акафист богородско уфимской иконы божией матери
Богородско-Уфимская почитаемая чудотворной икона Богородицы, явившаяся в селе Богородском под Уфой в 1621 году, одна из местночтимых икон в Русской Церкви, и празднуется с 27 января 1993 года.
По преданию, в селе Кадомцево под Уфой жил некий крестьянин Стефан, однажды по ложному доносу приговоренный к побитию розгами. Не в состоянии перенести позор, он решил пойти в лес и покончить жизнь самоубийством. Уже в лесу он был остановлен женским голосом, сказавшим:
— Куда ты идешь? Воротись и скажи священнику и народу, чтобы взяли Меня отсюда, ибо Я спасу ваше сел.
Сбитый с толку услышанным, он вернулся домой. Но на другой день вновь отправился в лес с прежним намерением.
И на этот раз на том же самом месте услышал тот же голос, но уже сказавший строже:
— Иди, Стефан, скажи священнику и народу, что, если не возьмут Меня сейчас, то село сгорит, и вы погибнете.
Удивлённый Стефан не знал, что делать, и тут в третий раз услышал те же самые слова, но сказанные совсем строго. Осмотревшись вокруг, он увидел над собой сияющую икону Божией Матери, зависшую в воздухе.
Забыв о своём первоначальном намерении, крестьянин поспешно возвратился в село и рассказал обо всём священнику и народу. Ему не поверили, но ради любопытства пошли следом и узрели парящую в воздухе икону. Только после этих чудесных знамений до жителей дошло, что к ним пожаловала Сама Богородица. Поспешно они вернулись в церковь и с иконами крестным ходом пошли в лес. Но, несмотря на прилежные молитвы, святая икона не давалась в руки. И только когда додумались обратиться к Стефану, образ Богородицы сошёл к нему на руки, давая понять о его невиновности, и православные в благоговении вернулись в село. С тех пор оно стало называться Богородским.
На месте явления иконы вскоре забил источник ставший почитаться как целебный, а самой иконе стали приписывать многочисленные чудеса и помощь. Божия Матерь через Свою чудотворную икону спасала село и город Уфу от эпидемий холеры и тифа.
В XVII веке, когда в среде крестьянства стали бродить бунтарские настроения и многие сёла были сожжены, Богородское, на удивление, не пострадало. Приписывая это заступничеству Богородицы, церковноначалие решило перенести образ в Уфу, а в Богородичном оставить точную копию иконы. Со временем стали путать, где копия, а где оригинал.
Ежегодно из Уфы к месту явления иконы и источнику Богородицы совершались многотысячные крестные ходы. Защите Богородице приписывают сохранение села во время Пугачёвского бунта. Почитание иконы было настолько общенародным, что икону украсили многими дорогими дарами, включавшими алмазы и бриллианты.
В 1930-е годы обе иконы безследно исчезли. Но память о них сохранилась в народе и в 1990 году был освящён храм Богородско-Уфимской иконы Божией Матери в Уфе, а на месте явления иконы сооружена часовня и благоустроен святой родник. Возобновились и крестные ходы, вновь собирающие тысячи верующих.
По ходатайству Никона, Епископа Уфимского и Стерлитамакского и Приходского Совета Богородской церкви, с благословения Патриарха Московского и всея Руси Алексия II резолюцией от 27 января 1993 года Святая Богородская икона вновь занесена в списки чтимых икон Православной церкви, и Указом № 275 от 5 августа этого же года отдельно выделен день празднования этого чудотворного образа 19 июля, как общеепархиальный Уфимский праздник.
«Радуйся, Мати Божия Богородско-Уфимская, Заступнице усердная рода христианскаго».
Тропарь Божией Матери пред иконой Ее,именуемой Богородско-Уфимская, глас 4:
Заступнице Усердная, Надеждо ненадежных, Помощнице нищих и сирых, плачущих Утешение, согрешающих очищение, Путеводительнице заблуждших, болящих Целебнице и исправление падающих, Ты бо еси Похвало земли Уфимския, Дево Богородице.
Кондак Божией Матери пред иконой Ее, именуемой Богородско-Уфимская, глас 5:
О, Милосердная Мати, не отрини слез и воздыханий наших, с верою и любовию к Тебе приносимых: пред иконою Богородскою услыши ныне молящихся и на путь спасения настави, и душ наших грехи исцели, от земли Уфимския вся пагуби потреби, Ты бо еси людем сокровище вечнаго спасения и источниче Божественныя благодати.
Величание:
Достойно есть величати Тя, Богородице, честнейшую херувим и славнейшую без сравнения серафим.
Иное величание:
Величаем Тя, Богородице Дево, и почитаем чудотворную икону Твою, еюже благоволила еси спасти землю Уфимскую от всегубительных болезней и людских нестроений.
Икона Богородицы Казанская (Богородско-Уфимская)
Празднование
История
Время обретения чудотворной Богородско-Уфимской иконы Божией Матери (копия Казанской, только более темных тонов) относится к началу XVII века – времени, когда на территории современной Башкирии образовывались первые православные поселения. Явилась она чудесным образом одному из крестьян села Кадомцева Уфимского уезда в 1621 году за три дня до празднования Казанской иконе Пресвятой Богородицы. После такого чудесного и удивительного события село Кадомцево было переименовано в Богородское и под этим названием просуществовало до 1931 года.
В XVII–XIX веках чудотворный образ именовался Казанским и Богородским, а с начала XX века – Богородским (Уфимским).
В 1622 году в селе был построен первый – деревянный – храм в честь Богородской иконы Божией Матери, в котором и пребывала святыня. В XVIII веке с явленной иконы был сделан список, обе иконы пользовализь особым почитанием среди православных: одна из них была помещена в местном храме села, а первообраз было решено передать для всенародного почитания в кафедральный собор города Уфы, оговорив, однако, что в день, установленный для ее почитания – день празднования Казанской иконе Божией Матери, святая икона будет приноситься в село для совершения молебна в Богородском храме. На месте явления чудотворного образа с того времени стал бить целебный источник – Богородский родник. Так было положено начало традиции ежегодных крестных ходов из города Уфы в село Богородское, которые совершались с 1688 года (по другим сведениям, с 1707 года) до начала 30-х годов XX столетия. По многочисленным и настоятельным просьбам православных верующих святую Богородскую икону носили и по другим местностям Уфимской епархии.
В XVIII веке икона Божией Матери Богородско-Уфимская была внесена в списки святынь Российской земли.
Икона Божией Матери Богородско-Уфимская почиталась как Покровительница и Заступница Уфы и всего Уфимского края: она неоднократно защищала эту землю от эпидемий холеры, голода, стихийных бедствий, а также от набегов врагов и разбоя. Именно по горячим молитвам перед чудотворной иконой был спасен от захвата и разграбления бандами сподвижника Пугачева Чики Зарубина город Уфа. Поэтому и 300-летний юбилей Уфы отмечался в 1874 году 8 июля – в день чествования Чудотворной Заступницы города.
В конце XIX века установилась традиция считать годом явления иконы 1727-й, что не соответствует действительности. Архивные данные, которые полностью соответствуют и преданию, изложенному в «Сказании о святой чудотворной иконе Божией Матери, по изображению именуемой Казанскою, а по месту явления Богородскою», свидетельствуют о том, что 1727 год – это год проведения восстановительных работ и перестройки первой деревянной церкви, сооруженной в 1622 году в селе Богородском.
В тяжкие 30-е годы XX века храм, освященный в честь Богородской иконы Пресвятой Богородицы, был закрыт и разграблен, чудотворный образ был реквизирован представителями советской власти, а название «Богородско-Уфимская икона» изъято из общероссийского списка. В 60-е годы прошлого столетия Богородский родник был залит бетоном и засыпан многометровым слоем песка.
В наши дни, когда повсюду восстанавливаются порушенные и поруганные в годы безбожной власти храмы и монастыри, возвращаются православные святыни, возобновляется и народное почитание Богородско-Уфимской иконы Божией Матери. С осени 1990 года началось восстановление храма бывшего села Богородского (ныне Калининский район г. Уфы), возрожден и целебный источник – Богородский родник.
С 1993 года чудотворная Казанская (Богородско-Уфимская) икона вновь вошла в список чудотворных святынь Русской Православной Церкви.
Церкви и храмы старой Уфы. Богородско-Уфимский храм (Казанско-Богородская церковь) и Богородско-Уфимская икона Божьей Матери.
Церковь находится в Инорсе на улице Ферина. В 1604 году здесь была новая слобода, которая в 1613 году превратилась в село Кадомцево, а в 20-х годах XVII века получило новое наименование – Богородское. Руководил строительством храма священник Владимир Уводский, и построен он был в 1881 году (на месте сгоревшей деревянной церкви). Стиль русского барокко сделал его одним из самых красивых в городе. Трёхъярусная колокольня, один большой и четыре малых купола, уникальная кованная ограда, внутри же – чудесные росписи, в которых участвовал художник М. В. Нестеров (надвратные ангелы).
В 1933 году при закрытии церковь разорили, иконостас изрубили, иконы увезли, библиотеку уничтожили, сбросили колокола. В здании разместили мастерские по пошиву обуви, в 30-е годы тут было захоронение репрессированных, в 1964 году поместили школу-интернат для детей со слабым умственным развитием, предварительно уничтожив колокольню, купола, росписи.
С 1990 года здание церкви возвращено верующим, восстановлены традиции крестных ходов из церкви к месту явления Чудотворной иконы – к источнику, восстановлен Богородский некрополь, при церкви работают две воскресные школы, организован уникальный краеведческий музей. Казанско-Богородская церковь является сегодня действующей.
Богородско-Уфимская икона Божьей Матери.
«Сказание о иконе Божией Матери Богородско-Уфимской, явленной в селе Богородском, в Уфимской епархии близ града Уфы».
Божественная помощь Богородской иконы Божией Матери неоднократно спасала село и город Уфу от эпидемий холеры и тифа, она исцеляла людей от различных болезней и душевных расстройств. Видя Ее чудодейственную силу помощь и защиту, крестьяне построили в честь Богородской Божией Матери каменный красавец-храм, который после разрушения и осквернения атеистами в З0-е годы нынешнего столетия вновь засверкал своими куполами и начал возвращать свою былую красоту в сегодняшние дни.
В памяти народной сохранилось много чудодейственных случаев, связанных с прославлением Чудотворной Богородской иконы Божией Матери и Ее заступничеством.
В XVII веке случилось так, что многие селения вокруг села Богородского во время народных настроений были сожжены, а Богородское чудным образом уцелело. Чудотворная же икона Богородской Божией Матери по обету, данному в то время жителями села, была торжественно перенесена в Уфимский кафедральный собор, сначала в Смоленский, затем в Воскресенский, где находилась до прихода к власти в 1917 году богоборческого большевистского руководства, а в селе остался Ее чудотворный список, но до того идентичный, что даже был спор среди местных жителей, где какая чудотворная икона в действительности находится. В воспоминание же явления чудотворной иконы ежегодно 8 июля совершался крестный ход из кафедрального собора города Уфы на место Ее явления, на Святой родник. На поклонение Царице Небесной, начиная с конца XVII века, в село Богородское стекались тысячи людей только Уфимской, но и соседних епархий. Во втором случае Святая икона спасла от погибели село Богородское и град Уфу во время Пугачевского бунта в 1774 году. Бунтовщики даже сумели занять село Богородское, но никакого вреда ни жителям, ни храму не учинили.
Таким образом, из многих примеров видно, когда крайность обстоятельств указывала уже на бездну погибели, Божественная помощь Матери Божией превращала слезы в радость.
В последнее время в жизни верующих православных христиан произошло и еще одно знаменательное событие.
По ходатайству Никона, Епископа Уфимского и Стерлитамакского и Приходского Совета Богородской церкви, с благословение Патриарха Московского и всея Руси Алексия II резолюцией от 27 января 1993 года Святая Богородская икона вновь занесена в списки чтимых икон Православной церкви, и Указом № 275 от 05 августа этого же года отдельно выделен день празднования этого чудотворного образа 19 июля, как общеепархиальный Уфимский праздник.
Да послужит все это для нас добрым назиданием и усилит наше молитвенное предстояние пред Пречистым образом Богородской Божией матери. Чтобы услышала она молитвы кающихся, незримо простерла свой чудодейственный Покров на наш град Уфу и окружающие его города и веси и снова явила свою чудотворную икону на престол в восстановленном в честь Ее Святого имени храме.
Акафист богородско уфимской иконы божией матери
Кондак 1
Избранней от всех родов Заступнице рода христианскаго, / покровом Своея благости покрывающейстрану нашу православную, / благодарственная пения приносим Ти, Богородице, / о явлении чудныя Твоея иконы. / Ты же, яко Всемилостивая, всех притекающих к Тебе Помощнице, / заступай нас во всех скорбех и нуждах, бедах и напастей, да зовем Ти:
Радуйся, Мати Божия Богородско-Уфимская, / Заступнице усердная рода христианскаго.
Икос 1
Ангел предстатель послан бысть рещи Богородице: радуйся, егда Бог Слово воплощашеся во утробе Ея: и мы, грешнии, прославляюще явление чудныя Ея Богородския иконы и Божественнаго Младенца Спаса Христа, со умилением вопием Благодатней:
Радуйся, Богоизбранная отроковице.
Радуйся, Мати Божия.
Радуйся, Царице Небесе и земли.
Радуйся, светлое Церкве Небесныя и земныя украшение.
Радуйся, ангелы чтимая.
Радуйся, певаемая от Серафим.
Радуйся, светлое пророческое сбытие.
Радуйся, апостолов похвало.
Радуйся, мученическое исповедание.
Радуйся, преподобных венче.
Радуйся, праведных веселие.
Радуйся, грешных упование.
Радуйся, Мати Божия Богородско-Уфимская, Заступнице усердная рода христианскаго.
Кондак 2
Видящи, Всенепорочная, с высоты небеснаго жилища Своего, идеже с Сыном Твоим в славе пребывающе, скорбь рабов Твоих в новопросвещеннем граде Уфе, яко гневнаго ради Божия посещения вера Христова поругаема бывает агарянским зловерием, благоволила еси явити икону Свою, чудесы ю прославляющи, да утверждаемии знаменьми Твоея благодати, христолюбивии людие верно вопиют Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разумея трикратное явление Богоматери в скорби сущему крестьянину Стефану, тече он к людем и поведающе им дивное явление и грозное прещение. Мы же, дивящеся свыше данному Стефану вразумлению и спасению, благоговейно вопием к преблагословенней:
Радуйся, устнами чистыми хвалу Богови совершающая.
Радуйся, тайны благодати Божия верным открывающая.
Радуйся, неверных сумнительное слышание.
Радуйся, верных известная похвало.
Радуйся, молние, неверных устрашающая.
Радуйся, славою чудес Твоих верных смыслы озаряющая.
Радуйся, агарянскаго зловерия обличение.
Радуйся, гордыни их низложение.
Радуйся, веры христианския утверждение.
Радуйся, почитание святых икон освящение.
Радуйся, скорбь нашу в радость претворяющая.
Радуйся, несумненною надеждою нас увеселяющая.
Радуйся, Мати Божия Богородско-Уфимская, Заступнице усердная рода христианскаго.
Кондак 3
Сила вышняго благодатию Богоматере умудри и укрепи страждущаго крестьянина Стефана к обретению многоценнаго Божия дара, и он, по мольбе жителей веси Богородския с верою и слезами ко Господу молящи, со страхом велиим принял стоящую на воздусех святую икону Богоматери, радостно возопив к Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имеющи благоутробное промышление о новопросвещенных людех града Уфы, от пречестныя Твоея Богородския иконы токи чудес источила еси, Владычице, слепым телесныма очима зрение подавающи, омраченных же душевно светом богопознания и благочестия озаряющи, девствующим под осенением Твоея иконы пристанище небурное дарующи. Сего ради зовем Ти:
Радуйся, явлением иконы Твоея тьму лютых обстояний отгоняющая.
Радуйся, лучами чудес всех просвещающая.
Радуйся, слепых прозрение.
Радуйся, омраченных смыслом просвещение.
Радуйся, славо православия.
Радуйся, тихое пристанище ищущих спасения.
Радуйся, Мати целомудрия.
Радуйся, покрове и ограждение девства.
Радуйся, еюже ликовствует все множество верны.
Радуйся, еяже ради рыдает демонское полщище.
Радуйся, всех христиан вожделенная помощнице.
Радуйся, всех скорбящих Радосте.
Радуйся, Мати Божия Богородско-Уфимская, Заступнице усердная рода христианскаго.
Кондак 4
Бурю смятений и крамолы врагами воздвигнутую в стране нашей Уфимстей утолити тщашься, вси людие слезно пред нею моляшеся и, видев, яко народу православному в щит и победное знамение Твоя икона даровася, верою укрепляемый до конца жития своего вопияше Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше и многие видеша людие откровение Божие Уфимскому краю дарованное, яко предстательством Богоматере суд об отечестве нашем преложен на милость, икону Богоматерню, яко знамя победное приимше, защитившу от разорения и гибели многия селения Уфимския земли от междоусобной брани и возопиша Заступнице христиан:
Радуйся, Мати Бога Вышняго.
Радуйся, яко за всех молиши Сына Твоего, Христа Бога нашего.
Радуйся, яко всем твориши спастися в державный Твой покров прибегающим.
Радуйся, Заступнице всех сущих в скорбех и болезнех.
Радуйся, всем молящимся сокрушенным сердцем пред пречистым Твоим образом полезная дарующая.
Радуйся, избавление зол всем, невозвратно надежду имущим на Тя.
Радуйся, тихое и доброе пристанище.
Радуйся, скорая Помощнице.
Радуйся, готовый и теплый покрове спасения.
Радуйся, источающая нам неоскудныя милости.
Радуйся, предваряющая на помощь.
Радуйся, избавляющая от всех бед.
Радуйся, Мати Божия Богородско-Уфимская, Заступнице усердная рода христианскаго.
Кондак 5
Боготечная звезда явися Твоя, Богомати, икона, всю страну Уфимскую обтекающая, лучами чудес Твоих осиявающая всех блуждающих по морю страстнаго жития, мрак печалей и мглу всяких недуг и скорбей прогоняющая и наставляющая на путь спасения с верою к Тебе притекающих и вопиющих к Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видев многие людие, яко от святыя иконы Богоматерни Богородския благодатию Божиею содеваются многия чудеса, приемлют ю в Покровительницу граду Уфи, в щит и ограждение и, разорив козни врагов Отечества нашего помощию Богоматере, тем камень совершенный во основание града Уфы положи, икону же Твою чудную, яко освящение и от бед избавление, в Смоленском соборе града постави и в новостроенный кафедральный Воскресенский собор абие перенесена бысть. Сего ради вопием Пречистей:
Радуйся, жилище и доме Христа Бога нашего.
Радуйся, вместилище неизреченныя Его славы.
Радуйся, граде одушевленный, присно царствующий.
Радуйся, палато преукрашенная.
Радуйся, радосте градов и весей.
Радуйся, непобедимое христиан в бедах хранилище и предградие.
Радуйся, Церкве Православныя похвало.
Радуйся, Уфимстей земли утверждение.
Радуйся, христолюбиваго воинства Помощнице.
Радуйся, врагов одоление.
Радуйся, от бед избавление.
Радуйся Матерними Твоими щедротами всех посещающая.
Радуйся, Мати Божия Богородско-Уфимская, Заступнице усердная рода христианскаго.
Кондак 6
Предстояще пред пречистым Твоим образом архиреев сословие, царие и князи и вси людие, монаси и мирстии, проповедуют, Госпоже Богородительнице, великия Твоя милости, яко грады Уфимския ограждаеши, обители покрываеши, веси защищаеши, и, ведуще Тя воистину помощницу сильну и непобедиму, со слезами приносят Ти молитвы, да простреши к Сыну Твоему Богоносныя руки за люди Твоя, во еже избавити нас от всех бед и напастей, да благодарне вопием Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиявше просвещение истинное и отгнавши древле лесть агарянскую в новопросвещенней стране Уфимстей и в новем граде Уфе светиши светом чудес и милостей: притекающии бо с верою ко Твоей иконе цельбоносней и скорбей избавление, недугов исцеление и радости всякия исполнения приемлют, вопиюще Тебе усердно:
Радуйся, неистощимый источниче святын.
Радуйся, многотекущая реко Божественная благодати.
Радуйся, грешных с Богом примирение.
Радуйся, грехов наших очищение.
Радуйся, благочестия Наставнице.
Радуйся, в добрых делех утверждение и помоще.
Радуйся, добрыя обеты приемлющая.
Радуйся, благим намерением способствующая.
Радуйся, злыя начинания разрушающая.
Радуйся, вражия козни расторгающая.
Радуйся, скорая человеком Помощнице.
Радуйся, милость сугубо нам подающая.
Радуйся, Мати Божия Богородско-Уфимская, Заступнице усердная рода христианскаго.
Кондак 7
Хотящу народу православному исповедати милости Преблагословенныя Царице Неба и земли и по силе благодарственная принести о избавлении его от нашествия иноплеменных, дивному храму, в селе Богородском созданному в честь пречудныя иконы, победная в дар принесе, да вси памятующе милость Богоматере, спасшия град сей и страну Уфимскую, выну воспевают Богу благодарными усты: Аллилуиа.
Икос 7
Новому граду Уфе, святая икона Твоя, Богомати, воистинну явися благая Одигитрия, якоже древле в Цареграде: к Тебе бо прибегают людие, помощи Твоея на начало пути и дел своих просяще и благодарственная приносяще моления пред пречистою иконою Твоею за избавление от скорбей и напастей, Тебе Помощницу и Заступницу крепкую ведают. Темже благодарственно вопием Ти:
Радуйся, Уфимския страны покрове.
Радуйся, православия в ней ограждение и утверждение.
Радуйся, несокрушимый щите воинов наших.
Радуйся, броне их неуязвимая.
Радуйся, козни врагов обличающая.
Радуйся, яко паучину их растерзающая.
Радуйся, нечестия обличение.
Радуйся, крамолы разрушение.
Радуйся, юных от заблуждений исправление.
Радуйся, старцев утешение.
Радуйся, душевредных учений низложение.
Радуйся, душеполезных знаний дарование.
Радуйся, Мати Божия Богородско-Уфимская, Заступнице усердная рода христианскаго.
Кондак 8
Странно и сумнительно неверующим слушати, како от иконы Твоея токи благодати истекают, дыхание жизни благоухает, мы же, верующие слову реченному Тобою, Владычице, к первонаписанней иконе: с тобою Моя благодать и сила, уповаем, яко и с сею иконою благодать Твоя всегда: темже благоговейно предстояще лобызаем ю, поклоняемся ей, яко Тебе самей сущей, честь бо иконы на первообразное восходит, и Твоя благодать сею иконою знамения и чудеса содевает всем с верою притекающим к Тебе и вопиющим Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Вся бывши горе к небесным взята и земных не оставляеши, Богомати, священным Твоим предстательством: имаши бо матернее дерзновение ко Христу Богу нашему. Тем утверди в мире глубоце Православных житие, и вся полезная всегда даруй рабом Твоим, да величающе воспеваем Ти:
Радуйся, Невместимаго вместилище.
Радуйся, осененная силою Вышняго.
Радуйся, прозябшая Клас Небесный.
Радуйся, мир весь душепагубнаго глада избавльшая.
Радуйся, выну ходатайствующая за род наш.
Радуйся, яко много может молитва Твоя пред Сыном Твоим и Богом.
Радуйся, всех нас при Кресте Сына Твоего усыновившая.
Радуйся, всегда Матернюю любовь к нам являющая.
Радуйся, ходатаице вечных благ.
Радуйся, и во временней жизни полезная нам подающая.
Радуйся, известное прибежище наше во всех скорбных обстояниях.
Радуйся, несомненное утешение в печалех.
Радуйся, Мати Божия Богородско-Уфимская, Заступнице усердная рода христианскаго.
Кондак 9
Всякаго естества ангельскаго превысшая явилася еси, Пресвятая Дево, Бога бо зачала еси плотию, Невместимаго всеми вместила еси во утробе Твоей, на руках носила еси Носящаго весь мир дланию, темже, яко Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим величающе Тя, вопием о Тебе Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласныя, видим о Тебе, Богородице, недоумеет бо всяк язык благохвалити по достоянию, изумевает ум пети Тя, Богородице. Обаче благая сущи, приими и от нас архангельский глас Тебе вопиющих:
Радуйся, Благодатная.
Радуйся, яко Господь с Тобою.
Радуйся, Благословенная в женах.
Радуйся, обретшая благодать у Бога.
Радуйся, родившая Спасителя миру.
Радуйся, Мати Сына Божия.
Радуйся, Родительнице Вечнаго Царя.
Радуйся, израстившая нам плод живота.
Радуйся, освященная Духом Святым.
Радуйся, осененная силою Всевышняго.
Радуйся, верная рабо Господня.
Радуйся, яко Тя блажат вси роди.
Радуйся, Мати Божия Богородско-Уфимская, Заступнице усердная рода христианскаго.
Кондак 10
Спасти хотящи многия от находящих зол, скорбей и болезней, чудную икону Твою, Богомати, даровала еси граду Уфе, еяже ради слепии прозирают, хромии ходят, разслабленнии возстают, беснующиися исцеляются, земли плодоносие подается, людие от смертоносныя язвы избавляются, грады и домы от огня спасаются, темже прославляюще Бога, дающаго нам таковыя милости, вопием Ему усердно: Аллилуиа.
Кондак 11
Пение хвалебное и благодарственное приносят Тебе, Владычице, припадающе ко иконе Твоей и любезно лобызающе ю, монаси и мирстии под державным покровом Твоим тихое и мирное житие провождающии и, возложивши на Тя все упование, радостно вопиют Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Яко светоприемную свещу, зрим Твою честную икону, Пресвятая Владычице, та бо невещественный огнь благодати Твоея восприимши, и в подобиих ея новы возжигает светильники, причастны тояжде силы благодатныя, и озаряет чудесы, наставляющи на путь спасения всех вопиющих Ти сице:
Радуйся, Невесто неневестная.
Радуйся, Богоизбранная Отроковице, Мати Дево.
Радуйся, добрая Наставнице непорочнаго девства.
Радуйся, Хранительнице ревнующих о чистоте.
Радуйся, жен похвало.
Радуйся, дев величание.
Радуйся, вдов заступление.
Радуйся, сирот призрение.
Радуйся, нищих Питательнице.
Радуйся, нагих одеяние.
Радуйся, печальных утешение.
Радуйся, скорбящих веселие.
Радуйся, Мати Божия Богородско-Уфимская, Заступнице усердная рода христианскаго.
Кондак 12
Благодать дати восхотевши почитающим Тя с любовию, Богородительнице, присущую Ти силу благодатную оставила еси во святых Твоих иконах, ибо Божественная благодать, спребывающи тем иконам, знамения и чудеса выну содевает и душевных и телесных недуг исцеление всем с верою приходящим подает Твоими Богоматерними непрестанными к Богу молитвами о вопиющих Ему: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще Твоя чудеса, бывшая в древняя и настоящая времена, хвалим Тя, яко живоносный источник благодати, яко неистощимую реку чудес, яко бездну милости и щедрот, и все упование по Бозе возлагающе на Тя и в сей и в будущей жизни, прославляюще Тя, вопием:
Радуйся, христиан непостыдное упование.
Радуйся, верных спасительное прибежище.
Радуйся, ненадежных надеяние.
Радуйся, отчаянных спасение.
Радуйся, бане, омывающая совесть.
Радуйся, росо, оживляющая души.
Радуйся, болезней врачевство скорое и безмездное.
Радуйся, от всех бед быстрое избавление.
Радуйся, Утешительнице во всякой скорби.
Радуйся, из глубины погибели спасающая.
Радуйся, отрадо в день смерти.
Радуйся, единая надеждо и по смерти.
Радуйся, Мати Божия Богородско-Уфимская, Заступнице усердная рода христианскаго.
Кондак 13
О Всепетая Мати, рождшая всех святых святейшее Слово, приими ныне малое сие моление, и величия ради благости Твоея и бездны щедрот Твоих, не помяни множества грехов наших, но исполни во благих прошения наша, подавающи телу здравие, душе спасение, избавляющи от всякия нужды и печали и Царствия Небеснаго наследники сотворяющи всех верно вопиющих Богу: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1