храм сретения господня в питере
Храм Сретения Господня на Гражданском проспекте
Официальная группа Храма Сретения Господня на Гражданском проспекте.
Время работы: с 9:00 до 17:00
По всем вопросам относительно треб, венчания, крещения просьба ОБРАЩАТЬСЯ НЕПОСРЕДСТВЕННО В ЦЕРКОВНУЮ ЛАВКУ ХРАМА.
Показать полностью.
Протоиерей Георгий Поляков, почётный настоятель Храма.
Иерей Дмитрий Лушников, настоятель Храма, председатель приходского Совета, зав.кафедрой богословия Санкт-Петербургской Духовной Академии.
Храм Сретения Господня на Гражданском проспекте запись закреплена
Отец Димитрий усердно служит на благо Церкви, реализуя дарованные Богом таланты. Его деятельность многогранна и приносит многочисленные плоды во всех ипостасях: священника, преподавателя, автора научно-педагогических богословских трудов, главы кафедры Богословия, издателя, и человека, прекрасно владеющего церковной административной документацией.
Отец Алексий Луковкин также поздравил от лица всех присутствующих в храме отца Димитрия, поблагодарив его за все труды на церковной ниве.
Многая и благая лета отцу Димитрию!
Храм Сретения Господня на Гражданском проспекте запись закреплена
Храм Сретения Господня на Гражданском проспекте запись закреплена
Храм Сретения Господня на Гражданском проспекте запись закреплена
Академия на Неве
Друзья! Предлагаем вашему вниманию беседу заведующего кафедрой богословия Санкт-Петербургской Духовной Академии священника Дмитрия Лушникова с блогером и публицистом Дмитрием Пучковым о сути религиозной жизни, критике Церкви, свободе воли, вере и о многом другом.
Приятного просмотра
Храм Сретения Господня на Гражданском проспекте запись закреплена
11 ноября. Святая преподобномученица Анастасия Римляныня
А́гница Твоя́, Иису́се, Анастаси́я, / зове́т ве́лиим гла́сом: / Тебе́, Женише́ мой, люблю́ / и, Тебе́ и́щущи, страда́льчествую, / и сраспина́юся, и спогреба́юся Креще́нию Твоему́, / и стражду́ Тебе́ ра́ди, я́ко да ца́рствую в Тебе́, / и умира́ю за Тя, да и живу́ с Тобо́ю; / но, я́ко же́ртву непоро́чную, приими́ мя с любо́вию, поже́ршуюся Тебе́. / Тоя́ моли́твами // я́ко Ми́лостив спаси́ ду́ши на́ша.
Показать полностью.
Де́вства вода́ми очище́нна, преподо́бная, / му́ченичества кровьми́, Анастаси́е, венча́вшися, / подае́ши су́щим в ну́ждах неду́гов исцеле́ние и спасе́ние, приступа́ющим от се́рдца, / кре́пость бо тебе́ подае́т Христо́с, // источа́я благода́ть приснотеку́щую.
Де́вственниц похвало́ и му́чениц сла́во, Анастаси́е преподо́бная! К тебе́ во умиле́нии серде́ц на́ших припа́даем и твоего́ заступле́ния у Го́спода о нас мо́лим. А́ще бо чистоте́ твое́й не поревнова́хом и безбоя́зненнаго испове́дания твоего́ не приобщи́хомся, па́че же мно́гими прегреше́ньми и лю́тыми паде́ньми и отсту́пствы гнев Бо́жий привлеко́хом, но не хо́щем во гресе́х на́ших умре́ти и, на твоя́ му́жеския по́двиги взира́юще, па́ки на одоле́ние страсте́й на́ших ополча́емся. Сие́ же ве́дуще, я́ко кроме́ благода́тныя по́мощи ничто́ же благо́е сотвори́ти возмо́жем, ту́ю нам от Го́спода пода́ти тебе́ про́сим. Ты бо, преподобному́ченице пресла́вная, ве́лие ко Влады́це дерзнове́ние стяжа́ла еси́, я́ко просла́вившая Его́ в чи́стой души́ твое́й и в телеси́ твое́м страда́льчестем, зане́ вся прельще́ния и преще́ния мучи́теля презре́вши, искорене́ние же зубо́в и ногте́й истерза́ние, и сосце́в и рук и ног отсече́ние сла́дце претерпе́вши, дерзнове́нно вопия́ла еси́: “Христо́с есть бога́тство мое́ и похвала́”. Те́мже от того́ бога́тств и на́шей нищете́ духо́вная пода́ждь дарова́ния и от безме́рных прегреше́ний живо́т наш соблюди́, мир и безмяте́жие нам испроси́, от нужды́ и уны́ния нас предста́тельством твои́м огради́, друг ко дру́гу нас в послуша́нии и братолю́бии наста́ви и ко Го́споду о́чи серде́ц на́ших всегда́ возводи́, во е́же при́сно сла́вити нам Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха держа́ву, и твое́ те́плое предста́тельство во ве́ки веко́в. Ами́нь
Храм Сретения Господня на Гражданском проспекте запись закреплена
Преподобный Иов Почаевский
Многострада́льнаго пра́отца долготерпе́ние стяжа́в,/ Крести́телеву воздержа́нию уподобля́яся,/ Боже́ственныя же ре́вности обою́ приобща́яся,/ тех имена́ досто́йно прия́ти сподо́бился еси́/ и и́стинныя ве́ры был еси́ пропове́дник безбоя́знен:/ те́мже мона́хов мно́жества ко Христу́ приве́л еси́/ и вся лю́ди в Правосла́вии утверди́л еси́,/ И́ове преподо́бне о́тче наш,// моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Показать полностью.
Ин тропарь на обретение мощей, глас 4:
Возло́жь на ся и́го Христо́во от ю́ности,/ преподо́бне о́тче И́ове,/ многоле́тне свя́то подвиза́лся еси́/ на по́прище благоче́стия во оби́тели Уго́рницстей и на о́строве Ду́бенстем,/ и, прише́д к горе́ Поча́евстей,/ зна́менанней цельбоно́сною стопо́ю Пресвяты́я Богоро́дицы,/ в те́сней пеще́ре ка́менней/ богомы́слия ра́ди и моли́твы многокра́тно заключа́лся еси́,/ и, благода́тию Бо́жиею укрепля́яся,/ му́жественно потруди́лся еси́/ на по́льзу Це́ркве Христо́вы и оби́тели твоея́,/ ку́пно же и проти́ву враго́в Правосла́вия и благоче́стия христиа́нскаго,/ и, наста́вив сицево́му ополче́нию и́ночествующих,/ победи́тели тех предста́вил еси́ Влады́це и Бо́гу.// Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Яви́лся еси́ и́стинныя ве́ры столп,/ ева́нгельских же за́поведей ревни́тель,/ горды́ни обличе́ние,/ смире́нным же предста́тель и науче́ние:/ те́мже и ублажа́ющим тя грехо́в отпуще́ние испроси́,/ и оби́тель твою́ невреди́му сохрани́,// И́ове о́тче наш, многострада́льному подо́бный.
Ин кондак на обретение мощей, глас 8:
Возсия́ от спу́да земна́го сокро́вище нетле́нное моще́й твои́х, / уго́дниче Бо́жий, / я́ко, благоче́стно пожи́в в ве́ре Христа́ Бо́га на́шего, / дости́гл еси́ доброде́телей соверше́нства, / и, оста́вль сла́дость жития́ преходя́щаго, / в пеще́ре горы́ Поча́евския в поще́ниих, моли́твах и труде́х свя́то подвиза́лся еси́, / и те́ми те́ло твое́ увяди́л еси́. / Ны́не же, преше́д к Бо́гу в безмяте́жный и ве́чный поко́й, / мо́лишися о всех с ве́рою к тебе́ прибега́ющих. / Ра́дуйся, И́ове, пресла́вный уго́дниче Бо́жий // и оби́тели Поча́евския украше́ние.
О всесвяты́й и пресла́вный уго́дниче Бо́жий, преподо́бне о́тче наш И́ове, при́сный о нас ко Го́споду моли́твенниче и те́плый предста́телю о душа́х на́ших, к тебе́ всеумиле́нно ны́не притека́ем и, помина́юще по́двиги и чудеса́ твоя́, я́же сотвори́л еси́ и твори́ши на земли́, про́сим и мо́лим твою́ благосты́ню: я́коже тве́рдо и неизме́нно потруди́лся еси́ в ве́ре Христа́ Бо́га на́шего, и, сию́ до конца́ в себе́ и во всех при́сных твои́х це́лу и невреди́му сохрани́вый от вся́ких прираже́ний вра́жиих и ересе́й тлетво́рных, си́це и нас в Правосла́вии и единомы́слии укрепи́, отгоня́я моли́твами твои́ми вся́кую тьму неве́рия и неправомы́слия от серде́ц и помышле́ний на́ших; послужи́вый Го́споду и Бо́гу твоему́ де́лы благи́ми и неизрече́нным самоотверже́нием в труде́х, бде́ниих и поще́ниих, наста́ви нас на путь вся́кия доброде́тели и благосты́ни, избавля́я от искуше́ний и грехо́в, удаля́ющих нас от Бо́га и поверга́ющих в бе́здну зла все житие́ на́ше; яви́выйся иногда́ с Пречи́стою Де́вою Богоро́дицею верху́ горы́ Поча́евския во спасе́ние оби́тели твоея́ от наше́ствия и обложе́ния ага́рянскаго, и ны́не ускори́ на по́мощь стране́ на́шей проти́ву всех враго́в на́ших, вне́шних и вну́тренних, утвержда́я мир и тишину́ в земли́ на́шей, да безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́; и всем к тебе́ притека́ющим и припа́дающим к ра́це честны́х и многоцеле́бных моще́й твои́х и твоея́ по́мощи и заступле́ния тре́бующим неоску́дныя ми́лости незави́стно подава́яй, не оста́ви и нас, си́рых и безпо́мощных, тебе́ моля́щихся, избавля́я от вся́кия ско́рби, гне́ва и ну́жды, от гла́да, губи́тельства, тру́са, пото́па, огня́, меча́, наше́ствия иноплеме́нник и междоусо́бныя бра́ни. Ей, уго́дниче Бо́жий, при́зри ми́лостивно от Престо́ла Царя́ Сла́вы, Ему́же ты ны́не предстои́ши со Арха́нгелы и А́нгелы и со все́ми святы́ми, на оби́тель твою́ Поча́евскую, е́юже ты дре́вле му́дро пра́вил еси́, назда́в ю́ всехва́льным и ди́вным житие́м твои́м, и сохрани́ ю́ моли́твами твои́ми и вся́кий град, и страну́ и всех отовсю́ду, на мо́ре и на су́ши, в пусты́нях и в заключе́ниих многоразли́чных тебе́ призыва́ющих, от всех зол, ви́димых и неви́димых, да, та́ко твое́ю по́мощию и хода́тайством спаса́еми, в ве́це сем и по сконча́нии живота́ на́шего сподо́бимся ку́пно с тобо́ю сла́вити и воспева́ти всечестно́е и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.
История
Первый Храм
Храм Сретения Господня на Выборгской стороне находился в Полюстрово, на Александровской улице.
Деревянная однопрестольная церковь была построена на средства купца А. А. Дорогина по проекту архитектора В. И. Карпова и освящена митрополитом Исидором (Никольским) 29 июня (11 июля) 1887 года. Вскоре церковь была расширена северным приделом во имя новопрославленного святителя Феодосия Черниговского. В том же году на углу Александровской и Варваринской улиц была выстроена деревянная часовня иконы Божией Матери «Всех скорбящих Радости».
По состоянию на 1899 год в церковном приходе состояло 46 домов (1169 мужчин, 1328 женщин). Приход содержал две школы.
Церковь была закрыта 11 февраля 1933 года по просьбе завкома «Металлического завода им. Сталина» и передана для служб ПВО. В настоящее время на месте Храма располагаются учебные корпуса с садом.
Современная церковь
Храм Сретения Господня является самым крупным из построенных в северной столице после революции. Высота храма — 37 метров, вместимость тысяча человек. Архитектор проекта — Георгий Васильев. Храм построен в нововизантийском стиле, что делает его уникальным для архитектуры Санкт-Петербурга. Венчает храм бронзовый, позолоченный крест, выполненный также согласно византийской традиции и освященный митрополитом Санкт-Петербургским и Ладожским Владимиром в 2006 году.
Возведение храма началось в 1999 году, но до 2003 года особых успехов достигнуто не было, все ограничилось забивкой свай. Лишь после того, как непосредственное руководство строительством перешло к настоятелю храма протоиерею Георгию Полякову и старосте храма Дмитрию Лушникову, преподавателю Санкт-Петербургской Духовной академии и семинарии, строительство сдвинулось с мертвой точки. Несмотря на трудности, обусловленные сложностью архитектуры и недостатком финансирования, строительно-монтажные работы уже не останавливались и практически были закончены к концу 2008 года. Первое богослужение в новом храме было проведено в праздник Рождества Христова в 2009 году. В настоящее время продолжаются отделочные, интерьерные работы и благоустройство территории.
Росписью храма занимается творческая мастерская художников под руководством Георгия Шереметьева, а выполненные работы уже получили высокую оценку Союза художников Санкт-Петербурга.
Славится храм своей звонницей, которая представлена одиннадцатью колоколами, отлитыми по возрожденной древней технологии на заводе Николая Шувалова в г. Тутаеве Ярославской области. Благодаря этому в храме проводятся ежегодные пасхальные концерты колокольного звона, собирающие лучших звонарей Санкт-Петербурга.