храм гурию самону и авиву в москве

Святые мученики Гурий, Самон и Авив

храм гурию самону и авиву в москве

ВЕЛИЧАНИЕ

Величаем вас, / святии мученицы и исповедницы Гурие, Самоне и Авиве, / и чтим честная страдания ваша, / яже за Христа / претерпели есте.

ЖИТИЕ СВЯТЫХ ГУРИЯ, САМОНА И АВИВА

Прославляя святых мучеников в акафисте, Святая Церковь обращается к ним: «Радуйтеся, Гурие, Самоне и Авиве, честнаго брака небеснии покровителие».

ИКОНА МУЧЕНИКОВ ГУРИЯ, САМОНА И АВИВА В НАШЕМ ХРАМЕ

ТРОПАРЬ, глас 5

Чудеса святых Твоих мученик / стену необориму, нам даровавый, Христе Боже, / тех молитвами советы языков разори, / Церковь святую укрепи, // яко един Благ и Человеколюбец.

МОЛИТВА

О святии мученицы и исповедницы Христовы Гурие, Самоне и Авиве! Теплии о нас ходатаи и молитвенницы пред Богом, во умилении сердец наших, взирая на пречистый ваш образ, смиренно молим вас: услышите нас, грешных и недостойных рабов своих, сущих в бедах, скорбех и напастех, и призрев наша тяжкая и бесчисленная прегрешения, явите нам свою великую милость, воздвигните нас из глубины греховныя, просветите наш ум, смягчите злое и окаянное сердце, прекратите зависть, вражду и раздоры, в нас живущие. Осените нас миром, любовию и страхом Божиим, умолите милосерднаго Господа, да покрыет множество грехов наших Своим неизреченным милосердием. Да соблюдет Церковь Свою святую от неверия, ересей и расколов. Да подаст стране нашей мир, благоденствие, земли плодородие; супругам любовь и согласие; чадам послушание; обидимым терпение; обидящим страх Божий; скорбящим благодушие; радующимся воздержание. Всех же нас да покрыет Своею всесильною десницею, и да избавит от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменников и междоусобныя брани, и напрасныя смерти. Да оградит нас ополчением святых Своих Ангелов, во еже избавитися нам по исходе нашем из жития сего от козней лукаваго и тайных воздушных мытарств его, и не осужденными предстати Престолу Господа Славы, идеже лицы святых Ангел со всеми святыми выну славят пресвятое и великолепое Имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

АКАФИСТ МУЧЕНИКАМ ГУРИЮ, САМОНУ И АВИВУ

Кондак 1

Избраннии чудотворцы Христовы и святыя веры исповедницы, Гурие, Самоне и Авиве добронравнии, память вашу чтущи песньми похвальными, воспеваем яко христиан заступников, страждущих покровителей. Вы же, имуще дерзновение ко Господу, от всяких бед и напастей свободите нас, верою и любовию зовущих: Радуйтеся, Гурие, Самоне и Авиве, страстотерпцы Христовы и обидимых покровителие!

Икос 1

Ангелы во плоти Тройце Святей равночисленнии, любовию к Богу горяще идолы попрасте, веру Христову укреписте, Троицу Святую прослависте, темже убо похваляюще подвиги ваша, глаголем вам сице: Радуйтеся, светильники благочестия. Радуйтеся, обличители нечестия. Радуйтеся, утверждения веры Христовой. Радуйтеся, столпы Церкви Божия. Радуйтеся, верных надеждо и заступление. Радуйтеся, неверных страх и посрамление. Радуйтеся, Гурие, Самоне и Авиве, страстотерпцы Христовы и обидимых покровителие!

Кондак 2

Видя нечестие людей града Эдеса, святии Гурий и Самон в пустыню удалишися, бегая князя мира сего и соблазнов и усердно служаще Богу, день и ночь воспеваху: Аллилуиа.

Икос 2

Разум премудр имея, святии мученицы, выну трудишася во славу Божию, языческое нечестие обличая, ищущия истины на путь правый наставляя и мнози неверныя к Богу Истинному привлекоша, сего ради глаголем вам сице: Радуйтеся, насадители истиннаго богопочитания. Радуйтеся, искоренители демонскаго служения. Радуйтеся, тьмы нечестия обличители. Радуйтеся, идольския прелести низложители. Радуйтеся, исповедницы Христовы изряднии. Радуйтеся, cвeтилa веры православней. Радуйтеся, Гурие, Самоне и Авиве, страстотерпцы Христовы и обидимых покровителие!

Кондак 3

Силою свыше осененнии святии мученицы, гонителей святой веры неустрашишася, веления нечестиваго Антониана небрегоша и веру Христову велегласно прославиша, темже и в темницу ввержени пояху Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Кондак 4

Бурею помышлений сумнительных одержимый, нечестивый царь Ликиний воздвиже жестокое гонение на христианы, ты же, страстотерпче Авиве, того не убояся, с твердою верою взывал еси Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышав царь Ликиний твои подвиги, досточудный Авиве, и твое твердое веры исповедание, разъярися на тя злобою, повеле предати тя смерти лютей яко противника царева, ты же, уведев о сем, добровольно потекл еси на мучение, и с радостию претерпел еси огненное сожжение, сего ради дивящеся великому мужеству твоему, величаем тя сице: Радуйся, поборниче веры во Христа неустрашимый. Радуйся, воине Христов непобедимый. Радуйся, повешанный на древе за Pacпpoстepшагo руце Свои на древе крестнем. Радуйся, строганный когтьми железными. Радуйся, утешение подаваяй скорбящим. Радуйся, скорый помощниче всем за истину терпящим. Радуйтеся, Гурие, Самоне и Авиве, страстотерпцы Христовы и обидимых покровителие!

Кондак 5

Боготечным звездам на тверди небесней подобнии были есте, святии мученицы, лучами жития своею тьму языческаго нечестия просвещающии и многих на путь истинны наставляющии. Темже благоговейно чтуще память вашу, благодарно поем Богу: Аллилуиа.

Икос 5
Видеша людие града Эдеса многие чудеса, бываемыя от раки святых мучеников Гурия, Самона и Авива, зело радовахуся и Господа всем сердцем прославляху, мы же чтуще святую память вашу, святии мученицы, умильно взываем: Радуйтеся, неправедно гонимых заступницы. Радуйтеся, верных рабов Христовых друзи. Радуйтеся, сущих во узах и темницах хранителие. Радуйтеся, гонителей и обидящих вразумители. Радуйтеся, плачущих утешители. Радуйтеся, от наглыя и лютыя смерти избавители. Радуйтеся, Гурие, Самоне и Авиве, страстотерпцы Христовы и обидимых покровителие!

Кондак 6

С высоты мудрии благодать приемше, за сущих во искуплении предстоите, всехвальнии, темже отроковицу, святии, от смерти горькия избависте. Вы бо воистинну есте граду Эдесу слава и миру радость, сего ради воспеваем ко Господу: Аллилуиа.

Икос 6

Вражия работы избави нас, Иисусе Жизнодавце, Твоих страдалец мольбами умоляем, яко да не порабощенну стяжав от страстей душу и тело, восхваляем тех скорейшую помощь, якоже во гробе затворенную мужем и сию скоро предваривше от смерти избавиша, темже взываем вам сице: Радуйтеся, невинную жену от лютыя смерти спасшии. Радуйтеся, дивным спасением ея зверства мучителя победившии. Радуйтеся, злаго мужа жестокое деяние обличившии. Радуйтеся, и того веровати в силу Бога христианскаго научившии. Радуйтеся, податели милости тоя требующим. Радуйтеся, стражи неусыпнии почитающих память вашу. Радуйтеся, Гурие, Самоне и Авиве, страстотерпцы Христовы и обидимых покровителие!

Кондак 7

Хотяй Человеколюбец Господь явити милость Свою людям Своим, сохрани телеса ваши нетленны, чудеса точащии, от них же вси вернии токи исцелений получают, зовуще Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новых заступников и дивных чудотворцев ведуще, людие из града Эдеса святой храм в память вашу создаша, в нем же и мощи ваша положиша, да вси страждущии помощь в них почерпают, мы же такожде тверду надежду на вас имуще, взываем вам сице: Радуйтеся, душевных и телесных недугов наших целители. Радуйтеся, бесов о имени Господни изгонители. Радуйтеся, Евангельския истины “благодати” благовестители. Радуйтеся, Божественныя благодати носители. Радуйтеся, скорби многи за имя Господне приявшии. Радуйтеся, дивно во святых Его просиявшии. Радуйтеся, Гурие, Самоне и Авиве, страстотерпцы Христовы и обидимых покровителие!

Кондак 8

Странно и страшно неверным слышати, каковы дивные дела от святых мощей ваших совершаются: недузи врачуются, страсти исцеляются, мы же, тверду надежду на нас имуще, Богу о вас тако благодеющему с верою взываем: Аллилуиа.

Икос 8

Всеми добродетельми исполненнии, за нихже и славою Божиею почтении, внимайте, святии мученицы, молитвам верных, чтущих святую память вашу, от нихже слышисте сицевая: Радуйтеся, нищии духом, яко ваше есть Царствие Небесное. Радуйтеся, плачущии, яко утешистеся. Радуйтеся, кротции, яко наследовасте землю. Радуйтеся, алкавшии и жаждавшии правды, яко насытишася. Радуйтеся, милостивии, яко стяжали есте помилование. Радуйтеся, чистии сердцем, яко уже Бога узресте. Радуйтеся, Гурие, Самоне и Авиве, страстотерпцы Христовы и обидимых покровителие!

Кондак 9

Всякия напасти, находящия на град Эдес, разоряли есте, святии мученицы, темже и ныне не оставите нас смиренных и грешных, но вся люди страны нашия в православии и единомыслии утвердите, да вси едиными усты и единым сердцем воскликнем прославившему вас Господу: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии, яко рыбы безгласнии зрим о вас, святии мученицы: недоумеют бо, како в пустыни духом витали есте и посреде человек неусыпными подвиги подвизастеся. Мы же радующися, яко таковы имамы учители и молитвенники, прославляем вас, глаголюще: Радуйтеся, кимвалы Слова Божия. Радуйтеся, теплии о нас пред Богом ходатаи. Радуйтеся, иудеев и еллинов просветители. Радуйтеся, тридневнаго Божества благовестители. Радуйтеся, кротости и воздержания учители. Радуйтеся, лжи и татьбы обличителие. Радуйтеся, Гурие, Самоне и Авиве, страстотерпцы Христовы и обидимых покровителие!

Кондак 10

Спасти хотя люди града Эдеса от мысленнаго волка, твердо увещали есте тех стояти во истинней вере ниже козней вражиих устрашатися, но и в скорбех и напастех за вас благодарити Бога, поюще Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена тверда и надежнее прибежище есте, святии мученицы, всем к вам прибегающим и скорыя помощи требующим, сего ради во умилении сердца нашего взываем: Радуйтеся, всех скорбящих радование. Радуйтеся, всех угнетенных и порабощенных прибежище и освобождение. Радуйтеся, вдов и сирот заступление. Радуйтеся, от ересей и расколов ограждение. Радуйтеся, яко вси нечестивии житию вашему удивляются. Радуйтеся, яко вси благочестивии о имени вашем веселятся. Радуйтеся, Гурие, Самоне и Авиве, страстотерпцы Христовы и обидимых покровителие!

Кондак 11

Пение благодарственное приносите ко Господу и о нас, теплии заступницы наши, молим вас присно не отступати от нас, грех наших ради, но милосердие от Господа всем испросите, вопиющим Ему: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарную троицу святых мучеников восхваляюще, вернии, устранимся распрей и раздоров в жизни сей, убежим несогласий и разделений в Православней вере и храняще единение духа в союзе мира, из глубины души воскликнем тако: Радуйтеся, громогласныя трубы Евангельскаго благовестия. Радуйтеся, сладкозвучныя гусли проповеди спасения. Радуйтеся, крепции правды рачителие. Радуйтеся, непоколебимии неправды истребители. Радуйтеся, благочестивым семействам мира и блага податели. Радуйтеся, жестоким и неверным супругом строгие наказатели. Радуйтеся, Гурие, Самоне и Авиве, страстотерпцы Христовы и обидимых покровителие!

Кондак 12

Благодать, данную вам от Бога, ведуще, память вашу празднуем, святые мученицы, с усердным молением к вашему честному образу притекающе, вашею твердою помощию, яко необоримою стеною ограждаемся, сего ради восхваляем вас, страстотерпцы Христовы, и усердно зовем Богу: Аллилуиа.

Поюще ваше дивное житие и мученическую кончину, молим вас, страстотерпцы Христовы Гурие, Самоне и Авиве, будете нам во всем благие помощницы, благословите нас миром и любовию, подайте нам твердую веру, чистоту жизни и страх Божий, да вси душевный покой имуще, в радости воскликнем: Радуйтеся, яко имена ваша и между неверными прославляются. Радуйтеся, покой и отрадо скорбящим, Радуйтеся, страх и удивление обидящим. Радуйтеся, невинную жену от лютыя смерти спасшии. Радуйтеся, злаго мужа ея достойно покаравшии. Радуйтеся, Гурие, Самоне и Авиве, страстотерпцы Христовы и обидимых покровителие!

Кондак 13

О святии страстотерпцы Христовы Гурие, Самоне и Авиве, приимите сие наше хвалебное пение и, услышав усердно желание наше, избавите нас теплым своим к Богу предстательством, от всякаго зла, от вражды и несогласий и всяких лютых бед и болезней, да с любовию вас чтуще, выну зовем Богу: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1).

Источник

Православная Жизнь

Как до самой смерти сохранить мирное и доброе супружество.

О том, что начинается Рождественский пост, который моя бабушка всегда называла на украинский манер Пилиповкой, я всякий раз неизменно узнавала по одному и тому же признаку. Если мне доводилось накануне бывать у нее в гостях, то она обязательно приобщала меня, тогда еще небольшую девочку, к одному торжественному обычаю, который я для себя впоследствии назвала «сменой облачений» для икон. Заключался он в том, что с образов, висевших в доме, снимались повседневные рушники и одевались постовые. На каждый пост и на каждый двунадесятый праздник у моей бабули были заготовлены разные рушники. Филипповские (из грубого серого полотна) были расшиты скромным темно-зеленым орнаментом, напоминавшим елочки. Среди многочисленных икон и бумажных иконочек находился один образ старого письма с потертыми ликами, каким-то чудом сохранившийся еще с довоенных времен. Он и стал однажды предметом моего любопытства.

Взобравшись как-то на табуретку во время очередной смены рушников, я тщетно пыталась прочесть имена святых, которые были написаны не совсем знакомым мне шрифтом. За этим занятием и застала меня бабушка. Тогда-то от нее я впервые и услыхала о трех святых мучениках Гурие, Самоне и Авиве – покровителях семьи и замужних женщин. Имена, конечно же, я не запомнила, да и, понятное дело, вопросы семьи и брака на тот момент меня никак не могли волновать. О том, почему моя бабуля испытывала особенное благоговейное почитание к этим трем святым, я догадалась уже значительно позже. Прожить более чем полвека в браке с человеком, который имел такой суровый, жесткий и бескомпромиссный характер, как у моего деда, было нелегко. Вообще-то моя бабушка всегда удивляла меня своей искренней и неподдельной верой. Молясь перед образами, она общалась с Богородицей и святыми как с живыми людьми. Однажды я услышала, как она сетовала и сокрушалась, обращаясь к святому Иоанну-воину, о своем покойном сыне Иване, непослушание которого привело того к трагической смерти еще в отрочестве. В другой раз я стала свидетелем бабушкиных молитв и обращений к святым Гурию, Самону и Авиву. Она просила у мучеников помочь деду избавиться от гневливости и раздражения, чтобы «до самой смерти сохранить мирное и доброе супружество».

Многим православным христианам в роли покровителей семьи и счастливого брака более всего известны святые семейные пары: родители Пресвятой Богородицы – святые Иоаким и Анна, святые мученики Адриан и Наталия, святые Петр и Феврония Муромские. Почитание же (особенно замужними женщинами) святых мучеников и исповедников Гурия, Самона и Авива связано с чудесной историей спасения одной несчастной жены, претерпевшей множество издевательств и унижений от своего нечестивого супруга, который обманул ее, оказавшись двоеженцем. Святые Гурий, Самон и Авив приняли мученическую кончину в разное время, но в один и тот же день.

Спустя некоторое время в этом же городе во времена правления императора Лициния (311–324) жил диакон Авив. Лициний, который в тот период был соправителем Константина Великого, в областях своего подчинения, невзирая на существовавший Миланский эдикт 313 года о веротерпимости, учредил гонения на христиан. Активная проповедническая деятельность Авива сильно раздражала градоначальника Едессы Лисания. И он, пользуясь повелением Лициния, приказал разыскать Авива, чтобы предать того смертной казни. Авив, узнав о том, что его ищут, не стал скрываться, а сам явился к военачальнику Феотекну, которому было велено найти праведника. Военачальник, испытывая к Авиву уважение, хотел отпустить того, предлагая ему бежать. Но святой Божий исповедник отверг это предложение, пожелав лучше умереть за Христа. Сначала тело страдальца строгали железными когтями, а затем осудили на сожжение. Когда огонь погас, мать Авива и христиане, пришедшие с нею на место казни, забрали тело мученика, которое оказалось неповрежденным от огня, и погребли при гробе святых Гурия и Самона. По прекращении гонений благочестивые верующие соорудили на этом месте церковь во имя трех мучеников Гурия, Самона и Авива, а их святые мощи положили в одну гробницу, у которой сразу же стали происходить чудеса исцеления.

Спустя некоторое время родственники жены гота устроили самосуд над Евфимией. Ее положили живой в гроб к госпоже, тело которой уже начало разлагаться. Находясь в таком ужасающем состоянии, бедная женщина взмолилась к Богу и святым мученикам Гурию, Самону и Авиву, умоляя их о помощи и спасении. Три страстотерпца, окруженные сиянием, явились ей, ободряя и обещая помощь. Евфимия заснула. Пробудилась она уже в церкви родного города Едессы при раке святых. Выслушав рассказ Евфимии, пресвитер и присутствовавшие в храме верующие ужаснулись, «дивясь великой силе Божией». В скором времени Господь наказал лживого гота. По делам службы он опять прибыл в Едессу и посетил мать Евфимии. Ничего не зная о том, что произошло в городе и какое чудо совершил Бог через святых, он стал рассказывать Софии, как хорошо живется Евфимии с ним на его родине. Но когда правда обнаружилась, клятвопреступника судили за его злодеяния и по приказу военачальника отрубили голову.

Благодаря этому чуду святые мученики Гурий, Самон и Авив стали считаться покровителями брака и замужних женщин. К ним обращаются за помощью во время семейных неурядиц, молятся о любви и взаимопонимании между супругами, о прекращении вражды и раздоров в семье. Об этом же всегда в трудную минуту после ссор и размолвок со своим супругом молилась и моя бабушка.

Источник

храм гурию самону и авиву в москвеfilaretuos

Реалии нашей жизни

Друзья и враги

К мощам святого мученика Авива

храм гурию самону и авиву в москве

Однако рядом с башней находится католический собор, кафедральный собор Пизанской митрополии. Собор строился 29 лет с 1063 по 1092 год.

храм гурию самону и авиву в москве

Так как побывать в этом городе я не планировал, то и все познания о соборе и его святынях, я уже узнал из приобретённой в пизе туристической литературе, когда прибыл домой. И меня очень удивило то, что не зная того сам, я побывал у мощей мучеников 4 века Гурия, Самона и Авива.

храм гурию самону и авиву в москве

Если в Православной Церкви, Гурий, Самон и Авив празднуются в один день, 28 ноября, то вот Церковь Католическая разделила дни их празднования на Гурий и Самон отдельный день, а Авива католическая церковь празднует отдельно и более значимо.

Ни в одном православном справочнике нет данных о нахождении мощей этих трёх святых, и я даже находил вопросы от людей, а где же мощи этих святых и вопрос остаётся без ответа.

Но вот по крайней мере об одном святом, о мученике диаконе Авиве, можно точно сказать, что его мощи находятся в саркофаге католического собора в Пизе.

храм гурию самону и авиву в москве

Надпись на саркофаге гласит, что здесь покоятся мощи трёх мучеников, среди которых нетленные мощи диакона Авива принесенного из Эдессы крестаносцами в город Пиза., но вот вместо Гурия и Самона упомянуты имена Никодима и Гамалиила. Почему?

Из мучений мученика диакона Авива известно, что его живьём предали сожжению на костре, но тело его не сгорело и осталось на углях костра невредимо. Христиане омыли тело и как говорит нам предание, забальзамировали его и уже в таком виде предали погребению. А потому вполне понятным может быть, что позже и было нетленным из могилы Гурия, Самона и Авива взято тело только одного Авива и именно его мощи крестоносцы и перенесли в Италию возвращаясь с крестового похода. А в саркофаг к мощам Авива положили мощи других замученных христиан имена которых католики сохранили в памяти как Никодима и Гамалиила.

Как оказалось, в самом этом соборе очень много интересных вещей и крестоносцы принесли в город Пиза не только мощи.

храм гурию самону и авиву в москве

Вот этот сосуд на коленне отмечен как «Ваза со свадьбы в Кане Галилейской».

храм гурию самону и авиву в москве

Старинная лампада для фимиама которой ещё интересовался сам Галилео Галилей в 1583 году, когда увидел её качающуюся. Тогда учёный долго наблюдал за ней.

храм гурию самону и авиву в москве

А в 1586 году вот этот светильник под куполом собора, который висит и сегодня, помог Галилею разработать закон маятника. Эта вещь тоже привлекала внимание в соборе известного великого учёного.

храм гурию самону и авиву в москве

Это главная святыня собора, алтарь и нетленные мощи в стеклянном гробе католического святого Раньерия, который почитается покровителем города пиза.

храм гурию самону и авиву в москве

Древняя кафедра собора Джованни Пизано считается в соборе художественным шедевром.

храм гурию самону и авиву в москве

храм гурию самону и авиву в москве

Собор славится своими главными воротами Сан-Равьери. Медные ворота из гравюр сцен жизни Христа сделаны ещё в 12 веке, но сейчас они находятся в музее.

храм гурию самону и авиву в москве

В соборе Пиза находится точная копия древних врат, которые служат входными дверями.

храм гурию самону и авиву в москве

Вот так город Пиза и кафедральный собор выглядят с птичьей высоты.

Если говорить о самом городе Пиза, то его населяет чуть более 87.000 человек. Город находится в 10 км. от Лигурийского моря.

В городе Пиза родился Галилео Галилей, это самый знаменитый уроженец города.

Именно с этого города с 16 века берут начало так называемые Ботанические сады и до сих пор идёт спор, какой сад зародился первым в Пиза или в Генуя.

В городе имеется своя национальная кухня не похожая на другие регионы Италии. Самые распространенные пизанские блюда — белый суп из фасоли Сан-Микеле, суп из лягушек и пизанский суп.

храм гурию самону и авиву в москве

храм гурию самону и авиву в москве

Если говорить о мучениках Гурии, Самоне и Авиве, то в Русской Православной Церкви их почитают как покровителей семейных пар, а так же им приписывают такую помощь, как недопущение осудить невинного человека и по молитвам к ним найти настоящего виновного.

Ранее в этом деле, по благословению Новгородского митрополита Макария (Булгакова) даже пекли специальную просфору посвещённую Гурию, Самону и Авиву и с неё выбирали частицы за проскомидией о тех людях, кто невинно осуждён и при проскомодии читалась этим святым специальная молитва : « чюдо своё сотворите к вам с верою приходящим, гибельнико помозите, виноватых обличите, гортани шкодникам затворити ».

Источник

Икона мчч. Гурия, Самона и Авива

День памяти:

Жития

Во вре­мя го­не­ний на хри­сти­ан при им­пе­ра­то­рах Дио­кли­ти­ане (284–305) и Мак­си­ми­ане (305–311) в го­ро­де Едес­се бы­ли схва­че­ны два дру­га, хри­сти­ане Гу­рий и Са­мон, про­по­вед­ни­ки Сло­ва Бо­жия. На пред­ло­же­ние при­не­сти жерт­ву бо­гам свя­тые от­ве­ти­ли ре­ши­тель­ным от­ка­зом, ис­по­ве­дав свою ве­ру во Хри­ста. За это они под­верг­лись страш­ным му­че­ни­ям: их би­ли, под­ве­ши­ва­ли за ру­ки, при­вя­зав к но­гам тя­же­лый груз, бро­са­ли в тес­ную тем­ни­цу. Му­че­ни­ки все пе­ре­но­си­ли с твер­до­стью и мо­лит­вой. Но­чью му­че­ни­ков от­вез­ли за го­род и обез­гла­ви­ли. Хри­сти­ане по­греб­ли их свя­тые те­ла. Через мно­го лет по­след­ний им­пе­ра­тор-языч­ник Ли­ки­ний (311–324) на­чал го­не­ние на хри­сти­ан. Диа­кон Едес­ской церк­ви по име­ни Авив, ко­то­ро­го им­пе­ра­тор по­ве­лел схва­тить за рев­ност­ное рас­про­стра­не­ние ис­тин­ной ве­ры, сам при­шел к па­ла­чам, не же­лая, чтобы при его ро­зыс­ке по­стра­да­ли дру­гие хри­сти­ане. Свя­той ис­по­ве­дал ве­ру во Хри­ста и был при­го­во­рен к со­жже­нию. Му­че­ник сам по­шел в огонь и с мо­лит­вой пре­дал дух свой Гос­по­ду. Ко­гда огонь по­гас, мать свя­то­го и род­ствен­ни­ки об­ре­ли те­ло его непо­вре­жден­ным. Му­че­ни­ка по­хо­ро­ни­ли ря­дом со свя­ты­ми Гу­ри­ем и Са­мо­ном.

По­сле смер­ти свя­тых со­вер­ша­лись мно­го­чис­лен­ные чу­де­са с те­ми, кто с ве­рой и лю­бо­вью при­зы­вал их се­бе на по­мощь. Так, од­на­жды один во­ин-гот, по­слан­ный на служ­бу в Едес­су, взял в су­пру­ги бла­го­че­сти­вую де­вуш­ку Ев­фи­мию. Пе­ред этим он по­клял­ся ее ма­те­ри Со­фии у гроб­ни­цы му­че­ни­ков Гу­рия, Са­мо­на и Ави­ва, что не сде­ла­ет су­пру­ге ни­ка­ко­го зла, ни­ко­гда не оскор­бит ее, но бу­дет лю­бить и по­чи­тать. По окон­ча­нии служ­бы в Едес­се он взял Ев­фи­мию с со­бой и воз­вра­тил­ся на ро­ди­ну. Ока­за­лось, что он об­ма­нул ее: на ро­дине у него бы­ла же­на. Ев­фи­мия ста­ла его ра­бы­ней. Мно­го из­де­ва­тельств и уни­же­ний при­шлось пре­тер­петь Ев­фи­мии. Ко­гда у нее ро­дил­ся ре­бе­нок, то рев­ни­вая гот­чан­ка отра­ви­ла его. Ев­фи­мия об­ра­ти­лась с мо­лит­вой к свя­тым му­че­ни­кам – сви­де­те­лям клят­вы об­ман­щи­ка, и Гос­подь из­ба­вил ее от стра­да­ний и чу­до­дей­ствен­но пе­ре­нес в Едес­су, где она встре­ти­лась с ма­те­рью. Через неко­то­рое вре­мя клят­во­пре­ступ­ни­ка вновь по­сла­ли на служ­бу в Едес­су. Весь го­род узнал о его зло­де­я­нии, об­ли­чен­ном Со­фи­ей, и по при­ка­зу пра­ви­те­ля гот был каз­нен.

Свя­тые му­че­ни­ки Гу­рий, Са­мон и Авив из­вест­ны сре­ди пра­во­слав­ных хри­сти­ан как по­кро­ви­те­ли су­пру­же­ства, бра­ка, счаст­ли­вой се­мьи, им мо­лят­ся «аще муж без­вин­но воз­не­на­ви­дит же­ну свою». В Москве в хра­ме Иоан­на Во­и­на в Ба­бье­го­род­ском пе­ре­ул­ке, на Яки­ман­ке, есть при­дел этих свя­тых.

Молитвы
Тропарь мученикам и исповедникам Гуpию, Самону и Авиву

Чудеса́ святы́х Твои́х му́ченик/ сте́ну необоpи́мую нам даpова́вый, Хpисте́ Бо́же,/ тех моли́твами сове́ты язы́ков pазоpи́,/ Це́рковь святу́ю укрепи́,// я́ко Еди́н Благ и Человеколю́бец.

Кондак мученикам и исповедникам Гуpию, Самону и Авиву

С высоты́ му́дрии благода́ть прие́мше,/ су́щим во искуше́ниих предстои́те, всехва́льнии./ Те́мже отрокови́цу святи́и от сме́рти го́рькия изба́висте:// вы бо вои́стинну есте́ Еде́су сла́ва и ми́ру ра́дость.

Величание мученикам и исповедникам Гуpию, Самону и Авиву

Велича́ем ва́с, страстоте́рпцы святи́и Гу́рие, Само́не и Ави́ве, и чти́м честна́я страда́ния ва́ша, я́же за Христа́ претерпе́ли есте́.

Молитва мученикам и исповедникам Гуpию, Самону и Авиву

О, святи́и му́ченицы и испове́дницы Христо́вы Гу́рие, Само́не и Ави́ве! Те́плии о на́с хода́таи и моли́твенницы пред Бо́гом, во умиле́нии серде́ц на́ших, взира́я на пречи́стый ва́ш о́браз, смире́нно мо́лим ва́с: услы́шите на́с, гре́шных и недосто́йных рабо́в свои́х, су́щих в беда́х, ско́рбех и напа́стех, и призре́в на́ша тя́жкая и безчи́сленная прегреше́ния, яви́те на́м свою́ вели́кую ми́лость, воздви́гните на́с из глубины́ грехо́вныя, просвети́те на́ш у́м, смягчи́те зло́е и окая́нное се́рдце, прекрати́те за́висть, вражду́ и раздо́ры, в на́с живу́щие. Осени́те на́с ми́ром, любо́вию и стра́хом Бо́жиим, умоли́те милосе́рдаго Го́спода, да покры́ет мно́жество грехо́в на́ших Свои́м неизрече́нным милосе́рдием. Да соблюде́т Це́рковь Свою́ Святу́ю от неве́рия, ересе́й и раско́лов. Да пода́ст стране́ на́шей ми́р, благоде́нствие, земли́ плодоро́дие; супру́гом любо́вь и согла́сие; ча́дам послуша́ние; оби́димым терпе́ние; оби́дящим стра́х Бо́жий; скорбя́щим благоду́шие; ра́дующимся воздержа́ние. Все́х же на́с да покры́ет Свое́ю всеси́льною десни́цею, и да изба́вит от гла́да, губи́тельства, тру́са, пото́па, огня́, меча́, наше́ствия иноплеме́нников и междоусо́бныя бра́ни, и напра́сныя сме́рти. Да огради́т на́с ополче́нием святы́х Свои́х а́нгелов, во е́же изба́вится на́м по исхо́де на́шем из жития́ сего́ от ко́зней лука́ваго и та́йных возду́шных мыта́рств его́, и неосужде́нными предста́ти Престо́лу Го́спода Сла́вы, иде́же ли́цы святы́х А́нгел со все́ми святы́ми вы́ну сла́вят пресвято́е и великоле́пое и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Каноны и Акафисты
Канон святым мученикам Гурию, Самону и Авиву

Песнь 1

Ирмос: Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразныма Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыни победил есть.
Троицы единоначалие, святии, Богославяще честно, многоначалия нестоянную мглу удобно разрушисте, востока, многосветлии, якоже звезды возсиявше.
Трие исповедницы, благодатию просвещаеми Начальныя Троицы явственно, лесть многобожную, терпеливно противление являюще, истребиша.
Вас, убо сыноположив, славнии, любовию Естественный Сын, ныне Ему наследию, даему яве, яко Благоутробен снаследники показа и Царствия сопричастники.
Богородичен: Мудрости премудростныя скиния была еси, Всенепорочная, Свой бо храм от Твоих пречистых кровей, Чистая, создати благоволи на спасение душ наших.

Песнь 3

Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: Ты моя крепость, Господи, и прибежище, и утверждение.
Тело мукам волею и лютым ранам Христовы предаша исповедницы и угодницы.
Избавится от лютых греховных помысл, святии, вашу память верою совершающим умолите.
На древе терпеливно воздвижени, честнии свидетелие всеблагочестно невредно исповедание соблюдоша.
Богородичен: Целений Тя источник в Твою утробу Вшедый показа, Мати Божия, Пречистая, мою убо душу исцели.

Седален, глас 8

Крестом вооружившеся Христовым, в нем мучителей всю крепость мужески низложисте, яко веры поборницы; безбожие все идольское обличисте и Троицу, святии, усердно проповедавше. Тем достойно от Нея венцы победы приясте, яко законно пострадавшие, страстотерпцы всеславнии, молите Христа Бога грехов оставление подати празднующим любовию святую память вашу.

Песнь 4

Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, Солнце праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе Твоей, Господи.
Троицы равночисленнии венечницы трисиянною свещею ныне совершающия память всесвященную тех озаряют, всем исцеления подающе.
С благоговением притецем к светоносней и светозарней, Богомудрии, раце мученик, точит бо врачевания верою зовущим: слава силе Твоей, Господи.
Исповедающе Божественное строение и паче ума таинство, Богословными языки все безбожие мучителей Божественнии и всемудрии исповедницы попраша.
Богородичен: Паче ума родила еси, о Дево! и по рождестве явилася еси, девствующи паки. Тем немолчными гласы, радуйся, Тебе, Владычице, верою несомненною вопием.

Песнь 5

Ирмос: Ты, Господи, мой свет, в мир пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения верою воспевающия Тя.
Светлостию яве подвигов сияюще, посрамиша мучителей свирепый нрав веры поборницы.
Во вся явственно вселенныя концы чудеса мученик проповедашася и вся верою утвердиша.
Якоже земля благая, благодати семена приемши, житием трудолюбно богатство блаженнии содеяша.
Богородичен: Един Благий, пучиною благостыни всяческая, Богомати, содержай, Твоими объятии держатися сподоби.

Песнь 6

Ирмос: Пожру Ти, со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр Твоих истекшею Кровию.
Законно, яко добрии воини, Богомудрии, удержавше вся и ясно веру соблюдше, Божественныя правды приясте венцы.
Прежде убо Аввакум высоце возвышается Владычним повелением, чрез вас же отроковица мучима, Богоглаголивии, к воспитавшей возвратися.
Сияет рака мученик чудесы и реки источает исцелений всем, приходящим верою и тех терпению дивящимся.
Богородичен: Тя едину посреде терния обрет, яко чистейший крин и во удолиих цвет, о, Богомати, Жених умный в Тя вселися.

Кондак, глас 2

С высоты, мудрии, благодать приемше, сущим во искушениих предстоите, всехвальнии. Темже отроковицу, святии, от смерти горькия избависте, вы бо воистину есте Едесу слава и миру радость.

Икос

Вражия мя работы избави, Иисусе Жизнодавче, Твоих страдалец мольбами умоляемь, яко да непорабощенну стяжав от страстей душу мою и тело, восхвалю тех скорейшую помощь, якоже во гробе затвореная мужа лукавствием, и сию скоро предваривше, от смерти избавиша, зовущу: Едесу слава и миру радость.

Песнь 7

Ирмос: В пещи Авраамстии отроцы персидстей любовию благочестия паче, нежели пламенем, опаляеми, взываху: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
Авраамския в пещи дети избавивый, Сый и странную отроковицу лютаго обстояния спасе ходатайством ныне святых угодник, яко Благоутробен.
Суровейшаго безчеловечия муку давый, всех зол абие истязан убийца злоименитый судом праведным Твоим, Слове Божий, мудросте и сила.
Укрепляема к вам надеждею, славнии, отроковица, заключенная во гробе с мертвыми, чаяния не погреши, зовущи: благословен еси, Господи Боже отец наших.
Богородичен: Яко новосмешеное и светозарное пущая зерцало, Зарю Божественнаго, Дево, сияния, приложившуюся Тебе, вместила еси. Благословена Ты в женах, Всенепорочная Владычице.

Песнь 8

Ирмос: Руце распростер Даниил, львов зияния в рове затче; огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, благочестия рачители, отроцы, взывающе: благословите вся дела Господня Господа.
Всемирный днесь нам наста праздник мученик Христовых, озаряющ благодатию чудес приходящия верою и радостию духовною и любовию зовущия: благословите вся дела Господня Господа.
Удобно исповедницы Твоего Божества все упраздниша безбожие, Владыко, мучителей не убоявшеся прещений злоумных, верою укрепляеми, взывающе: благословите вся дела Господня Господа.
Всемудрии исповедницы, предстояще Божественному повелению, врагов полки побеждающи, мечем закалаеми, победу преславно яве и пресиящу показаша, падающе бо, противныя победиша.
Богородичен: Естествы видимаго двема, Христа родила еси, едину носяща яве Ипостась сложну Божества и человечества, стекшуся естественному истинно по соединению: тем Тя благословим, Марие Богоневестная.

Песнь 9

Ирмос: Камень нерукосечный от несекомыя горы, Тебе, Дево, краеугольный отсечеся, Христос, совокупивый разстоящаяся естества, Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.
Словесем последующе Божественным и Богодухновенным Христовым, исповедницы Богосветлии, крест на рамена, радующеся, взясте, жизноносным стопам последующе, достославнии.
Всему свету Троицы с веселием доблии исповедницы вмещшеся, подвигов чести воспринимают, Безплотных чинов сподобльшеся соводворения.
Ныне не в зерцале зрите блаженных надежды, исповедницы Спасовы; истины же паче, всемудрии, доброту зрите, венценосцы всечестнии.
Яко Пребожественныя Троицы яве равночисленнии явльшеся исповедницы, Богоглаголивии, Тоя зарями просвещаетеся, яко Тоя ради пострадавше, Жизни нетленныя ныне улучиша.
Богородичен: Плотию приити восхотев, украсивый вся, Слово в Тя вселися, Едину святейшу всех обрет, и Богородицу воистину яви, Мати Дево.

Светилен

Иже от гроба отроковицу избавльше древле, Гурие, и Самоне, и Авиве, мученицы Христовы, предварите, яко от гроба прегрешений ны избавляюще.

Акафист святым мученикам Гурию, Самону и Авиву

Кондак 1

Избра́ннии чудотво́рцы Хри­сто́­вы и свя­ты́я ве́­ры испове́дницы, Гу́рие, Само́не и Ави́ве добронра́внии, па́­мять ва́шу чту́ще пе́снь­ми похва́льными, вос­пе­ва́­ем я́ко хри­сти­а́н засту́пников, стра́ждущих покрови́телей. Вы же, иму́ще дерз­но­ве́­ние ко Го́с­по­ду, от вся́­ких бед и на­па́с­тей свободи́те нас, ве́­рою и лю­бо́­вию зо­ву́­щих:
Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Икос 1

А́н­ге­лы во пло́­ти Тро́­ице Свя­те́й равночи́сленнии, лю­бо́­вию к Бо́­гу горя́ще и́до­лы попра́сте, ве́­ру Христо́ву укрепи́сте, Тро́ицу Свя­ту́ю просла́висте, те́м­же у́бо, по­хва­ля́ю­ще по́д­ви­ги ва́ша, гла­го́­лем вам си́­це:
Ра́дуйтеся, све­ти́ль­ни­ки бла­го­че́с­тия; ра́дуйтеся, обличи́тели не­че́с­тия.
Ра́дуйтеся, утвержде́ния ве́­ры Хри­сто́­вой; ра́дуйтеся, столпы́ Це́рк­ви Бо́­жия.
Ра́дуйтеся, ве́р­ных на­де́ж­до и за­ступ­ле́­ние; ра́дуйтеся, не­ве́р­ных страх и посрамле́ние.
Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 2

Ви́­дя не­че́с­тие лю­де́й гра́­да Эде́са, святи́и Гу́рий и Само́н в пус­ты́­ню удали́шася, бе́гая кня́зя ми́­ра се­го́ и собла́знов и усе́рд­но служа́ще Бо́­гу, день и ночь воспева́ху: Алли­лу́иа.

Икос 2

Ра́­зум прему́др име́я, святи́и му́ченицы, вы́­ну труди́шася во сла́­ву Бо́­жию, язы́ческое не­че́с­тие облича́я, и́щущия и́с­ти­ны на путь пра́вый наставля́я и мно́­зи не­ве́р­ныя к Бо́­гу И́стинному привлеко́ша, се­го́ ра́­ди гла­го́­лем вам си́­це:
Ра́дуйтеся, насади́тели и́с­тин­на­го Бо­го­почита́ния; ра́дуйтеся, искорени́тели де́монскаго слу­же́­ния.
Ра́дуйтеся, тьмы не­че́с­тия обличи́тели; ра́дуйтеся, и́дольс­кия пре́­лес­ти низложи́тели.
Ра́дуйтеся, испове́дницы Хри­сто́­вы изря́днии; ра́дуйтеся, свети́ла ве́­ры правосла́вней.
Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 3

Си́­лою свы́­ше осене́ннии святи́и му́ченицы, гони́телей свято́й ве́­ры не устраши́шася, веле́ния не­чес­ти́­ва­го Антониа́на небрего́ша и ве́­ру Христо́ву велегла́сно просла́виша, те́м­же и в темни́цу вве́ржени поя́ху Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 3

Кондак 4

Бу́­рею по­мыш­ле́­ний су­мни́­тель­ных одержи́мый, не­чес­ти́­вый царь Лики́ний воздви́же жесто́кое гоне́ние на христиа́ны, ты же, стра­сто­те́рп­че Ави́ве, того́ не убоя́ся, с тве́р­дою ве́­рою взы­ва́л еси́ Хри­сту́ Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 4

Слы́шав царь Лики́ний твои́ по́д­ви­ги, досточу́дный Ави́ве, и твое́ тве́р­дое ве́­ры ис­по­ве́­да­ние, разъяри́ся на тя зло́бою, по­ве­ле́ преда́ти тя сме́р­ти лю́тей я́ко проти́вника ца­ре́­ва, ты же, уве́­дев о сем, доброво́льно поте́кл еси́ на муче́ние, и с ра́­дос­тию пре­тер­пе́л еси́ о́гненное сожже́ние, се­го́ ра́­ди, ди­вя́­ще­ся ве­ли́­кому му́­же­ству тво­ему́, ве­ли­ча́­ем тя си́­це:
Ра́­дуй­ся, по­бо́р­ни­че ве́­ры во Хри­ста́ неустраши́мый; ра́­дуй­ся, во́и­не Хрис­то́в не­по­бе­ди́­мый.
Ра́­дуй­ся, пове́шенный на дре́­ве за Рас­про­сте́р­ша­го ру́­це Свои́ на дре́­ве кре́ст­нем; ра́­дуй­ся, стро­га́н­ный когтьми́ желе́зными.
Ра́­дуй­ся, уте­ше́­ние по­да­ва́­яй скор­бя́­щим; ра́­дуй­ся, ско́­рый по­мо́щ­ни­че всем за и́с­ти­ну терпя́щим.
Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 5

Боготе́чным зве́здам на тве́р­ди не­бе́с­ней подо́бнии бы́ли есте́, святи́и му́ченицы, лу­ча́­ми жи­тия́ сво­его́ тьму язы́ческаго не­че́с­тия просвеща́ющии и мно́гих на путь и́с­ти­ны наставля́ющии. Те́м­же бла­го­го­ве́й­но чту́ще па́­мять ва́шу, бла­го­да́р­но по­е́м Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 5

Ви́деша лю́­дие гра́­да Эде́са мно́гие чу­де­са́, быва́емыя от ра́ки свя­ты́х му́­че­ни­ков Гу́рия, Само́на и Ави́ва, зело́ ра́довахуся и Го́с­по­да всем се́рд­цем про­сла­вля́­ху, мы же чту́ще свя­ту́ю па́­мять ва́шу, святи́и му́ченицы, уми́ль­но взы­ва́­ем:
Ра́дуйтеся, непра́ведно гони́мых засту́пницы; ра́дуйтеся, ве́р­ных ра­бо́в Хри­сто́­вых дру́зи.
Ра́дуйтеся, су́­щих во у́зах и темни́цах храни́телие; ра́дуйтеся, гони́телей и оби́дящих вразуми́тели.
Ра́дуйтеся, пла́­чу­щих уте́шители; ра́дуйтеся, от на́глыя и лю́тыя сме́р­ти изба́вители.
Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 6

С вы­со­ты́ му́дрии бла­го­да́ть прие́мше, за су́­щих во искуше́нии предстои́те, всехва́льнии, те́м­же от­ро­ко­ви́­цу, святи́и, от сме́р­ти го́рькия изба́висте. Вы бо вои́стину есте́ гра́­ду Эде́су сла́­ва и ми́­ру ра́­дость, се­го́ ра́­ди вос­пе­ва́­ем ко Го́с­по­ду: Алли­лу́иа.

Икос 6

Вра́­жия рабо́ты из­ба́­ви нас, Иису́­се Жизнода́вче, Тво­и́х страда́лец мольба́ми умоля́ем, я́ко да не порабоще́нну стяжа́в от страс­те́й ду́­шу и те́­ло, вос­хва­ля́­ем тех скоре́йшую по́­мощь, я́ко­же во гро́бе затворе́нную му́жем и сию́ ско́ро предвари́вше от сме́р­ти изба́виша, те́м­же взы­ва́­ем вам си́­це:
Ра́дуйтеся, неви́нную жену́ от лю́тыя сме́р­ти спа́сшии; ра́дуйтеся, ди́вным спасе́нием ея́ зве́рства мучи́теля победи́вшии.
Ра́дуйтеся, зла́­го му́жа жесто́кое дея́ние обличи́вшии; ра́дуйтеся, и того́ ве́ровати в си́­лу Бо́­га хри­сти­а́н­ска­го научи́вшии.
Ра́дуйтеся, пода́тели ми́­лос­ти тоя́ тре́­бую­щим; ра́дуйтеся, стра́жи неусы́пнии по­чи­та́ю­щих па́­мять ва́шу.
Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 7

Хо­тя́й Человеколю́бец Гос­по́дь яви́­ти ми́­лость Свою́ лю́дям Сво­и́м, со­хра­ни́ телеса́ ва́ши нетле́нны, чу­де­са́ точа́щии, от них же вси ве́рнии то́­ки ис­це­ле́­ний получа́ют, зо­ву́­ще Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 7

Но́вых засту́пников и ди́вных чудотво́рцев ве́­ду­ще, лю́­дие из гра́­да Эде́са свято́й храм в па́­мять ва́шу созда́ша, в нем же и мо́­щи ва́ша положи́ша, да вси стра́ждущии по́­мощь в них почерпа́ют, мы же та́кожде тве́р­ду на­де́ж­ду на вас иму́ще, взы­ва́­ем вам си́­це:
Ра́дуйтеся, ду­ше́в­ных и те­ле́с­ных не­ду́­гов на́­ших цели́тели; ра́дуйтеся, бесо́в о и́мени Госпо́дни изгони́тели.
Ра́дуйтеся, Ева́нгельския и́с­ти­ны бла­го­да́­ти благовести́тели; ра́дуйтеся, Бо­же́ст­вен­ныя бла­го­да́­ти носи́тели.
Ра́дуйтеся, ско́р­би мно́ги за и́мя Госпо́дне прия́вшии; ра́дуйтеся, ди́в­но во свя­ты́х Его́ просия́вшии.
Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 8

Стра́н­но и стра́шно неве́рным слы́шати, каковы́ ди́вные де́ла от свя­ты́х мо­ще́й ва́ших соверша́ются: неду́зи врачу́ются, стра́с­ти ис­це­ля́­ют­ся, мы же, тве́р­ду на­де́ж­ду на вас иму́ще, Бо́­гу о вас та́­ко благоде́ющему с ве́­рою взы­ва́­ем: Алли­лу́иа.

Икос 8

Все́­ми доброде́тельми ис­по́л­нен­нии, за ни́х­же и сла́­вою Бо́­жиею почте́ннии, внима́йте, святи́и му́ченицы, моли́твам ве́р­ных, чту́­щих свя­ту́ю па́­мять ва́шу, от ни́х­же слы́шите си­це­ва́я:
Ра́дуйтеся, ни́щии ду́­хом, я́ко ва́ше есть Ца́рст­вие Не­бе́с­ное; ра́дуйтеся, пла́чущии, я́ко уте́шистеся.
Ра́дуйтеся, кро́тции, я́ко насле́довасте зе́м­лю; ра́дуйтеся, алка́вшии и жа́ждавшии пра́в­ды, я́ко насы́тишася.
Ра́дуйтеся, ми́лостивии, я́ко стяжа́ли есте́ поми́лование; ра́дуйтеся, чи́стии се́рд­цем, я́ко уже́ Бо́­га узре́сте.
Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 9

Вся́­кия на­па́с­ти, находя́щия на град Эде́с, разоря́ли есте́, святи́и му́ченицы, те́м­же и ны́­не не оста́вите нас смире́нных и гре́ш­ных, но вся лю́­ди стра­ны́ на́шия в правосла́вии и единомы́слии утверди́те, да вси еди­н́ы­ми ус­ты́ и еди́­ным се́рд­цем воскли́кнем просла́вившему вас Го́с­по­ду: Алли­лу́иа.

Икос 9

Вити́и мно­го­ве­ща́н­нии, я́ко ры́­бы безгла́снии, зрим о вас, святи́и му́ченицы: не­до­уме́­ют бо, ка́­ко в пусты́ни ду́­хом вита́ли есте́ и посреде́ че­ло­ве́к неусы́пными по́д­ви­ги подвиза́стеся. Мы же ра́дующися, я́ко таковы́ и́ма­мы учи́тели и моли́твенники, про­сла­вля­ем вас, гла­го́­лю­ще:
Ра́дуйтеся, кимва́лы Сло́ва Бо́­жия; ра́дуйтеся, те́плии о нас пред Бо́­гом хода́таи.
Ра́дуйтеся, иуде́ев и е́ллинов просвети́тели; ра́дуйтеся, тридне́внаго Бо­же­ства́ благовести́тели.
Ра́дуйтеся, кро́­тос­ти и воз­дер­жа́­ния учи́тели; ра́дуйтеся, лжи и татьбы́ обличи́телие.
Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 10

Спас­ти́ хо­тя́ лю́­ди гра́­да Эде́са от мы́сленнаго во́лка, тве́рдо увеща́ли есте́ тех стоя́ти во и́стинней ве́­ре ни­же́ ко́з­ней вра́жиих устраша́тися, но и в ско́р­бех и на­па́с­тех за вся благодари́ти Бо́­га, пою́­ще Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 10

Сте­на́ тве́рда и наде́жное при­бе́­жи­ще есте́, святи́и му́ченицы, всем к вам при­бе­га́ю­щим и ско́рыя по́­мо­щи тре́­бую­щим, се­го́ ра́­ди во уми­ле́­нии серд­ца́ на́­ше­го взы­ва́­ем:
Ра́дуйтеся, всех скор­бя́­щих ра́­до­ва­ние; ра́дуйтеся, всех угнете́нных и порабоще́нных при­бе́­жи­ще и освобожде́ние.
Ра́дуйтеся, вдов и си­ро́т за­ступ­ле́­ние; ра́дуйтеся, от ере­се́й и раско́лов ог­раж­де́­ние.
Ра́дуйтеся, я́ко вси нечести́вии жи­тию ва́шему удивля́ются; ра́дуйтеся, я́ко вси благочести́вии о и́мени ва́шем веселя́тся.
Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 11

Пе́­ние бла­го­да́р­ствен­ное при­но­ся́­ще ко Го́с­по­ду и о нас, те́плии засту́пницы на́ши, мо́­лим вас при́с­но не отступа́ти от нас, грех на́­ших ра́­ди, но ми­ло­се́р­дие от Го́с­по­да всем испроси́те, во­пию́­щим Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 11

Светоза́рную тро́ицу свя­ты́х му́­че­ни­ков восхваля́юще, ве́рнии, устра­ни́м­ся ра́спрей и раздо́ров в жи́з­ни сей, убежи́м несогла́сий и разделе́ний в Правосла́вней ве́­ре и храня́ще едине́ние ду́­ха в сою́зе ми́­ра, из глу­би­ны́ ду­ши́ воскли́кнем та́­ко:
Ра́дуйтеся, громогла́сныя трубы́ Ева́нгельскаго благове́стия; ра́дуйтеся, сладкозву́чныя гу́сли про́поведи спа­се́­ния.
Ра́дуйтеся, кре́пции пра́в­ды рачи́телие; ра́дуйтеся, непоколеби́мии не­пра́в­ды истреби́тели.
Ра́дуйтеся, благочести́вым семе́йствам ми́­ра и бла́га пода́тели; ра́дуйтеся, жесто́ким и неве́рным супру́гом стро́гие наказа́тели.
Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 12

Бла­го­да́ть, да́н­ную вам от Бо́­га, ве́­ду­ще, па́­мять ва́шу пра́зднуем, святы́е му́ченицы, с усе́рдным мо­ле́­ни­ем к ва́шему честно́му о́б­ра­зу притека́юще, ва́шею тве́р­дою по́­мо­щию, я́ко необори́мою стено́ю огражда́емся, се­го́ ра́­ди вос­хва­ля́­ем вас, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы, и усе́рд­но зо­ве́м Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 12

Пою́­ще ва́ше ди́в­ное жи­тие́ и му́­че­ни­чес­кую кон­чи́­ну, мо́­лим вас, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы Гу́рие, Само́не и Ави́ве, бу́дете нам во всем благи́е помо́щницы, благослови́те нас ми́­ром и лю­бо́­вию, пода́йте нам твер­дую ве́­ру, чис­то­ту́ жи́з­ни и страх Бо́­жий, да вси душе́вный по­ко́й иму́ще, в ра́­дос­ти восклица́ем:
Ра́дуйтеся, я́ко име­на́ ва́ша и между́ неве́рными прославля́ются.
Ра́дуйтеся, по­ко́й и от­ра́­до скор­бя́­щим; ра́дуйтеся, страх и удив­ле́­ние оби́дящим.
Ра́дуйтеся, неви́нную жену́ от лю́тыя сме́р­ти спа́сшии; ра́дуйтеся, зла́­го му́жа ея́ досто́йно покара́вшии.
Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 13

О, святи́и страстоте́рпцы Хри­сто́­вы Гу́рие, Само́не и Ави́ве, приими́те сие́ на́­ше хва­ле́б­ное пе́­ние и, услы́шав усе́рд­но же­ла́­ние на́­ше, изба́вите нас те́п­лым сво­и́м к Бо́­гу пред­ста́­тель­ством, от вся́­ка­го зла, от вражды́ и несогла́сий и вся́­ких лю́­тых бед и бо­ле́з­ней, да с лю­бо́­вию вас чту́ще, вы́­ну зо­ве́м Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м икос 1-й «А́н­ге­лы во пло́­ти. » и кондак 1-й «Избра́ннии чудотво́рцы Хри­сто́­вы. ».

Мо­ли́т­ва

О, святи́и му́ченицы и испове́дницы Хри­сто́­вы Гу́рие, Само́не и Ави́ве! Те́плии о нас хода́таи и моли́твенницы пред Бо́­гом, во уми­ле́­нии сер­де́ц на́­ших, взира́я на пре­чи́с­тый ваш о́б­раз, смире́нно мо́­лим вас: услы́шите нас, гре́ш­ных и не­до­сто́й­ных ра­бо́в сво­и́х, су́­щих в бе­да́х, ско́р­бех и на­па́с­тех, и призре́в на́­ша тя́жкая и безчи́сленная прегреше́ния, яви́те нам свою́ вели́кую ми́­лость, воздви́гните нас из глу­би­ны́ гре­хо́в­ныя, просвети́те наш ум, смягчи́те зло́е и окая́н­ное се́рд­це, прекрати́те за́висть, вражду́ и раздо́ры, в нас живу́щие. Осени́те нас ми́­ром, лю­бо́­вию и стра́­хом Бо́­жи­им, умоли́те милосе́рднаго Го́с­по­да, да покры́ет мно́­жест­во гре­хо́в на́­ших Сво­и́м неизрече́нным милосе́рдием. Да со­блю­де́т Це́р­ковь Свою́ Свя­ту́ю от не­ве́­рия, ере­се́й и раско́лов. Да по­да́ст стра­не́ на́­шей мир, благоде́нствие, зем­ли́ плодоро́дие; супру́гом лю­бо́вь и согла́сие; ча́дам послуша́ние; оби́димым терпе́ние; оби́дящим страх Бо́­жий; скор­бя́­щим благоду́шие; ра́дующимся воз­дер­жа́­ние. Всех же нас да покры́ет Свое́ю всеси́льною десни́цею, и да из­ба́­вит от гла́­да, губи́тельства, тру́­са, по­то́­па, ог­ня́, ме­ча́, на­ше́ст­вия иноплеме́нников и меж­до­усо́б­ныя бра́­ни, и на­пра́с­ныя сме́р­ти. Да огради́т нас опол­че­ни­ем свя­ты́х Сво­и́х а́н­ге­лов, во е́же из­ба́­вити­ся нам по исхо́де на́­шем из жи­тия́ се­го́ от ко́з­ней лу­ка́­ва­го и та́йных воз­душ­ных мыта́рств его́, и неосужде́нными пред­ста́­ти Пре­сто́­лу Го́с­по­да Сла́­вы, иде́­же ли́­цы свя­ты́х А́н­гел со все́­ми свя­ты́­ми вы́­ну сла́вят пре­свя­то́е и ве­ли­ко­ле́­пое и́мя От­ца́ и Сы́­на и Свя­та́­го Ду́­ха, ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *