храм пророка илии в обыденском переулке святыни

Ковчег с частицей пояса Пресвятой Богородицы

храм пророка илии в обыденском переулке святыни храм пророка илии в обыденском переулке святыни

ИСТОРИЯ ПРАЗДНИКА

Пояс Пресвятой Богородицы — одна из величайших святынь, связанных с жизнью Пречистой Девы. По преданию, Она Сама сплела его из верблюжьей шерсти и носила вплоть до Своего Успения.

Наследниками двух вдовиц, получивших пояс от Богородицы, святыня передавалась из поколения в поколение, а с IV века она находилась в Константинополе, заключенная в золотой ковчег с царской печатью и положенная во Влахернском храме.

В царствование императора Льва Мудрого (886–911) его супруга Зоя исцелилась благодаря возложению пояса Божией Матери. Страдавшей от нечистого духа Зое было видение об ее освобождении от недуга через пояс Пречистой. По просьбе императора, Патриарх снял печати, раскрыл ковчег со святыней и возложил ее на болящую, тотчас же исцелившуюся.

Пояс Богоматери оказался полностью сохранившимся, не тронутым временем. После благодарственного молебна его снова запечатали и положили во Влахернском храме. А в память происшедшего чуда и двукратного положения честного пояса был установлен праздник Положения честного пояса Пресвятой Богородицы.

В X столетии пояс, уже прославленный чудесами, был разделен на части. Одна из них хранится теперь на Афоне, в Ватопедском монастыре. В 2011 году по инициативе Фонда Андрея Первозванного пояс был привезен в Россию. Святыня посетила 14 городов и Серафимо-Дивеевский монастырь. Ей поклонились более трех миллионов паломников.

Пояс Пресвятой Богородицы вернулся на Афон, но и в Москве продолжается поклонение этой святыне. В Обыденский храм, где хранится частица пояса, не прекращается поток верующих, желающих помолиться за себя и своих близких. Особую надежду на помощь Богоматери возлагают православные семьи, не имеющие детей. Пречистая избавляет женщин от бесплодия и дарует радость материнства.

Богоро́дице Присноде́во, челове́ков покро́ве, / ри́зу и по́яс пречи́стаго Твоего́ телесе́, / держа́вное гра́ду Твоему́ обложе́ние дарова́ла еси́, / безсе́менным рождество́м Твои́м нетле́нна пребыва́ющи, / о Тебе́ бо и естество́ обновля́ется и вре́мя. / Те́мже мо́лим Тя мир гра́ду Твоему́ дарова́ти // и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

ИН ТРОПАРЬ, глас 5-й

Я́ко некра́домо бога́тство, / по́яс Твой честны́й, Присноблаже́нная, / и благи́х подая́ние иму́ще, / Оби́тель Ватопе́дская взыва́ет Ти, / препоя́ши со благогове́нием / притека́ющия ны к нему́ / си́лою его́ боже́ственною / и кре́пость льсти́ваго врага́ разруши́, // спасе́ние ве́рным Чи́стая.

МОЛИТВА

О Пресвята́я Госпоже́ Влады́чице Богоро́дице, вы́шши еси́ всех А́нгел и Арха́нгел и всея́ тва́ри честне́йши, Помо́щница еси́ оби́димых, ненаде́ющихся наде́яние, убо́гих засту́пница, печа́льных утеше́ние, а́лчущих корми́тельница, наги́х одея́ние, больны́х исцеле́ние, гре́шных спасе́ние, христиа́н всех поможе́ние и заступле́ние. О Всеми́лостивая Госпоже́, Де́во Богоро́дице Влады́чице, ми́лостию Твое́ю спаси́ и поми́луй Вели́каго Господи́на и Отца́ на́шего (имярек) Святе́йшаго Патриа́рха Моско́вскаго и всея́ Руси́, и святе́йшия патриа́рхи правосла́вныя, и преосвяще́нныя митрополи́ты, архиепи́скопы и епи́скопы, и весь свяще́ннический и и́ноческий чин, Богохрани́мую страну́ на́шу Росси́йскую, град сей, вла́сти и во́инства ея́, и вся правосла́вныя христиа́ны ри́зою Твое́ю честно́ю защити́, и умоли́, Госпоже́, из Тебе́ без се́мене воплоти́вшагося Христа́ Бо́га на́шего, да препоя́шет нас си́лою Свое́ю свы́ше, на неви́димыя и ви́димыя враги́ на́ша. О Всеми́лостивая Госпоже́ Влады́чице Богоро́дице, воздви́гни нас из глубины́ грехо́вныя и изба́ви нас от гла́да, губи́тельства, от тру́са и пото́па, от огня́ и меча́, от нахожде́ния иноплеме́нных и междоусо́бныя бра́ни, и от напра́сныя сме́рти, и от нападе́ния вра́жия, и от тлетво́рных ветр, и от смертоно́сныя я́звы, и от вся́каго зла. Пода́ждь, Госпоже́, мир и здра́вие рабо́м Твои́м, всем правосла́вным христиа́ном, и просвети́ им ум и о́чи серде́чныя, е́же ко спасе́нию; и сподо́би ны, гре́шныя рабы́ Твоя́, Ца́рствия Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего, я́ко держа́ва Его́ благослове́нна и препросла́вленна, со Безнача́льным Его́ Отце́м, и с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Источник

Икона Божией Матери «Казанская»

храм пророка илии в обыденском переулке святыни

У Казанской Божьей Матери
Дивно светел вечный взгляд,
Жены, дочери и матери
Перед ней с мольбой стоят.
С. М. Городецкий

ВЕЛИЧАНИЕ

Величаем Тя, / Пресвятая Дево/ Богоизбранная Отроковице / и чтим образ Твой святый, / имже точиши исцеления // всем с верою притекающим.

ИСТОРИЯ ОБРАЗА

После пожара в Казани в 1579 году, уничтожившего часть города, девятилетней Матроне Онучиной явилась во сне Богородица, велевшая откопать Её икону на пепелище. В указанном месте действительно была найдена икона. День явления Казанской иконы — 8 июля по юлианскому календарю — ныне общецерковный праздник в Русской Церкви.

Чудеса от иконы начались ещё при её перенесении с места явления в храм: исцелились двое слепых, участвовавших в процессии. Будущий Патриарх Ермоген, святитель Московский, в 1594 году, будучи митрополитом Казанским, составил Повесть о честном и славном явлении образа Пречистой Богородицы в Казани.

Русской Церковью особо почитались два чудотворных списка с Казанского образа Божией Матери, дважды сопутствовавших русскому воинству в борьбе против иноплеменников: Московский и Санкт-Петербургский. Первый список, после тайного воззвания Патриарха Ермогена взятый казанской дружиной в поход в 1611 г., был передан дружинам северных городов под руководством князя Дмитрия Пожарского, шедшим на освобождение столицы от поляков. 22 октября русские выбили поляков из Китай-города, и затем сами захватчики сдали Кремль.

До новой революционной смуты эта икона оставалась в построенном для нее князем Пожарским Казанском соборе на Красной площади. После разрушения собора почитаемый список Казанской иконы был перенесён в Богоявленский собор в Елохове.

Второй чтимый список, принадлежавший вдовствующей царице Прасковии Феодоровне, был перенесен в числе других святынь императором Петром Великим в обустраиваемую им северную столицу, где он стал одной главнейших святынь града св. Петра. В 1811 г. в честь этого образа был отстроен кафедральный Казанский собор.

Казанская икона — вне сомнения, самый почитаемый в нашей стране Богородичный образ. Уже к началу XX века по различным епархиям Российской империи были десятки официально чтимых местных списков Казанской иконы Божией Матери.

«КАЗАНСКАЯ» В НАШЕМ ХРАМЕ

Казанскую икону Божией Матери, расположенную в местном ряду иконостаса слева от царских врат, принято считать работой Симона Ушакова. Несмотря на отсутствие авторской подписи, такое предположение основано на ее «парности» образу Спаса Нерукотворного, который бесспорно принадлежит этому иконописцу. Однако Богородичная икона отличается и размерами, и некоторыми особенностями живописного исполнения. Несомненно, она создана одним из лучших мастеров оружейной палаты — так профессионально и тонко, в соответствии с новыми «живоподобными» тенденциями, написаны лики Богоматери и Младенца. По художественным качествам, по характеру мягкого, «световидного», с нежной подрумянкой, письма личного она может принадлежать кисти Симона Ушакова, но доличное на иконе, к сожалению, пострадало и сохраняет прописи более позднего времени. Вероятно, этот образ был заказан в другое время, позднее, чем «Спас Нерукотворный». Как и все иконы местного ряда, в начале ХХ века он был закрыт серебряным окладом.

ТРОПАРЬ, глас 4-й

Заступнице усердная, / Мати Господа Вышняго, / за всех молиши Сына Твоего Христа Бога нашего, / и всем твориши спастися, / в державный Твой покров прибегающим. / Всех нас заступи, о Госпоже Царице и Владычице, / иже в напастех и в скорбех, и в болезнех, обремененных грехи многими, / предстоящих и молящихся Тебе умиленною душею / и сокрушенным сердцем, / пред пречистым Твоим образом со слезами / и невозвратно надежду имущих на Тя, / избавления всех зол, / всем полезная даруй / и вся спаси, Богородице Дево: // Ты бо еси Божественный Покров рабом Твоим.

