храм и дверь еси богородичен
Приложения Октоиха
Богородичны воскресны на осмь гласов всего лета
ГЛАС 1
Богородичен Догматик:
Всеми́рную сла́ву / от челове́к прозя́бшую / и Влады́ку ро́ждшую, / Небе́сную дверь / воспои́м, Мари́ю Де́ву, / Безпло́тных песнь и ве́рных удобре́ние: / Сия́ бо яви́ся не́бо и храм Божества́; / Сия́ прегражде́ние вражды́ разруши́вши, / мир введе́ и Ца́рствие отве́рзе. / Сию́ у́бо иму́ще ве́ры утвержде́ние, / Побо́рника и́мамы из Нея́ ро́ждшагося Го́спода. / Дерза́йте у́бо, дерза́йте, лю́дие Бо́жии, / и́бо Той победи́т враги́, / я́ко Всеси́лен.
На стиховне Богородичен:
Се испо́лнися Иса́иино прорече́ние: / Де́ва бо родила́ еси́ / и по рождестве́, я́ко пре́жде рождества́, пребыла́ еси́, / Бог бо бе Рожде́йся, те́мже и естества́ новопресече́. / Но, о Богома́ти, / моле́ния Твои́х рабо́в, / в Твое́м хра́ме приноси́мая Тебе́, не пре́зри, / но я́ко Благоутро́бнаго Твои́ма рука́ма нося́щи, / на Твоя́ рабы́ умилосе́рдися / и моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Богородичен отпустительный:
Гаврии́лу веща́вшу Тебе́, Де́во, ра́дуйся, / со гла́сом воплоща́шеся всех Влады́ка, / в Тебе́, святе́м киво́те, / я́коже рече́ пра́ведный Дави́д; / яви́лася еси́ ши́ршая Небе́с, / поноси́вши Зижди́теля Твоего́. / Сла́ва Все́льшемуся в Тя, / сла́ва Проше́дшему из Тебе́, / слава Свободи́вшему нас Рождество́м Твои́м.
ГЛАС 2
Богородичен Догматик:
Пре́йде сень зако́нная, / благода́ти прише́дши: / я́коже бо купина́ не сгара́ше опаля́ема, / та́ко Де́ва родила́ еси́ / и Де́ва пребыла́ еси́. / Вме́сто столпа́ о́гненнаго / пра́ведное возсия́ Со́лнце, / вме́сто Моисе́я, / Христо́с, спасе́ние душ на́ших.
На стиховне Богородичен:
О чудесе́ но́ваго всех дре́вних чуде́с! / Кто бо позна́ Ма́терь, без му́жа ро́ждшую / и на руку́ нося́щую всю тварь Содержа́щаго; / Бо́жие есть изволе́ние Ро́ждшееся. / Его́же я́ко Младе́нца Пречи́стая, / Твои́ма рука́ма носи́вшая, / и ма́тернее дерзнове́ние к Нему́ иму́щая, / не преста́й моля́щи о чту́щих Тя, / уще́дрити и спасти́ ду́ши на́ша.
Богородичен отпустительный:
Вся, па́че смы́сла, / вся пресла́вная Твоя́, Богоро́дице, та́инства, / чистоте́ запеча́танной и де́вству храни́му, / Ма́ти позна́лася еси́ нело́жна, / Бо́га ро́ждши И́стиннаго; / Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
ГЛАС 3
Богородичен Догматик:
Ка́ко не диви́мся / Богому́жному Рождеству́ Твоему́, Пречестна́я, / искуше́ния бо му́жескаго не прие́мши, Всенепоро́чная, / родила́ бо еси́ без отца́ Сы́на пло́тию, / пре́жде век от Отца́ рожде́ннаго без ма́тере, / ника́коже претерпе́вшаго измене́ния, или́ смеше́ния, или́ разделе́ния, / но обою́ существу́ сво́йство це́ло сохра́ншаго. / Те́мже, Ма́ти Де́во Влады́чице, / Того́ моли́ спасти́ся душа́м, / правосла́вно Богоро́дицу испове́дающих Тя.
На стиховне Богородичен:
Без се́мене от Боже́ственнаго Ду́ха, / во́лею же О́тчею зачала́ еси́ Сы́на Бо́жия, / от Отца́ без ма́тере пре́жде век су́ща, / нас же ра́ди, из Тебе́ без отца́ бы́вша, пло́тию родила́ еси́, / и Младе́нца млеко́м пита́ла еси́. / Те́мже не преста́й моли́ти, / изба́витися от бед душа́м на́шим.
Богородичен отпустительный:
Тя, хода́тайствовавшую спасе́ние ро́да на́шего, / воспева́ем, Богоро́дице Де́во: / пло́тию бо, от Тебе́ восприя́тою, Сын Твой и Бог наш, / Кресто́м восприи́м страсть, / изба́ви нас от тли я́ко Человеколю́бец.
ГЛАС 4
Богородичен Догматик:
И́же Тебе́ ра́ди богооте́ц проро́к Дави́д / пе́сненно о Тебе́ провозгласи́, / вели́чия Тебе́ Сотво́ршему, / предста́ Цари́ца одесну́ю Тебе́, / Тя бо Ма́терь, Хода́таицу Живота́ показа́, / без отца́ из Тебе́ вочелове́читися благоволи́вый Бог, / да Свой па́ки обнови́т о́браз, истле́вший страстьми́, / и заблу́ждшее горохи́щное обре́т овча́, / на ра́мо восприи́м, ко Отцу́ принесе́т / и Своему́ хоте́нию / с Небе́сными совокупи́т Си́лами, / и спасе́т, Богоро́дице, мiр / Христо́с, име́яй ве́лию и бога́тую ми́лость.
На стиховне Богородичен:
При́зри на моле́ния Твои́х раб, Всенепоро́чная, / утоля́ющи лю́тая на ны воста́ния, / вся́кия ско́рби нас изменя́ющи. / Тя бо, Еди́ну, тве́рдое и изве́стное утвержде́ние и́мамы, / и Твое́ предста́тельство стяжа́хом. / Да не постыди́мся, Влады́чице, Тя призыва́ющии, / потщи́ся на умоле́ние Тебе́ ве́рно вопию́щих: / ра́дуйся, Влады́чице, / всех по́моще, ра́досте и покро́ве, / и спасе́ние душ на́ших.
Богородичен отпустительный:
Е́же от ве́ка утае́ное / и А́нгелом несве́домое та́инство, / Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, / в несли́тном соедине́нии воплоща́ем / и, Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, / и́мже воскреси́в первозда́ннаго, / спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.
ГЛАС 5
Богородичен Догматик:
В Чермне́м мо́ри, / Неискусобра́чныя Неве́сты о́браз написа́ся иногда́: / та́мо Моисе́й, раздели́тель воды́, / зде же Гаврии́л, служи́тель чудесе́. / Тогда́ глубину́ ше́ствова немо́кренно Изра́иль; / ны́не же Христа́ роди́ безсе́менно Де́ва. / Мо́ре по проше́ствии Изра́илеве пребы́сть непрохо́дно; / Непоро́чная по рождестве́ Эмману́илеве пребы́сть нетле́нна. / Сый и пре́жде Сый, / явле́йся я́ко Челове́к, / Бо́же, поми́луй нас.
На стиховне Богородичен:
Храм и дверь еси́, / пала́та и престо́л Царе́в, / Де́во Всечестна́я, / Е́юже Изба́витель мой, Христо́с Госпо́дь, / во тьме спя́щим яви́ся, / Со́лнце сый пра́вды, просвети́ти хотя́, / я́же созда́ по о́бразу Своему́ руко́ю Свое́ю. / Те́мже, Всепе́тая, / я́ко ма́терне дерзнове́ние к Нему́ стяжа́вшая, / непреста́нно моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Богородичен отпустительный:
Ра́дуйся, две́ре Госпо́дня непроходи́мая; / ра́дуйся, стено́ и покро́ве притека́ющих к Тебе́; / ра́дуйся, необурева́емое приста́нище и Неискусобра́чная, / ро́ждшая пло́тию Творца́ Твоего́ и Бо́га, / моля́щи не оскудева́й о воспева́ющих / и кла́няющихся Рождеству́ Твоему́.
ГЛАС 6
Богородичен Догматик:
Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во; / кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́; / безле́тно бо от Отца́ возсия́вый Сын Единоро́дный, / То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде, / неизрече́нно вопло́щься, / естество́м Бог Сый, / и естество́м быв Челове́к нас ра́ди; / не во двою́ лицу́ разделя́емый, / но во двою́ естеству́ / несли́тно познава́емый. / Того́ моли́, Чи́стая Всеблаже́нная, / поми́ловатися душа́м на́шим.
На стиховне Богородичен:
Творе́ц и Изба́витель мой, Пречи́стая, / Христо́с Госпо́дь, из Твои́х ложе́сн проше́д, / в мя оболки́йся, пе́рвыя кля́твы Ада́ма свободи́. / Те́мже Ти, Всечи́стая, / я́ко Бо́жии Ма́тери же и Де́ве, / вои́стинну вопие́м немо́лчно: / ра́дуйся, А́нгельски, ра́дуйся, Влады́чице, / предста́тельство и покро́ве, / и спасе́ние душ на́ших.
Богородичен отпустительный:
Благослове́нную нареки́й Твою́ Ма́терь, / прише́л еси́ на страсть во́льным хоте́нием, / возсия́в на Кресте́, взыска́ти хотя́ Ада́ма, / глаго́ля А́нгелом: / сра́дуйтеся Мне, я́ко обре́теся поги́бшая дра́хма. / Вся му́дре устро́ивый, / Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
ГЛАС 7
Богородичен Догматик:
Ма́ти у́бо позна́лася еси́, / па́че естества́, Богоpо́дице, / пpебыла́ же еси́ Де́ва, / па́че сло́ва и pа́зума, / и чудесе́ Рождества́ Твоего́ сказа́ти язы́к не мо́жет. / Пpесла́вну бо су́щу зача́тию, Чи́стая, / непости́жен есть о́бpаз pожде́ния: / иде́же бо хо́щет Бог, побежда́ется естества́ чин. / Те́мже, Тя вси Ма́теpь Бо́жию ве́дуще, / мо́лим Ти ся пpиле́жно, / моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
На стиховне Богородичен:
Под кpов Твой, Влады́чице, / вси земноpо́днии пpибега́юще, вопие́м Ти: / Богоpо́дице, упова́ние на́ше, / изба́ви ны от безме́pных пpегpеше́ний, / и спаси́ ду́ши на́ша.
Богородичен отпустительный:
Я́ко на́шего воскресе́ния сокро́вище, / на Тя наде́ющияся, Всепе́тая, / от ро́ва и глубины́ прегреше́ний возведи́; / Ты бо пови́нныя греху́ спасла́ еси́, / ро́ждшая Спасе́ние на́ше. / Я́же пре́жде рождества́ Де́ва, и в рождестве́ Де́ва, / и по рождестве́ па́ки пребыва́еши Де́ва.
ГЛАС 8
Богородичен Догматик:
Царь Небе́сный за человеколю́бие на земли́ яви́ся, / и с челове́ки поживе́, / от Де́вы бо Чи́стыя плоть прие́мый / и из Нея́ проше́дый с восприя́тием. / Еди́н есть Сын, сугу́б естество́м, / но не Ипоста́сию. / Те́мже соверше́нна Того́ Бо́га / и соверше́нна Челове́ка вои́стину пропове́дающе, / испове́дуем Христа́ Бо́га на́шего: / Его́же моли́, Ма́ти Безневе́стная, / поми́ловатися душа́м на́шим.
На стиховне Богородичен:
Безневе́стная Де́во, / я́же Бо́га неизрече́нно заче́нши пло́тию, / Ма́ти Бо́га Вы́шняго, / Твои́х рабо́в мольбы́ приими́, Всенепоро́чная, / всем подаю́щи очище́ние прегреше́ний, / ны́не на́ша моле́ния прие́млющи, / моли́ спасти́ся всем нам.
Богородичен отпустительный:
[Глава 30] Богоро́дичны воскре́сны на о́смь гласо́в, пое́мии ве́чер на Го́споди воззва́х, и на стихо́внах, и́же от алфави́т.
На Го́споди воззва́х, Богоро́дичен:
В семи́рную сла́ву от челове́к прозя́бшую, и Влады́ку ро́ждшую, небе́сную две́рь воспои́м Мари́ю Де́ву, безпло́тных пе́снь, и ве́рных удобре́ние. Сия́ бо яви́ся не́бо, и хра́м Божества́. Сия́ прегражде́ние вражды́ разруши́вши, ми́р введе́, и Ца́рствие отве́рзе. Сию́ у́бо иму́ще ве́ры утвержде́ние, побо́рника и́мамы из Нея́ ро́ждшагося Го́спода. Дерза́йте у́бо, дерза́йте лю́дие Бо́жии: и́бо То́й победи́т враги́, я́ко всеси́лен.
На стихо́вне Богоро́дичен:
С е́ испо́лнися Иса́иино прорече́ние: Де́ва бо родила́ еси́, и по рождестве́ я́ко пре́жде рождества́ пребыла́ еси́. Бо́г бо бе́ рожде́йся, те́мже и естества́ новопресече́. Но, о Богома́ти! моле́ния Твои́х рабо́в, в Твое́м хра́ме приноси́мая Тебе́, не пре́зри: но я́ко Благоутро́бнаго Твои́ма рука́ма нося́щи, на Твоя́ рабы́ умилосе́рдися, и моли́ спасти́ся душа́м на́шым.
На Го́споди воззва́х, Богоро́дичен:
П ре́йде се́нь зако́нная благода́ти прише́дши: я́коже бо купина́ не сгара́ше опаля́ема, та́ко Де́ва родила́ еси́, и Де́ва пребыла́ еси́. Вме́сто столпа́ о́гненнаго, пра́ведное возсия́ Со́лнце: вме́сто Моисе́а, Христо́с спасе́ние ду́ш на́ших.
На стихо́вне Богоро́дичен:
О чудесе́ но́ваго все́х дре́вних чуде́с! кто́ бо позна́ Ма́терь без му́жа ро́ждшую, и на руку́ нося́щую, всю́ тва́рь содержа́щаго, Бо́жие е́сть изволе́ние ро́ждшееся: Его́же я́ко Младе́нца Пречи́стая, Твои́ма рука́ма носи́вшая, и ма́терне дерзнове́ние к Нему́ иму́щая, не преста́й моля́щи о чту́щих Тя́, уще́дрити и спасти́ ду́шы на́шя.
На Го́споди воззва́х, Богоро́дичен:
К а́ко не диви́мся Богому́жному рождеству́ Твоему́ Пречестна́я, искуше́ния бо му́жескаго не прие́мши Всенепоро́чная, родила́ еси́ без отца́ Сы́на пло́тию, пре́жде ве́к от Отца́ рожде́ннаго без ма́тере, ника́коже претерпе́вшаго измене́ния, или́ смеше́ния, или́ разделе́ния: но обою́ существу́ сво́йство це́ло сохра́ншаго. Те́мже, Ма́ти Де́во Влады́чице, Того́ моли́ спасти́ся душа́м, правосла́вно Богоро́дицу испове́дающих Тя́.
На стихо́вне Богоро́дичен:
Б ез се́мене от Боже́ственнаго Ду́ха, во́лею же О́тчею зачала́ еси́ Сы́на Бо́жия, от Отца́ без ма́тере пре́жде ве́к су́ща: на́с же ра́ди, из Тебе́ без отца́ бы́вша, пло́тию родила́ еси́ и Младе́нца млеко́м пита́ла еси́. Те́мже не преста́й моли́ти, изба́витися от бе́д душа́м на́шым.
На Го́споди воззва́х, Богоро́дичен:
И́ же Тебе́ ра́ди Богооте́ц проро́к Дави́д, пе́сненно от Тебе ́ провозгласи́, вели́чия Тебе́ сотво́ршему: предста́ Цари́ца о десну́ю Тебе́. Тя́ бо Ма́терь, хода́таицу живота́ показа́, без отца́ из тебе́ вочелове́читися благоволи́вый Бо́г, да сво́й па́ки обнови́т о́браз, истле́вший страстьми́ и заблу́ждшее горохи́щное обре́т овча́, на ра́мо восприи́м, ко Отцу́ принесе́т и своему́ хоте́нию, с небе́сными совокупи́т си́лами, и спасе́т, Богоро́дице, ми́р, Христо́с име́яй ве́лию и бога́тую ми́лость.
На стихо́вне Богоро́дичен:
П ри́зри на моле́ния Твои́х ра́б, Всенепоро́чная, утоля́ющи лю́тая на ны́ воста́ния, вся́кия ско́рби на́с изменя́ющи: Тя́ бо еди́ну, тве́рдое и изве́стное утвержде́ние и́мамы, и Твое́ предста́тельство стяжа́хом, да не постыди́мся, Влады́чице, Тя́ призыва́ющии, потщи́ся на умоле́ние Тебе́ ве́рно вопию́щих: ра́дуйся, Влады́чице, все́х по́моще, ра́досте и покро́ве, и спасе́ние ду́ш на́ших.
На Го́споди воззва́х, Богоро́дичен:
В Чермне́м мо́ри, Неискусобра́чныя Неве́сты о́браз написа́ся иногда́. Та́мо Моисе́й раздели́тель воды́: зде́ же Гаврии́л, служи́тель чудесе́. Тогда́ глубину́ ше́ствова немо́кренно Изра́иль: ны́не же Христа́ роди́ безсе́менно Де́ва. Мо́ре по проше́ствии Изра́илеве пребы́сть непрохо́дно: Непоро́чная по рождестве́ Емману́илеве пребы́сть нетле́нна. Сы́й и пре́жде сы́й, явле́йся я́ко челове́к, Бо́же, поми́луй на́с.
На стихо́вне Богоро́дичен:
Х ра́м и две́рь еси́, пала́та и Престо́л Царе́в, Де́во Всечестна́я, е́юже изба́витель мо́й, Христо́с Госпо́дь, во тьме́ спя́щым яви́ся, Со́лнце сы́й пра́вды, просвети́ти хотя́ я́же созда́ по о́бразу Своему́, руко́ю Свое́ю. Те́мже, Всепе́тая, я́ко ма́терне дерзнове́ние к Нему́ стяжа́вшая, непреста́нно моли́ спасти́ся душа́м на́шым.
На Го́споди воззва́х, Богоро́дичен:
К то́ Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во? кто́ ли не воспое́т Твоего́ пречи́стаго рождества́? безле́тно бо от Отца́ возсия́вый Сы́н Единоро́дный, То́йже от Тебе ́ Чи́стыя про́йде, неизрече́нно вопло́щься, естество́м Бо́г сы́й, и естество́м бы́в челове́к на́с ра́ди, не во двою́ лицу́ разделя́емый, но во двою́ естеству́ несли́тно познава́емый. Того́ моли́ Чи́стая всеблаже́нная, поми́ловатися душа́м на́шым.
На стихо́вне Богоро́дичен:
Т воре́ц и изба́витель мо́й Пречи́стая, Христо́с Госпо́дь, из Твои́х ложе́сн проше́д, в мя́ оболки́йся, пе́рвыя кля́твы Ада́ма свободи́. Те́мже Ти́ Всечи́стая, я́ко Бо́жии Ма́тери же и Де́ве вои́стинну, вопие́м немо́лчно: ра́дуйся а́нгельски, ра́дуйся Влады́чице, предста́тельство и покро́ве, и спасе́ние ду́ш на́ших.
На Го́споди воззва́х, Богоро́дичен:
М а́ти у́бо позна́лася еси́, па́че естества́ Богоро́дице, пребыла́ же еси́ Де́ва, па́че сло́ва и ра́зума: и чудесе́ рождества́ твоего́, сказа́ти язы́к не мо́жет, пресла́вну бо су́щу зача́тию Чи́стая, непости́жен е́сть о́браз рожде́ния: иде́же бо хо́щет Бо́г, побежда́ется естества́ чи́н. Те́мже Тя́ вси́ Ма́терь Бо́жию ве́дуще, мо́лим Ти ся приле́жно: моли́ спасти́ся душа́м на́шым.
На стихо́вне Богоро́дичен:
П од кро́в Тво́й Влады́чице, вси́ земноро́днии прибега́юще, вопие́м Ти́: Богоро́дице, упова́ние на́ше, изба́ви ны́ от безме́рных прегреше́ний, и спаси́ ду́шы на́шя.
На Го́споди воззва́х, Богоро́дичен:
Ц а́рь небе́сный за человеколю́бие на земли́ яви́ся, и с челове́ки поживе́: от Де́вы во чи́стыя пло́ть прие́мый, и из Нея́ проше́дый с восприя́тием, еди́н е́сть Сы́н, сугу́б естество́м, но не ипоста́сию. Те́мже соверше́нна того́ Бо́га, и соверше́нна челове́ка вои́стинну пропове́дающе, испове́дуем Христа́ Бо́га на́шего. Его́же моли́, Ма́ти безневе́стная, поми́ловатися душа́м на́шым.
На стихо́вне Богоро́дичен:
Б езневе́стная Де́во, я́же Бо́га неизрече́нно заче́нши пло́тию, Ма́ти Бо́га вы́шняго, Твои́х рабо́в мольбы́ приими́ Всенепоро́чная, все́м подаю́щи очище́ние прегреше́ний: ны́не на́ша моле́ния прие́млющи, моли́ спасти́ся все́м на́м.
Источник: Минея общая – М. : Издательский Совет Русской Православной Церкви, 2002. – 516 с. ISBN 5-94625-045-0
Поделиться ссылкой на выделенное
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»
Канон Воскресный, глас 1
Песнь 1.
Ирмос: Твоя́ победи́тельная десни́ца Боголе́пно в кре́пости просла́вися: та бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, Изра́ильтяном путь глубины́ новосоде́лавшая.
Припев: Сла́ва, Го́споди, свято́му Воскресе́нию Твоему́.
И́же рука́ма пречи́стыма от пе́рсти богоде́тельне испе́рва созда́в мя, ру́це распросте́рл еси́ на кресте́, от земли́ взыва́я тле́нное мое́ те́ло, е́же от Де́вы прия́л еси́.
Умерщвле́ние подъя́л еси́ мене́ ра́ди, и ду́шу сме́рти пре́дал еси́, И́же вдохнове́нием боже́ственным ду́шу ми вложи́вый, и отреши́в ве́чных уз, и совоскреси́в нетле́нием просла́вил еси́.
Богородичен: Ра́дуйся, благода́ти исто́чниче, ра́дуйся ле́ствице, и две́ре небе́сная, ра́дуйся све́щнице, и ру́чко злата́я, и горо́ несеко́мая, Я́же Жизнода́вца Христа́ мíрови ро́ждшая.
Песнь 3.
Ирмос: Еди́не ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь и ми́лостивно в не вообра́жся, препоя́ши мя с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й, одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.
Бог Сый мне, Бла́же, па́дшаго уще́дрил еси́, и сни́ти ко мне благоволи́в, возне́сл мя еси́ распя́тием, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й: Хра́ме одушевле́нный неизрече́нныя Твоея́ сла́вы, Человеколю́бче.
Живо́т ипоста́сный Христе́ сый, в истле́вша мя, я́ко Милосе́рдый Бог, обо́лкся, в персть сме́ртную соше́д, Влады́ко, сме́ртную держа́ву разруши́л еси́, и мертв тридне́вен воскре́с, в нетле́ние мя обле́кл еси́.
Богородичен: Бо́га заче́нши во чре́ве, Де́во, Ду́хом Пресвяты́м, пребыла́ еси́ неопали́ма, поне́же Тя купина́ законополо́жнику Моисе́ю, пали́мую нежего́мо, я́ве предвозвести́, огнь нестерпи́мый прие́мшую.
Седален, глас 1:
Гроб Твой, Спа́се, во́ини стрегу́щии, ме́ртвии от облиста́ния я́вльшагося а́нгела бы́ша, пропове́дающа жена́м воскресе́ние. Тебе́ сла́вим тли потреби́теля, Тебе́ припа́даем, Воскре́сшему из гро́ба, и Еди́ному Бо́гу на́шему.
Песнь 4.
Ирмос: Го́ру Тя благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во Спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Кто сей Спас и́же из Едо́ма и́сходя, вене́ц нося́ терно́вен, очервле́нну ри́зу имы́й, на дре́ве ви́ся? Изра́илев есть Сей Святы́й, во Спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Ви́дите лю́дие непокори́вии, и устыди́теся: Его́же бо я́ко злоде́я вы вознести́ на крест у Пила́та испроси́сте умовре́дне, сме́рти разруши́в си́лу, боголе́пно воскре́с из гро́ба.
Богородичен: Дре́во Тя, Де́во, жи́зни ве́мы: не бо сне́ди плод смертоно́сный челове́ком из Тебе́ прозябе́, но живота́ присносу́щнаго наслажде́ние, во Спасе́ние нас пою́щих Тя.
Песнь 5.
Ирмос: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра концы́, сердца́ просвети́ све́том Твоего́ Богоразу́мия, правосла́вно пою́щих Тя.
Па́стыря овца́м вели́каго и Го́спода, иуде́и дре́вом кре́стным умертви́ша: / но Той я́ко о́вцы, ме́ртвыя, во а́де погребе́нныя, держа́вы сме́ртныя изба́ви.
Кресто́м Твои́м мир благовести́в, и пропове́дав пле́нным, Спа́се мой, оставле́ние, держа́ву иму́щаго посрами́л еси́, Христе:́ на́га, обнища́вша показа́вый Боже́ственным воста́нием Твои́м.
Богородичен: Проше́ния ве́рно прося́щих, Всепе́тая, не пре́зри: но приими́, и сия́ доноша́й Сы́ну Твоему́, Пречи́стая, Бо́гу Еди́ному Благоде́телю, Тебе́ бо Предста́тельницу стяжа́хом.
Песнь 6.
Ирмос: Обы́де нас после́дняя бе́здна, несть избавля́яй, вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния, спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же наш, Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Согреше́нием первозда́ннаго, Го́споди, лю́те уязви́хомся, ра́ною же исцели́хомся Твое́ю, е́юже за ны уязви́лся еси́, Христе́: Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Возве́л ны еси́ из а́да, Го́споди, ки́та уби́в всея́дца, Всеси́льне, Твое́ю держа́вою низложи́в того́ си́лу: Ты бо Живо́т, и Свет еси́, и Воскресе́ние.
Богородичен: Веселя́тся о Тебе́, Де́во Пречи́стая, ро́да на́шего пра́отцы, Еде́м восприе́мше Тобо́ю, его́же преступле́нием погуби́ша: Ты бо, Чи́стая, и пре́жде Рождества́, и по Рождестве́ еси́.
Кондак, глас 1.
Песнь 7.
Ирмос: Тебе́ у́мную, Богоро́дице, пещь разсмотря́ем, ве́рнии, я́коже бо о́троки спасе́ три Превозноси́мый, мир обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бог и препросла́влен.
Убоя́ся земля́, сокры́ся со́лнце, и поме́рче свет, раздра́ся церко́вная боже́ственная заве́са, ка́мение же разсе́деся: на кресте́ бо ви́сит Пра́ведный, Хва́льный отце́в Бог, и препросла́влен.
Ты быв а́ки безпомо́щен, и уя́звен в ме́ртвых во́лею нас ра́ди превозноси́мый, вся свободи́л еси́, и держа́вною руко́ю совоскреси́л еси́, хва́льный отце́в Бог, и препросла́влен.
Богородичен: Ра́дуйся, исто́чниче присноживы́я воды́. Ра́дуйся, раю́ пи́щный. Ра́дуйся, стено́ ве́рных. Ра́дуйся, Неискусобра́чная. Ра́дуйся, всемíрная Ра́досте, Е́юже нам возсия́ Хва́льный отце́в Бог, и препросла́влен.
Песнь 8.
Ирмос: В пещи́ о́троцы Изра́илевы, я́коже в горни́ле, добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
И́же во́лею вся творя́й, и претворя́яй, обраща́яй сень сме́ртную в ве́чную жизнь, стра́стию Твое́ю, Сло́ве Бо́жий, Тебе́ непреста́нно вся дела́ Госпо́дня, Го́спода пои́м, и превозно́сим во вся ве́ки.
Ты разори́л еси́ сокруше́ние, Христе́, и окая́нство, во врате́х и тверды́нях а́довых, воскре́с из гро́ба тридне́вен. Тебе́ непреста́нно вся дела́, я́ко Го́спода, пою́т, и превозно́сят во вся ве́ки.
Богородичен: Я́же без се́мене и преесте́ственне от облиста́ния Боже́ственнаго / Ро́ждшую би́сера многоце́ннаго Христа́, воспои́м глаго́люще: благослови́те вся дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́, огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная; и ны́не на нас напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пещь, / да Тя, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.
О ка́ко, лю́дие беззако́ннии и непокори́вии, лука́вая совеща́вше, го́рдаго и нечести́ваго оправди́ша: Пра́веднаго же на дре́ве осуди́ша Го́спода сла́вы, Его́же досто́йно велича́ем!
Спа́се А́гнче Непоро́чне, И́же мíра грехи́ взе́мый, Тебе́ сла́вим воскре́сшаго тридне́вно, со Отце́м и Боже́ственным Твои́м Ду́хом, и Го́спода сла́вы: Его́же богосло́вяще, велича́ем.
Богородичен: Спаси́ лю́ди Твоя́, Го́споди, и́хже стяжа́л еси́ честно́ю Твое́ю кро́вию, це́рквам Твои́м подая́ мир, Человеколю́бче, Богоро́дицы моли́твами.
Стихиры воскресны, глас 1.
Вече́рния на́ша моли́твы приими́, Святы́й Го́споди, и пода́ждь нам оставле́ние грехо́в, я́ко Еди́н еси́ явле́й в ми́ре Воскресе́ние.
Обыди́те лю́дие Сио́н, и обыми́те его́, и дади́те сла́ву в нем Воскре́сшему из ме́ртвых: я́ко Той есть Бог наш, избавле́й нас от беззако́ний на́ших.
Прииди́те лю́дие, воспои́м, и поклони́мся Христу́, сла́вяще Его́ из ме́ртвых Воскресе́ние: я́ко Той есть Бог наш, от пре́лести вра́жия мiр избавле́й.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богородичен: Всемирную сла́ву, от челове́к Прозя́бшую, и Влады́ку Ро́ждшую, Небе́сную Дверь, воспои́м Мари́ю Де́ву, Безпло́тных песнь, и ве́рных удобре́ние: Сия́ бо яви́ся Не́бо, и Храм Божества́: Сия́ прегражде́ние вражды́ разруши́вши, мир введе́, и Ца́рствие отве́рзе. Сию́ у́бо иму́ще ве́ры Утвержде́ние, Побо́рника и́мамы из Нея́ Ро́ждшагося Го́спода. Дерза́йте у́бо, дерза́йте лю́дие Бо́жии: и́бо Той победи́т враги́, я́ко Всеси́лен.
Молитва
Влады́ко Вседержи́телю, Непостижи́ме, нача́ло све́та и преу́мная си́ло, и́же Ипоста́сного Сло́ва Оте́ц и еди́носильнаго Твоего́ Ду́ха испусти́тель: милосе́рдныя ра́ди ми́лости и неизрече́нныя бла́гости не презре́вый челове́ческого естества́, тмо́ю греха́ содержи́мого, но Боже́ственными све́ты свяще́нных Твои́х уче́ний, зако́ном и проро́ки свети́вый ми́ру, последи́ же нам того́ единоро́дного Твоего́ Сы́на Благоволи́вый пло́тию возсия́ти и ко осия́нию нас Твоего́ просвеще́ния наста́вити: да бу́дут уши Твои́ вне́млюще гла́су моле́ния на́шего, и да́руй нам, Бо́же, во бде́нном и тре́звенном се́рдце, всю настоя́щего жития нощь прейти́, ожида́ющым прише́ствия Сы́на Твоего́ и Бо́га нашего, судии́ всех, да не возлежа́ще и спя́ще, но бо́дрствующе и воздви́жени в де́лание за́поведей Твои́х обря́щемся и в ра́дость Его́ совни́дем, иде́же пра́знующих глас непреста́нный, и неизрече́нная сла́дость зря́щих Твоего́ лица́ добро́ту неизглаго́ланную. Яко Благ и Человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ славу возсыла́ем, Отцу и Сыну и Свято́му Ду́ху, ныне и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.
Канон Воскресный, глас 3
Песнь 1.
Ирмос: Во́ды дре́вле ма́нием Боже́ственным во еди́но со́нмище совокупи́вый и раздели́вый мо́ре Изра́ильтеским лю́дем, Сей Бог наш препросла́влен есть. Тому́ Еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.
Припев: Сла́ва Го́споди свято́му Воскресе́нию Твоему́.
И́же зе́млю осуди́в, престу́пльшему по́том изнести́ плода́ те́рние, от те́рния вене́ц из руки́ законопресту́пныя, Сей Бог наш, пло́тски прие́мый, кля́тву разруши́л есть, я́ко просла́вися.
Победи́тель и Одоле́тель сме́рти, и́же сме́рти убоя́вся, яви́ся: стра́стную бо плоть одушевле́нную прие́м, Сей Бог наш, и бра́вся с мучи́телем, / вся совоскреси́, я́ко просла́вися.
Богородичен: И́стинную Богоро́дицу вси язы́цы сла́вят Тя, без се́мене ро́ждшую: соше́д бо во утро́бу освяще́нную Твою́, Сей Бог наш, Е́же по нам осуществова́ся, Бог же и Челове́к из Тебе́ роди́ся.
Песнь 3.
Ирмос: И́же от несу́щих вся Приведы́й, Сло́вом созида́емая, соверша́емая Ду́хом, Вседержи́телю Вы́шний, в любви́ Твое́й утверди́ мене́.
Кресто́м Твои́м постыде́ся нечести́вый, соде́ла бо я́му, ю́же ископа́, впаде́: смире́нных же вознесе́ся, Христе́, рог, во Твое́м воскресе́нии.
Благоче́стия пропове́дание язы́ком, я́ко вода́ покры́ моря́, Человеколю́бче: воскре́с бо от гро́ба, Тро́ический откры́л еси́ свет.
Богородичен: Пресла́вная глаго́лана бы́ша о Тебе́, Гра́де Одушевле́нный при́сно Ца́рствующаго: Тобо́ю бо, Влады́чице, су́щим на земли́ Бог спожи́л есть.
Седальны воскресны, глас 3:
Христо́с от ме́ртвых воста́, нача́ток усо́пших: перворожде́н тва́ри, и Соде́тель всех бы́вших, истле́вшее естество́ ро́да на́шего в Себе́ Само́м обнови́. Не ктому́ сме́рте облада́еши: и́бо всех Влады́ка держа́ву твою́ разруши́.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богородичен: Красоте́ де́вства Твоего́, и пресве́тлой чистоте́ Твое́й, Гаврии́л удиви́вся, вопия́ше Ти, Богоро́дице: ку́ю Ти похвалу́ принесу́ досто́йную? Что же возимену́ю Тя? Недоумева́ю и ужаса́юся. Те́мже я́ко повеле́н бых, вопию́ Ти: ра́дуйся, Благода́тная.
Песнь 4.
Я́звы, Христе́, и ра́ны ми́лостивно подъя́л еси́, доса́ду по лани́тома ударе́ний терпя́, и долготерпели́вне оплева́ния нося́, и́миже соде́лал еси́ мне Спасе́ние: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Те́лом сме́ртным, Животе́, сме́рти причасти́лся еси́, стра́сти ра́ди ни́щих, и воздыха́ния убо́гих Твои́х, и растли́в тле́ющаго, Препросла́вленне, / всех совоскреси́л еси́, я́ко просла́вися.
Богородичен: Помяни́, Христе́, е́же стяжа́л еси́ ста́до стра́стию Твое́ю: Препросла́вленныя Твоея́ Ма́тере ми́лостивныя мольбы́ прие́м, и посети́в озло́бленное, изба́ви си́лою Твое́ю, Го́споди.
Песнь 5.
Ирмос: К Тебе́ у́треннюю, всех Творцу́, преиму́щему всяк ум ми́рови, зане́ свет повеле́ния Твоя́, в ни́хже наста́ви мя.
Судии́ непра́ведному, евре́йскою за́вистию пре́дан быв, Всеви́дче, и всей пра́ведне судя́й земли́, Ада́ма дре́вняго изба́вил еси́ осужде́ния.
Твой мир це́рквам Твои́м, Христе́, непобеди́мою си́лою Креста́ Твоего́, из ме́ртвых воскресы́й, пода́ждь, и спаси́ ду́ши на́ша.
Богородичен: Ски́ния Свята́я, и простра́ннейши небе́с, я́ко И́же во всей тва́ри Невмести́маго Сло́ва Бо́жия прие́мши, Еди́на яви́лася еси́, Присноде́во.
Песнь 6.
Ирмос: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя, и исчеза́ет дух мой; но простры́й, Влады́ко, высо́кую Твою́ мы́шцу, я́ко Петра́, мя, Упра́вителю, спаси́.
Бе́здна ми́лости и щедро́т обы́де мя, благоутро́бным сни́тием Твои́м: вопло́щься бо, Влады́ко, и быв в ра́бии зра́це, обожи́л еси́, с Собо́ю сопросла́вив.
Умерщвле́ние подъя́т умертви́тель, умерщвле́наго оживле́нно ви́дя: Твоего́ воскресе́ния си́и суть, Христе́, о́бразы, и стра́сти Твоея́ пречи́стыя победи́тельная.
Богородичен: Пречи́стая, я́же Еди́на Созда́телю и челове́ком, па́че ума́ исхода́таившая, Сы́на Твоего́ ми́лостива прегре́шшым рабо́м Твои́м, и побо́рника бы́ти, помоли́ся.
Кондак, глас 3.
Воскре́сл еси́ днесь из гро́ба, Ще́дре, и нас возве́л еси́ от врат сме́ртных; днесь Ада́м лику́ет, и ра́дуется Е́ва, вку́пе же и проро́цы с патриа́рхи воспева́ют непреста́нно Боже́ственную держа́ву вла́сти Твоея́.
Не́бо и земля́ днесь да ликовству́ют, и Христа́ Бо́га единому́дренно да воспева́ют, я́ко у́зники от гробо́в воскреси́. Сра́дуется вся тварь, принося́щи досто́йныя пе́сни Созда́телю всех, и Изба́вителю на́шему: я́ко челове́ки из а́да днесь, я́ко Жизнода́тель, совозве́д, на небеса́ совозвыша́ет, и низлага́ет вра́жия возноше́ния, и врата́ а́дова сокруша́ет Боже́ственною держа́вою вла́сти Своея́.
Песнь 7.
Ирмос: Я́коже дре́вле благочести́выя три о́троки ороси́л еси́ в пла́мени халде́йстем, све́тлым Божества́ огне́м и нас озари́, благослове́н еси́, взыва́ющия, Бо́же оте́ц на́ших.
Раздра́ся церко́вная све́тлая катапета́сма, в распя́тии Соде́теля, сокрове́нную в Писа́нии явля́ющи ве́рным и́стину, благослове́н еси́, зову́щим, Бо́же оте́ц на́ших.
Прободе́нным Твои́м ре́бром, ка́плями Богото́чныя Животворя́щия Кро́ве, Христе́, смотри́тельно ка́плющия на зе́млю, су́щих от земли́ возсозда́л еси́, благослове́н еси́, зову́щих, Бо́же оте́ц на́ших.
Троичен: Ду́ха Блага́го со Отце́м просла́вим, и с Сы́ном Единоро́дным, Еди́но в Трие́х ве́рнии чту́ще Нача́ло, и Еди́но Божество́: благослове́н еси́, зову́ще, Бо́же оте́ц на́ших.
Песнь 8.
Ирмос: Нестерпи́мому огню́ соедини́вшеся, Богоче́стия предстоя́ще, ю́ноши, / пла́менем же неврежде́ни, Боже́ственную песнь поя́ху: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те во вся ве́ки.
Раздра́ся церко́вная све́тлость, егда́ крест Твой водрузи́ся на ло́бнем, и тварь преклоня́шеся стра́хом, воспева́ющи: благослови́те вся дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Воскре́сл еси́ Христе́ из гро́ба, и па́дшаго прельще́нием, дре́вом испра́вил еси́ Боже́ственною си́лою, зову́ща и глаго́люща: благослови́те вся дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Богородичен: Храм Бо́жий яви́лася еси́ Вмести́лище одушевле́нное, и Ковче́г: / Творца́ бо челове́ком, Богороди́тельнице Пречи́стая, примири́ла еси́, и досто́йно вся дела́ пое́м Тя, и превозно́сим во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: Но́вое чу́до и Боголе́пное: деви́ческую бо дверь затворе́нную я́ве прохо́дит Госпо́дь, наг во вхо́де, и плотоно́сец яви́ся во исхо́де Бог, и пребыва́ет дверь затворе́на. Сию́ неизрече́нно я́ко Богома́терь, велича́ем.
Стра́шно есть зре́ти Тебе́, Творца́ на дре́ве воздви́жена, Сло́ве Бо́жий, пло́тски же стра́ждуща Бо́га за рабы́, и во гро́бе бездыха́нна лежа́ща, ме́ртвыя же из а́да разреши́вша: те́мже Тя, Христе́, я́ко Всеси́льна, велича́ем.
Из тли сме́ртныя спасл еси́, Христе́, пра́отцы, положе́н быв во гро́бе мертв, и живо́т процве́л еси́, ме́ртвыя воскреси́в, руководи́в естество́ челове́ческое ко све́ту, и в Боже́ственное обле́к нетле́ние. Те́мже исто́чника Тя све́та при́сно жива́го велича́ем.
Богородичен: Храм и Престо́л яви́лася еси́ Бо́жий, во́ньже всели́ся И́же в вы́шних сый, рожде́йся неискусому́жно, Всечи́стая, пло́ти Твоея́ не отве́рз вся́чески врата́. Те́мже непреста́нными, Чи́стая, моли́твами Твои́ми, язы́ки ва́рварския ско́ро до конца́ покори́.
Стихиры воскресны, глас 3.
Твои́м Кресто́м, Христе́ Спа́се, сме́рти держа́ва разруши́ся, и диа́воля пре́лесть упраздни́ся, род же челове́ческий, ве́рою спаса́емый, песнь Тебе́ всегда́ прино́сит.
Просвети́шася вся́ческая Воскресе́нием Твои́м, Го́споди, и рай па́ки отве́рзеся, вся же тварь восхваля́ющи Тя, песнь Тебе́ всегда́ прино́сит.
Сла́влю Отца́ и Сы́на си́лу, и Свята́го Ду́ха пою́ власть, неразде́льное, несозда́нное Божество́, Тро́ицу Единосу́щную, ца́рствующую в век ве́ка.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богородичен: Ка́ко не диви́мся Богому́жному Рождеству́ Твоему́, Пречестна́я? Искуше́ния бо му́жескаго не прие́мши, Всенепоро́чная, родила́ бо еси́ без Отца́ Сы́на пло́тию. Пре́жде век от Отца́ рожде́ннаго без ма́тере, ника́коже претерпе́вшаго измене́ния, или́ смеше́ния, или́ разделе́ния, но обою́ существу́ сво́йство це́ло сохра́ншаго. Те́мже, Ма́ти Де́во Влады́чице, Того́ моли́ спасти́ся душа́м, правосла́вно Богоро́дицу испове́дающих Тя.
Молитва
Го́споди Вседержи́телю, Сло́ве Пребезнача́льнаго Отца́, Самосоверше́нный Бо́же Иису́се Христе́, милосе́рдия ра́ди безприкла́днаго ми́лости Твоея́, ника́коже разлуча́яйся Твои́х рабо́в, но при́сно в них почива́яй, не оста́ви мя, раба́ Твоего́, Всесвяты́й Царю́, но даждь мне, недосто́йному, ра́дование спасе́ния Твоего́ и просвети́ мой ум све́том позна́ния Ева́нгелиа Твоего́, ду́шу мою любо́вию Креста́ Твоего́ обяжи́, те́ло же мое́ Твои́м безстра́стием украси́, мы́сли умири́ и но́зе мои́ сохрани́ от поползнове́ния, и не погуби́ мя со беззако́ньми мои́ми, Благи́й Го́споди, но искуси́ мя, Бо́же, и вразуми́ се́рдце мое́, испыта́й мя и увеждь стези́ моя́, и виждь, а́ще путь беззако́ния во мне, и отврати́ от него́, и наста́ви мя на путь ве́чен. Ты бо еси́ Путь, и И́стина, и Живо́т, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем со Безнача́льным Твои́м Отце́м и Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Ду́хом ныне и при́сно и во ве́ки веко́в, аминь.