чин освящения иконы богородицы

Глава 42. Чи́н благослове́ния и освяще́ния ико́ны Пресвяты́я Богоро́дицы, еди́ныя или́ мно́гих

Начина́ет же иере́й все́ по предука́занному на благослове́нии о́браза Христо́ва, да́же до псалма́,

Иже зде́ чте́тся, 44.

О тры́гну се́рдце мое́ сло́во бла́го, глаго́лю а́з дела́ моя́ Царе́ви: язы́к мо́й тро́сть кни́жника скоропи́сца. Красе́н добро́тою па́че сыно́в челове́ческих, излия́ся благода́ть во устна́х твои́х: сего́ ра́ди благослови́ тя Бо́г во ве́к. Препоя́ши ме́чь тво́й по бедре́ твое́й си́льне, красото́ю твое́ю, и добро́тою твое́ю, и наляцы́ и успева́й, и Ца́рствуй, и́стины ра́ди, и кро́тости, и пра́вды, и наста́вит тя́ ди́вно десни́ца твоя́. Стре́лы твоя́ изъощре́ны си́льне: лю́дие под тобо́ю паду́т в се́рдцы вра́г царе́вых. Престо́л тво́й Бо́же в ве́к ве́ка: же́зл пра́вости: же́зл Ца́рствия твоего́. Возлюби́л еси́ пра́вду, и возненави́дел еси́ беззако́ние: сего́ ра́ди пома́за тя́ Бо́же Бо́г тво́й еле́ем ра́дости, па́че прича́стник твои́х. Сми́рна, и ста́кти, и касси́а от ри́з твои́х, от тя́жестей слоно́вых, из ни́хже возвесели́ша тя́. Дще́ри царе́й в че́сти твое́й, предста́ Цари́ца одесну́ю тебе́, в ри́зах позлаще́нных оде́яна, преиспещре́на. Слы́ши дщи́, и ви́ждь, и приклони́ у́хо твое́, и забу́ди лю́ди твоя́, и до́м отца́ твоего́. И возжела́ет ца́рь добро́ты твоея́, зане́ то́й е́сть Госпо́дь тво́й, и поклони́шися ему́. И дщи́ ти́рова с да́ры, лицу́ твоему́ помо́лятся бога́тии лю́дстии. Вся́ сла́ва дще́ре Царе́вы вну́трь, ря́сны златы́ми оде́яна и преиспещре́на. Приведу́тся Царю́ де́вы в сле́д ея́, и́скренния ея́ приведу́тся тебе́: Приведу́тся в весе́лий и ра́довании, введу́тся в хра́м Царе́в. Вме́сто оте́ц твои́х бы́ша сы́нове твои́: поста́виша я́ кня́зи по все́й земли́. Помяну́ и́мя твое́ во вся́ком ро́де и ро́де. сего́ ра́ди лю́дие испове́дятся тебе́ в ве́к, и во ве́к ве́ка.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, три́жды.

Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Ли́к: Г о́споди поми́луй.

Иере́й же чте́т моли́тву сию́:

Г о́споди Бо́же на́ш, и́же сопредве́чному и единосу́щному твоему́ Сы́ну и сло́ву, от пречи́стыя Присноде́вы Мари́и воплоти́тися изво́лил еси́, и сию́ Богоро́дицу рождество́м его́ пречи́стым из нея́ соде́лав, предста́тельницу, помо́щницу и моли́твенницу все́м ве́рным сотвори́л еси́: при́зри ны́не на на́с смире́нно моля́щих ти ся и Богоро́дицу сию́ и́стинно имену́ющих, и бы́ти ве́рующих, и сию́ в мольбу́ к тебе́ ве́рно призыва́ющих, и моли́твами ея́ услы́шаны сотвори́ проше́ния и мольбы́ на́шя, и низпосли́ благода́ть Пресвята́го твоего́ ду́ха на ико́ну сию́, ю́же раби́ твои́ в че́сть и па́мять ея́ сооружи́ша, и благослови́ и освяти́ ю́ небе́сным твои́м благослове́нием: и пода́ждь е́й си́лу и кре́пость чудотво́рнаго де́йствия. Сотвори́ ю́ враче́бницу и цельба́м исто́чник, все́м в боле́знех к не́й притека́ющым, и Богоро́дицы ра́ди от Тебе ́ по́мощи прося́щым: и все́х и́же пред се́ю ико́ною преблагослове́нную Де́ву, и ма́терь Го́спода на́шего Иису́са Христа́, возлю́бленнаго Сы́на твоего́, досто́йно чти́ти, и я́ко предста́тельницу ро́да Христиа́нскаго в мольбу́ к тебе́ и в по́мощь в беда́х и ну́ждах свои́х призыва́ти бу́дут, изба́ву, заступле́ние и ско́рую по́мощь получи́ти сподо́би: согреше́нием же оставле́ние и́м ми́лостивно пода́ждь, и благода́ть проси́мую от Тебе ́ ско́ро прия́ти и ми́лость обрести́ от твоего́ человеколю́бия жела́нную, Ца́рствия прича́стники бы́ти сотвори́: щедро́тами из нея́ пло́тию ро́ждшагося единоро́днаго Сы́на твоего́, воплоще́ннаго Бо́га и спа́са на́шего Иису́са Христа́, с ни́мже тебе́ подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние, и с пресвяты́м, и благи́м, и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Иере́й: М и́р все́м.

Ли́к: И ду́хови твоему́.

Диа́кон: Г лавы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.

Ли́к: Т ебе́ Го́споди.

Иере́й же чте́т моли́тву сию́ та́йно:

В лады́ко Бо́же о́тче вседержи́телю, изво́ливый еди́ну от всего́ ро́да челове́ча, чи́стую голуби́цу и нескве́рную а́гницу, Присноде́ву мари́ю в ма́терь единоро́дному твоему́ Сы́ну избра́ти, и в жили́ще ему́ наи́тием Пресвята́го Ду́ха освяти́ти, вы́шшую же и честне́йшую херуви́мов и серафи́мов, и всея́ тва́ри сла́внейшую, хода́таицу и моли́твенницу челове́ческому ро́ду сотвори́л ю́ еси́: тоя́ моли́твами и предста́тельством ико́ну сию́, в че́сть и па́мять ея́, и в сла́ву из нея́ рожде́ннаго единоро́днаго и единосу́щнаго твоего́ Сы́на, и тебе́ безнача́льнаго его́ отца́, и Пресвята́го и животворя́щаго твоего́ ду́ха соста́вленную, благода́тию твое́ю в окропле́нии воды́ сея́ свяще́нныя, благослови́ и освяти́, и яви́ ю́ все́м ве́рою пред не́ю моля́щым ти ся, целе́бницу душе́вных неду́гов и теле́сных, и от все́х вра́жиих наве́тов свобожде́ние и покро́в держа́вен, и мольба́м благоприя́тным у тебе ́ бы́ти сотвори́.

И возглаша́ет: Щ едро́тами единоро́днаго Сы́на твоего́, из нея́ пло́тию рожде́ннаго, Го́спода на́шего Иису́са Христа́, с ни́мже благослове́н еси́, с пресвяты́м, и благи́м, и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Иере́й же кропи́т ико́ну, глаго́ля:

И а́бие пою́т тропари́ сия́ богоро́дичны, гла́с 1:

П од твою́ ми́лость прибега́ем Богоро́дице Де́во, моли́тв на́ших не пре́зри в ско́рбех: но от бе́д изба́ви на́с, еди́на чи́стая и благослове́нная.

Б огоро́дице Де́во ра́дуйся, благода́тная мари́е, Госпо́дь с тобо́ю, благослове́нна ты́ в жена́х, и благослове́н пло́д чре́ва твоего́, я́ко спа́са родила́ еси́ ду́ш на́ших.

О т святы́я Твоея́ ико́ны, Пречи́стая Богоро́дице, цельбы́ и исцеле́ния подава́ются незави́стно все́м, ве́рою к не́й притека́ющым, и твое́ заступле́ние от се́рдца призыва́ющым. те́м и моя́ не́мощи посети́ Де́во, и душе́вныя и теле́сныя я́звы ми́лостивно уврачу́й.

И ны́не, гла́с то́йже:

Л юбо́вию, чи́стая Де́во, твою́ святу́ю ико́ну почита́ющым, и Бо́жию тя́ и́стинную ма́терь согла́сно возвеща́ющым, и ве́рно покланя́ющым ти ся, храни́тельница яви́ся, и держа́вная предста́тельница, вся́кое зло́ от си́х удаля́ющи, я́ко вся́ могу́щая.

Посе́м: Д осто́йно е́сть:

И лобза́вше о́браз, твори́т иере́й отпу́ст обы́чный. Ве́стно же бу́ди, я́ко а́ще ико́на бу́дет от пра́здников богоро́дичных, по освяще́нии ея́ а́бие тропа́рь и конда́к пра́здничный пое́м, пото́м же сия́ преднапи́санныя тропари́.

Источник: Тексты приводятся по изданию: Тре́бник. В дву́х частя́х. — Москва́. Синода́льная типогра́фия. 1906.

Поделиться ссылкой на выделенное

Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»

Источник

Символ Веры

ЧИН БЛАГОСЛОВЕНИЯ И ОСВЯЩЕНИЯ ИКОНЫ ПРЕСВЯТЫЯ БОГОРОДИЦЫ, ЕДИНЫЯ ИЛИ МНОГИХ.

чин освящения иконы богородицы

НАЧИНАЕТ ЖЕ ИЕРЕЙ ВСЕ ПО ПРЕДУКАЗАННОМУ НА БЛАГОСЛОВЕНИИ ОБРАЗА ХРИСТОВА, ДАЖЕ ДО ПСАЛМА,

ОТРЫГНУ СЕРДЦЕ МОЕ СЛОВО БЛАГО, ГЛАГОЛЮ АЗ ДЕЛА МОЯ ЦАРЕВИ: ЯЗЫК МОЙ ТРОСТЬ КНИЖНИКА СКОРОПИСЦА. КРАСЕН ДОБРОТОЮ ПАЧЕ СЫНОВ ЧЕЛОВЕЧЕСКИХ, ИЗЛИЯСЯ БЛАГОДАТЬ ВО УСТНАХ ТВОИХ: СЕГО РАДИ БЛАГОСЛОВИ ТЯ БОГ ВО ВЕК. ПРЕПОЯШИ МЕЧЬ ТВОЙ ПО БЕДРЕ ТВОЕЙ СИЛЬНЕ, КРАСОТОЮ ТВОЕЮ, И ДОБРОТОЮ ТВОЕЮ, И НАЛЯЦЫ И УСПЕВАЙ, И ЦАРСТВУЙ, ИСТИНЫ РАДИ, И КРОТОСТИ, И ПРАВДЫ, И НАСТАВИТ ТЯ ДИВНО ДЕСНИЦА ТВОЯ. СТРЕЛЫ ТВОЯ ИЗОЩРЕНЫ СИЛЬНЕ: ЛЮДИЕ ПОД ТОБОЮ ПАДУТ В СЕРДЦЫ ВРАГ ЦАРЕВЫХ. ПРЕСТОЛ ТВОЙ БОЖЕ В ВЕК ВЕКА: ЖЕЗЛ ПРАВОСТИ: ЖЕЗЛ ЦАРСТВИЯ ТВОЕГО. ВОЗЛЮБИЛ ЕСИ ПРАВДУ, И ВОЗНЕНАВИДЕЛ ЕСИ БЕЗЗАКОНИЕ: СЕГО РАДИ ПОМАЗА ТЯ БОЖЕ БОГ ТВОЙ ЕЛЕЕМ РАДОСТИ, ПАЧЕ ПРИЧАСТНИК ТВОИХ. СМИРНА, И СТАКТИ, И КАССИА ОТ РИЗ ТВОИХ, ОТ ТЯЖЕСТЕЙ СЛОНОВЫХ, ИЗ НИХЖЕ ВОЗВЕСЕЛИША ТЯ. ДЩЕРИ ЦАРЕЙ В ЧЕСТИ ТВОЕЙ, ПРЕДСТА ЦАРИЦА ОДЕСНУЮ ТЕБЕ, В РИЗАХ ПОЗЛАЩЕННЫХ ОДЕЯНА, ПРЕИСПЕЩРЕНА. СЛЫШИ ДЩИ, И ВИЖДЬ, И ПРИКЛОНИ УХО ТВОЕ, И ЗАБУДИ ЛЮДИ ТВОЯ, И ДОМ ОТЦА ТВОЕГО. И ВОЗЖЕЛАЕТ ЦАРЬ ДОБРОТЫ ТВОЕЯ, ЗАНЕ ТОЙ ЕСТЬ ГОСПОДЬ ТВОЙ, И ПОКЛОНИШИСЯ ЕМУ. И ДЩИ ТИРОВА С ДАРЫ, ЛИЦУ ТВОЕМУ ПОМОЛЯТСЯ БОГАТИИ ЛЮДСТИИ. ВСЯ СЛАВА ДЩЕРЕ ЦАРЕВЫ ВНУТРЬ, РЯСНЫ ЗЛАТЫМИ ОДЕЯНА И ПРЕИСПЕЩРЕНА. ПРИВЕДУТСЯ ЦАРЮ ДЕВЫ В СЛЕД ЕЯ, ИСКРЕННИЯ ЕЯ ПРИВЕДУТСЯ ТЕБЕ: ПРИВЕДУТСЯ В ВЕСЕЛИЙ И РАДОВАНИИ, ВВЕДУТСЯ В ХРАМ ЦАРЕВ. ВМЕСТО ОТЕЦ ТВОИХ БЫША СЫНОВЕ ТВОИ: ПОСТАВИША Я КНЯЗИ ПО ВСЕЙ ЗЕМЛИ. ПОМЯНУ ИМЯ ТВОЕ ВО ВСЯКОМ РОДЕ И РОДЕ. СЕГО РАДИ ЛЮДИЕ ИСПОВЕДЯТСЯ ТЕБЕ В ВЕК, И ВО ВЕК ВЕКА.

СЛАВА, И НЫНЕ: АЛЛИЛУИА, ТРИЖДЫ.

ДИАКОН: ГОСПОДУ ПОМОЛИМСЯ.

ЛИК: ГОСПОДИ ПОМИЛУЙ.

ИЕРЕЙ ЖЕ ЧТЕТ МОЛИТВУ СИЮ:

ГОСПОДИ БОЖЕ НАШ, ИЖЕ СОПРЕДВЕЧНОМУ И ЕДИНОСУЩНОМУ ТВОЕМУ СЫНУ И СЛОВУ, ОТ ПРЕЧИСТЫЯ ПРИСНОДЕВЫ МАРИИ ВОПЛОТИТИСЯ ИЗВОЛИЛ ЕСИ, И СИЮ БОГОРОДИЦУ РОЖДЕСТВОМ ЕГО ПРЕЧИСТЫМ ИЗ НЕЯ СОДЕЛАВ, ПРЕДСТАТЕЛЬНИЦУ, ПОМОЩНИЦУ И МОЛИТВЕННИЦУ ВСЕМ ВЕРНЫМ СОТВОРИЛ ЕСИ: ПРИЗРИ НЫНЕ НА НАС СМИРЕННО МОЛЯЩИХ ТИ СЯ И БОГОРОДИЦУ СИЮ ИСТИННО ИМЕНУЮЩИХ, И БЫТИ ВЕРУЮЩИХ, И СИЮ В МОЛЬБУ К ТЕБЕ ВЕРНО ПРИЗЫВАЮЩИХ, И МОЛИТВАМИ ЕЯ УСЛЫШАНЫ СОТВОРИ ПРОШЕНИЯ И МОЛЬБЫ НАША, И НИЗПОСЛИ БЛАГОДАТЬ ПРЕСВЯТАГО ТВОЕГО ДУХА НА ИКОНУ СИЮ, ЮЖЕ РАБИ ТВОИ В ЧЕСТЬ И ПАМЯТЬ ЕЯ СООРУЖИША, И БЛАГОСЛОВИ И ОСВЯТИ Ю НЕБЕСНЫМ ТВОИМ БЛАГОСЛОВЕНИЕМ: И ПОДАЖДЬ ЕЙ СИЛУ И КРЕПОСТЬ ЧУДОТВОРНАГО ДЕЙСТВИЯ. СОТВОРИ Ю ВРАЧЕБНИЦУ И ЦЕЛЬБАМ ИСТОЧНИК, ВСЕМ В БОЛЕЗНЕХ К НЕЙ ПРИТЕКАЮЩИМ, И БОГОРОДИЦЫ РАДИ ОТ ТЕБЕ ПОМОЩИ ПРОСЯЩИМ: И ВСЕХ ИЖЕ ПРЕД СЕЮ ИКОНОЮ ПРЕБЛАГОСЛОВЕННУЮ ДЕВУ, И МАТЕРЬ ГОСПОДА НАШЕГО ИИСУСА ХРИСТА, ВОЗЛЮБЛЕННАГО СЫНА ТВОЕГО, ДОСТОЙНО ЧТИТИ, И ЯКО ПРЕДСТАТЕЛЬНИЦУ РОДА ХРИСТИАНСКАГО В МОЛЬБУ К ТЕБЕ И В ПОМОЩЬ В БЕДАХ И НУЖДАХ СВОИХ ПРИЗЫВАТИ БУДУТ, ИЗБАВУ, ЗАСТУПЛЕНИЕ И СКОРУЮ ПОМОЩЬ ПОЛУЧИТИ СПОДОБИ: СОГРЕШЕНИЕМ ЖЕ ОСТАВЛЕНИЕ ИМ МИЛОСТИВНО ПОДАЖДЬ, И БЛАГОДАТЬ ПРОСИМУЮ ОТ ТЕБЕ СКОРО ПРИЯТИ И МИЛОСТЬ ОБРЕСТИ ОТ ТВОЕГО ЧЕЛОВЕКОЛЮБИЯ ЖЕЛАННУЮ, ЦАРСТВИЯ ПРИЧАСТНИКИ БЫТИ СОТВОРИ: ЩЕДРОТАМИ ИЗ НЕЯ ПЛОТИЮ РОЖДШАГОСЯ ЕДИНОРОДНАГО СЫНА ТВОЕГО, ВОПЛОЩЕННАГО БОГА И СПАСА НАШЕГО ИИСУСА ХРИСТА, С НИМЖЕ ТЕБЕ ПОДОБАЕТ ВСЯКАЯ СЛАВА, ЧЕСТЬ И ПОКЛОНЕНИЕ, И С ПРЕСВЯТЫМ, И БЛАГИМ, И ЖИВОТВОРЯЩИМ ТВОИМ ДУХОМ, НЫНЕ И ПРИСНО, И ВО ВЕКИ ВЕКОВ.

ЛИК: И ДУХОВИ ТВОЕМУ.

ДИАКОН: ГЛАВЫ ВАША ГОСПОДЕВИ ПРИКЛОНИТЕ.

ИЕРЕЙ ЖЕ ЧТЕТ МОЛИТВУ СИЮ ТАЙНО:

ВЛАДЫКО БОЖЕ ОТЧЕ ВСЕДЕРЖИТЕЛЮ, ИЗВОЛИВЫЙ ЕДИНУ ОТ ВСЕГО РОДА ЧЕЛОВЕЧА, ЧИСТУЮ ГОЛУБИЦУ И НЕСКВЕРНУЮ АГНИЦУ, ПРИСНОДЕВУ МАРИЮ В МАТЕРЬ ЕДИНОРОДНОМУ ТВОЕМУ СЫНУ ИЗБРАТИ, И В ЖИЛИЩЕ ЕМУ НАИТИЕМ ПРЕСВЯТАГО ДУХА ОСВЯТИТИ, ВЫШШУЮ ЖЕ И ЧЕСТНЕЙШУЮ ХЕРУВИМОВ И СЕРАФИМОВ, И ВСЕЯ ТВАРИ СЛАВНЕЙШУЮ, ХОДАТАИЦУ И МОЛИТВЕННИЦУ ЧЕЛОВЕЧЕСКОМУ РОДУ СОТВОРИЛ Ю ЕСИ: ТОЯ МОЛИТВАМИ И ПРЕДСТАТЕЛЬСТВОМ ИКОНУ СИЮ, В ЧЕСТЬ И ПАМЯТЬ ЕЯ, И В СЛАВУ ИЗ НЕЯ РОЖДЕННАГО ЕДИНОРОДНАГО И ЕДИНОСУЩНАГО ТВОЕГО СЫНА, И ТЕБЕ БЕЗНАЧАЛЬНАГО ЕГО ОТЦА, И ПРЕСВЯТАГО И ЖИВОТВОРЯЩАГО ТВОЕГО ДУХА СОСТАВЛЕННУЮ, БЛАГОДАТИЮ ТВОЕЮ В ОКРОПЛЕНИИ ВОДЫ СЕЯ СВЯЩЕННЫЯ, БЛАГОСЛОВИ И ОСВЯТИ, И ЯВИ Ю ВСЕМ ВЕРОЮ ПРЕД НЕЮ МОЛЯЩИМ ТИ СЯ, ЦЕЛЕБНИЦУ ДУШЕВНЫХ НЕДУГОВ И ТЕЛЕСНЫХ, И ОТ ВСЕХ ВРАЖИИХ НАВЕТОВ СВОБОЖДЕНИЕ И ПОКРОВ ДЕРЖАВЕН, И МОЛЬБАМ БЛАГОПРИЯТНЫМ У ТЕБЕ БЫТИ СОТВОРИ.

И ВОЗГЛАШАЕТ: ЩЕДРОТАМИ ЕДИНОРОДНАГО СЫНА ТВОЕГО, ИЗ НЕЯ ПЛОТИЮ РОЖДЕННАГО, ГОСПОДА НАШЕГО ИИСУСА ХРИСТА, С НИМЖЕ БЛАГОСЛОВЕН ЕСИ, С ПРЕСВЯТЫМ, И БЛАГИМ, И ЖИВОТВОРЯЩИМ ТВОИМ ДУХОМ, НЫНЕ И ПРИСНО, И ВО ВЕКИ ВЕКОВ.

ИЕРЕЙ ЖЕ КРОПИТ ИКОНУ, ГЛАГОЛЯ:

ОСВЯЩАЕТСЯ ИКОНА СИЯ БЛАГОДАТИЮ ПРЕСВЯТАГО ДУХА, ОКРОПЛЕНИЕМ ВОДЫ СЕЯ СВЯЩЕННЫЯ, ВО ИМЯ ОТЦА, И СЫНА, И СВЯТАГО ДУХА, АМИНЬ. ТРИЖДЫ.

И АБИЕ ПОЮТ ТРОПАРИ СИЯ БОГОРОДИЧНЫ, ГЛАС 1:

ПОД ТВОЮ МИЛОСТЬ ПРИБЕГАЕМ БОГОРОДИЦЕ ДЕВО, МОЛИТВ НАШИХ НЕ ПРЕЗРИ В СКОРБЕХ: НО ОТ БЕД ИЗБАВИ НАС, ЕДИНА ЧИСТАЯ И БЛАГОСЛОВЕННАЯ.

БОГОРОДИЦЕ ДЕВО РАДУЙСЯ, БЛАГОДАТНАЯ МАРИЕ, ГОСПОДЬ С ТОБОЮ, БЛАГОСЛОВЕННА ТЫ В ЖЕНАХ, И БЛАГОСЛОВЕН ПЛОД ЧРЕВА ТВОЕГО, ЯКО СПАСА РОДИЛА ЕСИ ДУШ НАШИХ.

ОТ СВЯТЫЯ ТВОЕЯ ИКОНЫ, ПРЕЧИСТАЯ БОГОРОДИЦЕ, ЦЕЛЬБЫ И ИСЦЕЛЕНИЯ ПОДАВАЮТСЯ НЕЗАВИСТНО ВСЕМ, ВЕРОЮ К НЕЙ ПРИТЕКАЮЩИМ, И ТВОЕ ЗАСТУПЛЕНИЕ ОТ СЕРДЦА ПРИЗЫВАЮЩИМ. ТЕМ И МОЯ НЕМОЩИ ПОСЕТИ ДЕВО, И ДУШЕВНЫЯ И ТЕЛЕСНЫЯ ЯЗВЫ МИЛОСТИВНО УВРАЧУЙ.

ЛЮБОВИЮ, ЧИСТАЯ ДЕВО, ТВОЮ СВЯТУЮ ИКОНУ ПОЧИТАЮЩИМ, И БОЖИЮ ТЯ ИСТИННУЮ МАТЕРЬ СОГЛАСНО ВОЗВЕЩАЮЩИМ, И ВЕРНО ПОКЛАНЯЮЩИМ ТИ СЯ, ХРАНИТЕЛЬНИЦА ЯВИСЯ, И ДЕРЖАВНАЯ ПРЕДСТАТЕЛЬНИЦА, ВСЯКОЕ ЗЛО ОТ СИХ УДАЛЯЮЩИ, ЯКО ВСЯ МОГУЩАЯ.

ПОСЕМ: ДОСТОЙНО ЕСТЬ:

И ЛОБЗАВШЕ ОБРАЗ, ТВОРИТ ИЕРЕЙ ОТПУСТ ОБЫЧНЫЙ. ВЕСТНО ЖЕ БУДИ, ЯКО АЩЕ ИКОНА БУДЕТ ОТ ПРАЗДНИКОВ БОГОРОДИЧНЫХ, ПО ОСВЯЩЕНИИ ЕЯ АБИЕ ТРОПАРЬ И КОНДАК ПРАЗДНИЧНЫЙ ПОЕМ, ПОТОМ ЖЕ СИЯ ПРЕДНАПИСАННЫЯ ТРОПАРИ.

Источник

Глава 43. Чи́н благослове́ния ико́ны свята́го, еди́наго или́ мно́гих

Начина́ет же иере́й все́ по предъука́занному на благослове́ние ико́ны Христо́вы, да́же до псалма́, и́же зде́ чте́тся, 138:

Г о́споди, искуси́л мя́ еси́, и позна́л мя́ еси́: ты́ позна́л еси́ седа́ние мое́ и воста́ние мое́. Ты́ разуме́л еси́ помышле́ния моя́ издале́ча: Стезю́ мою́ и у́же мое́ ты́ еси́ изсле́довал, и вся́ пути́ моя́ прови́дел еси́: Я́ко не́сть льсти́ во язы́це мое́м, се́ Го́споди, ты́ позна́л еси́ Вся́ после́дняя и дре́вняя: ты́ созда́л еси́ мя́, и положи́л еси́ на мне́ ру́ку твою́. удиви́ся ра́зум тво́й от Мене ́, утверди́ся, не возмогу́ к нему́. Ка́мо пойду́ от ду́ха твоего́? и от лица́ твоего́ ка́мо бежу́? А́ще взы́ду на не́бо, ты́ та́мо еси́: а́ще сни́ду во а́д, та́мо еси́. А́ще возму́ криле́ мои́ ра́но, и вселю́ся в после́дних мо́ря: И та́мо бо рука́ твоя́ наста́вит мя́, и удержи́т мя́ десни́ца твоя́. И ре́х: еда́ тьма́ попере́т мя́, и но́щь просвеще́ние в сла́дости мое́й? Я́ко тьма́ не помрачи́тся от Тебе ́, и но́щь я́ко де́нь просвети́тся: я́ко тьма́ ея́, та́ко и све́т ея́. Я́ко ты́ созда́л еси́ утро́бы моя́, восприя́л мя́ еси́ из чре́ва ма́тере моея́: Испове́мся тебе́, я́ко стра́шно удиви́лся еси́. чу́дна дела́ твоя́, и душа́ моя́ зна́ет зело́. Не утаи́ся ко́сть моя́ от Тебе ́, ю́же сотвори́л еси́ в та́йне, и соста́в мо́й в преиспо́дних земли́. Несоде́ланное мое́ ви́десте о́чи твои́, и в кни́зе твое́й вси́ напи́шутся: во дне́х сози́ждутся, и никто́же в ни́х. Мне́ же зело́ че́стни бы́ша дру́зи твои́ Бо́же, зело́ утверди́шася влады́чествия и́х. Изочту́ и́х, и па́че песка́ умно́жатся. воста́х, и еще́ е́смь с тобо́ю: А́ще избие́ши гре́шники Бо́же. му́жие крове́й уклони́теся от Мене ́, Я́ко ревни́ви есте́ в помышле́ниих, прии́мут в суету́ гра́ды твоя́. Не ненави́дящыя ли тя́, Го́споди, возненави́дех, и о вразе́х твои́х иста́ях? соверше́нною не́навистию возненави́дех я́, во враги́ бы́ша ми́. Искуси́ мя Бо́же, и уве́ждь се́рдце мое́, истяжи́ мя, и разуме́й стези́ моя́: И ви́ждь, а́ще пу́ть беззако́ния во мне́: и наста́ви мя́ на пу́ть ве́чен.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, три́жды.

Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Ли́к: Г о́споди поми́луй.

Иере́й же чте́т моли́тву сию́:

Г о́споди Бо́же вседержи́телю, Бо́же оте́ц на́ших, и́же дре́вле в ве́тсем заве́те подо́бие херуви́мов от дре́ва, и зла́та, и шве́ннаго де́ла в ски́нии свиде́ния сотвори́ти повеле́л еси́, и ны́не о́бразы и подо́бия святы́х уго́дников твои́х не отмета́яй, но прие́мляй, во е́же ве́рным рабо́м твои́м, на ня́ взира́ющым, просла́вити тебе́ си́х просла́вившаго, и потща́тися житию́ и дело́м и́х, и́миже твоея́ благода́ти и Ца́рствия восприя́тия сподо́бишася, подража́тельми бы́ти: тебе́ мо́лимся, при́зри ны́не на ико́ну сию́ [или́ на ико́ны сия́ ] в че́сть и па́мять свята́го твоего́ и́мярек, [или́ святы́х твои́х ] изъображе́нную и напи́санную [или́ изъображе́нныя и напи́санныя], и небе́сным твои́м благослове́нием благослови́, и освяти́ ю́ [или́ я́], и все́м чту́щым ю́ [или́ я́ ] и пред то́ю [или́ те́ми ] тебе́ кла́няющымся и моля́щымся, и свята́го и́мярек, [или́ святы́х и́мярек], в мольбу́ к тебе́ призыва́ющым, и я́ко раба́ и дру́га твоего́ [или́ рабо́в и друго́в твои́х ] ми́лостивый послу́шатель, и благи́й и бога́тый да́тель бу́ди: избавля́я и́х от вся́кия ско́рби и ну́жды, и от вся́кия боле́зни душе́вныя и теле́сныя, сподобля́я и́х жела́емыя твоея́ благода́ти и милосе́рдия моли́твами свята́го твоего́ и́мярек, [или́ святы́х твои́х и́мярек].

Т ы́ бо еси́ исто́чник освяще́ния, и благи́х пода́тель, и тебе́ сла́ву возсыла́ем, со единоро́дным твои́м Сы́ном, и с пресвяты́м, и благи́м и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Иере́й: М и́р все́м.

Ли́к: И ду́хови твоему́.

Диа́кон: Г лавы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.

Ли́к: Т ебе́ Го́споди.

Иере́й же чте́т та́йно моли́тву сию́:

Г о́споди Бо́же на́ш, челове́ка по о́бразу и по подо́бию своему́ созда́вый, преслуша́нием же первозда́ннаго растле́нну бы́вшу, вочелове́чением Христа́ твоего́, и́же зра́к раба́ прии́м, о́бразом обре́теся я́ко челове́к, се́й обнови́в, в пе́рвое достоя́ние в святы́х твои́х приве́л еси́, и́хже мы́ изъображе́ния благоче́стно чту́ще, святы́х, и́же тво́й о́браз и подо́бие су́ть, чте́м: о́ных же чту́ще, тебе́ я́ко первообра́знаго чти́м и сла́вим. те́мже тя́ мо́лим, посли́ благода́ть твою́, и окропле́нием воды́ сея́ свяще́нныя благослови́, и освяти́ о́браз се́й [или́ о́бразы сия́ ] в сла́ву твою́, в че́сть же и па́мять свята́го твоего́ и́мярек [или́ святы́х твои́х и́мярек] и все́х о́браз се́й чту́щих, и пред ни́м мольбы́ своя́ тебе́ отдаю́щих, благослови́, и благода́ть пред тобо́ю обрести́ ми́лостивно сподо́би.

И возглаша́ет: Б лагода́тию и щедро́тами и человеколю́бием единоро́днаго Сы́на твоего́, с ни́мже благослове́н еси́, с пресвяты́м, и благи́м, и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Иере́й же кропи́т свяще́нною водо́ю о́браз, глаго́ля:

О свяща́ется о́браз се́й благода́тию Пресвята́го Ду́ха, окропле́нием воды́ сея́ свяще́нныя, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь. Три́жды.

И а́бие чте́т или́ пое́т тропа́рь и конда́к свято́му или́ святы́м, и́хже е́сть о́браз, и лобза́в че́стно о́браз, твори́т обы́чный отпу́ст, воспомина́я и свята́го, его́же е́сть о́браз.

Источник: Тексты приводятся по изданию: Тре́бник. В дву́х частя́х. — Москва́. Синода́льная типогра́фия. 1906.

Поделиться ссылкой на выделенное

Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»

Источник

Глава 41. Чи́н благослове́ния и освяще́ния ико́ны Христо́вы, пра́здников Госпо́дских, еди́ныя, или́ мно́гих

Поста́влену су́щу пред амво́ном столу́, че́стно покрове́ну, и на не́м о́браз спа́сов, или́ мно́ги о́бразы, ели́ко и́х бу́дет, иере́й в епитрахи́ль и фело́нь оде́ян, крестообра́зно покади́в о́браз, начина́ет обы́чно:

Б лагослове́н Бо́г на́ш: Чте́ц: Ц арю́ небе́сный: Трисвято́е: и по О́ тче на́ш: Я́ ко твое́ е́сть Ца́рство: Г о́споди поми́луй, 12. Сла́ва, и ны́не: П рииди́те, поклони́мся: три́жды.

М и́лости твоя́ Го́споди во ве́к воспою́, ро́д и ро́д возвещу́ и́стину твою́ усты́ мои́ми. Зане́ ре́кл еси́: в ве́к ми́лость сози́ждется, на небесе́х угото́вится и́стина твоя́. Завеща́х заве́т избра́нным мои́м, кля́хся Дави́ду рабу́ моему́: До ве́ка угото́ваю се́мя твое́, и сози́жду в ро́д и ро́д Престо́л тво́й. Испове́дят небеса́ чудеса́ твоя́ Го́споди, и́бо и́стину твою́ в це́ркви святы́х. Я́ко кто́ во о́блацех уравни́тся Го́сподеви, уподо́бится Го́сподеви в сыне́х Бо́жиих? Бо́г прославля́емь в сове́те святы́х, ве́лий и стра́шен е́сть над все́ми окре́стными его́. Го́споди Бо́же си́л, кто́ подо́бен тебе́? си́лен еси́ Го́споди, и и́стина твоя́ о́крест тебе́. Ты́ Влады́чествуеши держа́вою морско́ю, возмуще́ние же во́лн его́ ты́ укроча́еши. Ты́ смири́л еси́, я́ко я́звена го́рдаго, мы́шцею си́лы твоея́ расточи́л еси́ враги́ твоя́. Твоя́ су́ть небеса́, и твоя́ е́сть земля́, вселе́нную и исполне́ние ея́ ты́ основа́л еси́. Се́вер и мо́ре ты́ созда́л еси́: фаво́р и ермо́н о и́мени твое́м возра́дуетася. Твоя́ мы́шца с си́лою: да укрепи́тся рука́ твоя́, и вознесе́тся десни́ца твоя́. Пра́вда и судьба́ угото́вание Престо́ла твоего́: ми́лость и и́стина предъи́дете пред лице́м твои́м. Блаже́ни лю́дие ве́дущии воскликнове́ние: Го́споди во све́те лица́ твоего́ по́йдут, И о и́мени твое́м возра́дуются ве́сь де́нь, и пра́вдою твое́ю вознесу́тся. Я́ко похвала́ си́лы и́х ты́ еси́, и во благоволе́нии твое́м вознесе́тся ро́г на́ш.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, три́жды.

Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Ли́к: Г о́споди поми́луй.

Иере́й же чте́т моли́тву сию́:

Г о́споди Бо́же вседержи́телю, Бо́же оте́ц на́ших, хотя́й лю́ди твоя́, избра́ннаго изра́иля, от пре́лести идолослуже́ния изба́вити, и в позна́нии и служе́нии тебе́ еди́ному и́стинному Бо́гу всегда́ неотсту́пно име́ти, е́же не твори́ти себе́ о́браза и подо́бия тебе́ и́стинному Бо́гу сопроти́внаго, во е́же я́ко Бо́гу кла́нятися и служи́ти ему́, преще́нием запрети́л еси́. Па́ки же подо́бия и о́бразы, и́миже не чу́ждых ло́жных бого́в, но тебе́ еди́наго и́стиннаго Бо́га пресвято́е и великоле́пое и́мя сла́вится, моисе́ом пе́рвее в твое́м зако́нном святи́лищи, над киво́том свиде́ния херуви́ма два́ зла́та, два́ же у угло́в очище́ния поста́вити, на опо́нах же мно́жество херуви́мов де́лом шве́нным устро́ити и сооружи́ти повеле́л еси́: и соломо́ном в олтаре́ херуви́ма два́, от дре́ва кипари́са зла́том объя́та поста́влена бы́ста: киво́т же, в не́мже скрижа́ли заве́та ка́менни, ста́мна злата́, и ааро́нов же́зл бя́ху, я́ко ти́и с людьми́ ту́ су́щии, и сла́вы твоея́ вели́чество зна́менующии, и па́мять твои́х пресла́вных чуде́с и благодея́ний име́ющии, [ а́ще и де́ло ру́к челове́ческих бя́ху ] со стра́хом и тре́петом и благоле́пным поклоне́нием, кажде́нием же и пред те́ми моле́нием, чти́ти сия́ повеле́л еси́, и че́сть о́ную, я́ко тебе́ самому́ отда́нную, ми́лостивно приима́л еси́. Во исполне́нии же време́н посла́л еси́ единоро́днаго Сы́на твоего́, Го́спода на́шего Иису́са Христа́, ражда́емаго от жены́, при́сно же Де́вы Мари́и, и́же зра́к раба́ прии́м и в подо́бии челове́честем бы́в, подо́бие своего́ пречи́стаго о́браза, нерукотворе́нно к своему́ пресвято́му лицу́ убру́с приложи́в, изъобрази́, и а́вгарю еде́сскому кня́зю посла́, и те́м от неду́га того́ исцели́, и все́м ве́рою к тому́ приходя́щым и кла́няющымся, неисче́тная исцеле́ния и мно́гая благодея́ния чудоде́йствуя подава́ше. И мы́ у́бо, о благи́й вседержи́телю Влады́ко, се́й о́браз [или́ сия́ о́бразы ] возлю́бленнаго Сы́на твоего́, в воспомина́ние спаси́тельнаго воплоще́ния, и о все́х пресла́вных его́ чуде́с и благодея́ний, я́же на земли́, я́ко челове́к яви́вся, челове́ческому ро́ду показа́, не боготворя́ще сооружи́хом, но ве́дуще, я́ко по́честь о́браза на первообра́зное восхо́дит, пред твои́м вели́чеством че́стно предложи́хом, и припада́юще приле́жно мо́лим: при́зри ми́лостивно на ны́ и на о́браз се́й [или́ на о́бразы сия́ ] и воплоще́ния и явле́ния ра́ди единоро́днаго Сы́на твоего́, в его́же воспомина́ние се́й [или́ сия́ ] устро́ихом, посли́ на́нь [или́ на ня́ ] твое́ небе́сное благослове́ние и и благода́ть Пресвята́го Ду́ха, и благослови́ и освяти́ его́ [или́ я́ ] : пода́ждь ему́ [или́ и́м ] си́лу целе́бну, и все́х ко́зней диа́вольских прогони́тельну, и испо́лни его́ [или́ я́ ] благослове́ния и кре́пости о́наго свята́го нерукотворе́ннаго о́браза, ю́же от прикоснове́ния свята́го и пречи́стаго лица́ возлю́бленнаго Сы́на твоего́ бога́тно стяжа́, во е́же си́лам и чудесе́м те́м [или́ те́ми ] к утвержде́нию правосла́вныя ве́ры, и спасе́нию ве́рных люде́й твои́х де́йствоватися, и во е́же все́м тебе́ и единоро́дному твоему́ Сы́ну и пресвято́му ду́ху пред ни́м кла́няющымся, и ве́рно призыва́ющым, и приле́жно моля́щымся услы́шанным бы́ти, и ми́лость привлещи́ твоего́ человеколю́бия, и благода́ть получи́ти. Ты́ бо еси́ освяще́ние на́ше, и тебе́ сла́ву возсыла́ем со единоро́дным твои́м Сы́ном, и пресвяты́м, и благи́м и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Иере́й: М и́р все́м.

Ли́к: И ду́хови твоему́.

Диа́кон: Г лавы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.

Ли́к: Т ебе́ Го́споди.

Иере́й же чте́т та́йно моли́тву сию́:

В онми́ Го́споди Бо́же мо́й от свята́го жили́ща, и от Престо́ла сла́вы Ца́рствия твоего́, и ми́лостивно посли́ благослове́ние твое́ свято́е на о́браз се́й [или́ на о́бразы сия́ ], и в окропле́нии воды́ сея́ свяще́нныя, благослови́ и освяти́ его́ [или́ я́ ] и да́ждь ему́ [или́ и́м ] си́лу целе́бну, вся́кия боле́зни и неду́га, вся́ких диа́вольских ко́зней прогони́тельну от все́х ве́рно к нему́ [или́ к ни́м ] прибега́ющих, и пред те́м [или́ те́ми ] тебе́ кла́няющихся, моля́щым же ся, и прибега́ющым: и всегда́ услы́шана и благоприя́тна тебе́ да бу́дет и́х мольба́.

И возглаша́ет: Б лагода́тию и щедро́тами единоро́днаго Сы́на твоего́, с ни́мже благослове́н еси́ и с пресвяты́м и благи́м и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Иере́й же кропи́т свяще́нною водо́ю о́браз, глаго́ля: О свяща́ется о́браз се́й [или́ о́бразы сия́ ] благода́тию Пресвята́го Ду́ха, окропле́нием свяще́нныя воды́ сея́, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь. Три́жды.

А́бие же иере́й кади́т о́браз, и покланя́ется, поя́ или́ глаго́ля тропа́рь се́й, гла́с 2:

П речи́стому твоему́ о́бразу покланя́емся благи́й, прося́ще проще́ния прегреше́ний на́ших, Христе́ Бо́же: во́лею бо благоволи́л еси́ пло́тию взы́ти на кре́ст, да изба́виши, я́же созда́л еси́, от рабо́ты вра́жия. те́м благода́рственно вопие́м ти́: ра́дости испо́лнил еси́ вся́ спа́се на́ш, прише́дый спасти́ ми́р.

Лобза́в же о́браз, глаго́лет:

Сла́ва, и ны́не, гла́с 4: Б оже́ственный тво́й зра́к на ико́не изъобразу́юще Христе́ Бо́же, е́же от Де́вы рождество́ твое́ я́сно разумева́ем: чудеса́ же твоя́ неизглаго́ланная, и во́льное распя́тие воспомина́юще, пропове́дуем. отню́дуже бе́сове прогоня́ются стра́хом, злосла́внии же в печа́лех рыда́ют, я́ко си́м соприча́стницы.

И а́бие твори́т отпу́ст се́й:

И́ же неизрече́нным смотре́нием пре́жде своея́ во́льныя стра́сти, изво́ливый на убру́се нерукотворе́нно изъобрази́ти пречи́стаго и благочелове́чнаго своего́ лица́ о́браз, Христо́с и́стинный Бо́г на́ш, моли́твами пречи́стыя своея́ ма́тере, и все́х святы́х свои́х, поми́лует и спасе́т на́с, я́ко бла́г и человеколю́бец.

И полага́ет о́браз че́стно на свое́м ме́сте, благодаря́ Бо́га.

Источник: Тексты приводятся по изданию: Тре́бник. В дву́х частя́х. — Москва́. Синода́льная типогра́фия. 1906.

Поделиться ссылкой на выделенное

Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *