тропарь иоанну предтече усекновение

Пророк, Предтеча и Креститель Господень Иоанн. Молитвы

Дни памяти: Август 29, Июнь 24, Май 25, Октябрь 12, Сентябрь 23, Февраль 24, Январь 7

тропарь иоанну предтече усекновениетропарь иоанну предтече усекновениетропарь иоанну предтече усекновениетропарь иоанну предтече усекновениетропарь иоанну предтече усекновение

Величание Иоанну Предтече (1-е и 2-е обретение главы)

Величаем тя, /
Крестителю Спасов Иоанне, /
и почитаем вси честныя твоея главы обретение.

Тропарь Иоанну Предтече (Рождество), глас 4:

Пророче и Предтече пришествия Христова, /
достойно восхвалити тя недоумеем мы, любовию чтущии тя: /
неплодство бо рождшия и отчее безгласие разрешися /
славным и честным твоим рождеством, /
и воплощение Сына Божия мирови проповедуется.

Тропарь Иоанну Предтече (Усекновение главы), глас 2:

Память праведнаго с похвалами, /
тебе же довлеет свидетельство Господне, Предтече: /
показал бо ся еси воистинну и пророков честнейший, /
яко и в струях крестити сподобился еси Проповеданнаго. /
Темже за истину пострадав, радуяся, /
благовестил еси и сущим во аде Бога, явльшагося плотию, /
вземлющаго грех мира /
и подающего нам велию милость.

Тропарь Иоанну Предтече (1-е и 2-е обретение главы), глас 4:

От земли возсиявши, Предтечева глава /
лучи испущает нетления верным исцелений, /
свыше собирает множество Ангел, /
доле же созывает человеческий род, /
единогласную возсылати славу Христу Богу.

Тропарь Иоанну Предтече (3-е обретение главы), глас 4:

Яко Божественное сокровище, сокровенное в земли, /
Христос откры главу твою нам, пророче и Предтече. /
Вси убо, сошедшеся в сея обретение, /
песньми богоглаголивыми Спаса воспоим, /
спасающа нас от тления молитвами твоими.

Тропарь Иоанну Предтече (Перенесение из Мальты в Гатчину десной руки Иоанна Крестителя), глас 4:

От запада возсиявши Предтечева рука, /
лучи испущает нетления верным исцелений, /
свыше собирает множество Ангел, /
доле же созывает человеческий род, /
единогласно возсылати славу Христу Богу.

Источник

Усекновение главы Иоанна Предтечи

11 сентября

тропарь иоанну предтече усекновение

Тропа́рь, гла́с 2:

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че: показа́л бо ся еси́ вои́стинну и проро́ков честне́йший, я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго. Те́мже за и́стину пострада́в, ра́дуяся, благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га, я́вльшагося пло́тию, взе́млющаго гре́х ми́ра и подаю́щаго на́м ве́лию ми́лость.

Конда́к, гла́с 5:

Предте́чево сла́вное усекнове́ние смотре́ние бы́сть не́кое Боже́ственное, да и су́щим во а́де Спа́сово пропове́сть прише́ствие. Да рыда́ет у́бо Ироди́я, беззако́нное уби́йство испроси́вши: не зако́н бо Бо́жий, ни живы́й ве́к возлюби́, но притво́рный, привре́менный.

Стихи́ра, гла́с 6:

Пляса́ учени́ца вселука́ваго диа́вола, и главу́ твою́, Предте́че, мзду́ взя́т. О, пи́ра, испо́лнена крове́й! Лу́чше бе́ не кля́тися, Ироде беззако́нне, лжи́ вну́че. Аще ли же и кля́лся еси́, но не о добре́ кля́лся: лу́чше бе́ солга́вшу жи́знь получи́ти, не́же и́стинствовавшу главу́ Предте́чеву усе́кнути. Но мы́ Крести́теля, я́ко в рожде́нных жена́ми бо́льша, досто́йно чту́ще, ублажа́ем.

Величание усекновению

Велича́ем тя,/ Крести́телю Спа́сов Иоа́нне,/ и почита́ем вси/ честны́я твоея́ главы́// усекнове́ние.

Молитва первая

Крести́телю Христо́в, пропове́дниче покая́ния, ка́ющагося не пре́зри мене́, но совокупля́яся с во́и Небе́сными, моли́ся ко Влады́це за мене́, недосто́йнаго, уны́лаго, немощна́го и печа́льнаго, во мно́гия бе́ды впа́дшаго, утружде́ннаго бу́рными по́мыслы ума́ моего́. Аз бо есмь верте́п злых дел, отню́дь не име́яй конца́ грехо́вному обы́чаю, пригвожде́н бо есть ум мой земны́м веще́м. Что сотворю́? Не вем. И к кому́ прибе́гну, да спасе́на бу́дет ду́ша моя́? То́кмо к тебе́, святы́й Иоа́нне, благода́ти тезоимени́те, я́ко тя пред Го́сподем по Богоро́дице вем бо́льша бы́ти рожде́нных всех, ты бо сподо́бился еси́ косну́тися верху́ Царя́ Христа́, взе́млющаго грехи́ ми́ра, А́гнца Бо́жия. Его́же моли́ за гре́шную мою́ ду́шу, да поне́ отны́не, в пе́рвый на́десять час, понесу́ тяготу́ благу́ю и прииму́ мзду с после́дними. Ей, Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний Проро́че, пе́рвый во благода́ти му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чистоты́ учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в! Тя молю́, к тебе́ прибега́ю: не отри́ни мене́ от твоего́ заступле́ния, но возста́ви мя, низве́рженнаго мно́гими грехи́. Обнови́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием, поне́же обоего́ нача́льник еси́: креще́нием омыва́яй прароди́тельный грех, покая́нием же очища́яй коего́ждо де́ло скве́рно. Очи́сти мя, греха́ми оскверне́ннаго, и пону́ди вни́ти, а́може ничто́же скве́рно вхо́дит, в Ца́рствие Небе́сное. Ами́нь.

Молитва вторая

Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний проро́че, пе́рвый му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чистоты́ учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в! Тя молю́, и тебе́ прибега́ю не отри́ни мене́ от твоего́ заступле́ния, не оста́ви мя па́дшего мно́гими грехи́; обнови́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием; очи́сти мя, грехи́ оскверне́ннаго, и пону́ди вни́ти, а́може ничто́же скве́рно вхо́дит, в Ца́рствие Небе́сное. Ами́нь.

Источник

Тропари пророкам

Предтече и Крестителю Господню Иоанну

тропарь иоанну предтече усекновение

Зачатие, глас 4

Пе́рвее неражда́ющая непло́ды, возвесели́ся,/ се бо зача­ла́ еси́ Со́лнца свети́льника я́ве,/ просвеща́ти иму́ща всю вселе́нную, слепото́ю неду́гующую./ Лику́й, Заха́рие, вопия́ со дерзнове́нием:// проро́к Вы́шняго есть хотя́й роди́тися.

Пере­вод: Преж­де не рож­дав­шая бес­плод­ная воз­ве­се­лись, ибо поис­ти­не ты зача­ла све­тиль­ник Солн­ца, а ему пред­сто­ит про­све­тить всю все­лен­ную, сле­по­тою страж­ду­щую. Ликуй, Заха­рия, взы­вая с дерз­но­ве­ни­ем: «Про­рок Все­выш­не­го – тот, кто дол­жен родится!»

Рождество, глас 4

Проро́че и Предте́че прише́ствия Христо́ва,/ досто́йно восхвали́ти тя недоуме́ем мы, любо́вию чту́щии тя:/ непло́дство бо ро́ждшия и о́тчее безгла́сие разреши́ся/ сла́вным и честны́м твои́м рождество́м,// и воплоще́ние Сы́на Бо́жия ми́рови пропове́дуется.

Пере­вод: Про­рок и Пред­те­ча при­ше­ствия Хри­сто­ва, достой­но вос­хва­лить тебя не можем мы, с любо­вью почи­тая тебя; ибо бес­пло­дие родив­шей и немо­та отца окон­чи­лись слав­ным и свя­щен­ным тво­им рож­де­ством, и вопло­ще­ние Сына Божия миру возвещается.

Величание

Велича́ем тя, Предте́че Спа́сов Иоа́нне, и чтим е́же от непло́дове пресла́вное рож­де­ство́ твое́.

Усекновение главы, глас 2

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми,/ тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че:/ пока́зал бо ся еси́ вои́стину и проро́ков честне́йший,/ я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго./ Те́мже за и́стину пострада́в ра́дуяся,/ благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га я́вльшагося пло́тию,/ взе́млющаго грех ми́ра,// и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.

Пере­вод: Память пра­вед­ни­ка чтит­ся похва­ла­ми, тебе же доволь­но сви­де­тель­ства Гос­под­ня, Пред­те­ча, ведь явил­ся ты поис­ти­не из про­ро­ков слав­ней­шим, ибо удо­сто­ил­ся в стру­ях кре­стить Про­по­ве­дан­но­го. Пото­му за исти­ну постра­дав с радо­стью, бла­го­вест­во­вал ты и нахо­дя­щим­ся во аде Бога, явив­ше­го­ся во пло­ти, подъ­ем­лю­ще­го грех мира и пода­ю­ще­го нам вели­кую милость.

Величание

Велича́ем тя,/ Крести́телю Спа́сов Иоа́нне,/ и почита́ем вси/ честны́я тво­ея́ главы́// усекнове́ние.

1‑е и 2‑е обретение главы, глас 4

От зем­ли́ возсия́вши, Предте́чева глава́,/ лучи́ испуща́ет нетле́ния, ве́рным исцеле́ний,/ свы́ше собира́ет мно́жество А́нгел,/ до́ле же созыва́ет челове́ческий род,// единогла́сную возсыла́ти сла́ву Хри­сту́ Бо́гу.

Пере­вод: Из зем­ли вос­си­яв­шая гла­ва Пред­те­чи посы­ла­ет вер­ным лучи нетлен­ные исце­ле­ний, соби­ра­ет с небес мно­же­ство Анге­лов, на зем­ле созы­ва­ет чело­ве­че­ский род вос­сы­лать еди­но­глас­но сла­ву Хри­сту Богу.

Величание

Велича́ем тя,/ Крести́телю Спа́сов Иоа́нне,/ и почита́ем вси/ честны́я тво­ея́ главы́// обре́тение.

3‑е обретение главы, глас 4

Я́ко Боже́ственное сокро́вище сокрове́нное в земли́,/ Христо́с откры́ гла­ву́ твою́ нам, проро́че и Предте́че./ Вси у́бо соше́дшеся в сея́ обре́тение,/ пе́сньми богоглаго́ливыми Спа́са воспои́м,// спаса́юща нас от тле́ния моли́твами твои́ми.

Пере­вод: Как Боже­ствен­ное сокро­ви­ще, сокры­тое в зем­ле, Хри­стос открыл нам гла­ву твою, про­рок и Пред­те­ча. Мы же все, собрав­шись в честь ее обре­те­ния, пес­ня­ми Бого­дух­но­вен­ны­ми Спа­си­те­ля вос­по­ем, спа­са­ю­ще­го нас от тле­ния молит­ва­ми твоими.

Величание

Велича́ем тя,/ Крести́телю Спа́сов Иоа́нне,/ и почита́ем вси/ честны́я тво­ея́ главы́// обре́тение.

Перенесение из Мальты в Гатчину десной руки Иоанна Крестителя, глас 4

От за́пада возсия́вши Предте́чева рука́,/ лучи́ испуща́ет нетле́ния ве́рным исцеле́ний,/ свы́ше собира́ет мно́жество А́нгел,/ до́ле же созыва́ет челове́ческий род,// единогла́сно возсыла́ти сла́ву Хри­сту́ Бо́гу.

Пере­вод: На запа­де вос­си­яв­шая рука Пред­те­чи посы­ла­ет вер­ным лучи нетлен­ные исце­ле­ний, соби­ра­ет с небес мно­же­ство Анге­лов, на зем­ле созы­ва­ет чело­ве­че­ский род вос­сы­лать еди­но­глас­но сла­ву Хри­сту Богу.

Величание

Велича́ем тя,/ Крести́телю Спа́сов Иоа́нне,/ и почита́ем вси// честны́я тво­ея́ руки́ пронесе́ние.

Даниилу и трем отрокам: Анании, Азарии и Мисаилу, глас 2

тропарь иоанну предтече усекновение

Ве́лия ве́pы испpавле́ния:/ во исто́чнице пла́мене, я́ко на воде́ упокое́ния,/ святи́и тpие́ о́тpоцы pа́довахуся,/ и пpоpо́к Дании́л льво́м па́стыpь я́ко о́вцам явля́шеся.// Тех моли́твами, Хpи­сте́ Бо́же, спа­си́ ду́ши на́ша.

Пере­вод: Вели­ки веры свер­ше­ния! В источ­ни­ке пла­ме­ни, как на воде отдох­но­ве­ния, свя­тые три отро­ка радо­ва­лись. И про­рок Дани­ил львов пасу­щим, как овец, явил­ся. Их моль­ба­ми, Хри­сте Боже, спа­си души наши!

Елисею, глас 4

И́же во пло́ти А́нгел,/ и проро́ков нача́льнику свиде́тельствова, сла́вный Елиссе́е,/ ди́вны чуде­са́ соде́лал еси́, проро́че,/ поспе́шеством Свята́го Ду́ха;/ си́лою Илиино́ю исцели́в во́дное естество́,/ зве́ри же погу­би́, пожира́ющия,/ и Неема́на очи́сти,/ и вдови́ча сы́на воскреси́л еси́,// и всем чту́щим тя да́руй благода́ть и исцеле́ние.

Пере­вод: Во пло­ти Ангел и гла­вен­ству­ю­щий по обще­му при­зна­нию про­рок ( 4Цар.2:15 ), слав­ный Ели­сей, уди­ви­тель­ные чуде­са ты сотво­рил, про­рок, содей­стви­ем Свя­то­го Духа, силою Илии обез­вре­див воду в источ­ни­ке ( 4Цар.2:19–22 ), зве­ря­ми же погу­бил, пожи­ра­ю­щи­ми ( 4Цар.2:23–24 ), и Нее­ма­на очи­стил ( 4Цар.5:14 ), и сына вдо­вы вос­кре­сил ( 4Цар.4:32–35 ), пото­му и всем почи­та­ю­щим тебя даруй бла­го­дать и исцеление.

Захарии, глас 4

тропарь иоанну предтече усекновение

Свяще́нства оде́ждею обложе́н, прему́дре,/ по зако́ну Бо́жию всесожже́ния прия́тна священноле́пно приноси́л еси́, Заха́рие,/ и был еси́ свети́льник и зри́тель та́йных,/ знаме́ния в тебе благода́ти нося́ я́вственно, всему́дре,/ и мече́м убие́н быв в хра́ме Бо́жии,/ Христо́в проро́че, с Предте́чею моли́,// спасти́ся душа́м на́шим.

Пере­вод: Свя­щен­ством обле­чен­ный, пре­муд­рый, по зако­ну Божию ты, достой­но свя­ты­ни, при­но­сил бого­при­ят­ные все­со­жже­ния, Заха­рия, и был све­тиль­ни­ком и зри­те­лем таинств, явно нося в себе зна­ме­ния бла­го­да­ти, все­муд­рый, и был убит мечом в хра­ме Божи­ем, Хри­стов про­рок, с Пред­те­чей моли о спа­се­нии душ наших.

Иезекиилю, глас 2

тропарь иоанну предтече усекновение

Проро́че Бо́жий Иезеки́иле,/ предзре́вый затворе́нная Ду́хом врата́/ и Плотоно́сца, во исхо́де сих, Еди́наго сказа́вый Бо́га,/ Того́ моли́, мо́лимся,/ да отве́рзет дверь ми́лости Своея́// и спасе́т ду́ши благоче́стно пою́щих па́мять твою́.

Пере­вод: Про­рок Божий Иезе­ки­иль, пред­ви­дев­ший затво­рен­ные Духом вра­та и при­няв­ше­го на Себя плоть, выхо­дя­ще­го из них ( Иез.44:2 ), про­ро­че­ство­вав­ший Еди­но­го Бога, моли Его, молим­ся, да отво­рит дверь мило­сти Сво­ей и спа­сет души бла­го­че­сти­во вос­пе­ва­ю­щих память твою.

Илие, глас 4

тропарь иоанну предтече усекновение

Во пло́ти А́нгел,/ проро́ков основа́ние,/ вторы́й Предте́ча прише́ствия Христо́ва Илия́ сла́вный,/ свы́ше посла́вый Елисе́еви благода́ть,/ неду́ги отго­ня́ти/ и прокаже́нныя очища́ти,// те́мже и почита́ющим его́ то́чит исцеле́ния.

Пере­вод: Во пло­ти Ангел, про­ро­ков осно­ва­ние, вто­рой Пред­те­ча при­ше­ствия Хри­сто­ва, Илия слав­ный, свы­ше послав­ший Ели­сею бла­го­дать неду­ги отго­нять и про­ка­жен­ных очи­щать, пото­му и почи­та­ю­щим его исто­ча­ет исцеления.

Величание

Велича́ем тя,/ святы́й сла́вный проро́че Бо́жий Илие́,/ и чтим, е́же на Небеса́/ на колесни́це о́гненней,// пресла́вное восхожде́ние твое́.

Иоилю, глас 2

тропарь иоанну предтече усекновение

Предве́дый Бо́жие прише́ствие во пло́ти/ и наи́тие Ду́ха Свята́го и гряду́щий Суд предсказа́вый,/ проро́че Ио́иле:/ спаса́й моли́твами твои́ми// чту́щия тя от всех скорбе́й.

Пере­вод: Пред­ви­дев­ший Божие при­ше­ствие во пло­ти и соше­ствие Духа Свя­то­го и гря­ду­щий Суд пред­ска­зав­ший, про­рок Иоиль, спа­сай молит­ва­ми тво­и­ми почи­та­ю­щих тебя от всех скорбей.

Моисею Боговидцу, глас 2

тропарь иоанну предтече усекновение

На высо­ту́ доброде́телей возше́л еси́, проро́че Моисе́е;/ и сего́ ра́ди сподо́бился еси́ ви́дети сла́ву Бо́жию./ Скрижа́ли благода́тныя Зако́на прия́т,/ и начерта́ний благода́ть в себе́ нося́,/ и проро́ков был еси́ честна́я похвала́,// и благоче́стия вели́кое та́инство.

Пере­вод: На высо­ту доб­ро­де­те­лей взо­шел ты, про­рок Мои­сей, и пото­му удо­сто­ил­ся видеть сла­ву Божию. Скри­жа­ли бла­го­дат­ные Зако­на полу­чил и, нося в себе образ бла­го­да­ти, ты был свя­щен­ной сла­вой про­ро­ков и вели­кой тай­ной благочестия.

Самуилу, глас 5

тропарь иоанну предтече усекновение

От ма́тере умоле́нный, тезоимени́те да́ния Бо́жия,/ от Бо́га зва́ния во младе́нчестве сподо́бися,/ честны́й проро́че Саму́иле,/ до́бре пасы́й непокори́выя лю́ди/ и царе́м яви́выйся устрои́тель,/ и о нас, ве́рно чту́щих тя, моли́ И́стиннаго Бо́га,// да спасе́т ду́ши на́ша.

Пере­вод: Ты появил­ся по молит­вам мате­ри, нося­щий имя «услы­шал Бог», ты во мла­ден­че­стве удо­сто­ил­ся при­зва­ния Гос­по­дом, почи­та­е­мый про­рок Саму­ил, ты хоро­шо пас непо­кор­ный народ и стал осно­ва­те­лем цар­ства (Изра­иль­ско­го), и о нас, с верой почи­та­ю­щих тебя, моли Истин­но­го Бога, да спа­сет души наши.

Источник

11 сентября

Чтения Священного Писания

Богослужения

Тропари, кондаки, молитвы и величания

В субботу, всем святым

Апо́столи, му́ченицы и проро́цы,/ святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии,/ до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии,/ дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су,/ о нас Того́, я́ко Бла́га, моли́те,// спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.

Перевод: Апостолы, мученики и пророки, святители, преподобные и праведные, подвиг доблестно совершившие и веру сохранившие, дерзновение пред Спасителем имея, Его за нас, как благого, умолите, молимся, во спасение душам нашим!

Я́ко нача́тки естества́, Насади́телю тва́ри,/ вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики;/ тех моли́твами в ми́ре глубо́це// Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́ Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

Перевод: Как первые плоды природы Насадителю всего творения вселенная приносит, Тебе, Господи, богоносных мучеников. Их мольбами и ходатайством Богородицы, Церковь Твою – Твой народ в мире глубоком сохрани, Многомилостивый.

В субботу, за умерших

Помяни́, Го́споди, я́ко благ, рабы Твоя́,/ и, ели́ка в житии́ согреши́ша, прости́:/ никто́же бо безгре́шен, то́кмо Ты,// моги́й и преста́вленным да́ти поко́й.

Перевод: Помяни, Господи, как Благой, рабов Твоих и всё, в чем они в жизни согрешили, прости: ибо никто не безгрешен, кроме Тебя. Ты можешь и преставившимся дать покой.

Со святы́ми упоко́й,/ Христе́,/ ду́ши раб Твои́х,/ иде́же несть боле́знь, ни печа́ль,/ ни воздыха́ние,// но жизнь безконе́чная.

Перевод: Со святыми упокой, Христе, души рабов Твоих, там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания, но жизнь бесконечная.

Усекновению главы Иоанна Предтечи

Предте́чево сла́вное усекнове́ние,/ смотре́ние бысть не́кое Боже́ственное;/ да и су́щим во а́де Спа́сово пропове́сть прише́ствие./ Да рыда́ет у́бо Ироди́а,/ беззако́нное уби́йство испроси́вши:/ не зако́н бо Бо́жий, ни живы́й век возлюби́,// но притво́рный, привре́менный.

Перевод: Предтечи славное усекновение произошло по некоему Божественному замыслу, чтобы он и пребывавшим во аде возвестил о пришествии Спасителя. Да восплачет же Иродиада, беззаконное убийство испросившая: ведь не закон она Божий возлюбила, не вечную жизнь, но обманчивую и временную.

И́род, Предте́че, беззако́нновав,/ жене́ подаде́ главу́ твою́ честну́ю,/ е́йже покланя́ющеся, весели́мся;/ Ироди́я же пла́чет и рыда́ет,// и И́род, и пляса́вшая.

Перевод: Ирод, совершая беззаконие, Предтеча, подал жене главу твою почитаемую, ей же поклоняясь, радуемся, Иродиада же плачет и рыдает, и Ирод с ней, и плясавшая (Саломея).

Собору и Усекновению главы Иоанна Предтечи

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми,/ тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че:/ пока́зал бо ся еси́ вои́стину и проро́ков честне́йший,/ я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго./ Те́мже за и́стину пострада́в ра́дуяся,/ благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га я́вльшагося пло́тию,/ взе́млющаго грех ми́ра,// и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.

Перевод: Память праведника чтится похвалами, тебе же довольно свидетельства Господня, Предтеча, ведь явился ты поистине из пророков славнейшим, ибо удостоился в струях крестить Проповеданного. Потому за истину пострадав с радостью, благовествовал ты и находящимся во аде Бога, явившегося во плоти, подъемлющего грех мира и подающего нам великую милость.

Предтече и Крестителю Господню Иоанну

Молитва Предтече и Крестителю Господню Иоанну

Крести́телю Христо́в, пропове́дниче покая́ния, ка́ющагося не пре́зри мене́, но совокупля́яся с во́и Небе́сными, моли́ся ко Влады́це за мене́, недосто́йнаго, уны́лаго, немощна́го и печа́льнаго, во мно́гия бе́ды впа́дшаго, утружде́ннаго бу́рными по́мыслы ума́ моего́. Аз бо есмь верте́п злых дел, отню́дь не име́яй конца́ грехо́вному обы́чаю, пригвожде́н бо есть ум мой земны́м веще́м. Что сотворю́? Не вем. И к кому́ прибе́гну, да спасе́на бу́дет ду́ша моя́? То́кмо к тебе́, святы́й Иоа́нне, благода́ти тезоимени́те, я́ко тя пред Го́сподем по Богоро́дице вем бо́льша бы́ти рожде́нных всех, ты бо сподо́бился еси́ косну́тися верху́ Царя́ Христа́, взе́млющаго грехи́ ми́ра, А́гнца Бо́жия. Его́же моли́ за гре́шную мою́ ду́шу, да поне́ отны́не, в пе́рвый на́десять час, понесу́ тяготу́ благу́ю и прииму́ мзду с после́дними. Ей, Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний Проро́че, пе́рвый во благода́ти му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чистоты́ учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в! Тя молю́, к тебе́ прибега́ю: не отри́ни мене́ от твоего́ заступле́ния, но возста́ви мя, низве́рженнаго мно́гими грехи́. Обнови́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием, поне́же обоего́ нача́льник еси́: креще́нием омыва́яй прароди́тельный грех, покая́нием же очища́яй коего́ждо де́ло скве́рно. Очи́сти мя, греха́ми оскверне́ннаго, и пону́ди вни́ти, а́може ничто́же скве́рно вхо́дит, в Ца́рствие Небе́сное. Ами́нь.

Мысли свт. Феофана Затворника

тропарь иоанну предтече усекновение

Дошел слух о делах Господа до Ирода; он при этом тотчас и заключил: это Иоанн воскрес. Мало ли что можно было при этом подумать! А между тем он ни о ком не подумал, как только об Иоанне. Кто же это дал такое направление его мыслям? Совесть. От нее не спрячешь бессовестных дел, суда ее ничем нельзя поправить. Обезглавливая Иоанна, Ирод присвоял себе право на то, и другие не отрицали такого права, а совесть заговорила свое, и речей ее не мог он заглушить ничем. Вот ему и видится Иоанн.

Сколько знаем мы подобных сказаний, что совесть преследует грешника и живописует ему предмет и дело греха так, что он видит их даже вне! Стало быть, есть в нас голос, который мы должны признать не нашим голосом. Чьим же? Божиим. От кого естество наше, от того и голос. Если он Божий, то должно его слушать, ибо тварь не смеет поперечить Творцу. Голос этот говорит, что есть Бог, что мы от Него состоим в полной зависимости и потому не можем не питать в себе благоговейного страха Божия; имея же его, мы должны исполнять волю Божию, которую совесть и указывает. Все это составляет слово Божие, написанное в естестве нашем, читаемое и предлагаемое нам, и мы видим, что люди всех времен и всех стран слышат это слово и внимают ему.

Повсюду веруют в Бога, повсюду слушают совесть и чают будущей жизни. Это только ныне как-то в моду вошло не признавать этих истин. Так поступают натуралисты, по-русски – естественники; значит, естественники проповедуют противоестественное учение.

Притча дня

У одного верующего человека был неверующий сын. Отец переживал сильно, но никак не мог привить юноше религиозность. Чувствуя приближение смерти, он позвал сына:
— Исполни одну мою просьбу.

— Когда я умру, ты сорок дней приходи в эту комнату минут на пятнадцать.

— А что мне при этом делать?

— Ничего не нужно делать. Просто сиди. Но каждый день не менее пятнадцати минут.

Сын похоронил отца и в точности исполнил просьбу: являлся каждый день в комнату и просто сидел. Так минуло сорок дней, после которых юноша сам пришел в церковь и стал глубоко верующим.
Лишь много лет спустя он осознал, сколь мудрым было отцово завещание.
Отец понял, что у молодых слишком быстрый ритм жизни, сплошная суета и некогда над вечным подумать: о смысле жизни, о своей душе, о бессмертии, о Боге. Но стоит лишь остановиться, побыть в тишине — и Господь постучится в сердце.

Источник

Тропарь иоанну предтече усекновение

Пророку Иоанну, Предтече и Крестителю Господню (тропари, кондаки, молитвы и величания)

Тропарь собору и усекновению, глас 2:

П а́мять пра́веднаго с похвала́ми,/ тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че:/ пока́зал бо ся еси́ вои́стину и проро́ков честне́йший,/ я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго./ Те́мже за и́стину пострада́в ра́дуяся,/ благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га я́вльшагося пло́тию,/ взе́млющаго грех ми́ра,// и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.

Тропарь зачатию, глас 4:

П е́рвее неражда́ющая непло́ды, возвесели́ся,/ се бо зачала́ еси́ Со́лнца свети́льника я́ве,/ просвеща́ти иму́ща всю вселе́нную, слепото́ю неду́гующую./ Лику́й, Заха́рие, вопия́ со дерзнове́нием:// проро́к Вы́шняго есть хотя́й роди́тися.

Тропарь рождеству, глас 4:

П роро́че и Предте́че прише́ствия Христо́ва,/ досто́йно восхвали́ти тя недоуме́ем мы, любо́вию чту́щии тя:/ непло́дство бо ро́ждшия и о́тчее безгла́сие разреши́ся/ сла́вным и честны́м твои́м рождество́м,// и воплоще́ние Сы́на Бо́жия ми́рови пропове́дуется.

Тропарь первому и второму обретению главы, глас 4

О т земли́ возсия́вши, Предте́чева глава́,/ лучи́ испуща́ет нетле́ния, ве́рным исцеле́ний,/ свы́ше собира́ет мно́жество А́нгел,/ до́ле же созыва́ет челове́ческий род,// единогла́сную возсыла́ти сла́ву Христу́ Бо́гу.

Тропарь третьему обретению главы, глас 4:

Я́ ко Боже́ственное сокро́вище сокрове́нное в земли́,/ Христо́с откры́ главу́ твою́ нам, проро́че и Предте́че./ Вси у́бо соше́дшеся в сея́ обре́тение,/ пе́сньми богоглаго́ливыми Спа́са воспои́м,// спаса́юща нас от тле́ния моли́твами твои́ми.

Тропарь на перенесение десной руки, глас 4:

О т за́пада возсия́вши Предте́чева рука́,/ лучи́ испуща́ет нетле́ния ве́рным исцеле́ний,/ свы́ше собира́ет мно́жество А́нгел,/ до́ле же созыва́ет челове́ческий род,// единогла́сно возсыла́ти сла́ву Христу́ Бо́гу.

Кондак собору, глас 6:

П лотска́го Твоего́ прише́ствия убоя́вся Иорда́н,/ стра́хом возвраща́шеся,/ проро́ческое же служе́ние исполня́я Иоа́нн,/ тре́петом спря́ташеся,/ А́нгельстии чи́ни ужаса́хуся,/ зря́ще Тя во струя́х пло́тию креща́ема,/ и вси́ су́щии во тьме озаря́хуся,// воспева́ющеТя, я́вльшагося и просвети́вшаго вся.

Кондак зачатию, глас 1:

В есели́тся све́тло Заха́рия вели́кий/ со всесла́вною Елисаве́тию сопру́жницею,/ досто́йно зачина́юще Иоа́нна Предте́чу,/ его́же Арха́нгел благовести́, ра́дуяся,/ и челове́цы достодо́лжно почти́м,// я́ко таи́нника благода́ти.

Кондак рождеству, глас 3:

П ре́жде непло́ды, днесь Христо́ва Предте́чу ражда́ет,/ и той есть исполне́ние вся́каго проро́чества:/ Его́же бо проро́цы пропове́даша,/ на Сего́ во Иорда́не ру́ку положи́в,// яви́ся Бо́жия Сло́ва проро́к, пропове́дник вку́пе и Предте́ча.

Кондак усекновению, глас 5:

П редте́чево сла́вное усекнове́ние,/ смотре́ние бысть не́кое Боже́ственное;/ да и су́щим во а́де Спа́сово пропове́сть прише́ствие./ Да рыда́ет у́бо Ироди́а,/ беззако́нное уби́йство испроси́вши:/ не зако́н бо Бо́жий, ни живы́й век возлюби́,// но притво́рный, привре́менный.

Ин кондак усекновению, глас 4:

И́ род, Предте́че, беззако́нновав, / жене́ подаде́ главу́ твою́ честну́ю, / е́йже покланя́ющеся, весели́мся; // Ироди́я же пла́чет и рыда́ет, / и И́род, и пляса́вшая.

Кондак первому и второму обретению главы, глас 2:

П ро́роче Бо́жий и Предте́че благода́ти,/ главу́ твою́ я́ко ши́пок свяще́ннейший от земли́ обре́тше,/ исцеле́ния всегда́ прие́млем,// и́бо па́ки, я́коже пре́жде в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.

Кондак третьему обретению главы, глас 6:

С ветоявле́нный и Боже́ственный в ми́ре столп,/ со́лнца свети́льник,/ Предте́ча, главу́ светоно́сную и Боже́ственную свою́ показа́вый в конце́х,/ освяща́ет той ве́рно покланя́ющихся и взыва́ющих:// Христо́в прему́дрый Крести́телю, спаси́ всех нас.

Кондак на перенесение десной руки, глас 6:

У́ мнаго Со́лнца свети́льник Боже́ственный Предте́ча,/ показа́вый в конце́х светоно́сную свою́ десни́цу,/ ны́не на се́вере озаря́ет е́ю блаже́нное Оте́чество на́ше,/ просвеща́я и освяща́я ве́рно покланя́ющихся, и Христу́ вопию́щих:// спаси́ нас моли́твами проро́ка Твоего́, Царю́ Вы́шний.

К рести́телю Христо́в, пропове́дниче покая́ния, ка́ющагося не пре́зри мене́, но совокупля́яся с во́и Небе́сными, моли́ся ко Влады́це за мене́, недосто́йнаго, уны́лаго, немощна́го и печа́льнаго, во мно́гия бе́ды впа́дшаго, утружде́ннаго бу́рными по́мыслы ума́ моего́. Аз бо есмь верте́п злых дел, отню́дь не име́яй конца́ грехо́вному обы́чаю, пригвожде́н бо есть ум мой земны́м веще́м. Что сотворю́? Не вем. И к кому́ прибе́гну, да спасе́на бу́дет ду́ша моя́? То́кмо к тебе́, святы́й Иоа́нне, благода́ти тезоимени́те, я́ко тя пред Го́сподем по Богоро́дице вем бо́льша бы́ти рожде́нных всех, ты бо сподо́бился еси́ косну́тися верху́ Царя́ Христа́, взе́млющаго грехи́ ми́ра, А́гнца Бо́жия. Его́же моли́ за гре́шную мою́ ду́шу, да поне́ отны́не, в пе́рвый на́десять час, понесу́ тяготу́ благу́ю и прииму́ мзду с после́дними. Ей, Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний Проро́че, пе́рвый во благода́ти му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чистоты́ учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в! Тя молю́, к тебе́ прибега́ю: не отри́ни мене́ от твоего́ заступле́ния, но возста́ви мя, низве́рженнаго мно́гими грехи́. Обнови́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием, поне́же обоего́ нача́льник еси́: креще́нием омыва́яй прароди́тельный грех, покая́нием же очища́яй коего́ждо де́ло скве́рно. Очи́сти мя, греха́ми оскверне́ннаго, и пону́ди вни́ти, а́може ничто́же скве́рно вхо́дит, в Ца́рствие Небе́сное. Ами́нь.

К рести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний проро́че, пе́рвый му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чистоты́ учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в! Тя молю́, и тебе́ прибега́ю не отри́ни мене́ от твоего́ заступле́ния, не оста́ви мя па́дшего мно́гими грехи́; обнови́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием; очи́сти мя, грехи́ оскверне́ннаго, и пону́ди вни́ти, а́може ничто́же скве́рно вхо́дит, в Ца́рствие Небе́сное. Ами́нь.

В елича́ем тя, Предте́че Спа́сов Иоа́нне, и чтим е́же от непло́дове пресла́вное рождество́ твое́.

В елича́ем тя,/ Крести́телю Спа́сов Иоа́нне,/ и почита́ем вси/ честны́я твоея́ главы́// усекнове́ние.

В елича́ем тя,/ Крести́телю Спа́сов Иоа́нне,/ и почита́ем вси/ честны́я твоея́ главы́// обре́тение.

Новости

Обновления на сайте

Добавлены новые и отредактированы старые молитвословия в разделах: * Апостолам; * Праведным ; * Мученик ам; * Новомуч еникам и исповедникам XX века; * Преподобным; * Святителям; * Соборам святых

Обновление на сайте

В раздел «Тексты служб» добавлена

Объявления

Внимание!

ПОИСК ПО САЙТУ

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *