урок на рождество на английском
Урок английского языка: «Рождество в Великобритании»
Тип урока: обобщающий с элементами введения нового материала.
Оборудование: Раздаточный материал: 3 вида елочных игрушек (например, шары, конфеты и колокольчики), заготовки рождественских открыток. Карточки с заданиями, карточки со словами-опорами, общее панно «рождественская ель», аудиозапись песни «Jingle Bells», цветные карандаши, клей.
Примечание: Урок проводится накануне католического Рождества. Класс украшен в соответствие с праздником, на доске число the 24-th of December. Учащиеся предварительно разделены на три группы.
Teacher: Good morning, dear boys and girls. Glad to see you again! We start our lesson, which is connected with a beautiful holiday, the most popular holiday in Great Britain. This holiday is the favourite holiday of all English children and grown-up persons. We will speak and read about this holiday, have a competition, write cards, and sing a song. I hope you’ll enjoy our English lesson and be friendly to each other. I wish you good luck! Let’s start!
But first of all, I want you to listen to a short poem and guess what holiday we are going to speak about. This is mix of Russian and English. Listen to me!
Teacher: Учитель читает стихотворение, которое представляет собой смесь английского и русского языков, что помогает догадаться, о чем пойдет речь и вспомнить некоторые ключевые слова по теме.
Santa Clause стучит к нам в дверь:
“Open, open поскорей!”
Ему дети говорят: «Please, come in»
Он очень рад.
Видит он a Christmas tree,
И гирлянды, и шары.
А на самом на верху
Видит он a star – звезду.
“Do you like it?” – “Yes, I do!
Merry Christmas to you!”
Teacher: Учащиеся слушают и отвечают на вопрос: What holiday are we going to speak about?
P1. We’ll speak about Christmas.
Teacher: What words helped you to guess?
P2. Merry Christmas to you!
Teacher: Why will we speak about Christmas today?
P1. We will speak about Christmas because today is the 24th of December.
Teacher: Look at the picture. (На картине изображение рождественской елки). This is а traditional “Christmas tree”. There are а lot of symbols, things and words, which are connected with this holiday. What are they? (Ученики называют некоторые символы Рождества: рождественские открытки, подарки и т.д. Ответы сопровождаются появлением опор: Santa Clause, Christmas tree, Merry Christmas, Christmas cards, presents, stocking.)
Teacher: What do you know about Christmas?
Предполагаемые ответы учащихся:
P1: We know that Christmas is a favourite holiday for English people, especially for children.
P2: Christmas is a religious holiday. They celebrate the birth of Jesus Christ.
P3: I think Christmas is a family holiday. Families gather for traditional Christmas dinner. They exchange presents and congratulate each other.
P4: People decorate Christmas tree and their houses; send Christmas cards to their relatives and friends.
Teacher: Today is the Christmas Eve, the 24-th of December. We need to get ready for the greatest English holiday of the year, so we will decorate a Christmas tree, write Christmas cards, and sing a song. We have 3 teams for a competition. You can get some of these decorations. We need 3 persons who will decorate our Christmas tree. P1, P2, P3.
Teacher: I give you cards. Match the pictures and the words. (Команды получают карточки с рисунками и соответствующими словами, находят им пару и приклеивают на лист. Результаты вывешиваются на доску. За каждый правильный ответ команды получают одно украшение для елки и приклеивают их на общее панно.)
Teacher: Read the text and answer the questions. (Команды получают задания. Время на подготовку – 5 мин. Отвечают на вопросы учителя. За правильный ответ получают украшение для елки).
The most popular holiday in Great Britain is Christmas. They celebrate Christmas on the 25th of December. There are a lot of traditions connected with Christmas. Every year the people of Norway give the city of London a present. It’s a big Christmas tree and it stands in Trafalgar Square. Most families decorate their houses with a Christmas tree; buy presents for the family and friends, write Christmas cards. In England almost every family receives more than 60 Christmas cards.
Questions:
1.Who gives the city of London a Christmas tree every year?
2. Where does the Christmas tree stand?
3. What do English people do before Christmas?
The fun starts the night before, on the 24 th of December, Christmas Eve. Traditionally this is the day when people decorate their trees. Children hang stockings at the end of their beds hopping that Farther Christmas will fill them with toys and sweets. Christmas is family holiday. Relatives usually meet for the big Christmas dinner. The 26 th December – Boxing Day is an extra holiday after Christmas. This day people usually give and receive presents. This is time to visit friends and relatives or to sit at home and watch football.
Teacher: Solve the rebuses. If you do it you will know what presents Santa Claus brings for children. Write the words. (Группы получают ребусы и разгадывают их. За каждое правильно разгаданное слово получают украшение для елки.)
Teacher: We have decorated our Christmas tree together. It’s very beautiful. Now it’s time to write Christmas cards. Look at them. You had to colour them, because they are black and white. (Учащиеся выбирают понравившееся заготовки рождественских открыток и раскрашивают их).
Teacher: Let’s remember what you can write on the cards. (Ученики вспоминают некоторые варианты поздравлений, учитель предлагает другие. Ребята выбирают один из вариантов и записывают его на своей открытке.)
Teacher: Your cards are very nice. You may give them to your parents or friends.
Teacher: And now let’s sing a song about Christmas. (Работа с песней: прослушивание, чтение текста, разбор незнакомой лексики, тренировка чтения и исполнение песни под фонограмму).
Dashing through the snow
In a one-horse open sleigh
Over the fields we go,
Laughing all the way.
Bells on bobtail ring,
Making spirits bright
What fun it is to ride and sing
A sleighing song tonight!
Refrain:
Jingle bells, jingle bells!
Jingle all the way!
Oh! What fun it is to ride
In a one-horse open sleigh! Oh!
Jingle bells, jingle bells!
Jingle all the way!
Oh! What fun it is to ride
In a one-horse open sleigh! Hey!
Teacher: So, it’s time to finish our lesson. You have decorated our Christmas Tree and write Christmas cards. You have learnt some interesting facts about Christmas. You had some fun: you have solved the rebuses, sung the song. And what do you think about our lesson? (Рефлексия. Учащиеся высказывают свое мнение.)
Teacher: Thank you for your work. The lesson is over. Good luck and Merry Christmas!
Урок английского языка на тему «Рождество»
Ищем педагогов в команду «Инфоурок»
Дом детского творчества №1
Конспект
урока английского языка
проведенного в объединении «Почемучки»
Тема: «Счастливого Рождества или Рождество в Англии»,
Педагог дополнительного образования
Тема урока: « Merry Christmas to All in UK » (Счастливого Рождества или Рождество в Англии)
Тип урока: Нетрадиционный урок – урок-сказка
Воспитательная: воспитание уважения к другой культуре, к чужим традициям и обычаям, эстетическое и нравственное воспитание.
Развивающая: развитие внимания, памяти, мышления, фонематического слуха, языковой догадки, развитие мотивации и интереса к иностранному языку.
Merry Christmas and Happy New Year to All
The 25 th of December
Very good. Ребята у нас сегодня с вами будет необычный урок вы хотите совершить необычное путешествие в волшебную праздничную Англию? Да, то тогда надо сначала хорошенько проснуться, потянуться и что мы говорим друг другу утром? Правильно Good-morning.
II Фонетическая зарядка
“ Good morning to you”
Good morning, Good morning,
Good morning to you,
Good morning, Good morning,
I’m fine! How are you
Hands up, hands down,
hands on knees, sit down,
clap your hands, stand up,
step your feet, hands up,
one, two, three, stop.
Are you a bear? No, I’m not.
Дети пытаются отгадать гостя, перечисляя всех известных им животных.
Нет, сегодня к нам пришел необычный гость. Давайте пригласим его войти.
Появляется кукла Снеговик. Это наш гость из Англии. Ребята, кто хочет с ним познакомиться?
Hello, I’m Snow. What’s your name? Все дети знакомятся со снеговиком.
Теперь мы знакомы и снеговик может пригласить вас в путешествие в Рождественскую Англию.
Мы должны построится в паровозик. Давайте пересчитаем сколько у нас получилось вагончиков. Каждый из вас – это один вагончик. One, two, three…..
Отлично, все пассажиры на месте. Повозка запряженная северными оленями несет нас на встречу к Санта Клаусу в Англии.
Под фонограмму “ Jingle bells ” дети перемещаются по классу к стендам с элементами украшения дома на Рождество.
Мы с вами попали в Английский дом на Рождество.
Дети рассматривают картинки и предметы. Учитель рассказывает об их назначении.
Дети перемещаются к Изображению Разноцветного дома – дворца Санта Клауса. Мы с вами попали в сказочный дворец Санты, чтобы его ворота открылись мы должны перечислить все цвета камушков, из которых он состоит.
Отлично ребята. Появляется Санта Клаус. Он принес ребятам подарки.
Видите ребята как дружно все мутьтгерои поют английские Рождественские песенки. – это второй подарок Санта Клауса, давайте и мы с вами разучим одну очень популярную песенку и пожелаем друг другу счастливого Рождества и Нового года.
We wish you a. Merry Christmas
We wish you a. Merry Christmas
We wish you a. Merry Christmas
And a Happy New Year
И последний подарок Санта Клауса – это его портрет на память, чтобы вы никогда не забыли сегодняшнее удивительное Рождественское путешествие. Каждому ребенку вручается карточка с изображением Санта Клауса.
А теперь настало время прощаться. Давайте на прощание споем Рождественскую песню Санта Клаусу и скажем – Good Bye Santa Clause! We wish you a. Merry Christmas!
Открытый урок по английскому языку в 4 классе по теме: «Рождество»
Ищем педагогов в команду «Инфоурок»
Конспект открытого урока английского языка в 4 классе
Триединая дидактическая цель
активизировать употребление лексических единиц и речевых образцов и устной речи;
продолжить формирование умений говорения, аудирования;
совершенствовать грамматические умения
закрепление изученного грамматического материала по Past Simple ;
развивать речевые умения учащихся по теме;
развивать аналитическое, критическое и образное мышление учащихся через использование проблемных ситуаций и творческих заданий;
развивать умение работать самостоятельно;
воспитывать желание общаться на английском языке;
воспитывать интерес и уважение к культуре и традициям стран изучаемого языка и своей страны;
Система контроля на уроке: сочетание контроля учителя с самоконтролем учащихся.
Оборудование : презентация в формате POWER POINT, фонограммы «We wish you a Merry Christmas!», «Jingle, Bells!».
Информационно-коммуникационные технологии: показ презентации по теме «Праздники. Рождество» при развитии умений чтения, перевода, говорения.
Здоровьесберегающие технологии: разнообразные виды работы; использование приема релаксации в c ередине урока.
Основные принципы проведения урока: доступность, научность, связь с жизнью.
Ожидаемый результат обучения : активизация речемыслительной активности обучающихся; повышение интереса школьников к изучению английского языка.
T.: Good afternoon, boys and girls.
Ps: Good afternoon, teacher!
T.: Let’s start our lesson. I am glad to see you. You are looking great. How are you?
Ps: We are fine, thank you.
T: It’s very good! Who is on duty today? Who is absent today?
T: And now, children, answer my questions, please!
T: What season is it now?
T: What is the weather like today?
Ps: It is cold, rainy and cloudy.
T: All right, children.
T.: Repeat after me all together some sounds.
[r] – Christmas, presents, merry
[a:] – star, car, smart, dark
[e] – presents, desk, merry, every
[h] – holiday, horse, happy
[i:] – tree, free, green
[n] – snowman, new, now
[w] – wish, whale, winter, want
Основное содержание урока:
4. Формирование навыков говорения. Совершенствование навыков устной монологической речи, навыков чтения.
а) Doing the puzzle (Составление слов из букв слова “Christmas”)
For example, a cat – letter ‘c’. (вывешивается буква ‘ c ’ на скотч или на магнит под соответствующей картинкой).
T: So, what key word have we got? Right. … (‘Christmas’).
б ) Chainword ( Цепочка слов )
T: Children, do you know when English people celebrate Christmas?
(Чтобы узнать ответ на этот вопрос дети выходят к доске и маркером отделяют слова друг от друга, т.о. получается предложение с ответом на данный вопрос.)
в ) A song «We wish you a Merry Christmas!»
(Песня с пожеланиями счастливого Рождества)
T: What do English people say to each other on Christmas day?
Ps: Merry Christmas!
T: All right, children! And now let’s sing a song!
We wish you a Merry Christmas!
We wish you a Merry Christmas!
We wish you a Merry Christmas!
And a Happy New Year!
5. Физминутка. Игра “Будь внимательным”
6. Введение и активизация новых лексических единиц в устной речи.
T: Children, what Christmas symbols do you know?
(Ученики называют слова. Затем идёт показ слайдов с изображениями Рождественских символов. Глядя на них, ученики рассказывают, что знают об этих символах.)
Новые слова отрабатываются в речи. Затем ученики читают и переводят предложения из последующих слайдов о некоторых традициях празднования Рождества в Англии. После просмотра данных слайдов, ученики отвечают на вопросы по теме (слайды 7-22 в презентации «Рождество»).
6. Закрепление изученного грамматического материала по теме « Past Simple »
T: Children, last lessons you learned The Past Simple Tense. Let’s tell each other what we did last Christmas.
letters to Santa Claus
(Ученики составляют предложения из предложенных слов. Затем переделывают их на вопросительные и отвечают на вопросы.)
Jingle, bells! Jingle, bells!
Jingle all the way!
Oh, what fun it is to ride
In a one-horse open sleigh!
T: Well, can you tell me what we did at the lesson?
P1: We talked about Christmas.
P2: We sang a songs.
P3: We answered the questions.
P4: We learned new words.
T: Thanks! Your marks are… Now open your day-books and write down your homework …
(Учащиеся открывают дневники, выставляют оценки, записывают домашнее задание.)
T: Our lesson is over. You may be free. See you soon. Good bye.
Ps: Good bye, teacher.
Курс повышения квалификации
Дистанционное обучение как современный формат преподавания
Курс повышения квалификации
Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС
Курс повышения квалификации
Актуальные вопросы преподавания английского языка в условиях реализации ФГОС
Номер материала: ДВ-480657
Международная дистанционная олимпиада Осень 2021
Не нашли то что искали?
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.
Безлимитный доступ к занятиям с онлайн-репетиторами
Выгоднее, чем оплачивать каждое занятие отдельно
Москалькова предложила создать рекомендации подросткам по использованию соцсетей
Время чтения: 1 минута
В России запустили «Школу общественной дипломатии» для малочисленных народов
Время чтения: 2 минуты
В школе в Пермском крае произошла стрельба
Время чтения: 1 минута
Прослушивание музыки снижает усталость мозга
Время чтения: 1 минута
В Минобрнауки разрешили вузам продолжить удаленную работу после 7 ноября
Время чтения: 1 минута
Минобрнауки утвердило перечень вступительных экзаменов в вузы
Время чтения: 1 минута
Подарочные сертификаты
Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.
Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.
Открытый урок по английскому языку на тему «Рождество»
Ищем педагогов в команду «Инфоурок»
по английскому языку
УМК Английский язык для 6 класса школ с углублённым изучением английского языка авторов Афанасьевой О.В., Михеевой И. В. Москва: Просвещение, 2008 г.
Развитие умений говорения по теме.
— познакомить учащихся с некоторыми традициями и обычаями празднования Рождества в Великобритании и России;
— активизировать употребление лексики в речи;
— учить понимать на слух;
— учить учащихся логическому построению устного высказывания на английском языке;
— формировать коммуникативно-информационную компетентность;
— формировать у учащихся навыки написания открыток на английском языке с опорой на ранее введенные знания;
— формировать у учащихся умения эстетически оформлять открытку;
— учить учащихся поздравлять друг друга с рождеством.
— развивать творческую фантазию, познавательный интерес, инициативу в осуществлении иноязычной речевой деятельности;
— развивать языковую догадку учащихся, наблюдательность;
— способствовать развитию мышления, внимания, памяти, творческих способностей механизма репродукции при обучении говорению.
— воспитывать у учащихся чувство прекрасного;
— способствовать расширению кругозора и познавательного интереса учащихся к иноязычной культуре и традициям других народов.
Формы урока: лексико-фонетическая разминка; фронтальный опрос; работа в парах; самостоятельная работа; викторина.
Методы: проблемно-поисковый; креативный; коммуникативный; личностно-ориентированный; практический; деятельностный подход; самоконтроль; самооценка.
Оборудование: компьютер, проектор, экран, интерактивная доска.
Наглядные пособия: рождественские постеры, поздравительные открытки, волшебный сундучок, колпаки, видеофильмы, аудиозаписи, презентация, раздаточный материал.
I . Организационный момент. (Презентация)
We wish you a Merry Christmas!
We wish you a Merry Christmas!
We wish you a Merry Christmas!
And a Happy New Year!
P 1 : This song is about Christmas.
T: Of course! What are we going to speak about?
P 2 : About Christmas.
T: What do you know about Christmas?
P 1 : I know that Christmas is a favourite holiday for English people, especially for children.
P 2 : Christmas is a religious holiday. They celebrate the birth of Jesus Christ.
P 3 : I think Christmas is a family holiday. Families gather for Christmas dinner. They give presents to each other.
P 4 : Every Englishman sends many Christmas cards, e-mails and text-messages.
P 5 : People decorate Christmas tree with beautiful balls and toys.
T: All right. What words are associated with Christmas? (На доске нарисована ёлка. Учащиеся называют слова по теме «Рождество», а учитель вешает игрушки с названиями на ёлку.)
P 3 : Christmas holiday and decorations.
P 4 : Christmas tree.
P 6 : Traditional food.
1. T: Let’s review our words first of all! Look at the screen! Speak after me, please!
Christmas tree Santa Claus
Celebrate greetings card
3. T: The next task for you. Read these words in alphabetical order, please.
P 9 : Celebrate, Christmas, Christmas tree, cracker, decorate, greetings card, lights, presents, pudding, Santa Claus, tinsel, turkey.
T: All right! The next task. Please match the English words with their Russian equivalents. (Учитель использует интерактивную доску.)
Christmas поздравительная открытка
Christmas tree Санта Клаус
Decorate рождественская ёлка
Santa Claus огоньки
greetings card Рождество
1. Выполнение упражнения.
T: Look at the screen. The text is “Christmas Day”. Say me please what should you do.
P 10 : We should complete the sentences with the help of the words from the box.
T: All right! Will you begin! (Учащиеся по очереди читают предложения и вставляют нужные слова.)
Presents, books, stockings (2), toys (2), dessert, exciting, fireplace, give, Day, sweets, Merry Christmas
( Keys: exciting, presents, give, stockings, fireplace, stockings, sweets, toys, toys, books, dessert, Day, “Merry Christmas”)
T: Well done! You have completed all the sentences right.
2. Аудирование с полным пониманием. (Просмотр видеофильма.)
3. Беседа по фильму.
T: You have seen the film and now answer my question, please! How do the English people celebrate Christmas holiday? What do they usually do this day?
P 11 : People buy Christmas trees, presents, cards. Children decorate the Christmas tree with toys, tinsels and lights. People send Christmas cards to relatives and friends.
P 12 : On Christmas Eve people usually go to a special church service. They sing Christmas carols. They put their presents under the Christmas tree.
P 13 : People usually spend time with their families. In the morning they usually go to church and then they have Christmas dinner. There are a lot of fun and jokes on that day. Children like this holiday very much. They go from house to house, sing songs and congratulate people.
P 1 : The traditional Christmas food is roast turkey with potatoes and Christmas pudding.
P 7 : Parents and children give presents to each other this holiday.
Учитель просит учащихся рассказать, как англичане празднуют рождество.
P 8 : The English people like to celebrate Christmas holiday. They buy Christmas trees, presents, cards. They put their presents under the Christmas tree. Children decorate the Christmas tree with toys, tinsels and lights. People send Christmas cards to relatives and friends. On Christmas Eve or in the morning people usually go to a special church service. They sing Christmas carols. Then they have Christmas dinner. The traditional Christmas food is roast turkey with potatoes and Christmas pudding. There are a lot of fun and jokes on that day. Children like this holiday very much. They go from house to house, sing songs and congratulate people. Parents and children give presents to each other this holiday.
T: Well! Tell me please how the Russian people celebrate Christmas holiday?
P 5 : The Russian people decorate New – Year’s tree, put the presents under it. They send e-mails and text-messages to relatives and friends. On Christmas Eve some people and children go from house to house and sing songs. They get sweets and money. It is such a good tradition by Russian people.
P 6 : Many Russian people like to celebrate New Year and Christmas holiday. Children enjoy decorating New – Year’s tree and getting presents from Father Frost. I like to get gifts too. On Christmas Eve I and my friends congratulate people and sing songs. People give us some sweets or money.
Т : Now congratulate each other with Christmas! (Учащиеся поздравляют друг друга с Рождеством.)
P 1 : Dear Andrew! Merry Christmas! I wish you good luck!
P 2 : Thank you! The same to you! И т. д. (Учитель прослушивает каждую пару.)
T: All right! You have said that before Christmas children usually go from house to house and sing songs. Do you know any songs? Let’s sing all together. ( Учащиеся исполняют песенку «Jingle, Bells!»
Jingle, Bells! Jingle, Bells! Dashing through the snow
Jingle all the way! In a one-horse open sleigh,
Oh what fun it is to ride O’er the fields we go,
In a one-horse open sleigh. Laughing all the way.
Bells, on bobtail ring,
Making spirits bright.
What fun it is to ride and sing
A sleighing song tonight.
T: Well! Who else knows any Christmas songs?
Seven, eight, nine, ten,
Merry Christmas, everyone.
Let’s sing it once again.
T: Well! Take some sweets for it.
IV . Первичное закрепление знаний.
1. Работа в парах. Заполнение таблицы .
When is Christmas celebrated?
How is “ Дед Мороз ” called?
Where does “ Дед Мороз ” live?
Where is Christmas tree situated?
Where do people usually put their presents?
T: Have you written? Please tell me some differences of Christmas celebration in Great Britain and in Russia.
P 1 : Christmas is celebrated on the 7 th of January in Russia. And in Europe it is celebrated on the 25 th of December.
P 2 : “ Дед Мороз ” is called Father Frost in Russia and Santa Claus in Great Britain.
P 3 : Father Frost lives in Veliki Ustyug. Santa Claus lives in Finland.
P 4 : New-Year’s tree is situated in Red Square and Christmas tree is in Trafalgar Square.
P 5 : Russian put their presents under the tree and English put them near the bed or near the fireplace.
V . Закрепление изученного материала.
1.What do you know about Christmas? ( Christmas is a religious holiday.)
2. What traditional Christmas meals do you know? (a roast turkey and Christmas pudding)
3. Who decorated the first Christmas tree? (One legend says that Martin Luther started the
practice. Luther was an imported Christian leader.)
4. Why do people celebrate Christmas? (It is celebrated о n December 25th. The holiday is connected with the wonderful birth of Jesus Christ.)
5. Where did Santa Claus come from? (from America)
6. When is Christmas celebrated in Europe? (It is celebrated о n January 7th.)
7. How is Father Frost called in Great Britain? (Santa Claus)
8. Where is Christmas tree situated in Great Britain? (in Trafalgar Square)
9. Where do English people usually put their presents? (near the bed or near the fireplace)
10. Where do Russian people usually put their presents? (under the tree).
T: Well! I see that you have learnt much about Christmas traditions.
VI . Заключительный этап урока.
1. Подведение итогов урока. Рефлексия .
T: Now look at our Christmas tree. About what have we spoken during lesson? (Учащиеся смотрят на ёлочку и на игрушки с названиями и рассказывают, о чём они говорили на уроке).
P 4 : We have spoken about Christmas holiday and decorations.
P 5 : About Christmas tree.
P 5 : About presents.
P 6 : About traditional food.
P 7 : How people usually spend Christmas Day.
P 8 : And of course about Santa Claus, Christmas songs, greetings cards.
2. Оценки за работу на уроке.
Put your mark yourself!
Твои высказывания по теме были правильны (допускаются 1-2 ошибки). Объём высказывания – 10 предложений.
Твои высказывания по теме были правильны (допускаются 3-4 ошибок). Объём высказывания – 7- 8 предложений.
Твои высказывания по теме были правильны (допускаются 5-6 ошибок). Объём высказывания – 5- 6 предложений.
Твоя открытка оформлена правильно (без ошибок)
Твоя открытка оформлена правильно (допущены 1-2 ошибки)
Твоя открытка оформлена правильно (допущены 3-4 ошибки)
Твоя открытка оформлена неправильно (допущено много ошибок)
Таблица заполнена верно (без ошибок)
Таблица заполнена верно(допущены 1-2 ошибки)
Таблица заполнена верно (допущены 3-4 ошибки)
Таблица заполнена верно (допущено более 4 ошибок)
Посчитай, сколько баллов у тебя получилось.
Если ты получил 13-15 баллов, то твоя оценка – «5».
Если ты получил 10-12 баллов, то твоя оценка – «4».
Если ты получил 8-11 баллов, то твоя оценка – «3».
Если ты получил меньше 8 баллов, то твоя оценка – «2».
3. Домашнее задание.
… I usually spend Christmas holiday at home. My parents and I decorate Christmas tree with tinsels, toys and lights. My mum and dad put presents under the Christmas tree. In the evening we usually have supper. And how do you celebrate Christmas holiday? Do you stay with your family at home?
Well, I’d better go now as my mum’s calling me for dinner. Write back soon. Take care and keep in touch!
T: In conclusion I suggest you to sing a song with children. (Учитель показывает видеоролик с исполнением песни « We wish you a Merry Christmas », учащиеся подпевают песенку.)
We wish you a Merry Christmas
We wish you a Merry Christmas. We won’t go until we get some,
We wish you a Merry Christmas. We won’t go until we get some,
We wish you a Merry Christmas We won’t go until we get some,
And a Happy New Year! So bring some out here.
Glad tidings we bring to Glad tidings we bring to
You and your kin. You and your kin.
We wish you a Merry Christmas We wish you a Merry Christmas
And a Happy New Year! And a Happy New Year!
Now bring us some figgy pudding, We wish you a Merry Christmas.
Now bring us some figgy pudding, We wish you a Merry Christmas.
Now bring us some figgy pudding We wish you a Merry Christmas
And a cup of good cheer. And a Happy New Year!
Glad tidings we bring to
We wish you a Merry Christmas
And a Happy New Year!
T: Well done. Thank you. Your work during the lesson was excellent. Good luck and happy New Year!
T.: Look at the blackboard! You see here 3 faces: ( О k) ( В ad) (So-so). There are: OK, Bad, So-so. Choose the face according to your mood. ( Учащиеся выбирают ).