dead cells вики дремлющий храм
Стволовые клетки босса
Стволовые клетки босса (БЦ, eng.:BC) — новый элемент геймплея добавленный в 5 обновлении.
В основном они позволяют разнообразить сложность игры и повысить её реиграбельность.
Резервуар со стволовыми клетками
Начиная с 6 апдейта после первого убийства Десницы Короля, с него выпадает первая стволовая клетка. Начиная следующий забег, в стартовой комнате стоит резервуар в котором осуществляется управление имеющимися стволовыми клетками.
Содержание
Примечание
Свойства установленных клеток
1 стволовая клетка
2 стволовые клетки
3 стволовые клетки
4 стволовые клетки
5 стволовых клеток
Изменение сложности
При установке клеток меняется сложность игры (эксперт, кошмар и т.п). Заключаются изменения в том что:
Хворь
Заражение хворью можно снизить несколькими способами:
Бонусные подлокации
Также в 5 обновлении появились специальные подлокации. Комнаты заперты дверьми, а открыть такие двери можно лишь имея при себе определённое кол-во стволовых клеток (кол-во нужных клеток выгравировано на двери)
Dead Cells Wiki
Противники
Содержание
Элитные противники
Некоторые противники могут появится в виде элитной версии, более жестокой, чем обычная. Элитные противники иногда появляются в локации, но они так же могут быть призваны, если подойди достаточно близко к элитному обелиску. Случайные элитные противники могут быть найденя увязшими в отвратительной субстанции до тех пор, пока игрок не подойдет достаточно близко, чтобы они освободились и начали атаковать. Некоторые области будут содержать элитных противников, выбрасывающих руны после смерти. Но они не появляются снова после того, как руна была подобрана. В таких локациях как Замок всегда будут элитные противники, выбрасывающих ключ для прогресса. В таких областях всегда будут появляться одни и те же виды противников.
Как только элитный противник атакует игрока, на экран кратко выводится его имя. Кроме того, над противником витает «именной тег» и вокруг него можно заметить ауру, указывающую на элитного противника.
Особые способности
Обновление 1.1 Pimp My Run ввело особые умения для элитных противников. Эти умения могут быть пугающе опасными в зависимости от местоположения локации, типа противника и способа раскачки игрока. Особые умения могут заразить игрока хворью на сложности Кошмар (4 СКБ). Различные типы особых умений:
После смерти из элитного противника всегда выпадает предмет снаряжения (оружие, умение или амулет), имеющее на 2 уровня выше, чем обычный уровень в данной локации
Список противников
Изображение | Имя противника | Локации | Атакующие способности | Защитные способности | Элитный? | Элитные способности | Клетки | Чертежи | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Прыжок назад | Да | Следует за вами телепортацией | 1 (33%) | Blood Sword (100%) Double Crossb-o-matic (0.4%) Front Line Shield (1.7%) | Оживший лучник | Тюремные камеры, Тропа обреченных (только как элитные стражники), Тюремные башни, Ядовитые сточные канавы, Часовая башня | Cтрелы, избегаемые приседанием? | Рывок назад | Да | Выстреливает вторую стрелу ниже первый, из-за чего больше не избегается приседанием | 1 (50%) | Infantry Bow (1.7%) Bow and Endless Quiver (0.03%) | Гранатомётчик | Тюремные камеры, Тропа обреченных, Дремлющий храм (после переключения) Тронынй зал(призывается Десницой короля) | Граната, проходящая сквозь стены и взрывающаяся с задержкой | Короткий прыжок назад | Да | Гранаты взрываются сразу после приземления | 1 (66%) | Fire Grenade (1.7%) Magnetic Grenade (0.4%) Forgotten Sepulchre (2+ BSC active) | Shield charge | Immune to attacks from the front, unless it is stunned | Yes | Quicker charges | 1-2 Bloodthirsty Shield (0.03%) | Bat | Promenade of the Condemned, Graveyard | Charge attack | Flies | No | 1 (33%) | Knife Dance (0.4%) Stilt Village (4+ BSC active) Follows you by teleporting | Yes | Elite version cannot teleport until it reaches half health | 1-2 | Spartan Sandals (100%) | Protector | Promenade of the Condemned, Slumbering Sanctuary (after AT switch) Graveyard (1+ BSC active) | Makes nearby enemies invincible for several seconds (has a very short cooldown) | No | 1 (66%) | Corrupted Power Explosive Decoy (0.4%) | Elite Lieutenant | All zones which can spawn Elite enemies (spawned by Elite enemies) | Claw attack | No |
Buzzcutter | Ramparts, Ancient Sewers, Clock Tower | Slash attack | Flies | No | 1 (33%) | Spite Sword (0.03%) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inquisitor | Ramparts, Graveyard, Slumbering Sanctuary (after AT switch), Forgotten Sepulchre, High Peak Castle Prisoners’ Quarters (1+ BSC active) Throne Room (summoned by The Hand of the King) | A magic bolt which travels through walls | Yes | 1-2 Toxic Sewers (4+ BSC active) Spawns several Corpse Worms on death | Corpse Worm | Ancient Sewers (spawned by Host Zombie (Sewers)), Stilt Village (spawned by Host Zombie (Sewers)) | Bite attack. Follows you by teleporting. | Purulent Zombie (Graveyard) | Graveyard, Slumbering Sanctuary (Elite Shrine only) | Claw attack Spawns several Corpse Flies upon death | Yes | 1 (33%) | Shovel (0.4%) Corrosive Cloud (0.4%) | Corpse Fly | Graveyard (spawned by Host Zombie (Graveyard)), Prison Depths (spawned by Hammer) | Slash attack | Flies | No | 1 (33%) | |||||||||||||||||||||||||||
Catcher | Graveyard, Slumbering Sanctuary, High Peak Castle | Stunning hookshot which brings you closer and can be ducked Immediately follows with a highly damaging blow which you have a small window to dodge | Kicks you away | Yes | 1 (66%) | Grappling Hook (0.4%) Knockback Shield (0.4%) Throne Room (summoned by The Hand of the King) | Throws a spinning blade which returns to it after it has traveled a moderate distance | Yes | 1 (66%) | Death Orb (0.4%) | Kamikaze | Toxic Sewers, Ancient Sewers, Prison Depths, The Stilt Village, Graveyard, Slumbering Sanctuary (after AT switch), Forgotten Sepulcher | Self-detonation | Flies | No | 1 (33%) | Frantic Sword (0.4%) | |||||||||||||||||||||||||||||
Shoots a rolling cannonball which explodes after a few seconds or upon contact with player Throne Room (summoned by The Hand of the King) | Ambush (Emerges from the ground) Poison claw attack Poison dart which can be ducked Throne Room (summoned by The Hand of the King) Upon death, releases several bombs which explode in sequence | Yes | 1 (100%) | Swarm (0.4%) What Doesn’t Kill Me (Mutation) | Slasher | Ancient Sewers (Elite Guardian only), Ossuary, Prison Depths, Graveyard, High Peak Castle (Elite in blue area) Throne Room (summoned by The Hand of the King) | Teleports horizontally toward you Combo of three stunning sword attack with a large range; the third attack creates a shockwave which travels along the ground | Cluster Grenade (1.7%) | Shocker | Ossuary, Forgotten Sepulcher | A large area effect which does damage over time and interrupts your actions | No | 1 (50%) | Flamethrower Turret (0.4%) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Thorny | Ossuary, Prison Depths, Castle (Elite in green area) | Winds up before spinning towards you | Forward jump over you Short backwards hop Deals damage to you if you hit it in the back with a melee weapon | Yes | Spiked Boots (0.4%) | Spawner | Ossuary | Spawns a Corpse Juice if there are less than 3 nearby; this drains its health slightly, however it will not die to self-inflicted damage | No | 0 | Torch (1.7%) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Releases four bombs which explode after a moment Summons several Corpse Flies Stilt Village (1+ BSC active) | Weaver Worm | Stilt Village (hatches from worm eggs) | Very fast bite attack. Follows you by teleporting. High Peak Castle (Elite in red area) Promenade of the Condemned (4+ BSC active) | Swings a dagger that deals critical damage if it hits your back. | Teleports behind you. | Yes | Repeater Crossbow (0.4%) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Spins towards you, can quickly change directions to catch you after you roll. | Yes | Crusher (0.4%) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
If there’s enough space, hops backwards, then hops towards you, and then does combo of three sword-hand attacks. If it misses it’s first attack, it can stop doing attack at all. | Hops backwards, leaving a grenade in place where he was before. | Yes | Hokuto’s Bow | Bombardier | Clock Tower | Grenade which travels through walls and explodes into three smaller ones, which just explode. | Dash backwards. | Yes | Wave of Denial (1.7%) | Caster | Slumbering Sanctuary | Shoots a high speed orb. | Teleports away from you if you get close. | Yes | Pyrotechnics Teleports you next to him if you’re retreating from him. Does shockwave that inflict long lasting stun. | Yes | Wings of the Crow Prison Depths (4+ BSC active) | Can attack in any direction, be it horizontal or vertical. Does one stab if he attacks vertically. Does several stabs if he attacks horizontally. | Yes | Hayabusa Gauntlets | Guardian Knight | High Peak Castle | Charges up, and after a few seconds does a whrilwind which sucks you and other enemies in. Does an overhead slash for very high damage.
|