МОЛИТВА

О Пречистая Владычице Богородице, Царице небеси и земли, вышшая ангел и архангел и всея твари честнейшая, чистая Дево Марие, миру благая помощнице и всем людем утверждение и во всяких нуждах избавление! Призри и ныне, Госпоже Всемилостивая, на рабы Твоя, Тебе умиленною душею и сокрушенным сердцем молящияся, со слезами к Тебе припадающия пречистому и цельбоносному образу Твоему, и помощи и заступления Твоего просящия. О Всемилостивая и Премилосердая Дево Богородице чтимая! Воззри, Госпоже, на люди Твоя: мы бо, грешнии, не имамы иныя помощи, разве Тебе и от Тебя рождшагося Христа Бога нашего. Ты еси заступница и предстательница наша, Ты еси обидимым защищение. Скорбящим радование, сирым прибежище, вдовам хранительница, девам слава, плачущим веселие, больным посещение, немощным исцеление, грешным спасение. Сего ради, о Богомати, к Тебе прибегаем и на Твой пречистый образ с превечным на руку Твоею держимым младенцем, Господем нашим Иисусом Христом взирающе, умиленное пение Тебе приносим и вопием: помилуй нас, Мати Божия, и прошение наше исполни, вся бо суть возможна ходатайству Твоему: яко Тебе слава подобает ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Источник

Храм Илии пророка в Обыденском переулке (Москва)

Мiръ Россия Москва Храм Илии пророка в Обыденском переулке (Москва)

храм пророка илии в обыденском переулке святыни

Содержание

История [ править ]

Царская Россия [ править ]

Храм, возведённый на рубеже XVI—XVII веков, первоначально деревянный, вероятнее всего, был сооружён по случаю засухи. Дата его построения точно не известна; первое упоминание о нём относится к концу XVI века. Существование церкви подтверждал Синодик, составленный при святителе Патриархе Иове между 1589 и 1607 годами и хранившийся в ризнице храма ещё в начале XX века. Но первым упоминанием о храме считается сочинение Авраамия Палицына «История в память предъидущим родом» (известное под названием «Сказание Авраамия Палицына»), описывавшее события 1584—1618 годов. По свидетельству «Сказания», 24 августа 1612 года, в день решающего сражения русских с поляками, князь Дмитрий Пожарский служил молебен перед образом Святой Троицы, Богородицы и чудотворцев Сергия и Никона, «молящеся о побеждении на враги на месте, идеже был обыденный храм во имя святаго пророка Илии.»

В иконостасе главного алтаря нынешнего храма от этой древней деревянной церкви предположительно сохранились образ Спаса Нерукотворного (1675) и Казанский образ Божией Матери, написанные ведущим царским изографом Симоном Ушаковым.

Вероятно, в деревянной церкви находились иконы: храмовая — святого Илии Пророка с 20 клеймами жития, «Святая Троица Ветхозаветная», Владимирский образ Богоматери, «Усекновение главы святого Иоанна Предтечи», «Святитель Николай Чудотворец (Зарайский)».

В 1702 году на месте деревянного начали строить каменный храм, алтарная часть которого и основное здание, построенное по типу «восьмерик на четверике», сохранилось доныне в неизменных формах. Сохранилось документальное свидетельство о начале строительства в книге подрядных записей[4]. Из этого документа следует, что в качестве образца для строительства был выбран соборный храм Николо-Перервинского монастыря, однако, возможно, из-за нехватки средств этот замысел не осуществился, и на месте деревянной церкви была возведена не двухэтажная, а одноэтажная церковь с семиярусным иконостасом, первоначальный каркас которого сохранился до нынешнего времени. О создателях храма братьях Деревниных напоминают мраморные плиты, находящиеся внутри храма[2]. В «Синодальном справочнике» было указано: «Построена в 1702 г. думным дьяком Гавриилом Деревниным на месте прежней деревянной».

6 октября 1706 года был выдан антиминс в построенный придел Симеона Богоприимца и Анны Пророчицы, который вскоре сильно пострадал во время пожара 1748 года и был возобновлён «усердием и стараниями бригадира Никиты Андреевича Болкунова». В ноябре 1819 года освящён южный придел во имя апостолов Петра и Павла.

Современный архитектурный облик храм приобрёл в настоятельство протоиерея Иоанна Матвеевича Лебедева. Это было пореформенное время, когда в России многое менялось. В это время произошёл значительный рост числа предпринимателей, большинство из которых принадлежали к купеческому сословию. Многие предприниматели не только являлись жертвователями, но и лично участвовали в приходской жизни церквей, многие были церковными старостами.

В 1867 году одновременно с назначением настоятелем протоиерея Иоанна Лебедева церковным старостой Ильинского храма стал купец первой гильдии Владимир Дмитриевич Коншин. Первой своей задачей настоятель и староста сочли капитальный ремонт трапезной и колокольни из-за образовавшейся в западной части свода трещины.

К составлению проекта Коншин привлёк архитектора А. С. Каминского. Оба были женаты на сёстрах П. М. Третьякова, который часто бывал в Ильинском храме, поскольку рядом с 1865 года проживала его мать Александра Даниловна, а позже, неподалеку, на Пречистенском бульваре поселился и брат Сергей Михайлович. Вместе с Коншиным Третьяковы пожертвовали значительную сумму на реконструкцию храма и постройку колокольни. Освящение новой трапезной и колокольни было совершено 9 июня 1868 года митрополитом Иннокентием, отслужившим в храме свою первую литургию после прибытия в Московскую митрополию.

В. Д. Коншин был инициатором создания первой церковно-приходской школы храма и стал её попечителем. Занятия начались в январе 1875 года; учебной частью руководил действительный статский советник А. Г. Кашкадамов. В 1882 году при храме было построено отдельное здание для школы и богадельни.

Во времена СССР [ править ]

В 1930 году храм дружно отстояли от закрытия верующие: 1 марта было принято постановление о закрытии, а 20 мая власти приняли новое постановление: «Имея в виду, что в районе нахождения закрываемой церкви уже закрыты 4 церкви: Антипьевская, Ржевская, Бариковская и Зачатьевский монастырь и что особо острой нужды в здании обыденской церкви не видно… церковь оставить верующим.»

По преданию, храм собирались закрыть после службы 22 июня 1941 года, но началась война.

15 июня 1944 года сюда была перенесена из храма Воскресения Христова в Сокольниках почитаемая как чудотворная икона Божией Матери «Нечаянная Радость». В храме хранится ряд иных святынь, в частности, связанных с деятельностью митрополита Серафима (Чичагова): икона «Спаситель в белом хитоне». Высота колокольни — 36 метров. С южной стороны звонарской площадки можно увидеть отсутствие ажурной кованой решётки — след от колокола, сброшенного во время антирелигиозной кампании в 1940-м году.

Современное состояние [ править ]

храм пророка илии в обыденском переулке святыни

В настоящее время настоятелем храма является протоиерей Максим (Шевцов). На приходе действует воскресная школа для детей и лекторий для взрослых. Кроме того приход занимается социальным служением, молодежной и миссионерской работой, организуются паломнические поездки, в храме проводятся экскурсии, организуются паломнические поездки.

Источник

Святой пророк Илия в пустыни

храм пророка илии в обыденском переулке святыни

Величаем тя, / святый славный пророче Божий Илие, / и чтим еже на Небеса / на колеснице огненней, / преславное восхождение твое.

ЖИТИЕ ПРОРОКА ИЛИИ

Святой пророк Илия – один из величайших пророков и первый девственник Ветхого Завета – родился в Фесвии Галаадской в колене Левиином за 900 лет до Воплощения Бога Слова.

Святитель Епифаний Кипрский сообщает о рождении пророка Илии такое предание: «Когда родился Илия, отец его Совах видел в видении, что благообразные мужи приветствовали его, пеленали огнем и питали пламенем огненным». Данное младенцу имя Илия (крепость Господня) определило всю его жизнь. С малых лет он посвятил себя Единому Богу, поселился в пустыне и проводил жизнь в строгом посте, Богомыслии и молитве. Призванный к пророческому служению при израильском царе Ахаве, пророк стал пламенным ревнителем истинной веры и благочестия. В то время израильский народ отпал от веры своих отцов, оставил Единого Бога и поклонялся языческим идолам, почитание которых ввел нечестивый царь Иеровоам. Особо поддерживала идолослужение жена царя Ахава, язычница Иезавель. Поклонение идолу Ваалу привело израильтян к полному нравственному разложению. Видя гибель своего народа, пророк Илия стал обличать царя Ахава в нечестии, убеждая его покаяться и обратиться к Истинному Богу. Царь не послушал его. Тогда пророк Илия объявил ему, что в наказание три года не будет ни дождя, ни росы на земле и засуха прекратится только по его молитве. И действительно, по молитве пророка небо заключилось, наступила засуха и голод по всей земле. Народ страдал от нестерпимого зноя и голода. Господь по Своему милосердию, видя страдания людей, готов был пощадить всех и послать дождь на землю, но не хотел нарушить слова пророка Илии, горевшего желанием обратить сердца израильтян к покаянию и возвратить их к истинному Богопочитанию. Сохраняя пророка Илию от рук Иезавели, Господь во время бедствия послал его в сокровенное место у потока Хораф. Хищным воронам Господь повелел приносить пищу пророку, внушая ему тем самым жалость к страждущему народу. Когда поток Хораф высох, Господь послал пророка Илию в Сарепту Сидонскую к бедной вдове, которая страдала вместе с детьми в ожидании голодной смерти. По просьбе пророка она приготовила ему опреснок из последней горсти муки и остатка масла. Тогда по молитве пророка Илии мука и масло с тех пор не истощались в доме вдовы на протяжении всего голода. Силою своей молитвы великий пророк сотворил другое чудо – воскресил умершего сына этой вдовы. По прошествии трех лет засухи Милосердый Господь послал пророка к царю Ахаву для прекращения бедствия. Пророк Илия велел собрать на гору Кармил весь Израиль и жрецов Ваала. Когда народ собрался, пророк Илия предложил соорудить два жертвенника: один – от жрецов Ваала, другой – от пророка Илии для служения Истинному Богу. «На который из них спадет огонь с неба, тот будет указанием, чей Бог истинен, – сказал пророк Илия, – и все должны будут поклониться Ему, а не признающие Его будут преданы смерти». Первыми приступили к жертвоприношению пророки Ваала: они взывали к идолу с утра до вечера, но напрасно – небо молчало. К вечеру святой пророк Илия воздвиг свой жертвенник из 12-ти камней, по числу колен Израилевых, возложил жертву на дрова, приказал выкопать вокруг жертвенника ров и повелел поливать жертву и дрова водой. Когда ров наполнился водой, пламенный пророк обратился к Богу с горячей молитвой и прошением, чтобы Господь ниспослал с неба огонь для вразумления заблуждающихся и ожесточившихся израильских людей и обратил сердца их к Себе. По молитве пророка с неба сошел огонь и попалил жертву, дрова, камни и даже воду. Народ пал на землю, взывая: «Воистину Господь есть Бог Един и нет другого Бога, кроме Него!» Тогда пророк Илия умертвил всех жрецов Вааловых и стал молиться о ниспослании дождя. По его молитве небо отверзлось и выпал обильный дождь, напоивший жаждущую землю.

ИКОНА ПРОРОКА ИЛИИ В НАШЕМ ХРАМЕ

Входящих в наш храм пророк Илия встречает своим большим образом, расположенным на левом столпе трапезной части. Икона святого Илии Пророка в пустыни написана в 1902 году, к 200-летию Ильинского храма, очевидно, работавшим в Москве мастером.

ТРОПАРЬ, глас 4

Во плоти Ангел, / пророков основание, / вторый Предтеча пришествия Христова, Илия славный, / свыше пославый Елисееви благодать / недуги отгоняти / и прокаженныя очищати, / темже и почитающим его точит исцеления.

О святый пророче Божий Илие, моли о нас Человеколюбца Бога, да подаст нам, рабам Божиим (имена), дух покаяния и сокрушения о гресех наших, и всесильною Своею благодатию да поможет нам пути нечестия оставити, преспевати же во всяком деле блазе, и в борьбе со страстьми и похотьми нашими да укрепит нас; да всадит в сердца наши дух смирения и кротости, дух братолюбия и незлобия, дух терпения и целомудрия, дух ревности ко славе Божией и о спасении своем и ближних доброе попечение. Отврати от нас предстательством твоим праведный гнев Божий, да тако в мире и благочестии поживше в сем веце, сподобимся причастия вечных благ во Царствии Господа и Спаса нашего Иисуса Христа, Ему же подобает честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и Пресвятым Духом, во веки веков. Аминь.

АКАФИСТ ПРОРОКУ БОЖИЮ ИЛИИ

Избранный Богом на обращение Израиля от прелести Вааловы, грозный обличителю царей законопреступных, просиявый пламенною ревностию по Бозе Вседержители, святостию жизни и чудесы, восхищенный плотию твоею на Небеса: и предъити имеяй Второму пришествию Христову, похвальная восписуем ти, пророче Божий Илие; ты же, яко имеяй велие дерзновение ко Господу, от всяких нас зол и обстояний молитвами твоими свобождай, благочестно тебе вопиющих: Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Ангел ревностию по Бозе и чистым житием твоим, сый во плоти, пророче, был еси: еще бо младенцу ти бывшу, отец твой Совах виде светлыя Ангелы, беседующия с тобою, огнем тя повивающия и пламенем питающия, еже прознаменоваше пламенную ревность твою по Бозе, силу словес твоих и житие, яко свет, непорочное. Сего ради со удивлением зовем ти таковая: Радуйся, от вечности предызбранный в служение спасению сынов Израилевых; радуйся, от чрева матерня предуготованный в провозвестника Божественныя истины и благочестия. Радуйся, преславным, бывшим на тебе, видением родителя твоего удививый; радуйся, девственную чистоту и безмолвие от юности возлюбивый. Радуйся, суету мира сего и вся блага его презревый, душу же твою всецело Господу посвятивый; радуйся, светом премудрости от Бога озаренный и учением благочестия издетства напоенный. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Видя нечестие и развращение во Израили, преславный пророче, зело духом твоим скорбел еси и ревностию по славе Божией воспламенялся еси; яко сынове Израилевы мерзким идолом поклонишася, от Бога же Истиннаго отступиша, Емуже вся Небесная воинства со страхом вопиют: Аллилуиа.

Разум свой злою волею омрачив, беззаконный царь Израильский Ахаав, остави Истиннаго Бога Вседержителя и покланяшеся мерзкому идолу Ваалу, купно же и в царстве своем умножи идолопоклонение и нечестие. Ты же, пророче, исполнен сый велия ревности по Бозе, дерзновенно обличил еси царя, возвестив ему, яко в наказание ему и царства его три лета и месяц шесть не будет дождь, ни роса, и глад велий будет по всей земли. Дивящеся убо толицей ревности твоей по Бозе и велию дерзновению, с любовию зовем ти: Радуйся, небоязненный проповедниче истины и крепкий поборниче благочестия; радуйся, ревностный нечестия обличителю. Радуйся, к наказанию некающихся грешников долготерпеливаго Бога преклонивый; радуйся, словом твоим небо заключивый и плодоносную землю неплодну сотворивый. Радуйся, трилетный глад за нечестие людий от Господа испросивый; радуйся, яко Всевышний Господь дарова тебе в Бога Ахааву, якоже древле Моисеа Фараону. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Силою молитвы твоея, предивный пророче, воистинну заключися небо и не одожди три лета и месяц шесть, и бысть глад велий по всей земли: да поне зноем и гладом томими, нечестивии людие покаются и обратятся ко Господу, со умилением зовуще Ему: Аллилуиа.

Имея велие благоволение к тебе, пророче. Господь восхоте отлучити тя от беззаконных сынов Израиля, да не с ними терпиши глад и жажду, и повеле тебе ити к потоку Хорадову, идеже вранове питаху тя, приносяще хлеб и мясо. Темже приносим тебе похвальная сия: Радуйся, постом и бдением вся земная и суетная помышления истребивый; радуйся, молитвою и богомыслием ум твой в горняя вперивый. Радуйся, патриархов величание и пророков красото; радуйся, девственников похвало и преподобных славо. Радуйся, святителей наставниче и мучеников крепосте; радуйся, яко нечестием и неверием ослепленных сынов Израилевых на путь истины обратил еси. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Буря велия, разрушающая горы, предыдяше, егда приближашеся к тебе, пророче, в Хориве Господь, таже явися трус, и не в трусе Господь, и по трусе огнь, и не во огни Господь, а по огни бысть глас хлада тонка, и ту явися тебе Господь: Егоже присутствие ощутив, покрыл еси лице твое милотию, со страхом и радостию зовый Ему: Аллилуиа.

Слышав нечестивый царь Ахаав повеление твое, о еже собрати вся колена Израилева на гору Кармилскую, и привести на то студныя пророки Вааловы, абие послав, собра вся, и сам прииде тамо. Ты же, ревнителю славы Божия, хотя конечне посрамити мерзкия идолы и прославити Истиннаго Бога, повелел еси уготовати две жертве, огня же на тыя не возгнещати, рек: и будет Бог, иже послушает огнем, Той есть Бог. То слышавше вси людие, реша: добр глагол Илиин, да будет тако. Мы же, величающе тя, зовем: Радуйся, великий посланниче Царя Небеснаго и провозвестниче святых велений Его; радуйся, адаманте, неодолимый в ревности и непоколебимый столпе благочестия. Радуйся, сильный защитниче истины и твердый противоборниче врагов Божиих; радуйся, нечестия искоренителю и насадителю благочестия. Радуйся, пламенный ревнителю Божественныя Славы; радуйся, яко и в последним дни мира имаши проповедывати Истиннаго Бога и обличати окаяннаго антихриста. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Боготечную тя звезду погасити мняше беззаконная царица Иезавель: исполнившися бо на тя ярости за погубление студныx ея пророков, хотяше убити тя. Ожесточися бо сердце ея и не хотяше веровати чудесем твоим, пророче, и познати Истиннаго Бога, поющи Ему: Аллилуиа.

Видевше вси людие Израилевы, по молитве твоей, огнь от Господа с Небесе сшедый на жертву твою, всехвальне пророче, и всю ю пожегший, дрова же, и камень, и персть, и воду потребивый, падоша на лица своя, взывающе: воистинну Господь Бог, Той есть Бог. И вероваша людие Богови, студныя же пророки ты заклал еси. Славяще убо Всесильнаго, чудодеющаго Бога, тебе, угоднику Его, глаголем сице: Радуйся, превелие дерзновение ко Владыце всяческих стяжавый; радуйся, знамении и чудесы Божественную Истину утвердивый. Радуйся, прелесть демонскую посрамивый, истинную же веру прославивый; радуйся, неверныя истинным боговедением просветивый. Радуйся, трикратным лиянием на жертвенник воды, тайну Пресвятыя Троицы явивый; радуйся, яко все естество сущих тебе повиновася, огнь же и вода тебе служаху. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Проповедник истиннаго боговедения и благочестия явился еси, пророче, не токмо во Израили, но и в стране язычестей, послан быв от Господа в Сарепту Сидонскую к ясене вдовице препитатися, паче же да саму ту препитаеши в гладе: имея бо велию чудотворения благодать, умножил еси муку и елей в дому ея неоскудно, дондеже прейде гладное время, и трикратным дуновением, по молитве твоей, воскресил еси умершаго сына ея, поя чудодеющему Богу: Аллилуиа.

Возсияв велиею ревностию по Бозе Вседержители, зело скорбел еси, пророче, яко оставиша завет Его сынове Израилевы, олтари Его раскопаша и пророки избиша. Господь же во утешение твое возвести тебе, яко не весь Израиль отступи от него, но имать седмь тысящ сокровенных рабов своих, иже не преклониша колена своя Ваалу. Темже, воспоминающе ревность твою по Бозе, поем ти с благоговением сицевая: Радуйся, верный служителю и ближний друже Господень; радуйся, образе и похвале благочестивых пастырей. Радуйся, наставниче спасения и просвещение во тме седящих; радуйся, защитником истины мужество внушаяй, в подвизех же и страданиих за правду их укрепляяй. Радуйся, яко серафимскою пламенною любовию к Богу горел еси; радуйся, яко и Господь во всем послушаше тебе и по прошению твоему вся творяше. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Хотя Человеколюбец Господь явити милосердие Свое кающимся грешником, по прошествии прореченнаго гладнаго времене, низпосла по молитве твоей, пророче, и глаголом уст твоих, на жаждущую землю обильный и мирный дождь: сынове же Израилевы, сподобльшиися толикия милости, во умилении сердца благодарственно возопиша Богу: Аллилуиа.

Новое нечестивый царь Ахаав к беззаконием своим приложи злодеяние, егда повеле убити неповиннаго Навуфея и восхити виноград его. Сего ради, обличая законопреступнаго царя, прорекл еси ему, пророче, яко идеже умерщвлен бысть Навуфей, тамо и его кровь свинии и пси полижут, и жену его Иезавель снедят пси, и весь дом его истребится. Ведуще убо мы сбывшееся страшное сие проречение, ужасаемся, зовуще: Радуйся, обидящих и жестокосердных грозный отмстителю; радуйся, сирых и напаствуемых крепкий заступниче. Радуйся, непочитающих святых праздников Православныя Церкве карателю; радуйся, продерзых хульников Имене Божия низложителю. Радуйся, словом обличения, яко громом, беззаконныя поражаяй, радуйся, будущая, яко настоящая, ведый и дальняя, яко близ сущая, прорицаяй. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Странное и преестественное показа Господь и тебе, пророче, промышление, егда повеле алчным и нечадолюбивым враном питати тя в гладе при потоце Хорадове, идеже непрестанно пребывая в молитве и богомыслии, воспевал еси Богу: Аллилуиа.

Весь был еси смирением велиим украшен, пророче Божий, сего ради с гордостию пришедших к тебе двух пятдесятоначальников с воины, да приведут тебе к беззаконному царю Охозии, огнем попалил еси, со смирением же пришедшаго к тебе Авдиа, иже питаше ученики пророческия, помиловал еси. Сего ради приносим ти похвальныя песни сия: Радуйся, гордых смирителю и карателю, смиренных же покрове и заступниче; радуйся, мздоимных судей наказателю, право же судящим помощниче. Радуйся, правоверному воинству во бранех споборниче, нечестивых же супостат низложителю; радуйся, премудростию, яко бронею, облеченный и правдою, яко щитом, огражденный. Радуйся, ревностию по Бозе яко мечем вооруженный и постом, яко крилами, окриленный; радуйся, верою, яко шлемом спасения, покровенный и любовию, яко венцем пресветлым, венчанный. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Всякое человеческое естество зело удивляется, како ты, пречудный пророче, шел еси четыредесять дний, ни ядый, ни пияй, до горы Хорива, идеже сподобился еси преславнаго явления и пресладкия беседы Господа Вседержителя, поя Ему: Аллилуиа.

Ветия многовещанныя недоумеют довольно разумети и изъяснити, како ты, великоимените Илие, во плоти сын человечестей и подобострастен нам быв, восхищен еси с телом твоим на небо, явльшейся тебе колеснице огненней с кони огненными. Славяще убо прославльшаго тя Господа и дивящеся восхищению твоему, благоговейно зовем ти: Радуйся, пречудным воздержанием ветхаго человека в себе умертвивый; радуйся, огнем Божественныя ревности всякое вещественное помышление в себе попаливый. Радуйся, преложением твоим на Небо род человеческий возвеселивый и Жизнь Вечную уверивый; радуйся, честию и славою преестественною от Бога почтенный и паче всех древних пророков прославленный. Радуйся, от Ангельских ликов в селениих Небесных радостно сретенный; радуйся, яко имя твое во всем мире почитается, и ревность твоя по Бозе зело прославляется. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Спасти хотя Всеблагий Бог люди Израилевы от прелести Вааловы, избра тя, великий пророче, во орудие воли своея и облече тя Божественною властию и силою, да обратиши неверныя, исправиши беззаконныя, просветиши омраченныя и научиши всех вопити Богу: Аллилуиа.

Стена и заступление буди нам, пресвяте пророче, мощным твоим ходатайством утоляя праведный гнев Божий, поражающий нас, грешных и непотребных, бездождием и гладом, еще же тлетворными ветры и болезньми, да избавльшеся от бед, благодарственно поем ти: Радуйся, молитвами твоими небо заключаяй и отверзаяй, плодоносие земли и неплодие от Бога посылаяй; радуйся, предстательством твоим пред Богом дожди мирны и росу животворную на земная прозябения низводяй. Радуйся, свирепыя волны морския и страшныя бури утишаяй и громами и молниями по воле Божией управляяй; радуйся, тлетворныя ветры и смертоносныя язвы, поражающия человеки же и скоты, укрощаяй. Радуйся, сирых и вдовиц питателю и щедродательных людий покровителю; радуйся, яко нечестивых хулников и гонителей правыя веры поражаеши и духов злобы от рабов Божиих прогоняеши. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Пение умиленное приими от нас, пророче Божий Илие, якоже приял еси прошение Елисеево, егда проси от тебе, да будет дух, иже в тебе, сугуб в нем, и егда, восхищаяся на Небо, низпустил еси ему милоть твою, юже он взем, раздели, якоже и ты прежде, Иорданския воды, и бысть наследник действовавшия в тебе Божия благодати: сице и нас покрый милотию твоея милости от всяких бед и обстояний, да со благодарением зовем Богу: Аллилуиа.

Светозарное светило во Израили, всехвальне пророче, был еси, сияя равноангельным житием твоим и мудростию, еще же необычною ревностию по Бозе и чудесы преславными, просвещая люди истинным боговедением и разгоняя мрак идолослужения. Темже восписуем ти похвальная, поюще: Радуйся, Лучезарная звездо, сиянием своим озарившая всю вселенную; радуйся, светоносная свеще, непрестанно горящая и во тме седящих просвещающая. Радуйся, духом премудрости и разума озаренный, духом совета и крепости исполненный; радуйся, духом ведения и благочестия просвещенный и духом страха Божия напоенный. Радуйся, высокими добродетельми и преславными чудесы преукрашенный; радуйся, яко суды Божия на земли исполнял еси, пророки же и цари помазывал еси. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Благодать велия дана ти бысть от Бога, прехвальне пророче, яко в земней жизни твоей пророчествовал и совершал еси дивная чудеса, таже преестественно восхищен был еси с плотию твоею на небо: по восхищении же твоем дивно предстал еси на Фаворе Преобразившемуся Господу и с ним беседовал еси, и до днесь не престаеши чудодействовати и источати милости и изцеления усердно почитающим тя, Богу же верно вопиющим: Аллилуиа.

Поюще твою пламенную ревность по Бозе и равноангельное житие, дивная же твоя и преславная чудеса и превелие благоволение к тебе Господа, восхваляем тя, великоимените пророче Илие: обаче не могуще достойно изобразити величие и славу твою, со умилением зовем ти сицевая: Радуйся, ковчеже Божественный Славы и всечестный храме Пресвятыя Троицы; радуйся, светильниче невечерний Церквей и благовонный цвете рая Божественнаго. Радуйся, благочестивых пустынников руководителю, девственников же наставниче и укрепление; радуйся, яко грешников к покаянию возбуждаеши и всему роду христианскому Жизнь Вечную ходатайствуеши. Радуйся, яко во светлостех святых неизреченныя славы наслаждаешися и непрестанно Господа славословиши; радуйся, яко в конце времен велия знамения и чудеса на утверждение имаши совершити людий во истинней вере и на обличение антихриста. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

О предивный и преславный пророче Божий Илие, превелий ревнителю по Бозе, дожди и бездождие, плодоносие на землю и неплодие от Бога посылаяй! Услыши сие малое, благоговейно приносимое тебе нами моление и твоим теплым ко Господу предстательством сохрани нас от бездождия, глада и смертоносных болезней, подаждь же нам благорастворение воздуха и плодоносие, и дух правыя веры и благочестия, да избавльшеся от вечных мук, сподобимся райскаго блаженства, поюще Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *