божественная литургия на преображение господне

ПРЕОБРАЖЕНИЕ ГОСПОДНЕ (6/19 августа)

Преобразился еси на горе, Христе Боже, показавый учеником Твоим славу Твою, якоже можаху. Да возсияет и нам, грешным, Свет Твой присносущный, молитвами Богородицы, Светодавче, слава Тебе.

На горе преобразился еси и, якоже вмещаху ученицы Твои славу Твою, Христе Боже, видеша, да егда Тя узрят распинаема, страдание убо уразумеют вольное, мирови же проповедях, яко Ты еси воистинну Отчее сияние.

Величаем Тя, Живодавче Христе, и почитаем Пречистыя Плоти Твоея преславное преображение.

ПРОИСХОЖДЕНИЕ ПРАЗДНИКА, ЕГО СМЫСЛ И ЗНАЧЕНИЕ

Праздник Преображения Господня существовал уже в IV веке, как это видно из многих поучений святого Ефрема Сирина и святого Иоанна Златоуста. Существование праздника в IV веке показывает, что истоки его – в предшествовавших трех веках христианства. От VII века сохранилось Слово на Преображение Господне святого Андрея Критского (635–680), в котором Преображение рассматривается не только с догматической точки зрения, но и в смысле широко празднуемого церковного торжества. В VIII веке святыми Иоанном Дамаскиным и Космой Маиумским были составлены стихиры и каноны праздника, которыми Православная Церковь и сегодня прославляет событие Преображения Господа Иисуса Христа.

Праздник посвящен воспоминанию события, случившегося на горе Фавор и описанного у евангелистов Матфея и Луки ( Мф. 17, 1–13 ; Лк. 9, 28–36 ). Евангельские чтения на утрене и Литургии и песнопения службы праздника дают полное представление об этом событии.

Земная жизнь Господа Иисуса Христа подходила к концу. Близилось время Его страданий. Спаситель видел, что ученики Его веруют в Него, как в Сына Божия, и на вопрос Его к ним: «Вы за Кого почитаете Меня?» – апостол Петр ответил: «Ты – Христос, Сын Бога Живаго» ( Мф. 16, 15–16 ). Но когда Господь начал открывать ученикам тайну ожидающих Его во Иерусалиме многих страданий и смерти, апостол Петр горячо и решительно стал возражать Христу: «Будь милостив к Себе, Господи! Да не будет этого с Тобою» ( Мф. 16, 22 ).

И когда Господь молился, Лик Его просиял, как солнце, ризы и одежда Его сделались белыми, как снег. С преобразившимся Господом беседовали явившиеся к Нему во славе два ветхозаветных мужа, давно оставившие землю: пророки Моисей и Илия. Они беседовали об исходе Христа, который Ему надлежало совершить во Иерусалиме, об ожидавших Его Кресте и смерти, о конце Его земной жизни. Апостол Петр в порыве великой радости от Фаворского сияния, воскликнул: «Господи, хорошо нам здесь быть, если хочешь, сделаем здесь три кущи: Тебе одну, и Моисею одну, и одну Илии». Не успел апостол договорить своих восторженных слов, как вдруг светлое облако осенило находившихся на горе, из облака раздался чудный Божественный глас, обращенный к апостолам: «Сей есть Сын Мой возлюбленный, в Котором Мое благоволение, Его послушайте».

Событие Преображения Господа Иисуса Христа на Фаворе подробно раскрывается в стихирах и тропарях службы праздника; при этом изъясняется его глубокий догматический и нравственный смысл.

В Преображении уже ясно открывается тайна домостроительства Божия о нашем спасении, «превечное, сокровенное таинство» явления Сына Божия во плоти для спасения людей.

ОСОБЕННОСТИ БОГОСЛУЖЕНИЯ ПРАЗДНИКА

Праздник Преображения Господня принадлежит к числу Господских двунадесятых праздников. Служба в день праздника совершается вся по Минее; если праздник случится в воскресенье, то воскресная служба отменяется – поется только служба праздника.

На великой вечерне прокимен бывает или дня, или – великий прокимен. Великий прокимен «Бог наш на небеси и на земли» бывает на великой вечерне (под праздник) в том случае, когда праздник попадает на субботу. В субботу вечером поется обычный великий прокимен «Господь воцарися» (см. «Богослужебные указания на 1950 год»).

Когда же праздник совершается в понедельник, вторник, среду, четверг и пятницу, то под самый праздник, на великой вечерне поется прокимен дня, а великий прокимен поется в вечер праздника, т. е. накануне дня, следующего за праздником. На благословении хлебов (на литии), на «Бог Господь» и в конце утрени – тропарь праздника. На утрене по полиелее поется величание. Далее – малая ектения и седальны праздника. Степенны – 1 антифон 4 гласа. Прокимен и Евангелие. Псалом 50. «Слава»: «Всяческая днесь радости исполнишася, Христос преобразися пред ученики». «И ныне» – то же. Затем стихира, глас 5: «Божества Твоего, Спасе» (это особенность службы: обычно в этом месте поется: «Слава»: «Молитвами апостолов». «И ныне»: «Молитвами Богородицы» и прочее).

На 9 песни «Честнейшую Херувим» не поем – поется припев и ирмос 9 песни.

Припев: Величай, душе моя, на Фаворе Преобразившагося Господа.

Указанный припев поется к каждому из тропарей 9 песни, которые читает чтец.

Ирмос 9 песни: Рождество (рождение) Твое нетленно явися: Бог из бокý Твоею (от Твоего чрева), пройде, яко плотоносец (в человеческой плоти) явися на земли, и с человеки поживе. Тя, Богородице, тем (поэтому) вси величаем.

В конце утрени и Литургии – отпуст праздника (см. Служебник): «Иже на горе Фаворстей преобразивыйся во славе перед святыми Своими ученики и апостолы, Христос, Истинный Бог наш».

На Литургии – антифоны праздника: «Воскликните Господеви вся земля» и прочее. На входе – входное праздника: «Господи, посли Свет Твой и истину Твою, та мя настависта и введоста мя в гору святую Твою». Вместо «Достойно» – задостойник «Рождество Твое нетленно явися» с припевом «Величай, душе моя»; и так – до отдания праздника. Причастен – праздника.

В попразднство на Литургии после малого входа поется «Приидите, поклонимся» с праздничным припевом в конце: «Спаси ны Сыне Божий, Преобразивыйся на горе, поющия Ти: Аллилуиа».

К особенностям праздника Преображения Господня относится то, что в этот день совершается освящение плодов. Обычай освящать плоды – древний. Предписания относительно этого обычая изложены уже в 3 Апостольском Правиле (ср. 28 правило VI Вселенского Собора). Основанием для установления этого обычая 6 августа явилось то, что на Востоке (в частности, в Греции) к этому времени поспевают плоды, важнейшими для пропитания из которых являются злаки и виноград. Эти плоды приносятся для благословения, в знак благодарности Богу, а также по причине их прямого отношения к Таинству Евхаристии, о чем говорится в молитве, читаемой над «гроздием». В Русской Православной Церкви, в тех местах, где виноград не растет или не поспевает к этому времени, освящаются яблоки, но они освящаются другой молитвой, только как «начатки овощей».

Освящение плодов 6 августа имеет еще и другое, таинственно-символическое значение: в событии Преображения Господу благоугодно было показать новое, обновленное состояние, к которому уже приобщено человеческое естество в Воскресении Господа и далее будет приобщаться в общем воскресении верующих. Но поскольку вся природа, после того как через человека в нее вошел грех, пришла в расстройство, то теперь и она вместе с человеком ожидает обновления через благословение Божие. В этой надежде человек утверждается также и церковным благословением плодов.

Праздник Преображения Господня имеет один день предпразднства – 5/18 августа и семь дней попразднства. Отдание праздника совершается 13/26 августа.

ЧИН ОСВЯЩЕНИЯ ПЛОДОВ

В Успенском соборе Московского Кремля освящение плодов совершалось после отпуста Литургии. Особенностью дня самого праздника Преображения, как и всех Господских праздников (см. Типикон, 15 сентября), является то, что вечером в самый день праздника на великой вечерне бывает вход с кадилом и, как сказано выше, поется великий прокимен.

Преображение, великая вечерня, 1-я стихира на «Господи, воззвах».

Источник

Божественная литургия на преображение господне

Главнаябожественная литургия на преображение господнеПраздникибожественная литургия на преображение господнеПреображение

Малая и Великая вечернябожественная литургия на преображение господнеТолкования паремийбожественная литургия на преображение господнеУтренябожественная литургия на преображение господнеЛитургия

Святое Преображение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа

Антифон 1-й, глас 2-й:

Стих 1, псалом 65: В оскликните Господеви вся земля, пойте же имени Его, дадите славу хвале Его. М олитвами Богородицы, Спасе, спаси нас. Паки другий лик, тойже стих: В оскликните Господеви: М олитвами Богородицы, Спасе, спаси нас. И паки 1-й лик, стих 2-й, псалом 76: Г лас грома Твоего в колеси, осветиша молния Твоя вселенную, подвижеся и трепетна бысть земля. М олитвами Богородицы, Спасе, спаси нас. Таже 2-й лик, стих 3, псалом 103: В о исповедание и в велелепоту облеклся еси, одеяйся светом яко ризою. М олитвами Богородицы, Спасе, спаси нас. Слава, и ныне: М олитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

Стих 1-й, псалом 47: Г оры Сионския, ребра Северова, град царя великаго. С паси ны, Сыне Божий, преобразивыйся на горе поющия Ти: аллилуиа. Другий лик, тойже стих. Стих 2-й, псалом 77: И введе я в гору святыни Своея, гору сию, юже стяжа десница Его. С паси ны, Сыне Божий: Стих 3: Г ору Сионю, юже возлюби, и созда яко единорога святилище Свое. С паси ны, Сыне Божий: Слава, и ныне: Е динородный Сыне и Слове Божий:

Антифон 3-й, глас 7-й.

Стих 1-й, псалом 124: Н адеющиися на Господа, яко гора Сион, не подвижится во век. Тропарь, глас 7: П реобразился еси на горе, Христе Боже, показавый учеником Твоим славу Твою, якоже можаху: да возсияет и нам грешным свет Твой присносущный, молитвами Богородицы. Светодавче, слава Тебе. Стих 2: Г оры окрест Его и Господь окрест людей Своих, от ныне и до века. Тропарь: П реобразился еси: Стих 3, псалом 14: Г осподи, кто обитает в жилищи Твоем? или кто вселится во святую гору Твою? Тропарь: П реобразился еси: Стих 4, псалом 23: К то взыдет на гору Господню? или кто станет на месте святем Его? Тропарь: П реобразился еси: Входное: Г осподи, посли свет Твой, и истину Твою, та мя настависта, и введоста мя в гору святую Твою. Тропарь: П реобразился еси:

Слава, и ныне.
Кондак, глас тойже:

Н а горе преобразился еси, и якоже вмещаху ученицы Твои, славу Твою, Христе Боже, видеша: да егда Тя узрят распинаема, страдание убо уразумеют вольное, мирови же проповедят: яко Ты еси воистинну Отчее сияние.

Прокимен, глас 4: Я ко возвеличишася дела Твоя, Господи, вся премудростию сотворил еси. Стих: Б лагослови душе моя Господа, Господи Боже мой, возвеличился еси зело.

Апостол, Петрова послания, зачало 65. [2 Петр., 1, 10—19.]

Б ратие, потщитеся известно ваше звание и избрание творити. Сия бо творяще, не имате согрешити никогдаже.

Б ратья, более и более старайтесь делать твердым ваше звание и избрание: так поступая, никогда не преткнетесь,

Сице бо обильно приподастся вам вход в вечное Царство Господа нашего и Спаса Иисуса Христа.

ибо так откроется вам свободный вход в вечное Царство Господа нашего и Спасителя Иисуса Христа.

Сего ради не обленюся воспоминати присно вам о сих, аще и ведите, и утверждени есте в настоящей истине.

Для того я никогда не перестану напоминать вам о сем, хотя вы то и знаете и утверждены в настоящей истине.

Праведно бо мню, донележе есмь в сем телеси, возставляти вас воспоминанием:

Справедливым же почитаю, доколе нахожусь в этой телесной храмине, возбуждать вас напоминанием,

ведый, яко скоро есть отложение телесе моего, якоже и Господь наш Иисус Христос сказа мне.

зная, что скоро должен оставить храмину мою, как и Господь наш Иисус Христос открыл мне.

Потщуся же и всегда имети вас по моем исходе, еже о сих память творити.

Буду же стараться, чтобы вы и после моего отшествия всегда приводили это на память.

Не ухищренным бо баснем последовавше, сказахом вам силу и пришествие Господа нашего Иисуса Христа, но самовидцы бывше величествию Онаго.

Ибо мы возвестили вам силу и пришествие Господа нашего Иисуса Христа, не хитросплетенным басням последуя, но бывши очевидцами Его величия.

Прием бо от Бога Отца честь и славу, гласу пришедшу к Нему такову от велелепныя славы: Сей есть Сын Мой Возлюбленный, о Немже Аз благоизволих.

Ибо Он принял от Бога Отца честь и славу, когда от велелепной славы принесся к Нему такой глас: «Сей есть Сын Мой Возлюбленный, в Котором Мое благоволение».

И сей глас мы слышахом с небесе сшедш, с Ним суще на горе святей.

И этот глас, принесшийся с небес, мы слышали, будучи с Ним на святой горе.

И имамы известнейшее пророческое слово, емуже внимающе якоже светилу сияющу в темнем месте, добре творите, дондеже день озарит, и денница возсияет в сердцах ваших.

И притом мы имеем вернейшее пророческое слово; и вы хорошо делаете, что обращаетесь к нему, как к светильнику, сияющему в темном месте, доколе не начнет рассветать день и не взойдет утренняя звезда в сердцах ваших.

Аллилуиа, глас 8: Т воя суть небеса, и Твоя есть земля. Стих: Б лажени людие, ведущие воскликновение.

Евангелие Матфеа, зачало 70. [Мф. 17, 1—9.]

В о время оно, поят Иисус Петра и Иакова и Иоанна брата его, и возведе их на гору высоку едины.

В о время оно, взял Иисус Петра, Иакова и Иоанна, брата его, и возвел их на гору высокую одних,

И преобразися пред ними: и просветися лице Его яко солнце: ризы же Его быша белы яко свет.

и преобразился пред ними: и просияло лице Его как солнце, одежды же Его сделалсь белыми как свет.

И се явистася им Моисей и Илиа, с Ним глаголюща.

И вот, явились им Моисей и Илия, с Ним беседующие.

Отвещав же Петр рече ко Иисусови: Господи, добро есть нам зде быти: аще хощеши, сотворим зде три сени, Тебе едину, и Моисеови едину, и едину Илии.

При сем Петр сказал Иисусу: Господи! хорошо нам здесь быть; если хочешь, сделаем здесь три кущи: Тебе одну, и Моисею одну, и одну Илии.

Еще же ему глаголющу, се облак светел осени их и се глас из облака глаголя: Сей есть Сын Мой Возлюбленный, о Немже благоволих: Того послушайте.

Когда он еще говорил, се, облако светлое осенило их; и се, глас из облака глаголющий: Сей есть Сын Мой Возлюбленный, в Котором Мое благоволение; Его слушайте.

И слышавше ученицы, падоша ницы, и убояшася зело.

И, услышав, ученики пали на лица свои и очень испугались.

И приступль Иисус, прикоснуся их, и рече: востаните, и не бойтеся.

Но Иисус, приступив, коснулся их и сказал: встаньте и не бойтесь.

Возведше же очи свои, никогоже видеша, токмо Иисуса единаго.

Возведя же очи свои, они никого не увидели, кроме одного Иисуса.

И сходящим им с горы, заповеда им Иисус, глаголя: никомуже поведите видения, дондеже Сын Человеческий из мертвых воскреснет.

И когда сходили они с горы, Иисус запретил им, говоря: никому не сказывайте о сем видении, доколе Сын Человеческий не воскреснет из мертвых.

За Достойно, ирмос: Р ождество Твое нетленно явися: И до отдания.

Причастен: Г осподи, во свете лица Твоего пойдем, и о имени Твоем возрадуемся во веки.

На трапезе же разрешаем на рыбу, и елей, и вино, аще среда или пяток.

Малая и Великая вечернябожественная литургия на преображение господнеТолкования паремийбожественная литургия на преображение господнеУтренябожественная литургия на преображение господнеЛитургия

Источник

Божественная литургия на преображение господне

божественная литургия на преображение господне

Святое Преображение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа.
Текст службы

На Малей вечерни, поем стихиры на 4, глас 1:
Подобен: Н ебесных чинов:

И же с Моисеом глаголавый древле на горе Синайстей образы, глаголя, Аз есмь Бог Сый: днесь же на горе Фаворстей преображься, началообразное показа лучами облистаяся. Темже, Христе, величаю Твою силу. [Дважды.]

П оим особь Твоя, Христе, ученики, Петра, Иакова, и Иоанна, волею на гору сих возвел еси, чудо страшное показав и нестерпимое, Божественнаго пришествия Твоего издалеча присносущное благолепие.

Т воего, Христе, пришествия непостижимаго, трепетни бывше апостоли древле, ниц на землю падше: Божественней Твоей дивляхуся силе: солнца просияв светлее, Блаже, неизреченною силою Твоею.

Слава, и ныне, глас 8.

М рак законный, светлый преображения прият облак, в немже Моисей и Илиа бывше, и пресветлыя славы сподобльшеся, Богу глаголаху: Ты еси Бог наш, Царь веков.

На стиховне стихиры, глас 2.
Подобен: Д оме Евфрафов:

Д несь Христос на горе Фаворстей, Адамово пременив очерневшее естество, просветив богосодела.

Стих: Т воя суть небеса, и Твоя есть земля.

С иянием добродетелей, просвещшеся вопием, на горе святей зряще Божественное Господне Преображение.

Стих: Ф авор и Ермон о имени Твоем возрадуетася.

С олнце убо землю уясняя, абие заходит: Христос же со славою облистав на горе, мир просветил есть.

Слава, и ныне, глас и подобен тойже:

В идеша на Фаворе, Моисей же и Илиа, от Девы Отроковицы Бога воплощаема, человеком на избавление.

П реобразился еси на горе Христе Боже, показавый учеником Твоим славу Твою, якоже можаху: да возсияет и нам грешным свет Твой присносущный, молитвами Богородицы, Светодавче, слава Тебе.

На Велицей вечерни стихословия не бывает: токмо аще есть неделя, тогда поем кафисму всю: аще в понедельник, первый антифон.

На Г осподи воззвах, ставим стихов 8, и поем стихиры 4, самогласны: глас 4, по дважды.

П режде Креста Твоего, Господи, гора небеси подобящися: и облак яко сень протязашеся, Тебе преобразующуся, от Отца же свидетельствуему: тамо бе Петр со Иаковом, и Иоанном, яко хотяху быти с Тобою, и во время предания Твоего: да видевше чудеса Твоя, не устрашатся страданий Твоих. Имже поклонитися нам в мире сподоби, великия ради Твоея милости.

П режде Креста Твоего, Господи, поим ученики на гору высоку, преобразился еси пред ними, лучею силы озаряя их, отсюду убо человеколюбием, отонуду властию, показати хотя Воскресения светлость: егоже и нас, Боже, в мире сподоби, яко Милостив и Человеколюбец.

Г ора, яже иногда мрачна и дымна, ныне же честна и свята есть, на нейже нозе Твои стоясте, Господи, превечное бо сокровенное таинство, напоследок явлено сотвори: страшное Твое Преображение, Петру, и Иоанну, и Иакову, иже такова сияния лица Твоего не терпяще, и светлости риз Твоих, ниц на лице земли покрывахуся: иже и ужасом одержими, дивляхуся, видяще Моисеа и Илию, глаголюща с Тобою, хотящая приключитися Тебе. И глас от Отца свидетельствоваше, глаголя: Сей есть Сын Мой возлюбленный, о Немже благоизволих, Того послушайте, Иже и дарует мирови велию милость.

Н а горе высоце преображься Спас, верховныя имея ученики, преславно облистал есть, показуя, яко высотою добродетелей облиставше, и Божественней славе сподобятся. Глаголющия со Христом Моисей и Илиа, показоваху, яко живыми и мертвыми обладает, и Иже древле законом и пророки глаголавый есть Бог, Емуже и глас Отечь из облака светла послушествоваше глаголющий: Того послушайте, Иже Крестом ада пленивша, и мертвым дарующа живот вечный.

Слава, и ныне, глас 6.

[Анатолиа:] П рообразуя воскресение Твое Христе Боже, тогда поят три Твоя ученики, Петра и Иакова, и Иоанна, на Фавор возшел еси: Тебе же, Спасе, преобразующуся, Фаворская гора светом покрывашеся, ученицы Твои, Слове, повергоша себе долу на земли, не терпяще зрети невидимаго зрака: ангели служаху страхом и трепетом, небеса убояшася: земля вострепета, видяще на земли славы Господа.

Исхода чтение. [Глава 24.]

Р ече Господь к Моисею: взыди ко Мне на гору, и стани тамо, и дам ти скрижали каменныя, закон и заповеди, яже написах взаконити им. И востав Моисей и Иисус предстояй ему взыдоша на гору Божию. И старцем рече: безмолвствуйте тамо, дондеже возвратимся к вам. И се Аарон и Ор с вами: аще кому прилучится суд, да идут к ним. И взыде Моисей на гору, и покры облак гору. И сниде слава Божия на гору Синайскую, и покры ю облак шесть дней, и призва Господь Моисеа в день седмый, из среды облака. Видение же славы Господни, яко огнь паля на версе горы, прямо сынов Израилевых. И вниде Моисей посреде облака, и взыде на гору, и бе тамо на горе четыредесять дней, и четыредесять нощей.

Исхода чтение. [Главы 33 и 34.]

В о днех онех, глагола Господь к Моисею лицем к лицу, яко аще бы кто возглаголал к своему другу, и отсылашеся в полк: слуга же Иисус сын Навин юноша не исхождаше из скинии. И рече Моисей ко Господу: се Ты мне глаголеши, изведи люди сия, Ты же не явил ми еси, егоже послеши со мною: Ты же мне рекл еси, вем тя паче всех, и благодать имаши у Мене. Аще убо обретох благодать пред Тобою, яви ми Самаго Тебе разумно, да вижу Тя: яко да обрет буду благодать пред Тобою, и да разумеют, яко людие Твои язык сей. И глагола ему Господь: Аз Сам предыду пред тобою, и упокою тя. И рече к Нему Моисей: аще Сам Ты не шествуеши с нами, да не изведеши мя отсюду. И како ведомо будет воистинну, яко обретох благодать у Тебе, аз же и людие Твои, точию идущу Ти с нами? И прославлен буду аз же и людие Твои паче всех язык, елицы суть на земли. Рече же Господь к Моисею: сие слово твое, еже рекл еси, сотворю: обрел бо еси благодать предо Мною, и вем тя паче всех. И глагола Моисей: покажи ми славу Твою. И рече: Аз предыду пред тобою славою Моею, и воззову о имени Моем, Господь пред тобою. И помилую, егоже аще милую: и ущедрю, егоже аще щедрю. И рече: не возможеши видети лице Мое, не бо узрит человек лице Мое, и жив будет. И рече Господь: се место у Мене, и станеши на камени. Дондеже убо прейдет слава Моя, и положу тя в разселине камене, и покрыю рукою Моею над тобою, дондеже мимоиду. И отыму руку Мою, и тогда узриши задняя Моя, лице же Мое не явит ти ся. И утреневав Моисей, заутра взыде на гору Синайскую, якоже глагола ему Господь. И сниде Господь во облаце, и предста Ему тамо Моисей, и призва именем Господним. И мимоиде Господь пред лицем его, и призва: Господь Бог щедр, и милостив, долготерпелив, и многомилостив, и истинен: и потщався Моисей приник на землю, поклонися Господеви.

Царств третиих чтение. [Глава 19.]

В о днех онех, прииде Илиа в Вирсавию, яже есть земля Иудова, и остави отрочища своего тамо. И сам пойде в пустыню путь дне, и прииде, и седе под смерчием, и успе, и сон виде тамо под садом. И се некий прикоснуся ему, и рече ему: востани, яждь и пий. И воззре Илиа, и се при возглавии его опреснок ячменный, и корчаг воды, и воста, и яде и пит, и обращься успе. И обращься ангел Господень вторицею, и коснуся его, и рече ему: востани, яждь и пий, яко мног от тебе путь. И воста и яде и пит: и иде к крепости яди тоя четыредесять дней и четыредесять нощей, до горы Хоривския. И вниде тамо в пещеру, и вселися в ней. И се глагол Господень к нему, и рече ему Господь: изыди и стани на горе пред Господем. И се Господь мимоидет, и дух велий и крепок, разоряя горы, и сокрушая камение пред Господем: и не в дусе Господь. И по дусе трус: и не в трусе Господь. И по трусе огнь: и не во огни Господь. И по огни глас хлада тонка, и тамо Господь. И бысть яко услыша Илиа, покры лице свое милотию своею, и изыде, и ста близ пещеры. И рече Господь к нему: иди и возвратися в путь твой. И пойдеши в путь пустыни Дамасковы, и помажеши Елиссеа сына Асафатова вместо тебе пророка.

На литии стихиры самогласны, глас 2:

И же светом Твоим всю вселенную освятив, на горе высоце преобразился еси, Блаже, показав учеником Твоим силу Твою, яко мир избавляеши от преступления. Темже вопием Ти: милосерде Господи, спаси души наша.

И же на горе Фаворстей преображься во славе, Христе Боже, и показав учеником Твоим славу Твоего Божества, озари и нас светом Твоего разумения, и настави на стезю заповедей Твоих, яко един Благ и Человеколюбец.

И же прежде солнца Свет Христос, телесне на земли жительствуя, и прежде креста вся яже страшнаго смотрения, совершив боголепно, днесь на Фаворстей горе, тайно Троицы образ показуя: изящныя бо три ученики, Петра и Иакова и Иоанна, на ню возвел еси наедине, и мало скрыв плоти восприятие, преобразился еси пред ними, являя началообразныя доброты благолепие, и то не всесовершенно: ово извествуя тыя, вкупе и щадя, да не како со зраком и еже жити погубят, но яко можаху вмещати, телесныма очима стерпяще. И пророков верховныя Моисеа и Илию привел еси, непрекословне свидетельствующия Его Божество: и яко Той есть истинное Отеческаго существа сияние, господьствуяй живыми и мертвыми. Тем и облак якоже сень объят их, и глас свыше Отечь из облака шумно предсвидетельствующ и глаголющ: Сей есть, Егоже нетленно из чрева прежде денницы родих, Сын возлюбленный Мой: Егоже послах спасти во Отца и Сына и Духа Святаго крещаемыя, и исповедающия верно, яко нераздельна есть едина держава Божества, Того послушайте. Сам убо человеколюбче, Христе Боже, и нас озари светом неприступныя Твоея славы, и достойны покажи наследники безконечнаго Царствия Твоего, яко преблаг.

П риидите взыдем на гору Господню, и в дом Бога нашего, и узрим славу Преображения Его, славу яко Единороднаго от Отца: светом приимем Свет, и возвышени бывше Духом, Троицу единосущную воспоим во веки.

З акона и пророков Тя, Христе, творца и исполнителя свидетельствоваша, зряще во облаце, Моисей Боговидец и Илиа огнеколесничник, и неопальный небошественник, в Преображении Твоем: с нимиже и нас Твоего просвещения сподоби, Владыко, пети Тя во веки.

На стиховне стихиры самогласны, глас 1:

И же древле с Моисеом глаголавый на горе Синайстей образы: Аз есмь, глаголя, Сый, днесь на горе Фаворстей преображься пред ученики, показа началообразную доброту зрака, в Себе восприим человеческое существо. И таковыя благодати свидетели поставль, Моисеа и Илию, общники творяше веселия, провозвещающия славное креста ради, и спасительное воскресение.

Стих: Т воя суть небеса, и Твоя есть земля.

Т воего Единороднаго Сына провидев Духом, плотское к человеком пришествие, богоотец Давид, издалеча к веселию созывает тварь, и пророчески взывает: Фавор и Ермон о имени Твоем возрадуются. На сию бо возшед гору, Спасе, со ученики Твоими, очерневшее Адамово естество, преображься облистати паки сотворил еси, претворив е в Твоего Божества славу же и светлость. Темже вопием Ти: Содетелю всяческих, Господи слава Тебе.

Стих: Ф авор и Ермон о имени Твоем возрадуетася.

Н еодержимое Твоего светолития, и неприступное Божества зряще апостолов лучшии, на горе Преображения, безначальне Христе божественным изменишася ужасом, и облаком осиявшеся светлым, глас слышаху Отечь, извествующ таинство Твоего вочеловечения, яко един еси и по воплощении Сын Единородный, и Спас мира.

Слава, и ныне, глас 6.

П етру и Иакову и Иоанну, лучшим учеником Твоим, Господи, днесь показал еси на горе Фаворстей славу Божественнаго Твоего зрака: видят бо ризы Твоя облиставшия яко свет, и лице Твое паче солнца, не терпяще зрети нестерпимое Твоего сияния, на землю низпадаху, никакоже зрети могуще. гЛас же слышаху свидетельствующ свыше: Сей есть Сын Мой возлюбленный, пришедый в мир спасти человека.

На благословении хлебов, тропарь, глас 7:

П реобразился еси на горе: трижды [писан на Малей вечерни.] и чтение праздника.

на Б ог Господь, тропарь праздника, трижды

По 1-м стихословии седален, глас 4:
Подобен: У дивися Иосиф:

Ч еловеческое изменение, еже со славою Твоею, Спасе, второе и страшное Твоего пришествия показуяй, на горе Фаворстей преобразился еси, Илиа и Моисей глаголаху с Тобою, и триех от ученик спризвав: иже видевше, Владыко, славу Твою, блистанию Твоему удивишася. Иже тогда сим свет Твой возсиявый, просвети души наша.

Слава, и ныне, тойже:

По 2-м стихословии, седален, глас и подобен тойже.

Н а горе Фаворстей преобразился еси, Иисусе, и облак светел протязающся яко сень, апостолы славою покры: темже и на землю ниц падаху, не терпяще зрети светлости неприступныя славы лица Твоего, безначальне Спасе Христе Боже. Иже тогда сим свет Твой возсиявый, просвети души наша.

Слава, и ныне, тойже.

По полиелеи седален, глас тойже.
Подобен: В ознесыйся:

В озшед со ученики на гору, и во славе Отчи облистав, с Моисеом Илиа Тебе предстоят, закон и пророцы бо яко Богу служат. Емуже и Сыновство естественное Родитель исповедая, нарицаше Сына: Егоже воспеваем с Тобою и Духом.

Слава, и ныне, глас 8.
Подобен: П овеленное:

С окровенную молнию под плотию существа Твоего, Христе, и Божественнаго благолепия, на святей показал горе Благодетелю, просияв сущим с Тобою учеником. И разумевше нестерпиму сущу славу Твою, свят еси, возопиша: яко неприступен сый, виден был еси плотию мирови, едине Человеколюбче.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.

Прокимен, глас 4: Ф авор и Ермон, о имени Твоем возрадуетася. Стих: Т воя суть небеса, и Твоя есть земля.

Евангелие Луки, зачало 45. [Лк. 9, 28—36.]

В о время оно, поем Иисус Петра, и Иоанна, и Иакова, взыде на гору помолитися.

В о время оно, Иисус, взяв Петра, Иоанна и Иакова, взошел Он на гору помолиться.

И бысть, егда моляшеся, видение лица Его ино, и одеяние Его бело блистаяся.

И когда молился, вид лица Его изменился, и одежда Его сделалась белою, блистающею.

И се мужа два с Ним глаголюща, яже беста Моисей и Илиа,

И вот, два мужа беседовали с Ним, которые были Моисей и Илия;

явльшася во славе: глаголаста же исход Его, иже хотяше скончати во Иерусалиме.

явившись во славе, они говорили об исходе Его, который Ему надлежало совершить в Иерусалиме.

Петр же, и сущии с ним, бяху отягчени сном: убуждшеся же видеша славу Его, и оба мужа стояща с Ним.

Петр же и бывшие с ним отягчены были сном; но пробудившись, увидели славу Его, и двух мужей, стоявших с Ним.

И бысть, егда разлучистася от Него, рече Петр ко Иисусу: Наставниче, добро есть нам зде быти: и сотворим сени три, едину Тебе, и едину Моисеови, и едину Илии: не ведый, еже глаголаше.

И когда они отходили от Него, сказал Петр Иисусу: Наставник! хорошо нам здесь быть; сделаем три кущи, одну Тебе, одну Моисею и одну Илии, — не зная, что говорил.

Се же ему глаголющу, бысть облак, и осени их: убояшася же, вшедшим им во облак.

Когда же он говорил это, явилось облако и осенило их; и устрашились, когда вошли в облако.

И глас бысть из облака, глаголя: Сей есть Сын Мой Возлюбленный, Того послушайте.

И был из облака глас, глаголющий: Сей есть Сын Мой Возлюбленный, Его слушайте.

И егда бысть глас, обретеся Иисус един: и тии умолчаша, и никомуже возвестиша в тыя дни ничесоже от тех, яже видеша.

Когда был глас сей, остался Иисус один. И они умолчали и никому не говорили в те дни о том, что видели.

По 50-м псалме: Слава:

В сяческая днесь радости исполнишася, Христос преобразися пред ученики.

Стихира самогласна, глас 5:

Б ожества Твоего, Спасе, малу зарю обнажив, совозшедшим с Тобою на гору, премирныя Твоея славы сотворил еси рачители. Темже ужасно зовяху: добро есть нам зде быти. С нимиже и мы Тебе преображшагося Спаса Христа поем во веки.

Канона два, кир Космы, глас 4: и кир Иоанна, глас 8. Ирмосы обою канонов по дважды: тропари вси поем на 12.

Канон, глас 4.
Песнь 1.

Ирмос: Л ицы израильстии, невлажными стопами понт Чермный, и влажную глубину прогнавше, всадники тристаты враги видяще в ней погружены, с веселием пояху: поим Богу нашему, яко прославися.

Г лаголы животныя другом Христос, и о Божественнем наказуя Царствии, рече: во Мне Отца познайте, светом яко облистая неприступным, в радости поюще: поим Богу нашему, яко прославися.

С илою язык облечетеся друзи ученицы, чудни же будете в богатстве их, яко славы наполнитеся: яко явлюся светлее солнца, облистая в радости поющих: поим Богу нашему, яко прославися.

Д несь Христос на горе Фаворстей, просияв ясно Божественною зарею, якоже обещася, учеником обнажи зрак: светоносныя же наполнившеся Божественныя зари, в радости пояху: поим Богу нашему, яко прославися.

Другий канон, глас 8.
Песнь 1.

Ирмос: В оду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

М оисей, на мори пророчески видев облаком и столпом древле огненным славу Господню, вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Я ко каменем телом покрывся, обожением, Невидимаго зря Моисей Боговидец, взываше: Избавителю и Богу нашему поим.

Т ы на горе законней, и на Фаворстей виден был еси Моисеем, во мраце древле, во свете же ныне неприступном Божества.

Ирмос: Л ук сильных изнеможе, и немощствующии препоясашася силою: сего ради утвердися в Господе сердце мое.

В о всего Адама облекся Христе, очерневшее изменив, просветил еси древле естество, и изменением зрака Твоего богосоделал еси.

С толпом огнезрачным, и облаком древле, иже в пустыни, Израиля Ведый, днесь на горе Фаворстей неизреченно во свете Христос просия.

Ирмос: Н ебеснаго круга Верхотворче Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.

О сеняющая слава, в сени первее, и Моисееви беседующи Твоему угоднику, образ бысть облиставшаго неизреченно, на Фаворе, Владыко, Твоего Преображения.

С овзыдоша Ти, Слове Единородный, вышнии апостольстии верси, на гору Фаворскую: и сопредсташа Ти Моисей же и Илиа, яко Божия слуги, едине Человеколюбче.

Б ог Слово Сый, весь землен бысть, всему Божеству смесив человечество, во Ипостаси Своей: юже во двою существу, Моисей и Илиа же видеша на горе Фаворе.

Катавасиа: Ж езл во образ тайны приемлется, прозябением бо предразсуждает священника: неплодящей же прежде Церкви, ныне процвете древо Креста, в державу и утверждение.

Седален, глас 4:
Подобен: У дивися Иосиф:

Н а горе Фаворстей преобразился еси, Иисусе, посреде Илии и Моисеа премудрых, со Иаковом и Петром и Иоанном. Петр же сопребывая, сия Тебе глаголаше: добро зде есть сотворити три сени, едину Моисею, и едину Илии, и едину Тебе, Владыце Христу. Иже тогда свет Твой сим возсиявый, просвети души наша.

Слава, и ныне, тойже:

Ирмос: У слышах славное смотрение Твое, Христе Боже, яко родился еси от Девы, да от лести избавиши зовущия: слава силе Твоей, Господи.

З акон в Синаи писанием воображая, Христе Боже, во облаце, и огни, и мраце, и в вихре явился еси носимь: слава силе Твоей, Господи.

Д а увериши славное смотрение Твое, Христе Боже, яко сый прежде век, и Тойже на облаце восхождение положивый, на Фаворе неизреченно просиял еси.

С оглаголюще предстояху раболепно Тебе Владыце Христу, к нимже парою огня и мрака, и тонким хладом беседовал еси: слава силе Твоей, Господи.

В озвещаху славное креста ради Твоего, на Фавор пришедше, иже во огни Тя и купине древле предвидевый Моисей, и взятый на колеснице огненней Илиа, Христе.

Ирмос: И з плоти Твоея лучи Божества исхождаху пророком и апостолом. Тем начальницы поюще взываху: слава силе Твоей, Господи.

И же купину сохранивый неврежденну, прикоснувшуюся огню Моисею Богосиянную плоть показал еси, Владыко, поющему: слава силе Твоей, Господи.

С крыся зарею Божества чувственное солнце, яко на горе Фаворе, видев Тя преобразующася, Иисусе мой: слава силе Твоей, Господи.

О гнь не опаляя вещи телесныя, виден бысть невеществен: якоже Моисею, и апостолом явился еси, Илии же, Владыко един от двою, во дву совершенну естеству.

Катавасиа: У слышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Ирмос: О т света пресекий первородный свет, яко во свете дела поют Тя, Христе Содетеля: во свете Твоем пути наша направи.

П ред лицем Твоим горы уклонишася: свет бо и пред ногами, неботечныя лучи, Христе, Солнце прииде, зрак землен яко прияти благоволил еси.

С е Спас, вопияху Моисей и Илиа учеником, на горе святей Фаворстей оглашаемым, Христос, Егоже древле провозвестихом Сущаго Бога.

Н еизменное естество, человеческому примешься, обильно невещественнаго Божества свет изобнажив апостолом, неизреченно возсия.

Т я присносущное сияние во Отечестей славе, ученицы яко видевше возсиявша, Христе, Тебе вопияху: во свете Твоем пути наша направи.

Ирмос: В скую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго? Но обрати мя и к свету заповедей Твоих пути моя моя направи, молюся.

В етийствующий язык Твоего величества не может вещати: яко бо держай живот, и смертию владый, представил еси на Фаворстей горе, Моисеа и Илию, свидетельствующия Твое Божество.

И же руками невидимыми создав по образу Твоему, Христе, человека, началообразную Твою в создании доброту показал еси: не яко во образе, но яко Сам сый по существу, Бог был еси и Человек.

С растворився неслиянно, угль горящ показал еси нам Божества, попаляющ убо грехи, души же просвещающ, на Фаворстей горе, Моисеа со Илиею, учеников же старейшия удивил еси.

Катавасиа: О треблаженное древо, на немже распяся Христос, Царь и Господь, Имже паде древом прельстивый: тобою прельстився, Богу пригвоздившуся плотию, подающему мир душам нашим.

Ирмос: В негда скорбети ми, возопих ко Господу, и услыша мя, Бог спасения моего.

С ияния паче солнца, свет яснейший, Спас просия на Фаворе, нас просветил есть.

В озшед на гору Фаворскую, преобразился еси, Христе, и лесть всю омрачив, нас просветил еси.

Т я Бога познавше славнии апостоли, на Фаворе же, Христе, удивльшеся, колена преклониша.

Ирмос: О чисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Я ко велие и страшное узреся видение днесь, с небесе убо чувственное, от земли же несравненное, облиста Солнце правды мысленное на горе Фаворстей.

П рейде убо сень законная, изнемогшая, прииде же яве Христос Истина, Моисей возопи, на Фаворе видев Твое Божество.

С толп огненный, Христа преобразующуся, облак же яве благодать Духа, осенившую на Фаворе, предсказаша явленнейше.

Катавасиа: В однаго зверя во утробе, длани Иона крестовидно распростер, спасительную страсть проображаше яве. Тем тридневен изшед, премирное воскресение прописаше, плотию пригвожденнаго Христа Бога, и тридневным воскресением мир просвещшаго.

Кондак, глас 7. Самогласен:

Н а горе преобразился еси, и якоже вмещаху ученицы Твои, славу Твою, Христе Боже, видеша: да егда Тя узрят распинаема, страдание убо уразумеют вольное, мирови же проповедят: яко Ты еси воистинну Отчее сияние.

Икос: В останите ленивии, иже всегда низу поникшии в землю, души моея помыслы, возмитеся и возвыситеся на высоту Божественнаго восхождения, притецем к Петру и к Зеведеевым, и вкупе со онеми Фаворскую гору достигнем, да видим с ними славу Бога нашего: глас же услышим, иже свыше слышаша, и проповедаша Отчее сияние.

Ирмос: А враамстии иногда в Вавилоне отроцы пещный пламень попраша, песньми взывающе: отец наших Боже, благословен еси.

О блиставшеся светом неприступныя славы, на Фаворстей горе, апостоли Христу вопияху: отец наших Боже, благословен еси.

С иянием Божественнаго шума, и росодательным облаком, Христе, и зарею Твоею наслаждаеми апостоли пояху: отец наших Боже, благословен еси.

В неприступном свете, яко виде Тя Петр, на Фаворстей горе облиставша Христе, возопи: отец наших Боже благословен еси.

С начальником жизни Христом суще, дети Зеведеевы, яко испусти зрака свет, возгремеша: отец наших Боже благословен еси.

Ирмос: О троцы еврейстии в пещи попраша пламень дерзновенно, и на росу огнь преложиша, вопиюще: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Н ыне видена быша апостолом невидимая Божества, во плоти на горе Фаворстей облиставша, вопиющим: благословен еси, Господи Боже, во веки.

У жасошася страхом, удивльшеся благолепию Божественнаго Царства, на горе Фаворстей апостоли вопиюще: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Н ыне неуслышанная услышана быша: без отца бо Сын от Девы, Отеческим гласом славно свидетельствуется, яко Бог и Человек тойже во веки.

П оложением не был еси вышняго, существом же Сын возлюблен, прежде сый, нам приближился еси непреложно: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Катавасиа: Б езумное веление мучителя злочестиваго люди поколеба, дышущее прещение и злохуление богомерзкое: обаче три отроки не устраши ярость зверская, ни огнь снедаяй, но противодышущу росоносному Духу, со огнем суще пояху: препетый отцев и нас Боже, благословен еси.

Ирмос: В Вавилоне отроцы Божественною распаляеми ревностию, мучителя и пламене прещения мужески попраша, и посреде огня ввержени, орошаеми пояху: благословите, вся дела Господня Господа.

М ановением вся носяй, ногами пречистыми на гору взыде Фаворскую Христос, на нейже паче солнечныя лучи облиста лицем, иже закону старейшия и благодати, показа поющия: благословите, вся дела Господня Господа.

Н еприступною славою, на горе явлься неизреченно Фаворстей, неодержимый и незаходимый Свет, Отчее сияние, тварь уяснив, человеки обожи поющия: благословите вся дела Господня, Господа.

С вященнолепно стояще, Моисей же и Илиа на горе Фаворе, Божественныя начертание ясно Ипостаси видевше Христа во Отечестей облиставша славе, воспеваху: благословите, вся дела Господня Господа.

И же во зраце Божественнаго ради явления, лице прославися иногда Моисеево: Христос же яко ризою светом и славою одевается. Света бо самодетелен сый, озаряет поющия: благословите, вся дела Господня Господа.

О т светородна облака, Христа ученицы объята зряще на Фаворе, и ницы на землю падше, ум просвещше, со Отцем Сего пояху и Духом: благословите, вся дела Господня Господа.

Ирмос: С едмерицею пещь халдейский мучитель Богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

У слышавше, Владыко, от Отца свидетельствуема, и яко человеческа твердейша зрака, зрети лица Твоего блистания не терпяще, Твои ученицы на землю ниц падаху, со страхом поюще: священницы благословите, людие превозносите во вся веки.

Ц арствующим еси Царь прекрасен, и иже всюду владящим Господь силен, блажен, и во свете живый неприступнем. Емуже ученицы удивльшеся, Моисей же и Илиа вопияху: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Я ко небом владущему, и землею господьствующему, и преисподними область имущему, Христе, предсташа Ти от земли убо апостоли, яко с небесе же Фесвитянин Илиа, Моисей же от мертвых, поюще согласно: людие превозносите во вся веки.

У ныния раждающия печали на земли оставиша, апостолов избраннии, Человеколюбче: яко Тебе последоваша. Ко иже от земли преложению Божественнаго жития. Темже и по достоянию Твоего Богоявления улучивше, пояху: людие превозносите Его во веки.

Катавасиа: Б лагословите, отроцы, Троицы равночисленнии, содетеля Отца Бога, пойте снизшедшее Слово, и огнь в росу претворшее, и превозносите всем жизнь подавающаго, Духа Всесвятаго, во веки.

На 9-й песни Честнейшую не поем, аще и в неделю, но поем припев праздника: В еличай душе моя, на Фаворе преобразившагося Господа.

Таже ирмос: Р ождество Твое:
Посем вторый лик поет тойже припев и ирмос.
И ко второму канону припевают тойже припев.

Ирмос: Р ождество Твое нетленно явися: Бог из боку Твоею пройде, яко плотоносец явися на земли, и с человеки поживе. Тя, Богородице, тем непрестанно величаем.

У жасни новым светолитием внезапу ученицы освещшеся, друг друга зряху, удивльшеся же, и к земли преклоньшеся, Тебе Владыце всех поклонишася.

Ш ум из облака посылашеся Богогласен, извествуя чудо: Отец бо светов, Сей есть Сын Мой возлюбленный, апостолом вопияше, Того послушайте.

Н овая видевше и преславная, глас Отеческий внушивше, на Фаворе Словесе слуги, изображение первообразнаго: Сей есть, вопияху, Спас наш.

О бразе непременный Сущаго, недвижима печать неизменна: Сыне, Слове, Мудросте и Мышце, Деснице, Вышняго Сило, Тя воспеваем со Отцем же и Духом.

Ирмос: У страшися всяк слух неизреченна Божия снизхождения, яко Вышний волею сниде даже и до плоти, от Девическаго чрева быв Человек. Темже Пречистую Богородицу вернии величаем.

Д а Твое покажеши яве неизреченное второе снитие, яко да Вышний Бог явишася, стоя посреде богов апостол на Фаворе: Моисеа же и Илию неизреченно осиял еси. Темже вси Тя Христе величаем.

П риидите, Мне покоритеся людие, возшедше на гору святую, пренебесную, невещественно станем во граде Живаго Бога, и узрим мысленно Божество невещественное, Отца, и Духа, в Сыне Единороднем облистающее.

П ривлекл еси любовию мя, Спасе, и пременил еси Божественным Твоим желанием: но попали огнем невещественным грехи моя, и насытитися Твоея пищи сподоби, да обое играя, величаю Блаже величия Твоя.

Катавасиа: Т аин еси, Богородице, рай, невозделанно возрастивший Христа, Имже крестное живоносное на земли насадися древо, тем ныне возносиму покланяющеся ему Тя величаем.

С вете неизменный Слове, Света Отца нерожденна, в явленнем свете Твоем, днесь на Фаворе Свет видехом Отца, Свет и Духа, светом наставляющаго всю тварь. [Трижды.]

На хвалитех, В сякое дыхание: поставим стихи 4, глас 4:
Подобен: З ванный свыше:

П режде честнаго Креста Твоего и страдания, поим ихже проразсудил еси, от священных ученик, на Фаворскую Владыко возшел еси гору, показати восхотев сим славу Твою, иже и видевше Тя преобразившеся, и паче солнца просиявша, ницы падше, силе Твоей удивишася, взывающе: Ты безлетен Свет еси Христе, и сияние Отчее, аще и волею плоть явился еси, неизменне. [Дважды.]

И же прежде век сый Бог Слово, Иже светом яко ризою одеваяйся, преобразующийся пред ученики Твоими, паче солнца, Слове, просиял еси: Моисей же и Илиа Тебе предсташа, мертвым и живым Тя Господа поведающе, и Твое славяще неизреченное смотрение и милость, и многое милосердие, имже спасл еси мир, грехом погибающий.

О т Девическаго облака Тя рожденна, и плоть бывша, и на горе Фаворстей преобразующася, Господи, и облаком светлым Тя окружаема, глас Родителев, возлюбленнаго Тя Сына, учеником предстоящим Тебе яве сказоваше, яко единосущна и единопрестольна. Темже Петр удивляяся, добро есть зде быти глаголаше, не ведый еже глаголаше, Благодетелю Многомилостиве.

Слава, и ныне, глас 8:

[Византиево:] П оят Христос Петра, Иакова и Иоанна, на гору высоку едины, и преобразися пред ними: и просветися лице Его яко солнце, ризы же Его быша белы яко свет: и явишася Моисей и Илиа с Ним глаголюще, и облак светел осени их. И се глас из облака глаголющ: Сей есть Сын Мой возлюбленный, о Немже благоволих, Того послушайте.

Славословие великое, и отпуст.

Антифон 1-й, глас 2-й:

Стих 1, псалом 65: В оскликните Господеви вся земля, пойте же имени Его, дадите славу хвале Его. М олитвами Богородицы, Спасе, спаси нас. Паки другий лик, тойже стих: В оскликните Господеви: М олитвами Богородицы, Спасе, спаси нас. И паки 1-й лик, стих 2-й, псалом 76: Г лас грома Твоего в колеси, осветиша молния Твоя вселенную, подвижеся и трепетна бысть земля. М олитвами Богородицы, Спасе, спаси нас. Таже 2-й лик, стих 3, псалом 103: В о исповедание и в велелепоту облеклся еси, одеяйся светом яко ризою. М олитвами Богородицы, Спасе, спаси нас. Слава, и ныне: М олитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

Стих 1-й, псалом 47: Г оры Сионския, ребра Северова, град царя великаго. С паси ны, Сыне Божий, преобразивыйся на горе поющия Ти: аллилуиа. Другий лик, тойже стих. Стих 2-й, псалом 77: И введе я в гору святыни Своея, гору сию, юже стяжа десница Его. С паси ны, Сыне Божий: Стих 3: Г ору Сионю, юже возлюби, и созда яко единорога святилище Свое. С паси ны, Сыне Божий: Слава, и ныне: Е динородный Сыне и Слове Божий:

Антифон 3-й, глас 7-й.

Стих 1-й, псалом 124: Н адеющиися на Господа, яко гора Сион, не подвижится во век. Тропарь, глас 7: П реобразился еси на горе, Христе Боже, показавый учеником Твоим славу Твою, якоже можаху: да возсияет и нам грешным свет Твой присносущный, молитвами Богородицы. Светодавче, слава Тебе. Стих 2: Г оры окрест Его и Господь окрест людей Своих, от ныне и до века. Тропарь: П реобразился еси: Стих 3, псалом 14: Г осподи, кто обитает в жилищи Твоем? или кто вселится во святую гору Твою? Тропарь: П реобразился еси: Стих 4, псалом 23: К то взыдет на гору Господню? или кто станет на месте святем Его? Тропарь: П реобразился еси: Входное: Г осподи, посли свет Твой, и истину Твою, та мя настависта, и введоста мя в гору святую Твою. Тропарь: П реобразился еси:

Слава, и ныне.
Кондак, глас тойже:

Н а горе преобразился еси, и якоже вмещаху ученицы Твои, славу Твою, Христе Боже, видеша: да егда Тя узрят распинаема, страдание убо уразумеют вольное, мирови же проповедят: яко Ты еси воистинну Отчее сияние.

Прокимен, глас 4: Я ко возвеличишася дела Твоя, Господи, вся премудростию сотворил еси. Стих: Б лагослови душе моя Господа, Господи Боже мой, возвеличился еси зело.

Апостол, Петрова послания, зачало 65. [2 Петр., 1, 10—19.]

Б ратие, потщитеся известно ваше звание и избрание творити. Сия бо творяще, не имате согрешити никогдаже.

Б ратья, более и более старайтесь делать твердым ваше звание и избрание: так поступая, никогда не преткнетесь,

Сице бо обильно приподастся вам вход в вечное Царство Господа нашего и Спаса Иисуса Христа.

ибо так откроется вам свободный вход в вечное Царство Господа нашего и Спасителя Иисуса Христа.

Сего ради не обленюся воспоминати присно вам о сих, аще и ведите, и утверждени есте в настоящей истине.

Для того я никогда не перестану напоминать вам о сем, хотя вы то и знаете и утверждены в настоящей истине.

Праведно бо мню, донележе есмь в сем телеси, возставляти вас воспоминанием:

Справедливым же почитаю, доколе нахожусь в этой телесной храмине, возбуждать вас напоминанием,

ведый, яко скоро есть отложение телесе моего, якоже и Господь наш Иисус Христос сказа мне.

зная, что скоро должен оставить храмину мою, как и Господь наш Иисус Христос открыл мне.

Потщуся же и всегда имети вас по моем исходе, еже о сих память творити.

Буду же стараться, чтобы вы и после моего отшествия всегда приводили это на память.

Не ухищренным бо баснем последовавше, сказахом вам силу и пришествие Господа нашего Иисуса Христа, но самовидцы бывше величествию Онаго.

Ибо мы возвестили вам силу и пришествие Господа нашего Иисуса Христа, не хитросплетенным басням последуя, но бывши очевидцами Его величия.

Прием бо от Бога Отца честь и славу, гласу пришедшу к Нему такову от велелепныя славы: Сей есть Сын Мой Возлюбленный, о Немже Аз благоизволих.

Ибо Он принял от Бога Отца честь и славу, когда от велелепной славы принесся к Нему такой глас: «Сей есть Сын Мой Возлюбленный, в Котором Мое благоволение».

И сей глас мы слышахом с небесе сшедш, с Ним суще на горе святей.

И этот глас, принесшийся с небес, мы слышали, будучи с Ним на святой горе.

И имамы известнейшее пророческое слово, емуже внимающе якоже светилу сияющу в темнем месте, добре творите, дондеже день озарит, и денница возсияет в сердцах ваших.

И притом мы имеем вернейшее пророческое слово; и вы хорошо делаете, что обращаетесь к нему, как к светильнику, сияющему в темном месте, доколе не начнет рассветать день и не взойдет утренняя звезда в сердцах ваших.

Аллилуиа, глас 8: Т воя суть небеса, и Твоя есть земля. Стих: Б лажени людие, ведущие воскликновение.

Евангелие Матфеа, зачало 70. [Мф. 17, 1—9.]

В о время оно, поят Иисус Петра и Иакова и Иоанна брата его, и возведе их на гору высоку едины.

В о время оно, взял Иисус Петра, Иакова и Иоанна, брата его, и возвел их на гору высокую одних,

И преобразися пред ними: и просветися лице Его яко солнце: ризы же Его быша белы яко свет.

и преобразился пред ними: и просияло лице Его как солнце, одежды же Его сделалсь белыми как свет.

И се явистася им Моисей и Илиа, с Ним глаголюща.

И вот, явились им Моисей и Илия, с Ним беседующие.

Отвещав же Петр рече ко Иисусови: Господи, добро есть нам зде быти: аще хощеши, сотворим зде три сени, Тебе едину, и Моисеови едину, и едину Илии.

При сем Петр сказал Иисусу: Господи! хорошо нам здесь быть; если хочешь, сделаем здесь три кущи: Тебе одну, и Моисею одну, и одну Илии.

Еще же ему глаголющу, се облак светел осени их и се глас из облака глаголя: Сей есть Сын Мой Возлюбленный, о Немже благоволих: Того послушайте.

Когда он еще говорил, се, облако светлое осенило их; и се, глас из облака глаголющий: Сей есть Сын Мой Возлюбленный, в Котором Мое благоволение; Его слушайте.

И слышавше ученицы, падоша ницы, и убояшася зело.

И, услышав, ученики пали на лица свои и очень испугались.

И приступль Иисус, прикоснуся их, и рече: востаните, и не бойтеся.

Но Иисус, приступив, коснулся их и сказал: встаньте и не бойтесь.

Возведше же очи свои, никогоже видеша, токмо Иисуса единаго.

Возведя же очи свои, они никого не увидели, кроме одного Иисуса.

И сходящим им с горы, заповеда им Иисус, глаголя: никомуже поведите видения, дондеже Сын Человеческий из мертвых воскреснет.

И когда сходили они с горы, Иисус запретил им, говоря: никому не сказывайте о сем видении, доколе Сын Человеческий не воскреснет из мертвых.

За Достойно, ирмос: Р ождество Твое нетленно явися: И до отдания.

Причастен: Г осподи, во свете лица Твоего пойдем, и о имени Твоем возрадуемся во веки.

На трапезе же разрешаем на рыбу, и елей, и вино, аще среда или пяток.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *