуститé грехи, отпустятся им: и имже держитé, держáтся. Фомá же, един от обоюнáдесяте, глагóлемый Близнéц, не бе ту с ними, егдá прииде Иисус. Глагóлаху же ему друзии ученицы: видехом Гóспода. Он же речé им: áще не вижу на руку Егó язвы гвоздинныя, и вложу пéрста моегó в язвы гвоздинныя, и вложу руку мою в рéбра Егó, не иму вéры. И по днех осмих пáки бяху внутрь ученицы Егó, и Фомá с ними. Прииде Иисус двéрем затворéнным, и ста посредé их и речé: мир вам. Потóм глагóла Фомé: принеси перст твой сéмо, и виждь руце Мои, и принеси руку твою, и вложи в рéбра Моя, и не буди невéрен, но вéрен. И отвещá Фомá и речé Ему: Госпóдь мой и Бог мой. Глагóла ему Иисус: яко видев Мя, вéрова: блажéни не видевшии и вéровавше. Мнóга же и ина знáмения сотвори Иисус пред ученики Своими, яже не суть писана в книгах сих. Сия же писана быша, да вéруете, яко Иисус есть Христóс Сын Бóжий, и да вéрующе животá имате во имя Егó.

[ Русский перевод ] (В тот первый день недели вечером, когда двери дома, где собирались ученики Его, были заперты из опасения от Иудеев, пришел Иисус, и стал посреди, и говорит им: мир вам! Сказав это, Он показал им руки и ноги и ребра Свои. Ученики обрадовались, увидев Господа. Иисус же сказал им вторично: мир вам! как послал Меня Отец, так и Я посылаю вас. Сказав это, дунул, и говорит им: примите Духа Святого. Кому простите грехи, тому простятся; на ком оставите, на том останутся. Фома же, один из двенадцати, называемый Близнец, не был тут с ними, когда приходил Иисус. Другие ученики сказали ему: мы видели Господа. Но он сказал им: если не увижу на руках Его ран от гвоздей, и не вложу перста моего в раны от гвоздей, и не вложу руки моей в ребра Его, не поверю. После восьми дней опять были в доме ученики Его, и Фома с ними. Пришел Иисус, когда двери были заперты, стал посреди них и сказал: мир вам! Потом говорит Фоме: подай перст твой сюда и посмотри руки Мои; подай руку твою и вложи в ребра Мои; и не будь неверующим, но верующим. Фома сказал Ему в ответ: Господь мой и Бог мой! Иисус говорит ему: ты поверил, потому что увидел Меня; блаженны невидевшие и уверовавшие. Много сотворил Иисус пред учениками Своими и других чудес, о которых не писано в книге сей. Это же написано, дабы вы уверовали, что Иисус есть Христос, Сын Божий, и, веруя, имели жизнь во имя Его.(20:19-31)

Хор: Слáва Тебé, Гóсподи, слáва Тебé.

Помяни нас, Гóсподи, егда приидеши во Цáрствии Твоéм.

Помяни нас, Владыко, егда приидеши во Цáрствии Твоéм.

Помяни нас, Святый, егда приидеши во Цáрствии Твоéм.

Лик небéсный поéт Тя и глагóлет: Свят, Свят, Свят Госпóдь Саваóф, испóлнь Нéбо и земля слáвы Твоея.

Стих: Приступите к Нему и просветитеся, и лицá вáша не постыдятся.

Лик Небéсный поéт Тя и глагóлет: Свят, Свят, Свят Госпóдь Саваóф, испóлнь Нéбо и земля слáвы Твоея.

Слáва Отцу и Сыну и Святóму Духу.

Лик святых Ангел и Архáнгел со всéми Небéсными силами поéт Тя и глагóлет: Свят, Свят, Свят Госпóдь Саваóф, испóлнь Нéбо и земля слáвы Твоея.

И ныне и присно и во вéки векóв. Аминь.

Символ веры

Верую во Единаго Бога Отца, Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем и невидимым. И во Единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца Рожденнаго прежде всех век; Света от Света, Бога Истинна от Бога Истинна, рожденна, несотворенна, единосущна Отцу, Имже вся быша. Нас ради человек и нашего ради спасения сшедшаго с небес и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы и вочеловечшася. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилáте, и страдáвша и погребенна. И воскресшаго в третий день по Писáнием, и возшедшаго на небесá и седяща одесную Отцá. И пáки грядущаго со слáвою судити живым и мертвым, Егоже Цáрствию не будет концá. И в Духа Святáго, Господа, Животворящаго, Иже от Отцá исходящаго, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сслáвима, Глаголавшего пророки. Во едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь. Исповедую едино крещение во оставление грехов. Чáю воскресения мертвых, и жизни будущаго века. Аминь.

Ослáби, остáви, прости Боже, прегрешения наша, вольная, и невольная, яже в слове и в деле, яже в ведении и не в ведении, яже во дни и в нощи, яже во уме и помышлении, вся нам прости, яко Благ и Человеколюбец.

Отче наш, Иже еси на небесéх. Да святится Имя Твоé, да приидет Цáрствие Твоé, да будет вóля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь, и остáви нам дóлги нáша, якоже и мы оставляем должникóм нáшим. И не введи нас во искушéние, но избáви нас от лукáваго.

Гóсподи, Иисусе Христé, Сыне Бóжий, помилуй нас. Аминь.

КОНДАК АНТИПАСХИ, ГЛАС 8

Любопытною десницею/ жизноподáтельная Твоя рéбра Фомá испытá, Христé Бóже,/ созаключéнным бо двéрем яко вшел еси,/ с прóчими апóстолы вопияше Тебé:// Госпóдь еси и Бог мой.

Гóсподи, помилуй. (12 раз)

И молитву: Всесвятая Троице, Единосущная Держáво, Нераздельное Цáрство, всех благих Винá, благоволи же и о мне грéшнем, утверди, вразуми сéрдце моé, и всю мою отыми сквéрну, просвети мою мысль, да выну слáвлю, пою, покланяюся и глаголю: Един Свят, Един Господь, Иисус Христос, во слáву Бога Отца, аминь.

Буди имя Господне благословено от ныне и до века. (3 раза)

Слáва Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во вéки векóв, аминь.

Псалом 33

Вместо Достойно есть

Задостóйник: Ангел вопияше Благодáтней:/ Чистая Дéво, рáдуйся!/ И пáки реку: рáдуйся!/ Твой Сын воскрéсе/ триднéвен от грóба,/ и мéртвыя воздвигнувый:// людие, веселитеся.

Светися, светися,/ нóвый Иерусалиме:/ слáва бо Госпóдня/ на тебé возсия./ Ликуй ныне/ и веселися, Сиóне./ Ты же, Чистая, красуйся, Богорóдице,// о востáнии Рождествá Твоегó.

Слáва Отцу и Сыну и Святóму Духу, и ныне и присно и во вéки векóв, аминь.

Гóсподи, помилуй. (3 раза)

Гóсподи, благослови.

ОТПУСТ

Воскресый из мéртвых, Христé, истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Мáтере, святáго слáвнаго апóстола Фомы и всех святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь.

Христóс воскрéсе! Воистину воскрéсе!

И нам даровá живóт вéчный, покланяемся Егó триднéвному Воскресéнию.

Таже, поем многолетие

Благочестивейшаго, Самодержáвнейшаго, Великаго грядущаго Госудáря нáшего Имперáтора (его имя Ты вем) святéйшыя вселéнския патриáрхи преосвящéнныя митрополиты, архиепископы и епископы православныя, иерéи и дьяконы и весь причет церкóвный и вся правослáвныя христиáны, Гóсподи, сохрани их на мнóгая лéта!

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *