акафист апостолу матфею читать

Войдите в ОК

АКАФИСТ АПОСТОЛУ МАТФЕЮ.
__КАНОНЫ И АКАФИСТЫ
КАНОН СВЯТОМУ АПОСТОЛУ МАТФИЮ
глас 8
Творе́ние Феофа́ново

Песнь 1
Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви,/ прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре,/ я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

Припев: Святы́й апо́столе Матфи́е, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́сньми твое́ светоносное поющу, Матфи́е, ны́не торжество,/ с Небесе́ ми зарю спасе́ния да́ти моли́ся.

Ве́лие солнце явился еси́ Све́та Вели́каго, досточу́дне,/ с на́ми бо бывшу, бесе́довал еси́, нехода́тайственне, апостоле.

Законом Владыки, блаже́нне, повину́яся,/ мрежею уловляеши твоего́ языка из глубины неве́дения концы.

Богоро́дичен: Всего́ мя спаса́ет Слово Пребоже́ственное бла́гостию,/ восхоте́в из утробы Твое́й воплоти́тися,/ Чи́стая Ма́ти Де́во.

Песнь 3
Ирмо́с: Ты еси́ утвержде́ние/ притека́ющих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ Свет омраче́нных/ и пое́т Тя дух мои́.

Возмогл еси́, укрепляемь живонача́льным, му́дре, манове́нием,/ кре́пкаго корысти восхи́тити и порабо́тити благода́тию.

Любя Учителя,/ служа́ Того манове́нием вседе́йственным,/ от пре́лести спаса́еши челове́ки, досточу́дне.

Тя двоенадесятному числу учеников ли́ка свята́го,/ вседе́йственный Дух исполняюща, Богоглаго́ливе, избира́ет.

Богоро́дичен: Име́я Тя помощь,/ злых врагов стремле́ния, Чи́стая, не ужаса́юся,/ име́я Тя Предста́тельницу, тех побежда́ю полки́.

Седа́лен апостола, глас 8
Молниями твои́х словес Божественных/ попалил еси́ прелесть лука́вую, верный просветил еси́,/ воспева́ти е́же во пло́ти пришествие, блаже́нне, все́ми Владычествующего,/ и Того стра́сти Божественнеи́ поревнова́л еси́./ Отону́дуже соше́дшеся, святу́ю твою́ па́мять соверша́ем, веселящеся,/ и согла́сно вопие́м ти:/ Матфи́е апостоле, моли́ Христа́ Бо́га согрешении́ оставле́ние дарова́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва и ныне, глас 2
Незаходи́мое солнце яви́ся,/ Солнцу вели́кому присовоку́плься,/ те́мже и просвети́ су́щих во тьме неразу́мия,/ отгоняя неду́ги от душ и теле́с, Матфи́е, та́ин самови́дче,/ и служителю вои́стинну Христов,/ при́сно моли́ся Ему́ о всех нас.

Песнь 4
Ирмо́с: Услышах, Господи,/ смотрения Твоего́ таинство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество.

Едино естество Божества́,/ еди́но ца́рство и господство возвещая, преблаже́нне,/ языков стада́ улови́л еси́.

Наведе́ тя Господь на мо́ре жития, прему́дре,/ я́коже коня, смуща́юща многобожия го́рькия во́ды.

Словом Божественным обнови́л еси́ олядене́вшая сердца́, сла́вне,/ все́яв благоче́стие, истины позна́ние.

Богоро́дичен: Де́вства сосу́де и невмести́маго естества́ селе́ние,/ ду́шу мою просвети́,/ омраче́нную многими страстьми́.

Песнь 5
Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый,/ и покрыла мя есть чужда́я тьма, окаяннаго?/ Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути моя напра́ви, молюся.

Я́ко многопло́дну ло́зу, и́стинный тя простре́ виногра́д,/ делающа грозд, пролива́юща вино́ спасительное,/ его́же пивше, блаже́нне, одержи́мии неразумием,/ пре́лести пиянство отверго́ша.

Учеников двоенадесятых явился еси́, исполняя лик блаже́нный,/ из него́же преда́тель себе́ отверг,/ приобре́те горькое удавле́ние, на Христа́ воздви́г пяту,/ тайновеща́телю Матфи́е чу́дне.

Соль боже́ственна, вве́рглся еси́, блаже́нне, в мир, Матфи́е апостоле,/ гнои́ пре́лести очищая сла́дкими уче́нии,/ отгоня боле́зни и отье́мля язвы душ и теле́с, прехва́льне.

Богоро́дичен: Безобра́зных риз и дре́вняго совлече́ся умерщвления Ада́м, Де́во,/ пречистым Твои́м рождеством, Богоневе́сто/ и во оде́жду святу и и́стинну облече́ся,/ ника́коже оскверне́ну страстьми́.

Песнь 6
Ирмо́с: Очисти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззакония моя,/низ глубины зол возведи, молюся,/ к Тебе́ бо возопих, и услыши мя,/ Бо́же спасе́ния моего.

Бог был еси́ положе́н, едине́нием Боже́ственным обожа́емь,/ и, перводе́лательны от Бо́га лучи прии́м, ве́рныя просветил еси́/ и зе́млю от мглы и́дольския очистил еси́.

Се тебе́ вмеща́ется, ученику, вся́ко прорече́ние священных пророк:/ самовидец бо быв, Бго́же дре́вле провозвести́ша,/ служи́телю Матфи́е, подо́бник же и апостол.

Богоро́дичен: Свяще́ние умное и неприкоснове́нно очистилище,/ све́щник злат и трапе́зу одушевле́ну,/ Хлеб носи́вшую живота́, Де́во, ве́рнии, Тя именуем.

Конда́к, глас 4
Светоза́рное, я́ко солнце, во весь мир изше́дшее веща́ние твое́/ просвеща́ет языческую Це́рковь благода́тию,/ чудоно́сче Матфи́е апостоле.

И́кос
Струю слова пода́ждь ми, Го́споди, водное естество соде́явый,/ и се́рдце мое́ укрепи, Благоутро́бне,/ И́же зе́млю утверди́вый словом Твои́м,/ и просвети́ мое́ помышле́ние, све́том, я́ко ри́зою, одева́яйся,/ да глаго́лю и пою подобная:/ достои́но почести, Многоми́лостиве, Твоего́ Матфи́я апостола.

Песнь 7
Ирмо́с: о́троцы евре́йстии в пещи/ попра́ша пла́мень дерзнове́нно/и на ро́су огнь преложи́ша, вопиюще:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ток изсуши́л еси́ пре́лести наводне́нием твое́й Боже́ственныя мудрости/ и потоком пи́щи напои́л еси́ ве́рою вопиющия, сла́вне:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Силою Бо́га Всеси́льнаго изнемого́ша вра́жия кова́рства/ пред лице́м твоего́, апостоле, ше́ствия/ и сокруши́шася го́ры же и хо́лми безбожия.

Богоро́дичен: Се, Юже рече́ Де́ву ду́хом великии́ Иса́ия,/ во чре́ве Бо́га зача́т и ражда́ет, Ему́же пое́м:/ Го́споди Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8
Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халдеи́ский мучитель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ силою же лучшею спасены, сия видев,/ Творцу и Изба́вителю вопияше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспои́те,/ людие, превозноси́те во вся ве́ки.

Уста́ Бо́жия быв, из горта́ни восхитил еси́ человекоуби́йцы,/ и́хже люте пожре́ и снедь соде́ла свое́й злобе, му́дре,/ и банею пакибытия сих приве́л еси́ Го́сподеви, поющия непреста́нно:/ людие, превозноси́те во вся ве́ки.

Слове́сное яви́ся не́бо, пове́дуя Единоро́днаго сла́ву Бо́жию неизглаго́ланную,/ Матфи́й всему́дрый, молния благода́ти, лове́ц заблу́ждших,/ све́щник Боже́ственнаго светозаре́ния, неизрече́нных таи́нник,/ того с весе́лием воспое́м согла́сно.

Богоро́дичен: Па́че естества́ зачала́ еси́,/ па́че слова родила́ еси́ Соде́теля челове́ческаго естества́,/ бывша Челове́ка, Отцу́ неразлучна, Владычице Чи́стая./ Его́же пое́т вся тварь:/ о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспои́те,/ людие, превозноси́те во вся ве́ки.

Песнь 9
Ирмо́с: Устраши́ся всяк слух/ неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния,/ я́ко Вышний волею сниде даже и до пло́ти// от девического чре́ва быв Челове́к./ Те́мже Пречистую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Дру́га тя рече́ Спас, Того служа́ща повеле́ннем, блаже́нне апостоле,/ и насле́дника Ца́рствня Своего, в бу́дущий стра́шный день соседа́теля,/ Матфи́е прему́дре, двоенадесятых ученик исполне́ние.

Ве́трилом, блаже́нне, Креста́ преше́д волнующееся мо́ре жития,/ достигл еси́ ко приста́нищу покоя и кра́йнему жела́нию/ и, ра́дуяся, ны́не предстои́пш со апостольским ликом,/ моля о нас Человеколюбца.

Све́щник вои́стинну златоза́рен,/ свети́ло Ду́ха сияющее, яви́ся язык твои́,/ попаляющ иноплеменная учения, погаша́ющ огнь, му́дре, чужди́й,/ свет облиста́ющ во тьме неразу́мия спящим.

Богоро́дичен: Уста́вила еси́ еди́на в жена́х клятву первозда́нных, Богоневе́сто,/ Неопи́саннаго пло́тию ро́ждши опису́ема,/ обновила еси́ преде́лы естества́, Нескве́рная,/ разстоящая пе́рвее пресла́вным хода́тайством Твои́м соединила еси́.

Свети́лен апостола
Тече́ние кра́сных твои́х ног, Матфи́е апостоле,/ возврати́в к шествию Небе́сному, возше́л еси́, ра́дуяся,/ и, Тро́ице предста́в, во Отце́ ви́диши Сына и Ду́ха Боже́ственнаго./ Сего́ ра́ди ве́рою пресвяще́нную твою́ и Боже́ственную пра́зднуем па́мять.
_____МОЛИТВЫ
Тропарь апостолу Матфию
глас 3

Апо́столе святы́й Матфи́е,/ моли́ Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим.

Перевод: Апостол святой Матфий, умоли милостивого Бога, да согрешений прощение подаст Он душам нашим.

Кондак апостолу Матфию
глас 4

Светоза́рное, я́ко со́лнце, во весь мир изше́дшее веща́ние твое́/ просвеща́ет язы́ческую Це́рковь благода́тию,// чудоно́сче Матфи́е апо́столе.

Перевод: Светозарная, как солнце, по всему миру прошедшая проповедь твоя Церковь, призванную из язычников, просвещает благодатью, чудотворец Матфий Апостол.

Источник

Акафист апостолу матфею читать

акафист апостолу матфею читать

День памяти:

29 ноября (н. ст.)

Тропарь, глас 3

Усердно от мы́тницы к зва́вшему Владыце Христу, я́вльшуся на земли́ человеком за благость, Тому последовав, апостол избра́нный явился еси и благовестник Евангелия вселенней велегла́сен; сего ради чтим честну́ю память твою, Матфее богоглаго́ливе, моли Милостиваго Бога, да грехов оставление подаст душа́м нашим.

Кондак, глас 4

Мыта́рства и́го отверг, правды и́гу притя́глся еси и явился еси купе́ц всеизря́днейший, богатство принес ю́же с высоты премуд­рость; отню́дуже проповедал еси истины слово и унылых воздвигл еси ду́ши, написав час Су́дный.

Кондак 1

Избра́нный от мыта́рства на учени́чество Слову Собезнача́льному, богови́дче Матфее всеблаженне, призвание приял еси от всемирнаго Света вселенныя концы просвещати и Божественное Евангелие сподобился еси написати нам во утверждение, да, внемлюще словесе́м благовестия твоего, прославим Всесвятаго Бога; сего ради велегла́сными усты́ приносим тебе песнь похвальную: Радуйся, святый апостоле и евангелисте ­Матфее, благовестия Христова проповедниче.

Икос 1

Ангелов лик и человеческий род приносят тебе ныне хвалебное приношение, божественный апостоле, яко, смуще́ния мяте́жнаго отше́д, Христу последовал еси, егда возгласи тебе Господь: «По Мне гряди». И нас, немощны́х, утверди к Царствию Небесному, тебе вопиющих си́це:

Радуйся, от мы́тницы Христом призва́нный.

Радуйся, на апостольское служение избра́нный.

Радуйся, богатство мира сего презревый.

Радуйся, Небеснаго сокровища стяжа́телю усердный.

Радуйся, Евангельския истины пламенный ревнителю.

Радуйся, глаголов жизни вечныя немо́лчный возвестителю.

Радуйся, слова́ Христовы, яко сокровище, в сердце слага́вый.

Радуйся, о Христе усердно благовествова́вый.

Радуйся, святый апостоле и евангелисте Матфее, благовестия Христова проповедниче.

Кондак 2

Видя, богомудре, радость народа богоизбра́ннаго во граде твоем, егда исцели́ Иисус разслаблена жи́лами и грехов отпущение дарова́ тому, возжелал еси последовати Христу, от мы́тницы призва́нный, ча́я и своих грехов очищения, вку́пе со всеми прославляя Бога, поюще Ему: Аллилуия.

Икос 2

Разум человеческий не возмо́же вместити радости твоея, богови́дче, егда во граде Капернау́ме узрел еси Мессию Иисуса, призвавшаго тя от служения ке́сарю ко служению Богу, вместо богатства тленнаго нетленное да́руя; сего ради воспеваем ти сицева́я:

Радуйся, града Капернау́ма славное прозябе́ние.

Радуйся, неверующих во Христа посрамление.

Радуйся, служение ке́сарю отложи́вый.

Радуйся, сердце Царю Небесному прилепи́вый.

Радуйся, грешным звездо просвещения.

Радуйся, кающимся верное наставление.

Радуйся, Христовою благодатию в сердце уязвленный.

Радуйся, к сонму двана́десяти апостолов сопричте́нный.

Радуйся, святый апостоле и евангелисте Матфее, благовестия Христова проповедниче.

Кондак 3

Сила Вышняго положи на сердце твое, апостоле Матфее, еже прияти Христа в дому́ твоем со ученики Его, сего ради трапе́зу угото́вав, призвал еси дру́ги твоя, мытари́ и грешники, да позна́ют вси Истиннаго Милующаго Бога, воспевающе: Аллилуия.

Икос 3

Имуще не по разуму ревность, фарисеи глаголаху учеником Христовым: «Почто́ с мытари́ и грешники Учитель ваш яст и пиет?» Не разумеваху бо, сердца́м их ожесточи́вшимся, яко прии́де Господь к тебе, избра́нне, еже призвати грешников на покаяние и милость Божию возвестити, я́вльшуюся во исцеление не́мощей наших. Сие бо и проповедал еси миру, подвиза́я пети тебе таковая:

Радуйся, Христа в дому́ твоем приявый.

Радуйся, любовь Божию себе стяжавый.

Радуйся, о благостыни Христове сладкое вещание.

Радуйся, веры святыя благоухание.

Радуйся, покаяния велегласный проповедниче.

Радуйся, Божия милости неложный провозвестниче.

Радуйся, зна́мения време́н уразумевый.

Радуйся, неизрече́нных таи́нниче богодухнове́нный.

Радуйся, святый апостоле и евангелисте Матфее, благовестия Христова проповедниче.

Кондак 4

Бурю смятений зря́ше Христос в народе Своем, людие бо расточе́ни бя́ху, яко о́вцы, не иму́щии пастыря, темже призва тя, блаженне Матфее, с прочими ученики Своими, даде власть на ду́сех нечистых, изгоняти их, и исцеляти всяк недуг и всяку болезнь в лю́дех, на­учающе пети всех: Аллилуия.

Икос 4

Слышав глагол Христов: «Жа́тва убо мно́га, де́лателей же мало», — воспыла́л еси ревностию яже по Бозе, боголю́бче, путь твой устрояя ко овца́м погибшим до́му Израи­лева, проповедал еси покаяние, прибли́жися бо Ца́рство Небе́сное. Мы же, воспевающе труды твоя и болезни, взываем ти, си́це:

Радуйся, насади́телю истиннаго богопочитания.

Радуйся, образе на Христа нело́жнаго упования.

Радуйся, силу многу от Христа улучи́вый.

Радуйся, послушание Богу в себе явивый.

Радуйся, болезни именем Хрис­товым исцеляяй.

Радуйся, всем в ну́ждах помощь подаваяй.

Радуйся, Истиннаго Бога служителю.

Радуйся, бесо́в прогонителю.

Радуйся, святый апостоле и евангелисте Матфее, благовестия Христова проповедниче.

Кондак 5

Боготечный источник был еси, Матфее апостоле, егда от Хрис­та, Бога и Учителя твоего, приял еси дары многи чудотворения, утверждая и́скренния твоя в вере в Сына Человеческаго, научающе пети Тому: Аллилуия.

Икос 5

Видевше тя людие, чудеса творя́ща о имени Господни, благовес­тителю святый, с радостию ­ве́лиею приима́ху в домех своих яко человека Божия, ты же, по слову Христову, приве́тствовал еси тех, глаголя: «Мир дому сему!» Днесь бо и нас посети целова́нием твоим, блаженне, тебе приносящих таковая:

Радуйся, дару Божию тезоимени́тый.

Радуйся, апостоле Христов великий.

Радуйся, мира Вышняго прис­ный подателю.

Радуйся, Евангелия Христова изря́дный сказа́телю.

Радуйся, чудотворением землю озари́вый.

Радуйся, еже любити Бога верных научивый.

Радуйся, яко и ду́си повинова́хуся ти.

Радуйся, яко имя твое написа́ся на Небеси.

Радуйся, святый апостоле и евангелисте Матфее, благовестия Христова проповедниче.

Кондак 6

Проповедающу Христу, рече не́кий Ему: «Се, Мати Твоя и братия Твоя вне стоя́т, хотяще глаголати Тебе». Он же отвещав, рече: «Иже бо а́ще сотвори́т волю Отца Моего, той брат Мой и мати Ми есть». Возрадовался еси глаголом сим, Матфее, сродником возжела́в быти Господу, разуме́ние прия́в Божию то́кмо волю творити в житии своем, непрестанно воспевая: Аллилуия.

Икос 6

Возсиявый чудесы́ многими, Божественный Учитель наш, недоумеваю́щу ти, апостоле, нача́т ска́зовати учеником Своим, яко подобает Ему много пострадати, и убие́ну быти, и в третий день востати. Не разумев, како будут сия, слага́л еси в сердцы твоем вся словеса Господня; мы же, взирающе на чистоту веры твоея, дерзаем звати тебе таковая:

Радуйся, изъяви́телю мудрости Учителя Божественнаго.

Радуйся, слуго́ смиренный Гос­пода.

Радуйся, Спасовых глаголов усердный хранителю.

Радуйся, таин веры богоозаре́нный изъясни́телю.

Радуйся, имя Христово на земли́ возвеличивый.

Радуйся, Евангелие во вселенней утвердивый.

Радуйся, Слова Божия служителю.

Радуйся, Господу подражания учителю.

Радуйся, святый апостоле и евангелисте Матфее, благовестия Христова проповедниче.

Кондак 7

Хотя явити себе Иисус яко Хрис­та Божия, все́де на осля́ и вни́де во Иерусалим; ты же, духоно́сне Матфее, ку́пно со всеми ре́зал еси ве́тви от древ и постилал еси по пути́, взывая: «Оса́нна Сыну Давидову! Благословен Гряды́й во имя Господне! Аллилуия!»

Икос 7

Новаго таинства свидетель был еси, боголю́бче, егда на Ве́чери хлеб преломи́в Иисус, рече: «Сие есть Тело Мое», — и прие́м чашу, даде́ ю, глаголя: «Сия есть Кровь Моя». Сего истиннаго Бра́шна и Пития́ истиннаго вку́пе с тобою и всеми верными ученики и мы дерзающе причащатися, воспеваем ти си́це:

Радуйся, Господни славы яснозри́телю.

Радуйся, Иисуса, Сына Давидова́, дерзнове́нный возвестителю.

Радуйся, Тайней Ве́чери Хрис­том приобще́нный.

Радуйся, Духом Божиим озаре́нный.

Радуйся, заповедем Божиим нас научающий.

Радуйся, ко блаженству Христову всех призывающий.

Радуйся, ко Причастию дерзающих укрепителю.

Радуйся, молитвенниче наш и покровителю.

Радуйся, святый апостоле и евангелисте Матфее, благовестия Христова проповедниче.

Кондак 8

Икос 8

Весь исполнен быв радости, всехвальне, внегда узрети ти Воскресшаго Господа твоего и поклонитися Ему, пасхальное целование дал еси апостолом, глаголя: «Воистину воскресе Христос!» Мы же, ликующе с тобою вку́пе, приносим тебе таковая:

Радуйся, Господни Страсти яве изложи́вый.

Радуйся, цену спасения нашего откры́вый.

Радуйся, видением Воскресшаго почте́нный.

Радуйся, в вере Богом твердо утвержденный.

Радуйся, Христова воскресения благовестителю.

Радуйся, во тьме неверия сидящих просветителю.

Радуйся, верный учителю истиннаго богохваления.

Радуйся, наставниче добрый Богу благодарения.

Радуйся, святый апостоле и евангелисте Матфее, благовестия Христова проповедниче.

Кондак 9

Всякое отмета́я сомнение, Матфее богомудре, со апостолы стопы́ своя направил еси в го́ру, аможе повеле́ Иисус, и видев, поклонился еси Господу, прием убо от Него повеление: научающе, проповедати всем язы́ком и крестя́ще их во имя Отца и Сына и Святаго Духа, соблюдати вся заповеди Божия, поя немо́лчно: Аллилуия.

Икос 9

Вети́я Божественный, богогла́сне Матфее, видя Христа от земли́ на Небо восходя́ща, возрадовался еси, обетованию Спасову внимая: «Аз с вами есмь во вся дни, до скончания века!» Мы же, зряще в житии твоем исполнение глаголов Божиих, верно вопием сицева́я:

Радуйся, сомнение о Христе попра́вый.

Радуйся, от Премудрости муд­рость прия́вый.

Радуйся, во имя Святыя Троицы крестителю.

Радуйся, верный заповедей исполнителю.

Радуйся, Христу после́довавый ве́рно.

Радуйся, вознесением Господним в вере и надежде утвержде́нный.

Радуйся, глаголов Спасовых рачи́телю.

Радуйся, премудрый истины хранителю.

Радуйся, святый апостоле и евангелисте Матфее, благовестия Христова проповедниче.

Кондак 10

Спасительное Духа сия́ние в Сионстей го́рнице на тя сни́де во о́гненне ви́де, боголюбче Матфее, от Негоже приял еси светлыя по́чести благодати, по обетованию Христову, юже раздал еси всем евангельски, мрак безбожия разоря́я, научая в мире пети Богу: Аллилуия.

Икос 10

Стена и заступник явился еси Церкви Иерусалимстей, друже Христов, благовестие Господне писмены́ изложил еси евре́йски, яко самови́дец быв и слуга возсия́вшаго Слова; мы же, иму́ще ки́йждо на свой язык прело́жшееся Евангелие, тобою напи́санное, воспеваем ти си́це:

Радуйся, благодати Божия прия́телище.

Радуйся, Духа Святаго обита́лище.

Радуйся, от Господа жребий апос­тольства улучи́вый.

Радуйся, догма́ты Христовы в Евангелии изложи́вый.

Радуйся, Церковь Иерусалимскую в вере соблюды́й.

Радуйся, Словом Божиим, яко ма́нною, о́ную пита́вый.

Радуйся, Евангелия Христова усердный списа́телю.

Радуйся, учений Небесных благовеща́нный сказа́телю.

Радуйся, святый апостоле и евангелисте Матфее, благовестия Христова проповедниче.

Кондак 11

Пение похвальное приносит ти Христова Церковь, святый Матфее, яко язык множество богоупра́влени тобою бы́ша, егда оставив Святый град, Си́рию, Миди́ю, Перси́ду, Па́рфию и Ефио́пию просветил еси, научая воспевати всех Единому Истинному Богу: Аллилуия.

Икос 11

Свет невеще́ственный озари тя, апостоле, егда благоле́пнейшим венце́м десни́ца Вседержи́телева тя украси по кончине твоей му́ченичестей, со Ангелы ти предста́вшу Престолу Божию. Ныне ча́ющих предстательства твоего не остави нас, грешными усты тебе приносящих сицева́я:

Радуйся, веры Христовы насадителю.

Радуйся, церквей множества ­зижди́телю.

Радуйся, чудесы́ твоими идолопокло́нники удививый.

Радуйся, учением твоим неверныя во истинней вере утвердивый.

Радуйся, благовестниче веры Христовы усерднейший.

Радуйся, учителю Церкви Хрис­товы изря́днейший.

Радуйся, венцем му́ченическим увенча́нный.

Радуйся, заступниче, нам Богом данный.

Радуйся, святый апостоле и евангелисте Матфее, благовестия Христова проповедниче.

Кондак 12

Благодать неистощи́мую яви нам Господь от мощей и святых икон твоих, богоглаго́ливе Матфее, не́когда бо чудотвори́в силою Христовою, то́южде и додне́сь всем потребная подаеши, подвиза́я дивному во святых Своих Богу пети: Аллилуия.

Икос 12

Поюще пресветлую твою память, Матфее апостоле, при́снаго твоего предстательства просим, ты бо от мы́тницы призва́нный не постыдился еси мытари́ и грешники призвати на пир Христов; и ныне не остави всех нас, управи к Царствию Небесному тебе приносящих таковая:

Радуйся, Евангелием Христовым нас просвещающий.

Радуйся, при́сное засту́пничество нам являющий.

Радуйся, о мытаре́х благоразу́мных при́сный молитвенниче.

Радуйся, образе христолюби́вым златопра́вцем и казнохрани́телем.

Радуйся, яко мощи твоя исцеления источа́ют.

Радуйся, яко от икон твоих многа чудеса бывают.

Радуйся, яко тобою вера святая прославляется.

Радуйся, яко тобою Церковь Христова дивно красуется.

Радуйся, святый апостоле и евангелисте Матфее, благовестия Христова проповедниче.

Кондак 13

О всехвальный апостоле и евангелисте Матфее! Приими малое сие хваление наше и испроси нам у Милостиваго Спаса ревность ко исполнению Евангелия Христова, мир душевный и грехов очищение, яко да вни́ти и нам в радость Господа нашего и Триединому Богу воспевати с тобою вку́пе во Царствии Небеснем: Аллилуия.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва

О преславный апостоле Матфее, душу за Христа предавший и кровию твоею па́жить Его удобри́вший! Услыши чад твоих молитвы и воздыхания, сердцем сокрушенным ныне приноси́мыя. Се бо беззаконьми омрачи́хомся, и того ради бедами, якоже ту́чами, обложи́хомся, елея же добраго жития обнища́хом зело́, и не возмо́жем проти́витися волко́м хи́щным, иже расхища́ти насле́дие Божие де́рзостно тща́тся. О сильный! Понеси не́мощи наша, не отлучайся духом от нас, да не разлучи́мся в конец от любве Божия, но крепким заступлением твоим нас защити, да помилует Господь всех нас молитв твоих ради, да истреби́т же рукописа́ние безме́рных грехов наших и да сподобит со всеми святыми блаженнаго Царствия и брака Агн­ца Своего, Емуже честь, и слава, и благодарение, и поклонение во веки веков. Аминь.

ЖИТИЕ

Святой апостол и евангелист Матфей, именуемый также Левием, апостол из двенадцати, брат апостола Иакова Алфее­ва, был мытарем, то есть сборщником податей для Рима, ибо евреи находились под властью Римской империи. Он жил в галилейском городе Капернауме. Матфей, услышав глас Иисуса Христа: «Иди за Мной», — оставил свою должность и пошел за Спасителем. Христос и Его ученики не отвергли приглашения Матфея и посетили его дом, где разделили трапезу с друзьями и знакомыми мытаря — такими же, как и хозяин, мытарями и грешниками. Это событие чрезвычайно поразило фарисеев и книжников. Мытари, собирая подати с соплеменников, делали это с большой выгодой для себя. Люди корыстолюбивые и жестокие, они считались у иудеев за предателей и изменников родины и религии. Слово «мытарь» звучало для иудеев так же как слова «грешник» и «идолопоклонник». Говорить с сборщиком податей считалось грехом, общаться с ним — осквернением. Но иудейские учители не могли понять, что Господь «пришел призвать не праведников, а грешников к покаянию».

Матфей, осознав свои грехи, возмес­тил вчетверо тем, кого прежде обирал, раздал остальное свое имение нищим и вместе с другими апостолами последовал за Христом. Святой Матфей внимал наставлениям Божественного Учителя, видел бесчисленные Его чудеса, ходил вместе с 12 апостолами с проповедью к «погибшим овцам дома Израилева», был свидетелем страданий, смерти и воскресения Спасителя и славного Его вознесения на Небо.

Восприняв благодатные дары Духа Святого, сошедшего на апостолов в день Пятидесятницы, апостол Матфей вначале 8 лет проповедовал в Палестине. Перед уходом на проповедь в далекие страны, по просьбе иудеев, остававшихся в Иерусалиме, святой апостол Матфей запечатлел в Евангелии земную жизнь Спасителя мира — Богочеловека Иисуса Христа и Его Учение.

В ряду книг Нового Завета Евангелие от Матфея стоит первым. Местом написания Евангелия называют Палестину. Евангелие написано святым Матфеем в 42-м году (по Рождестве Христовом) на современном ему еврейском языке и переведено на греческий. Еврейский текст до нас не дошел, но о нем напоминают многие лингвистические и культурно-­исторические особенности греческого перевода текста.

Святой апостол Матфей обошел с благовестием Сирию, Лидию, Персию, Парфию, закончив свои проповеднические труды мученической кончиной в Ефиопии. Страна эта была населена племенами каннибалов с грубыми обычаями и верованиями. Святой апостол Матфей своей проповедью здесь обратил нескольких идолопоклонников к вере во Христа, основал Церковь и построил храм в городе Мирмены и поставил в ней епископом своего спутника по имени Платон.

Когда святой апостол усердно просил Бога об обращении ефиопов, во время молитвы явился ему Сам Господь в образе юноши и, дав жезл, повелел водрузить его у дверей храма. Господь сказал, что из этого жезла вырастет дерево и будет приносить плоды, а от корня его будет истекать источник воды. Омывшись в воде и вкусив плодов, ефиопы изменят свой дикий нрав и станут добрыми и кроткими. Когда святой апостол нес жезл к храму, то встретил на пути жену и сына правителя этой страны Фулвиана, одержимых нечистым духом. Святой апостол именем Иисуса Христа исцелил их. Это чудо обратило ко Господу еще множество язычников. Но властелин не хотел, чтобы его подданные стали христианами и перестали поклоняться языческим богам. Он обвинил апостола в колдовстве и приказал казнить его. Святого Матфея положили лицом вниз, засыпали хворостом и подожгли. Когда костер разгорелся, то все увидели, что огонь не вредит святому Матфею. Тогда Фулвиан приказал добавить хвороста в костер, облив его смолой, а вокруг костра поставить 12 идолов. Но пламя растопило идолов и опалило Фулвиана. Испуганный ефиоп обратился к святому с мольбой о пощаде, и, по молитве мученика, пламя улеглось. Тело святого апостола осталось невредимым, а он отошел ко Господу († 60).

Правитель Фулвиан горько раскаялся в содеянном, но сомнений своих еще не оставил. По его приказу, тело святого Матфея положили в железный гроб и бросили в море. При этом Фулвиан сказал, что если Бог Матфеев сохранит тело апостола в воде, как сохранил его в огне, то следует поклоняться Этому Единому, Истинному Богу.

В ту же ночь епископу Платону в сонном видении явился апостол Матфей, повелел ему идти с клиром на берег моря и обрести там его тело. Вместе с епископом на берег моря пришел и правитель Фулвиан со своей свитой. Вынесенный волной гроб был с честью перенесен в храм, построенный апостолом. Тогда Фулвиан попросил у святого апостола Матфея прощения, после чего епископ Платон крестил его с именем Матфей, которое дал ему, повинуясь повелению Божию. Вскоре святой Фулвиан-Матфей отказался от власти и стал пресвитером. По смерти епископа Платона ему явился апостол Матфей и увещал возглавить Ефиопскую Церковь. Приняв епископство, святой Матфей-Фулвиан много потрудился в проповеди Слова Божия, продолжая дело своего небесного покровителя.

Ныне честные мощи святого апостола и евангелиста Матфея почивают в кафедральном соборе города Салерно в Италии.

По благословению

митрополита Херсонского и Таврического Иоанна

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *