тропарь великорецкой иконе николая чудотворца

29 июля (11 августа) 2014 года. Святые дня, молите Бога о нас! (ч.1)

Рождество святителя Николая Мирликийского, чудотворца.

Мч. Каллиника Киликийского (III–IV).

Прпп. Константина и Космы Косинских, Старорусских (XIII); мц. Серафимы девы (117–138); мц. Феодотии и трех чад ее (304); прмч. Михаила Савваита черноризца (IX); мч. Евстафия Мцхетского (589) (Груз.).

Прмчч. Серафима (Богословского) и Феогноста (Пивоварова), иеромонахов (1921); прмч. Анатолия (Смирнова), иеромонаха (после 1930); сщмч. Алексия Красновского, пресвитера и прмч. Пахомия (Русина), иеромонаха (1938).

Святые дня, молите Бога о нас!

Рождество святителя Николая Мирликийского, чудотворца

тропарь великорецкой иконе николая чудотворца
(Рождество святителя Николая Чудотворца)

Долгое время на Руси праздновался день Рождества святителя и чудотворца Николая, архиепископа Мир Ликийских, едва ли не самого почитаемого нашим народом святого. Об этом празднике у нас имелись упоминания уже в XII-XIII-м веках. В Новгороде существовал даже монастырь, посвященный Рождеству Святителя. Но со времени Императрицы Екатерины Великой общецерковное празднование этого дня было отменено. Оно возвращается в нашу церковную жизнь только теперь. Святейший Патриарх Кирилл, митрополит Крутицкий и Коломенский Ювеналий в этот день совершают праздничные богослужения в обителях и храмах, посвященных святителю и чудотворцу Николаю.

В последних изданиях Богослужебных Миней под 29 июля/11 августа приводятся тропарь и кондак Рождеству святителя Николая и сообщается: « 29 июля Восточная Церковь издревле празднует рождество Святителя и Чудотворца Николая ». В Минее под этим же днем приводятся также тропарь и кондак перенесению Великорецкой иконы святителя Николая из Вятки в Москву. В Богослужебных указаниях Издательства Московской Патриархии на 2014 год под тем же числом читаем: « Рождество свт. Николая, архиеп. Мир Ликийских. Перенесение Великорецкой иконы свт. Николая из Вятки в Москву ».

тропарь великорецкой иконе николая чудотворца
(святитель Николай Чудотворец Зарайский)

Нашему единому православному народу, к которому ныне пришла беда, который враг рода человеческого так стремится разделить, очень нужна помощь великого чудотворца. Наш народ един еще и в особом его почитании. И потому будем надеяться, что празднование его Рождества с благодарностью и упованием привлечет к нам новые и богатые его милости.

В наши дни мощи святого угодника Николая Чудотворца находятся в г. Бари (Италия) в базилике, носящей его имя в нижнем храме.

тропарь великорецкой иконе николая чудотворца
(базилика святителя Николая, Бари, Италия)

По договоренности с Ватиканом каждый четверг и по некоторым праздникам, священство Русской Православной Церкви совершает Божественную Литургию на мощах святителя.

тропарь великорецкой иконе николая чудотворца
(Литургия на мощах святителя Николая в базилике. Бари, Италия)

Святителю отче Николае, моли Бога о нас!

Тропарь
глас 4
Правило веры и образ кротости, воздержания учителя яви тя стаду твоему яже вещей истина: сего ради стяжал еси смирением высокая, нищетою богатая. Отче священноначальниче Николае, моли Христа Бога спастися душам нашым.

Тропарь на рождество святителя Николая Чудотворца
глас 4
Чудное и славное рождество твое, святителю Николае, Церковь днесь православных светло празднует, ибо стоянием ногу твоею яви тя Господь и провозвести быти светильника и учителя миряном, весь мир обогащающа и просвещающа чудесы. Тем вопием ти: моли Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак
глас 3
В Мирех, святе, священнодействитель показался еси: Христово бо, преподобне, Евангелие исполнив, положил еси душу твою о людех твоих, и спасл еси неповинныя от смерти; сего ради освятился еси, яко великий таинник Божия благодати.

Молитва святителю Николаю Чудотворцу

О добрый наш пастырю и богомудрый наставниче, святителю Христов Николае! Услыши нас грешных, молящихся тебе и призывающих в помощь скорое предстательство твое; виждь нас немощных, отвсюду уловляемых, всякаго блага лишенных и умом от малодушия помраченных; потщися, угодниче Божий, не оставити нас в греховнем плену быти, да не будем в радость врагом нашим и не умрем в лукавых деяниих наших.
Моли о нас недостойных Содетеля нашего и Владыку, ему же ты со безплотными лики предстоиши: милостива к нам сотвори Бога нашего в нынешнем житии и в будущем веце, да не воздаст нам по делом нашим и по нечистоте сердец наших, но по своей благости воздаст нам.
На твое бо ходатайство уповающе, твоим предстательством хвалимся, твое заступление на помощь призываем, и ко пресвятому образу твоему припадающе, помощи просим: избави нас, угодниче Христов, от зол находящих на нас, и укроти волны страстей и бед возстающих на нас, да ради святых твоих молитв не обымет нас напасть и не погрязнем в пучине греховней и в тине страстей наших. Моли, святителю Христов Николае, Христа Бога нашего, да подаст нам мирное житие и оставление грехов, душам же нашим спасение и велию милость, ныне и присно и во веки веков.

Мученик Каллиник Киликийский

тропарь великорецкой иконе николая чудотворца

Святой мученик Каллиник (III-IV), родом из Киликии, с детства был воспитан в христианской вере. Скорбя о том, что много заблудших людей погибает для вечности, поклоняясь идолам, он пошел по городам и селениям проповедовать язычникам Иисуса Христа и Его учение. Словом Божиим он многих обращал в христианство. В Галатийском городе Анкире святой исповедник был задержан и представлен на суд к правителю Сакердону, жестокому гонителю христиан. Правитель, угрожая мучениями и смертью, приказал Святому принести жертву идолам, но он с бесстрашием заявил, что не боится мучений, так как всякий верующий во Христа получает от Него силы в испытаниях, а по смерти наследует вечную блаженную жизнь.

Святого жестоко били воловьими жилами и железными гребнями рвали тело, но он переносил все с терпением и спокойствием. Это привело в еще большую ярость Сакердона, и он приказал обуть святого в сапоги с острыми гвоздями внутри и плетьми гнать мученика в город Гангр на сожжение. Путь был трудным, и воины, которые сопровождали приговоренного, изнемогли от жажды. В отчаянии они стали просить святого, чтобы он испросил у Господа спасительную воду. Незлобивый святой, сжалившись над своими мучителями, с помощью Божией извлек из камня чудесный родник.

Изумленные воины прониклись сочувствием к своему спасителю и хотели даже отпустить его, но страх перед наказанием заставил их повести мученика дальше. В Гангре святой Каллиник, с радостью воздав благодарение Господу, Который сподобил его мученического венца, сам вошел в пылающий костер и предал душу Богу. Тело его, оставшееся неповрежденным, верующие с честью предали погребению.

Тропарь мученика Каллиника
глас 4
Мученик Твой, Господи, Каллиник/ во страдании своем венец прият нетленный от Тебе, Бога нашего,/ имеяй бо крепость Твою,/ мучителей низложи,/ сокруши и демонов немощныя дерзости./ Того молитвами// спаси души наша.

Кондак мученику Каллинику
глас 2
Горняя красная достойно ныне наследовал еси,/ Христовою бо зело любовию разжегся,/ на огнь, Каллиниче, тем мужественно дерзнул еси,/ Емуже и ныне предстоя,// не престай моля о всех нас.

Мученица Серафима Римская

тропарь великорецкой иконе николая чудотворца

Мученица Серафима дева пострадала за Христа в Риме, при императоре Адриане (117-138 гг.). Уроженка Антиохии, св. Серафима жила в Риме у некоей знатной женщины Савины, которую обратила ко Христу.

За исповедание истинного Бога и отказ принести жертву идолам святая была отдана на поругание двум юношам. Св. Серафима просила Господа защитить ее от насилия. Вдруг произошло землетрясение, и юноши упали в полном расслаблении. Думая, что девица знает некое волшебство, правитель просил ее вернуть юношам здоровье и дар речи. По молитвам святой они исцелились и рассказали, что им явился Ангел и заслонил от них девицу, а их поразило расслабление. Тогда св. Серафиму предали мучениям, после которых отсекли ей голову.

Святая мученица Серафима дева, уроженка Антиохии, жила в Риме в царствование императора Адриана (117-138) у знатной римлянки Савины, которую святая обратила в христианство.

При начавшемся по приказу императора гонении на христиан правитель Берилл приказал привести на суд святую Серафиму. Желая получить от Господа мученический венец, она по первому требованию бесстрашно пошла к палачам. Ее сопровождала преданная Савина. Увидев знатную госпожу, Берилл сначала отпустил девицу, но через несколько дней вновь вызвал святую Серафиму и начал суд.

Правитель заставлял святую почтить языческих богов и принести им жертву, но она смело исповедовала свою веру в Единого Истинного Бога – Иисуса Христа. Тогда Берилл отдал ее на поругание двум бесстыдным юношам. Святая мученица просила Господа защитить ее. Вдруг началось землетрясение и юноши упали в полном расслаблении. На следующий день правителю стало известно, что его замысел не осуществился. Думая, что святая знает волшебство, Берилл попросил ее вернуть юношам здоровье и дар речи, чтобы они сами рассказали о чуде. Святая, помолившись Господу, приказала юношам встать, и они сразу поднялись и сказали судье, что Ангел Господень заслонил собой святую, запретив им подходить к ней. Жестокий правитель не поверил своим слугам и продолжал убеждать святую Серафиму принести жертву идолам. Но святая мученица осталась непреклонной даже тогда, когда ее палили горящими свечами и нещадно били палками. Безжалостного правителя постигла суровая кара: щепа от палки, которой избивали святую, попала ему в глаз, и через три дня мучитель ослеп. Бессильный перед непреклонностью христианки, судья приказал ее обезглавить. Савина с благоговением похоронила тело своей святой наставницы.

Тропарь мученице Серафиме
глас 8
Невесто Христова возлюбленная, Серафиме,/ наследнице Царствия Небеснаго,/ добре за Господа пострадавшая/ и кровию твоею обагренная/ и, аки царскою багряницею, украшенная,/ поминай нас, совершающих святую память твою.

Кондак мученице Серафиме
глас 2
Серафимскою любовию Господа возлюбила еси,/ святая дево Серафиме,/ и всю себе за Господа на мучение предаде,/ дондеже достигла еси Царствия Небеснаго.

Преподобные Константин и сподвижник его Косма

тропарь великорецкой иконе николая чудотворца

Преподобный Константин и сподвижник его Косма были в иночестве учениками преподобного Варлаама Хутынского († 1192; память 6 ноября) и его преемника преподобного Антония Дымского († 1224; память 17 января).

Около 1220 года, оставив Хутынскую обитель, они удалились на пустынный полуостров, расположенный в 3-х верстах от города Старая Русса, между реками Полистью и Смежною, и со временем основали там монастырь во имя святителя Николая, настоятелем которого преподобный Константин был до самой кончины († ок. 1240).
Преподобный Косма продолжал подвиг своего наставника. Он погребен в одной гробнице с преподобным Константином. Тела их покоились под папертью Николаевской церкви, построенной в 1820 году на месте погребения святых.

Тропарь
глас 3
Яко великаго во отцех Варлаама ученик,/ прехвальне Константине,/ и сам чадо послушания, блаженнаго Косму, возрастил еси,/ темже, преподобнии, вкупе Престолу Владычню ныне предстоящии,/ молитвами вашими в вере Православней нас утвердите,/ в послушании Церкви Святей укрепите/ и вся полезная душам нашим испросите.

Мученик Евстафий Мцхетский

тропарь великорецкой иконе николая чудотворца

Святой мученик Евстафий Мцхетский происходил из рода персидских жрецов-огнепоклонников и носил до Крещения имя Бгробандав. Отец и братья его, служители зороастрийского культа, пытались сделать Бгробандава языческим жрецом, но безуспешно. В царствование грузинского царя Гурама Куропалата (575-600) в возрасте 30-ти лет он переселился из персидской деревни Арбукети (близ города Ганракили) в древнюю столицу Грузии, город Мцхета. Средства к существованию он зарабатывал сапожным ремеслом. Святой Евстафий стал часто посещать Мцхетский собор, где христианское Богослужение наполняло его душу неизреченным восторгом. Архидиакон Самуил (будущий Католикос-Архиепископ Самуил IV, 582-591), заметив духовную расположенность перса-язычника, рассказал ему о христианском вероучении. Уверовав во Христа, Бгробандав принял от архидиакона Самуила оглашение, а через некоторое время, когда Самуил стал Католикосом, принял от него Крещение с именем Евстафий. Евстафий взял себе жену-христианку и вел жизнь благочестивую, исполненную всяких добродетелей.

Его соплеменники-персы, жившие в Мцхета, не сумев склонить святого Евстафия к возвращению в огнепоклонство, добились того, что персидский глава города отправил его в Тбилиси к Арванд-Губнабу, сатрапу (наместнику) персидского шаха Хозроя Нуширвана. Вместе со святым Евстафием на суд сатрапа были отправлены также другие персы, принявшие христианство: Губнак, Багдад, Панагузнас, Перозав, Зарми и Стефан. Двое из них, Багдад и Панагузнас, под страхом смерти отреклись от Христа.
Святой Евстафий и остальные исповедники с честью вынесли шестимесячное заключение в темнице и по ходатайству Католикоса Самуила IV и грузинской знати были освобождены.

Новый сатрап Грузии Бежан-Бузмил (назначенный в Тбилиси через три года), по навету прежних врагов святого Евстафия, приказал привести его, требуя отречения от веры Христовой и возврата к огнепоклонству. Святой Евстафий отвечал с достоинством: « Могу ли оставить Творца всех и кланяться Его творению? Не будет этого никогда! Не солнце, луна и звезды суть боги, но Бог создал солнце для освещения дня, а луну и звезды, чтоб они сияли во тьме ночной. И огонь не есть Божество; ибо огонь производится человеком и человеком же погашается ».

По приказу сатрапа святой Евстафий был обезглавлен 29 июля 589 года. Перед принятием мученического венца он преклонил колена и вознес молитву, испрашивая у Господа, чтобы его тело после кончины было предано христианскому погребению в городе Мцхета. Страстотерпец услышал Глас: « Ничем не будешь умален от прежних мучеников, ни благодатью, ни исцелениями, о своем теле не заботься, но будет так, как ты просишь ».

Тело святого Евстафия, брошенное ночью на поле, было перевезено христианами в Мцхета и с великой честью положено Католикосом Самуилом IV под престолом Мцхетского собора Светицховели.

тропарь великорецкой иконе николая чудотворца
(Мцхетский патриарший каяедральный собор Светицховели)

Католикос Самуил IV установил ему память 29 июля, в день славной кончины святого мученика.

Источник

Канон Явления чудотворнаго образа Великорецкаго, святителя Николая, архиепископа Мир Ликийских, чудотворца

тропарь великорецкой иконе николая чудотворца

Тропарь, глас 2:

Мирликийская страна хвалится тобою, отче Николае, / и град Барский радуется / в пренесении честных мощей твоих. / Веселятся же и града Хлынова и всея Вятския страны людие / явления ради честнаго образа твоего, / неоскудно черплюще источник исцелений, / молитвами твоими, святе, // моли Христа Бога спастися душам нашим.

Стихира, глас 7:

Егда Божиим промыслом / от Великия реки во град Хлынов принесен бысть чудотворный твой образ, святителю, / тогда исполнися весь град благоухания, / и стекошася всенародное множество / желающих зрети священнолепное подобие пастыря своего, / исполнишася радости, со слезами вопиюще ти: / о великий Николае, / защищение граду нашему, / молим тя, святителю, / моли Пресвятую Троицу, / да подаст мир мирови // и душам нашим велию милость.

Канон великому святителю и вселенскому чудотворцу Николаю. Глас 2.

Песнь 1

Ирмос: Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.

Отверзи ми, Христе, устне недостойнии. Агнче незлобивый, язык мой уясни, и сердце мое просвети, ум мой озари, светом твоего Богоразумия, да возмогу воспевати память явления чудотворнаго образа святителя Николая, его же на земли удивил еси.

Приидите, вернии, духом Божественным веселящеся верно, восхвалим святителя Николая, к чудотворному его образу припадающе и вопиюще: спаси всех нас молитвами си, блаженне.

Моли о нас Святую Троицу, святителю Николае, яко да послет нам свет Лица Своего, празднующим любовию пречестное явление образа твоего, преблаженне.

Богородичен: Правоверно чтущия Тя люди, и иконе твоей, святей, любезно покланяющияся, о Божия Мати, спаси и от клевет злых человек избави.

Божий Слове, Милостивый Христе Царю, презри многая моя согрешения, и отверзи моя косноязычная уста, и дух прав обнови во утробе моей, и даждь ми, Христе, слово разума, да воспою угодника Твоего святителя Николая.

Приидем, братие, к чудотворному образу святителя Николая и облобызаем сердечныма устнама, принимающе неоскудныя дары от трудоположника Христова и Спаса душ наших.

Божиим промыслом и Святаго Духа действом чудотворный твой образ, святителю, от Великия реки принесен бысть во град Хлынов, источая нам реки исцеления, блаженне.

Богородичен: Со апостолы со святителем моли, Богородице, Сына Своего и Господа помиловатися всем поющим Тя и славящим, и на иконах Тя чтущим, и поклоняющимся достойно, и любовию облобызающим.

Песнь 3

Ирмос: Процвела́ есть пусты́ня, я́ко крин, Го́споди, / язы́ческая неплодя́щая Це́рковь / прише́ствием Твои́м, / в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Направляеши, отче, хромых, и очи просвящаеши слепых, ходити же твориши расслабленных, и отгониши духи лукавыя от притекающих к чудотворному ти образу, святителю Николае.

Светел честный праздник преставления твоего, святителю Николае, светлейший же явление чудотворнаго образа твоего, его же вси славяще, любовию тя почитаем.

Почерпите, человецы, просвещение, и благодать Божию, и милость. И главы и души верно освятите, прикоснувшеся чудотворному образу святителя Николая.

Богородичен: Кто изрещи достойно может чудес Твоих, Чистая, глубину. Тобою бо весь мир помилован, хвалу Ти приносит и избавляется от бед лютых и различных зол, врагов же и напастей.

Николае блаженне, душа твоя почивает на небесех со Христом во Царствии Небеснем. Зде же честный образ твой с верою к нему приходящим подает исцеления Божественнаго Духа детелию, и силою, и благодатию.

Святителем слава, священником благолепие и нищим помощник ты явися, богомудре отче, и столп добродетельный. Поминай всех, Николае, почитающих чудотворный образ твой.

Явление чудотворнаго твоего образа яко солнце возсия нам, святителю Николае, радуемся, целующе его, яко божественный кивот, верою и любовию, преславне.

Богородичен: Припадаем Ти, Пречистая Богородице, со умилением глаголюще: избави нас, Мати Христа Бога, всякия прелести, разлучающия от Бога. И сподоби в день судный получити от Христа милости не отпасти деснаго предстояния.

Седален, глас 4:

Ныне, преблаженне Николае, душа твоя почивает на небесех, предстоя престолу Христову. Честный же образ твой принесеся с Великия реки во град Хлынов, от него же подаеши исцеления приходящим к нему с верою и молиши Христа Бога о всех нас.

Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:

Пречистая Богородице, приими недостойную молитву мою и сохрани мя от напрасныя смерти и даруй ми прежде конца покаяние, Тебе бо имею надежду, раб твой.

Песнь 4

Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, / но Сам, Го́споди, вопло́щся, / и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка. / Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Вся сотворшаго и всю вселенную кормящаго Сына Божия и ангельскаго Царя Превечнаго Спаса Христа умоли, святителю Николае, да подаст царем нашим, и архиерею, и людем здравие, и земныя плоды умножит, и грехи отпустит.

Память священную явления образа твоего, святителю, творящих от всяких спаси прегрешений, и печалей, и напастей, твое божественное даруй заступление, всех Царю предстоя, отче Николае.

Молися, святителю, за град твой и люди, належащую скорбь нашу пременити и грехов прощение испроси, блаженне.

Богородичен: Милосердия Твоего сподобимся, Милостивая и Благолюбивая Владычице, и геенны избави мя, и тьмы оноя кромешныя, да верою и любовию почитаю Тя.

Помолися Христу Богу, преблаженне Николае, о приходящих с верою во святый храм твой и хотящих от чудотворнаго образа твоего почерпсти исцеления неоскудную благодать.

Образ священнолепнаго твоего подобия показал еси верным людем, душам освящение, и телесем исцеление, и страстем избавление, от него же цельбы почерпаем.

Исцеления приемлют приходящии прикосновением чудотворнаго ти образа, разслаблении и слепии, и иными различными болезньми одержимии, призыванием святаго твоего имене, отче Николае.

Богородичен: Избави нас от напастей, и скорбей, и печалей различных, и язык нашествия, Владычице Всепетая, яко да Тя славим, Надежду душам нашим.

Пе́снь 5

Ирмос: Просвеще́ние во тьме лежа́щих, / спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мой, / к Тебе́ у́тренюю, Царю́ мира, / просвети́ мя сия́нием Твои́м, / ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю.

Крепость немощным, и слепым прозрение, и хромым благотечение, блаженне, подая духовною силою, иже верою к чудотворному твоему образу приходящим, граду Хлынову и всей вселенней, светильниче Николае.

Молися прилежно за ны, избавление подати, отче святителю, от всех бед, яже на ны приходят, ускори, святе, на помощь нашу.

Воистину Христос Бог наш показа тя в напастех тихое пристанище и забрало, Николае блаженне, сиротам же всем утешение.

Богородичен: Пречистая Владычице, рождши земным Правителя и Господа, похотей моих злолютое укроти смущение и тишину подаждь сердцу моему.

Царю Христе, вышних сил крепостию десницы Твоея правоверным и благоразумным царем нашим под ноги покори врагов нечестивых, и люди Твоя спаси, и земныя плоды умножи молитвами Твоего святителя Николая.

Во всех странах произыде вещание, яко граду нашему явися чудотворный образ преславен святителя Николая, источая исцелений множество всем приходящим к нему с верою.

Яко велика столпа и твердо забрало дарова тя Христос граду сему, идеже ныне от чудотворнаго ти образа точиши чудес струи, преблаженне Николае.

Богородичен: О, Господа моего Мати, Ты Надежда отчаянным, Помощь всем грешником, не презри, Милостивая Царице, мене окаяннаго, люте и пребезмерно согрешившаго паче человеческаго естества.

Песнь 6

Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, / неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: / от тли, Бо́же, мя возведи́.

Честным явлением чудотворнаго твоего образа, святителю, прославися честная церковь твоя, имущая в себе благодати сокровище неоскудное и пречудное.

Иже любовию тебе почитающим и честнаго образа твоего явление совершающим торжество, блаженне Николае, разрешение грехов, житию исправление и всем людем пременение, милосерде, испроси.

Празднующим светло память явления образа твоего, святителю, царем нашим и архиерею мир испроси, и междоусобныя брани укроти, и избави нас от нахождения поганых, и клеветником челюсти сокруши.

Богородичен: Кто нас избавит от муки вечныя и от смерти душевныя, аще не Ты воздержеши пречистеи руце, Богородице, Сыну Своему и Богу нашему, да спасет нас Твоим покровом, Преблагословенная, неимущих помощи неоткудуже.

Яко шипок и яко крин сельный сладкоуханен, святителю, и яко кипарис, и яко миро божественно и благовоние, образ твой благоухает чудеса, смрадныя недуги отгоняющи, Николая всечестне.

Днесь веселится Христова Церковь, празднственную радость духовную составльши в памяти явления чудотворнаго образа твоего, вкупе же и пренесения во град Хлынов, святителю, Юже непоколебиму спаси твоими иже ко Спасу благориятными молитвами, Николае священне.

О святителю Николае, како тя возможем воспети достойно, не может бо язык человеческий изглаголати твоя различныя исцеления и многая дарования всем человеком.

Богородичен: О, Пресвятая Владычице Богородице, не имамы помощи иныя, разве Тебе, молися Сыну Своему и Богу нашему со святителем Николаем, да соблюдет царей православных и сохранит царство их нерушимо и да спасет нас, верою и любовию Тя почитающим.

Кондак, глас 3:

Яко звезда пресветлая, / от Великия реки произшедши, / пречестный образ священнолепнаго ти подобия, / святителю Николае, / лучами чудес твоих град Хлынов и всех озаряющий / притекающих с верою к чудотворному образу твоему, / сего ради вси верно и благочестно прославляем тя, // велия таинника Божия благодати.

Воспоем ныне святителя песньми, граду Хлынову и всей Вятской стране и вселенной всей пастыря и учителя, да молитвами его просветимся, сей бо явися болящим исцеление, обидимым избавление, в бедах сущим всем спасение, присно подавая притекающим к чудотворному образу его, яко святитель очищен душею и телом, и истинен Церкви предстатель и поборник, и великий таинник Божия благодати.

Песнь 7

Ирмос: Образу златому, на поле Деире служиму, трие Твои отроцы небрегоша безбожнаго веления, посреде же огня ввержени, орошаеми, пояху: благословен еси, Боже отец наших.

О премудре Николае, молим тя, блаженне, моли Христа Бога нашего за царей православных и за архиерея, и всем верным спасение испроси, и миру смирение, и свобождение от грех, и умоли Царствию быти наследником.

Воздержи руце твои к Богу, святе Николае, моли за ны прилежно помиловати град твой Хлынов и всю страну Вятскую избавитися глада, труса, и огненнаго запаления и нашествия иноплеменных.

Недугом всяким цельба и врачевание душам неизживуще чудотворный твой образ бысть, от Бога бо благодатию исцелений обогатися, Николае прехвальне.

Богородичен: Всенепорочная Мати Божия, возсияй ми покаяния лучу и разори мрак безмерных ми зол, лукавыя и хульныя отжени, Дево, помыслы сердца моего.

Возсияв чудесы, святителю, вселенную просветил еси, сего ради богомудре, совокупльшеся, тебе ублажаем, чудотворный твой образ зряще и поюще: отец наших Боже, благословен еси.

Милостивно преклоняяся от лютых изымаеши бед, чудне Николае молящих тя и поющих: отец наших Боже, благословен еси.

Благоприятна бысть, богомудре, твоя молитва ко Господу, ибо верою нарицающих имя твое, святителю, спасает Христос от искушений, и избавляет недуг всяческих душевных же и телесных, и здравие благое подает поющим: отец наших Боже, благословен еси.

Богородичен: Бога, Егоже родила еси, Пречистая Марие, Тому помолися рабом Твоим подати прегрешением оставление, поющим: отец наших Боже, благословен еси.

Песнь 8

Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго / и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га / по́йте, дела́, я́ко Го́спода / и превозноси́те во вся ве́ки.

Божественному притекающе храму святителя Николая, свет приимем и к чудотворному образу его прикасающеся, всегда радующеся, священне, подательно благодати приимше, вопием: вся дела благословите Господня Господна.

Иже твое совершающе торжество, Николае, праведным собеседниче, твоими молитвами, да улучим Царствие вышнее, вопиюще: благословите вся дела Господня Господна.

К чудотворному твоему образу приступающе, благоухания Божественнаго разума исполняемся, преблаженне Николае, смрада избавляющеся страстей, иже любовию тя чтущия, отче преподобне.

Богородичен: Избави, Богородиче, от обышедших ны печалей, бед же и скорбей, и всех различных недуг, отравы же и чародейства, и бесовскаго мечтания, и от напрасныя смерти, молимся.

Всемирный сей праздник церковнаго светильника во псалмех и пениих верно совершаем, взирающе на чудотворный его образ, воспоем Христа: благословите, пойте и превозносите Его во веки.

Неусыпающа имамы тя, мудре, верных собори молитвенника, умоляюща морская волнения свирепая, напастей же пременяюща и лютых и всяческих нас избавляюща, вопиющих Христови: благословите, пойте и превозносите Его во веки.

Струи целебныя храм твой, святителю, требующим источает всегда, пристанище являяся необуреваемо и страстем отгонительно почитающим чудотворный твой образ и Христу зовущим: благословите, пойте и превозносите Его во веки.

Богородичен: Освети ум мой и просвети мое сердце, Пресвятая Мати Божия, и одержащих мя лютых избави, да Тя славлю, Богородице Приснодево, и зову Господа: благословите, пойте и превозносите Его во веки.

Песнь 9

Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь, / вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся, / омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. / Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Певцем, иже тебе, святителю Николае, похвальная поющим, помощи низпосли свыше, да всегда тебе в песнех величаем.

Благодарное сие пение приносящих ти, отче, с вышними милостивно назирай и моли Избавителя спасти всех, иже образу твоему чудотворному покланяющихся.

Божиим смотрением и святительским благословением, рукою моею недостойною приносимое чудотворному твоему образу похваление, преблаженне Николае, не отрини, но приими, моли Христа Бога, да избавимся шуяго стояния.

Богородичен: Низложи вознесенныя, и победи полки иноплеменных, Дево Чистая, хотящия бранем, и Своя рабы невредны от них сохрани, Отроковице, да Тя непрестанно величаем.

Да входят ныне во святый храм к чудотворному образу святителя Николая благочестия духовнии держатели, архиереи и священнии собори и всяк возраст, припадающе, просят почерпсти исцеления, здравия и спасения, Христа величающе, да направит нас на путь мирен.

Удивися во всем мире, Николае, чудотворный твой образ, чудесы сияя, яко солнце от всех зол всех исцеляя, тем же молим тя: проси нам у Христа, да направит нас на путь мирен.

Явился еси граду сему, богоблаженне Николае, столп непоколебим и стена нерушимая, прибежище же великое притекающих с верою к чудотворному образу твоему, темже молим тя: проси нам у Христа Бога, да направит нас на путь мирен.

Богородичен: Устнами смиренными принесох Ти препростре сие, Всепетая, пение, понеже груб есмь многогрешный и недостоин по достоянию воспети Тя, но от усердия на твоя щедроты надеяся, яко Спасителя всего мира родила еси, не возгнушайся, Царице, приими сие со святителем Николаем и спаси мя молитвами его, да направит мя Господь на путь мирен.

Светилен:

Всемирную радость в пусте месте явленно благоговейный муж узрети сподобися светозарными лучами сияющий образ святителя Николая. Промыслом же Божиим во град Хлынов принесенну, идеже и доныне с верою приходящии приемлют от него прошения неоскудно.

Слава, и ныне, Богородичен:

Святая Всенепорочная, Благоуханный Сосуде, моли Всемилостиваго Христа, Егоже родила еси, цареви убо здравие и победная, и ига работнаго дата ослабу людем Твоим.

Молитва святому и великому чудотворцу Николаю

О великий архиерее, треблаженне Николае Мирликийский и всея вселенныя преславный чудотворче! Осиявый всю подсолнечную чудесы, скоро от всяких бед и скорбей изымая с верою призывающих тя, тихое обуреваемым пристанище и сущим в напастех теплый предстателю, присный к Богу молитвенниче о чтущих любовию святую ти память, присетивый благодатию, юже богатно приял еси от Бога, и славный град Хлынов, всю страну Вятския земли ради явления честнаго образа твоего. И за еже преславно исцелений источник верным людем от образа твоего богатно излиял еси. Призри и ныне, святителю Христов, последняго рода сего на народ и заступи град сей и всея Вятския страны люди, их же сам возлюбил еси, блаженне, избавляя от всяких бед, и скорбей, и напастей, и варварскаго нахождения, и междоусобныя брани, от глада же и губительства, от тлетворных ветр. Услыши мольбу, скорый в бедах заступниче, усердно тя на помощь призывающих прияти благодать ради предстательства твоего к Богу, тебе бо предлагаем преславнаго молитвенника и ходатая о спасении душ наших. Ко Излиявшему Себе о нас, Иже и зрак рабий приим, и в подобии человечестем быв, и о спасении нашем кровь Свою излиял, первее пострада, понос нам оставль образ, Иже и паки приидет со славою судити живым и мертвым, и воздаст комуждо по делом его, Его умолити молим тя, блаженне, страшнаго и нелицеприемнаго Судию, призирающаго на землю и творящаго ю трястися, не точию о граде, но людех сих, и о всей Вятстей стране, [и о царствующаго града о христолюбивых царех, и о болярах, и о князех,] и о всем христолюбивом воинстве, и всея великия России о всяком граде и стране, и о всем православном христианстве. Много бо дерзновение имаши к Богу, о святителю Христов, истинный пастырю словеснаго Его стада, положивый душу свою о порученных ти душах, простри и ныне преподобнии твои руце и умоли благость Его о смирившихся от грех, испроси благодать требующим щедрот Его, милостивно приемля нас в заступление свое. Избави ны от всяких бед, и зол, и бесовскаго обстояния, навет же и злохитрства борющих, но свободи и изми ны от видимых и невидимых враг, и в жизни сей согрешением нашим прощение испроси, и спасенных нас Христу представи в день Страшнаго Пришествия Его. И Царствия Его Небеснаго улучите сподоби, присно моля за ны, недостойныя рабы. Его же испросим вси со слезами: о святителю Христов, о них же и молимся ти, блаженне, их же и надеемся получити ради теплаго предстательства твоего к Богу, Ему же о нас присно молися, блаженне, да молитвами свободившеся от грех, получим милость ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *